https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toroidion 1MW - tulevaisuus

Toroidion on:

  • Teslan tappaja ja seuraava Nokia Suomelle.

    Ääniä: 4 5,5%
  • edistynyttä sähköautoteknologiaa ja todennäköisesti rahasampo kehittäjilleen.

    Ääniä: 3 4,1%
  • lupaavaa teknologiaa, jota ei osata tai ehditä kaupallistaa.

    Ääniä: 32 43,8%
  • turhaa hypetystä ja kehittäjien viimeinen yritys rahastaa pieleen menneellä hankkeella.

    Ääniä: 30 41,1%
  • jotain muuta, mitä?

    Ääniä: 4 5,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    73
lnaukkar sanoi:
Aivan hirveä projekti, miksi näitä haudotaan maailman tappiin asti. Näyttäisivät nyt edes jotain käsin kasattua jos oikeasti on tuollainen voimalinja tarjota. Plääähh...

Onkohan tälle tapahtunut mitään, ihan on ollut hiljaiseloa koko auton suhteen viimeisin naamakirja päivityskin on helmikuulta...jäiköhän se ikuiseksi tutkielmaksi..
 
Uutiskirjettä pukkasi

Season’s Greetings
A Very Merry Christmas and a Successful New Year 2019!

We would like to thank all our clients, partners and shareholders for an inspiring year 2018.

Our recent share issue was very successful, all the shares were subscribed in two days. We thank both the old and the new shareholders. The company continues to interest investors, and the board is preparing a new financing round to scale up the volume manufacturing for the first quarter of the year. The company equity has continued to strengthen annually, also the forecast is showing a substantial increase in the turnover towards the end of the year.

First half of 2019 will see the completion of second generation Toroidion electric powertrain technology, while the second half focuses on finalization of all new sports car based on 1MW Concept car with second generation low voltage 48V battery and electric powertrain. The base model pricing is starting at 250 000 € (EXW).

Today's traffic will have an ever-increasing amount of electric vehicles driving along our roads. Our mission is to offer an electrically safe way to transport people and goods without sacrificing power or torque. Our unique scalable powertrain typically operates on voltages ranging from 40 to 90 volts, yet produces the desired amount of power for any vehicle.

TOROIDION ELECTRIC POWERTRAIN:

High efficiency, longer range with a smaller battery
High torque throughout the RPM range
Electrical safety for users and surroundings (SELV)
Can be charged from a normal 240V AC household power socket
Possibility for rapid battery swap in vehicles
Silent
Low cost of manufacturing and design
Low maintenance costs
No gearbox means no lubricants, no oil change, no leaks
 
Mistäs noita voi varata ? Jos myisi kämpän, muuttaisi vuokralle ja maksaisi varausmaksun niin saisi ensimmäisten joukossa.
 
Teslan Roadsteriin saa myös maksaa varauksen, jotta saa sen sitten 2020. Veikkaan että sen saaminen on myös todennäköisempää.
 
Ai Toroidionissa on sen verran vielä henkeä, että Pennanen on jaksanut tuollaisen puolivillaisen tiedotteen pukata.
 
MMV sanoi:
Ai Toroidionissa on sen verran vielä henkeä, että Pennanen on jaksanut tuollaisen puolivillaisen tiedotteen pukata.

Pakko tehdä että sijoittajat eivät vielä huomaa menettäneensä rahojaan
 
MMV sanoi:
Ai Toroidionissa on sen verran vielä henkeä, että Pennanen on jaksanut tuollaisen puolivillaisen tiedotteen pukata.
Pitää ensi vuonnakin saada uskoa tuleviin sijoittajiin. Aika pitkällä pitää auton olla jos tuo on muutaman vuoden sisään tulossa markkinoille. Missä näitä alettaisiin valmistaa?
 
Kyllä tästä menee palkinnot MMV:lle. Sanoisin että hänen kommenttinsa ”kusetuksesta kerätä löysät rahat kuleksimasta” kuvastaa tätä 101%:sti.

Konkurssiin menee lähiaikoina, veikkaan minäkin.
Vaikuttaa 75 auton vuosituotanto jopa hauskalle, nyt voisi mainostaa että henkilökuntaa on palkattu 100% lisää :)
 
Höpöhöpö. Suomalaisen sanaan voi aina luottaa ja mäkin laitan tän murjun myyntiin missä asun. Maksan sitten koko kauppasumman etukäteen niin voin olla varma siitä, että saan kotteron ensimmäisten joukossa.,
 
Onhan Königsegg ja joitakin muitakin vastaavia yrittäjiä, jotka vuodesta toiseen tekevät muutaman auton vuodessa. Suomalainen vaan on tyypillisesti niin onneton myyntimies, että siksi pelottaa Toroidionin kohtalo.
 
75 autoa vuodessa, aika kova temppu olisi firmalta, joka tekee auton itse, vieläpä tuolla hinnalla.

Koenigsegg taitaa tehdä keskimäärin 25 autoa vuodessa, kaikki viimeisen päälle omaa suunnittelua ja työtä. Keskihinta moninkertainen Toroidioniin nähden.
 
Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, mikäli Toroidion tulee tuotantoon. Toivottavasti lunastaa lupauksensa ja autoja menisi myös jokseenkin kannattavasti kaupaksi. Ihan mielelläni olen väärässä epäilyksieni suhteen.
 
völvöxc60 sanoi:
Niin ja paikkaa ei kerrota missä aletaan valmistamaan :rolleyes:

Ajatteleekohan se tyyppi, että kiinnostus jotenkin nousisi, jos valmistuspaikka väitetään salaiseksi? Ettei vain joku pääsisi vakoilemaan ja kopioimaan auton? Tosiasiassa sillä ei taida olla valmistuspaikkaa olemassakaan, joten voi kehittää legendaa.
 
Ei tuollainen valmistusmäärä edellytä kovinkaan isoa tehdasta, kun suurin osa tavarasta tulee kuitenkin alihankkijoilta.

 
antsu sanoi:
Ei tuollainen valmistusmäärä edellytä kovinkaan isoa tehdasta, kun suurin osa tavarasta tulee kuitenkin alihankkijoilta.

Millä hinnalla tekisit vaikkapa 75kpl erikoisempaa lokasuojaa alihankkijana ???

Kyllä aika kivinen tie on edessä tälle värkille....
 
Nyt en ymmärtänyt kysymystä :-[

Siis jos joku muovipaja leipoo korit ja ne tuodaan presuilla peitettynä ja vahattuina johonkin paikkaan 2 kappaletta viikossa, niin miten se liittyy loppukokoonpanon tilavaatimuksiin?
 
antsu sanoi:
Nyt en ymmärtänyt kysymystä :-[

Siis jos joku muovipaja leipoo korit ja ne tuodaan presuilla peitettynä ja vahattuina johonkin paikkaan 2 kappaletta viikossa, niin miten se liittyy loppukokoonpanon tilavaatimuksiin?

Tollasten pienten sarjojen hinta noisee taivaisiin. Jos esim ukkin kanssa tekee joku mb lokarin valmistaja sopparin se hinta määräytyy määrän mukaan, puhutaan aina kymmenistä tuhansista että joku lokariprässi edes tulee kuoletettua.
 
Ei lasikuitukorin teossa prässätä mitään.

Suomessa tehdään veneitä, joiden sarjat ovat 10 kappaletta vuodessa. Muotit tietenkin tarvitaan kun sarjaa tehdään. Yksittäiskappaleita tehdään jopa ilman.

Morgania tehdään Englannissa käsityönä alumiinista ilman prässejä, mutta se on kyllä sitten sen näköinenkin. Hauska auto tosin.
 
antsu sanoi:
Ei lasikuitukorin teossa prässätä mitään.

Suomessa tehdään veneitä, joiden sarjat ovat 10 kappaletta vuodessa. Muotit tietenkin tarvitaan kun sarjaa tehdään. Yksittäiskappaleita tehdään jopa ilman.

Joo ei kannata kauheesti veneitä vertailla autoihin, pienten sarjojen veneet on keräilykappaleita jollaista tästä torsposta ei koskaan tule, tai no tuosta yhdestä kyhäelmästä voi tullakkin.
 
Tonttu66 sanoi:
Onko kellään viimeisintä tietoa koska tuotantoauto tai edes mikä tahansa prototyyppi tulee ulos? Vai onko pillit laitettu pussiin ja peli vihelletty poikki.

Selailin huvikseni Green Speed Fund sijoitusmuistion. Toroidion on siinä arvostettu 56 miljoonan euron arvoiseksi sanoisinko melko heppoisin perustein.

https://docplayer.fi/57362519-Green-speed-fund-oy-sijoitusmuistio-8-toukokuuta-may.html

Ei ole tulossa ainakaan myyntiin. Valitut toimintaperiaatteet ei toimi