autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Volvo S60 / V60 (2010-)  (Luettu 126729 kertaa)

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #20 : 13.01.2014 18:14 »
Kisa elää ja hieman on paketti taas muuttanut muotoaan ja tällä hetkellä se näyttäisi seuraavalta:

Volvo V60 D4 Summum Business aut.

  • High Tech
  • Driver Support
  • Sport nahka
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitetyt pesunestesuuttimet
  • Himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Kiinteä vetokoukku

Nuo sporttijakkarat täytyy vielä käydä koeistumassa ennen lopullista päätöstä. Tuo lämitettävä ratti tuntui aluksi turhakkeelta, mutta sepä tuntuikin miellyttävältä koeajolla. Lämmitettävä tuulilasi tulisi muuten, mutta lasissa olevat langat häiritsivät liikaa. Vastaantulevien autojen valot heijastuivat langoista ikävästi ja muutenkin katse hakeutui liikaa lankoihin. Ehkä niihin tottuisi ajan kanssa, mutta jääköön nyt pois...
« Viimeksi muokattu: 13.01.2014 18:18 kirjoittanut aquarius »

Poissa völvöxc60

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #21 : 13.01.2014 19:32 »
Kisa elää ja hieman on paketti taas muuttanut muotoaan ja tällä hetkellä se näyttäisi seuraavalta:

Volvo V60 D4 Summum Business aut.

  • High Tech
  • Driver Support
  • Sport nahka
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitetyt pesunestesuuttimet
  • Himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Kiinteä vetokoukku

Nuo sporttijakkarat täytyy vielä käydä koeistumassa ennen lopullista päätöstä. Tuo lämitettävä ratti tuntui aluksi turhakkeelta, mutta sepä tuntuikin miellyttävältä koeajolla. Lämmitettävä tuulilasi tulisi muuten, mutta lasissa olevat langat häiritsivät liikaa. Vastaantulevien autojen valot heijastuivat langoista ikävästi ja muutenkin katse hakeutui liikaa lankoihin. Ehkä niihin tottuisi ajan kanssa, mutta jääköön nyt pois...
No, nyt alkaa olemaan varusteet kohillaan:)
Tuossa omassa on tuo lämmitettävä tuulilasi, ja ite en kanssa siitä pidä :'(
Hyvin harvoin on sellaisia kelejä, että tuota tarvitsee.
Rattilämmitin on kyllä aivan ehdoton, jos sormet on yhtään jäätyvää sorttia, ja ei tuu hanskoja käytettyä.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2014 19:35 kirjoittanut völvöxc60 »
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #22 : 13.01.2014 20:06 »
No, nyt alkaa olemaan varusteet kohillaan:)
Tuossa omassa on tuo lämmitettävä tuulilasi, ja ite en kanssa siitä pidä :'(
Hyvin harvoin on sellaisia kelejä, että tuota tarvitsee.
Rattilämmitin on kyllä aivan ehdoton, jos sormet on yhtään jäätyvää sorttia, ja ei tuu hanskoja käytettyä.

Sormet on tosiaan jäätyvää sorttia ja sen takia tuo lämpöruori tuntuikin mukavalta. Sormet lämpenivät yllättävän kivasti tuossa ratin lämmössä, paljon paremmin, kuin hanskat kädessä ajaessa.

Tuosta lämmitettävästä tuulilasista sanoi autokauppiaskin, että ei ottaisi sitä omaan autoonsa. Lueskelin eri foorumeilta kokemuksia ja kaikkia nuo langat ei tunnu häiritsevän. On tokia tilanteita, joissa tuosta lämmityksestä on eittämättä hyötyä, mutta lukemani perusteella nämä tilanteet ovat suht harvassa. Webastohan tuota tuulilasin skrapaamista vähentää joka tapauksessa.

Poissa Karvis

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #23 : 13.01.2014 20:33 »
Ei ole langat vielä viidessä vuodessa ehtineet häiritsemään, aivan kuningasvaruste joka tulee aivan ehdottomasti seuraavaan autoon jos vain pääsen siihen itse varusteet ruksimaan.
Tälle talvelle on ollut jo ainakin kolme kertaa sellainen keli että lämpölasi on todella tarpeen, nimittäin alijäähtynyt vesi on tavaraa johon ei webastot paljon auta. Toinen tilanne on lumituisku ja lyhyet pätkät ajoa, lasi on jatkuvasti ryyteessä mutta lämpölasi pehmittää ryyhkät hetkessä ja lasi puhdistuu pyyhkijöillä, ja näitä kelejähän meidän talvessa riittää.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa völvöxc60

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #24 : 13.01.2014 20:43 »
Sormet on tosiaan jäätyvää sorttia ja sen takia tuo lämpöruori tuntuikin mukavalta. Sormet lämpenivät yllättävän kivasti tuossa ratin lämmössä, paljon paremmin, kuin hanskat kädessä ajaessa.

Tuosta lämmitettävästä tuulilasista sanoi autokauppiaskin, että ei ottaisi sitä omaan autoonsa. Lueskelin eri foorumeilta kokemuksia ja kaikkia nuo langat ei tunnu häiritsevän. On tokia tilanteita, joissa tuosta lämmityksestä on eittämättä hyötyä, mutta lukemani perusteella nämä tilanteet ovat suht harvassa. Webastohan tuota tuulilasin skrapaamista vähentää joka tapauksessa.
Silloin, kun tulee jäätävää tihkua, niin varmaan on noista vastuksista hyötyä!
Tosin ei taida löytyä montaa päivää vuodesta, jolloin tuota lämmitettävää lasia tarvii ::)
Nyt en tuollaista ottaisi, kun uutta autoa tilaisin!
Tosin toi tuli mulle tuossa Winter-paketissa, missä, oli tuo lämmitettävä ratti ja pesusuuttimet.
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #25 : 30.01.2014 09:57 »
No niin, tilaukseen lähti:

Volvo V60 D4 Business Summum aut 2014

  • Väri: Passion Red
  • Verhoilu: offblack nahkaa tummalla sisäkatolla
  • Varustepaketti High Tech
  • Varustepaketti Driver Support
  • Sport nahka istuimet
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
  • Automaattisesti himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Alumiinivanteet Rex 17"
  • Kiinteä vetokoukku

Toimitus on heinäkuun puolenvälin kieppeillä, kun vanha liisarisopimus päättyy.

Poissa Marty McFly

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2393
  • I must confess, I was born at a very early age
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #26 : 30.01.2014 10:06 »
Hieno paketti on, onnea jo etukäteen!

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #27 : 30.01.2014 10:10 »
Hieno paketti on, onnea jo etukäteen!

Kitooos, odottavan aika on pitkä...

Poissa Juhani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 214
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #28 : 30.01.2014 10:22 »
No niin, tilaukseen lähti:

Volvo V60 D4 Business Summum aut 2014

  • Väri: Passion Red
  • Verhoilu: offblack nahkaa tummalla sisäkatolla
  • Varustepaketti High Tech
  • Varustepaketti Driver Support
  • Sport nahka istuimet
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
  • Automaattisesti himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Alumiinivanteet Rex 17"
  • Kiinteä vetokoukku

Toimitus on heinäkuun puolenvälin kieppeillä, kun vanha liisarisopimus päättyy.

Hieno auto hyvillä varusteilla ja uudella moottorilla. Onko automaattikin uudistunut 8-vaihteinen?
Skoda Superb 1.5 TSI DSG -19

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #29 : 30.01.2014 10:23 »
Hieno auto hyvillä varusteilla ja uudella moottorilla. Onko automaattikin uudistunut 8-vaihteinen?

Kyllä on juuri tuo uusi 8-vaihteinen.

Poissa völvöxc60

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #30 : 30.01.2014 11:49 »
Kyllä on juuri tuo uusi 8-vaihteinen.
Odottavan aika on pitkä ;)
Komia peli tulee olemaan!
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa autopilotti

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 33
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #31 : 25.02.2014 19:11 »
On se muuten kumma että autoon, jossa muuten on hyvin edistykselliset lisävarusteet (VOC, varjostavat xenonit ym) ei ole sähköistä takaluukkua saatavilla. Kuitenkin V70 ja XC60 varuste on saatavissa. Myyjältä en saanut mitään arvausta/tietoa miksi näin on. Onko tässä siis haettu jotain saksalaismerkeiltä tuttua pienempien mallien huonompaa lisävarustelistaa vai mikä lie syy.

Poissa völvöxc60

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #32 : 25.02.2014 21:05 »
On se muuten kumma että autoon, jossa muuten on hyvin edistykselliset lisävarusteet (VOC, varjostavat xenonit ym) ei ole sähköistä takaluukkua saatavilla. Kuitenkin V70 ja XC60 varuste on saatavissa. Myyjältä en saanut mitään arvausta/tietoa miksi näin on. Onko tässä siis haettu jotain saksalaismerkeiltä tuttua pienempien mallien huonompaa lisävarustelistaa vai mikä lie syy.
Voisko olla rakenteessa jotain, että sähköisenä jää liian alas?
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4331
  • Tulossa Bass olut
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #33 : 25.02.2014 22:21 »
Voisko olla rakenteessa jotain, että sähköisenä jää liian alas?

Samaa ajattelin minäkin. Voisiko olla myös niin, ettei moottori mahdu takaluukkuun?
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa -TimoS-

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #34 : 26.02.2014 21:05 »
En taida näistä Volvoista päästä eroon, ensi viikolla ajoon;
http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohaku/vaihtoauto/id=46120101/t=volvo-S60
Mukavia öljyvehkeitä VW ja MB

Poissa -V-

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 863
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #35 : 26.02.2014 21:07 »
En taida näistä Volvoista päästä eroon, ensi viikolla ajoon;
http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohaku/vaihtoauto/id=46120101/t=volvo-S60

Miksi vasta ensi viikolla...? ;)
Autoillen Superb L&K, 118iA Sport, 325i M-sport
Pyöräillen KTM Revelator Alto Elite, Cannondale Scalpel-Si SE 2

Poissa -TimoS-

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #36 : 26.02.2014 21:12 »
Hitto, unohtui tuo koe- edestä. Siis koeajo vuorokaudeksi ensiviikolla.  Omat kiireet syynä viivästykseen.
Mukavia öljyvehkeitä VW ja MB

Poissa -V-

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 863
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #37 : 26.02.2014 21:15 »
Hitto, unohtui tuo koe- edestä. Siis koeajo vuorokaudeksi ensiviikolla.  Omat kiireet syynä viivästykseen.
Jaa, luulin että tulee jo oikeasti "ajoon" mutta sitä vasta kokeillaan ensi viikolla  :D
Autoillen Superb L&K, 118iA Sport, 325i M-sport
Pyöräillen KTM Revelator Alto Elite, Cannondale Scalpel-Si SE 2

Poissa tuRboman

Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #38 : 28.02.2014 14:00 »
Uusi V60 D4 pistää aika kovat lukemat tauluun: 181hv  3.8l/100km. Uusimmassa Tuulilasissa oli lyhyessä koeajossa kyseinen peli manuaalina. Koeajon kulutus oli erittäin pieni, 4.6 litraa ja kun ajankohta huomioidaan on tuo mielestäni loistava tulos. Erityisen mielenkiintoista on kuulla miten käytännän kulutus asettuu uuden 8-vaihteisen Aisinin kanssa. Kyseiseta kombinaatiosta on jonkinlainen kamppis menossa, ainakin Kaleva mainosti. Joku edition se oli. Automaatti maksaa 990€. Tarjolla V60, V70 ja XC70 AWD malleihin. Jokohan XC60 on saanut kyseisen moottorin? Tässähän vois olla Panterolle potentiaalinen seuraaja CO2 lukemiensa perusteella?!
"If you missed the train I'm on
You will know that I am gone
You can hear the whistle blow a hundred miles"

Poissa autopilotti

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 33
Vs: Volvo S60/V60 (2010 alkaen)
« Vastaus #39 : 28.02.2014 14:17 »
Tarjolla V60, V70 ja XC70 AWD malleihin. Jokohan XC60 on saanut kyseisen moottorin? Tässähän vois olla Panterolle potentiaalinen seuraaja CO2 lukemiensa perusteella?!

Kyllähän toi D4 ja 8-portainen automaatti on XC60:kin tarjolla. Mutta kuten edelläkin puhuttua niin ei todennäköisesti vielä tämän vuoden puolellakaan saada tuota 8-portaista automaattia ja uusia koneita nelivedolla, joten tuo XC70 AWD ei varmaan tarjoukseen kuulu.

Edit: selkeytetty.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014 14:20 kirjoittanut autopilotti »