autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Sähköinen yksipyörä tulee, oletko valmis?  (Luettu 76985 kertaa)

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
Vs: Sähköinen yksipyörä tulee, oletko valmis?
« Vastaus #420 : 11.06.2018 16:19 »
Onko Gotway edelleen se ykköslaite vai onko tullut mielenkiintoisia kilpailijoita ? Ajattelin ajella tuolla omallani vielä tämän kesän ja jos päivittäisi ensi kesäksi.
Minulla on hyvin kestänyt vaikka vain 14" rengas ja painoa oletettavasti aika hemmetin paljon enemmän kuin sinulla.
Minä olen tosin jäänyt tuohon polkuvaiheeseen,  ja umpimetsään ei ole asiaa minun taidoilla ja noin pienellä renkaalla.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=m1O5k4d9s0U" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=m1O5k4d9s0U</a>

Ihanan kallis 22"

http://airwheel-eu.com/gotway-monster-22-2400wh-50km-h-240km/p-207378c999
Rellu ja Voortti. Pari volkkaria ja vanha possu.

Poissa vee73

« Vastaus #421 : 11.06.2018 16:30 »
KingSong olis luotettavampi. Mutta minun kannalta poissuljettu.
Liian hidas, eikä saa kallistettua yli 45 astetta.
Ei siis minun kannata hankkia.

Gotway olis nopea, saa lisäkallistuksen.
Mutta ei kestä rankkaa ajoa.

14” gotway mullakin kestää, mutta vääntö loppuu kesken.
Sen elektroniikka ei kuitenkaan pala, vaikka sillä ajais limitillä.

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #422 : 12.06.2018 14:11 »
Saman itsekin huomannut. Painoa kun on vajaa sata kiloa niin oikein jyrkemmissä mäissä saa oikein pelätä meneekö nenälleen.
Millä perusteella 14 tuuman rengas on sitten kestävempi kuin 18 ? Kun uuden 22" renkaan tietoja katsoo niin 20 kg on tullut lisää kantavuutta. Tämänhän pitäisi olla suoraan tekemisissä kestävyyden kanssa.

Poissa vee73

« Vastaus #423 : 12.06.2018 14:49 »
Piirilevy ei pala siitä.
Ja laite on pienempi ja välimatkat akselilta pedaaliin myhyemmät, niin ei tule niin paljo vääntöä akseliin. Siksi myös mekaanisesti kestävämpi.

Poissa Samppa

• Uudenkarhea
« Vastaus #424 : 14.06.2018 17:21 »
Itselläkin kolmas kesä lähdössä mcm4:llä. Nytkin itse asiassa luen ja kirjoitan tätä renkaan selästä. Ei tietenkään kovin turvallista sinällään. Työmatkaa on nyt tullut etupäässä ajeltua. Lipotkin vaikuttaa edelleen olevan täydessä iskussa.

Poissa Kennedy

« Vastaus #425 : 17.01.2019 10:42 »
Ei ole aikoihin kukaan näistä kirjoitellut tai laittanut videoita.

300ZX kesäleluna

Poissa vee73

« Vastaus #426 : 17.01.2019 12:21 »
Ittellä johtuu siitä kun ei oo mitään jännää materiaalia.
Vekottimet ei kestä mulla. Niin eipä oo paljo kerrottavaa.
Ne jotka kestää, on hitaita.
Nopeat hajoaa ekalla reissulla.

Poissa makuasia

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #427 : 17.01.2019 12:34 »
Mulla on edelleen gotway 14 joka on toiminut ongelmitta. Käyttökin hyvin siistiä. Lähinnä pihapiirissä siirtymistä paikasta a paikkaan b. Postin hakua yms. Lomalla kulkee helposti mukana jolla voi sitten tehdä kaupunkierroksia.

Poissa Kennedy

« Vastaus #428 : 08.01.2020 13:50 »
Ei vissiin ole vieläkään mitään uutta ja kivaa?

300ZX kesäleluna

Poissa traktori

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #429 : 21.05.2020 18:46 »
Tulevana kesänä näyttäisi jousitetuista tulevan uusi juttu. https://www.kingsong.com/show-28-41.html]Kingsong S18[/url] on aika räyhäkkään näköinen mutta vähän pienehköllä akulla. https://www.inmotionworld.com/product/inmotion-v11]Inmotion V11[/url] puolestaan on reilummalla akulla  mutta jousitus vaikuttaa vähän puolittaiselta, liikematka pieni ja koko pyörä on jousittamatonta massaa.

Nyt päätin vihdoin tilata paremman mallin kolme vuotta vanhan Airwheelin tilalle, ja päädyin näistä uusista malleista huolimatta Kingsong 16X:ään, kun se on vajaan vuoden vanha ja lastentaudit on hiottu pitkälti pois, ja tämän saa varmasti kesäksi.
Ford Transit 170 hv A6 -2017
VW Passat Variant GTE -2016

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #430 : 21.05.2020 20:57 »
Pätevän oloinen laite, mutta onko tuossa jotakin parempaa kuin Gotway Msuper X 84V versioon. Se on kuitenkin edullisempi ja arvot kohdillaan. Lisäksi laadussa ei lienee sanomista. Omakin toimii kuin junan vessa vuodesta toiseen ja edelleen range on ihan hyvää tasoa. Jaksaa ryteikössä viedä 100 kiloista papparaista mukavasti riittävän pitkän matkan.

Poissa traktori

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #431 : 22.05.2020 23:22 »
Pätevän oloinen laite, mutta onko tuossa jotakin parempaa kuin Gotway Msuper X 84V versioon. Se on kuitenkin edullisempi ja arvot kohdillaan. Lisäksi laadussa ei lienee sanomista. Omakin toimii kuin junan vessa vuodesta toiseen ja edelleen range on ihan hyvää tasoa. Jaksaa ryteikössä viedä 100 kiloista papparaista mukavasti riittävän pitkän matkan.
No rehellisesti mulla ei kyllä ole tarkempaa tietoa, mutta sellainen mielikuva erityisesti euc-foorumilta joskus aiemmin jäi, että gotwaylla on vähän enemmän ollut laatuongelmia, ja ks vastaavasti on kalliimpi mutta huolettomampi. Mutta ennen kaikkea valintaan vaikutti se, että ks:n saa ostettua suomalaiselta yrittäjältä joka hoitaa kaikki velvollisuudet valtion kanssa. Tuleepahan koronan vaikutuksesta tehtyä hieman sinivalkoisempia valintoja ;)

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #432 : 23.05.2020 00:20 »
Saako udella paljonko Suomesta maksoi ? Oma haave olisi tuo Gotwayn monster 22". Sillähän pysyisi liikenteen tahdissa vielä 60 alueellakin  :)
Sen verran iso, että jos ei jaksa seistä niin voi istuakin sen päällä ajaessa  :)

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #433 : 23.05.2020 00:34 »
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=sq0zAE_Qt24" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=sq0zAE_Qt24</a>

Alkaa olla jo vauhdin hurmaa...

Poissa traktori

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #434 : 23.05.2020 10:32 »
Saako udella paljonko Suomesta maksoi ? Oma haave olisi tuo Gotwayn monster 22". Sillähän pysyisi liikenteen tahdissa vielä 60 alueellakin  :)
Sen verran iso, että jos ei jaksa seistä niin voi istuakin sen päällä ajaessa  :)

https://e1on.com/

Tuolta ostin ja sain Powerpadit kaupanpäälle, jos niitä tarvitsisi. Näin tuon yrittäjän Paulin jossain messuilla joskus kun mä kuljin airwheelillä ja hänellä oli ks16(b?) ja kokeilin sitä. Siitä jäi paremman pyörän idea kytemään ja nyt vihdoin tuli sopiva aika hankkia. Luulen kyllä, että saattaa mullakin innostus kasvaa ja kenties pitää hankkia useampi pyörä. Kuvittelisin toistaiseksi kuitenkin, että noiden jättipyörien sijaan jousitettu on mulla seuraava. No kunhan nyt toi 16X tulis ensin...

Innostuksissani otin nyt tavoitteeksi saada peruuttaminen sujumaan kunnolla kun sen harjoitteluun tuo airwheel riittää hyvin. Oletko JakeS treenannut temppuja kuinka paljon pyörälläsi?

Poissa JiiJii71

« Vastaus #435 : 23.05.2020 10:57 »
Alkaa olla jo tulkittavaa nopeuden valvonnan kameroiden kuvissa? ;D
Work hard not smart.