autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 Hybrid  (Luettu 309622 kertaa)

Poissa ///M

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2660 : 30.12.2018 20:14 »
Paljonko enemmän RAV-4 hybrid maksaa nelivetoisena vastaavilla varusteilla kuin tarjouskampanjan 2wd auto?

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2661 : 30.12.2018 20:20 »
Toyotassa on tuo AUTO-asento sellainen, ettei katkaisijaan tarvitse koskea.

Juuri näin. Lisäksi RAV4:ssa hämärätunnistimen herkkyyttä voi säätää valikosta.

Ja onnittelut Ezkolle, saat hyvän hinta-ominaisuus-suhteen kaarassa. Itselläni ollut alla kohta vuoden ja tykkään edelleen. Autohulluus vaan sai tilaamaan uusikorisen. ;)



Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1062
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2662 : 30.12.2018 20:28 »
Paljonko enemmän RAV-4 hybrid maksaa nelivetoisena vastaavilla varusteilla kuin tarjouskampanjan 2wd auto?
Ei taida enää olla myytävänä awd Hybrid Rav4 ns. vanhaa mallia.
Uti

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2663 : 30.12.2018 20:29 »
Paljonko enemmän RAV-4 hybrid maksaa nelivetoisena vastaavilla varusteilla kuin tarjouskampanjan 2wd auto?

Ei näytä olevan saatavilla väistyvää korimallia edition-nelivetona enää, Active hybrid AWD alkaen n. 46.600 eur eli yli 2000 eur kalliimpi kuin uusi korimalli vastaavana (autoveroa vanhassa liki 9000 eur kun taas uudessa korimallissa 4700 eur). Activeen saa lisätä pluspaketin ja tietysti nuo etuvedon kampanjan talvirenkaat jne lisähintaan että pääsee editionin tasolle. Kokonaishinta (talvirenkaat, jne) menee siis yli viidenkympin. Jos nelivetoa RAV4:sta siis meinaa, on ehdottomasti järkevää tilata kerralla uusi 2019-mallinen.

Poissa jeriko

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 65
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2664 : 30.12.2018 20:43 »
 8) NO.. pojat ootetaan uusia hopeoita,, keväällä 8)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2018 20:47 kirjoittanut jeriko »

Poissa Ezko

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2665 : 31.12.2018 14:12 »
^Huonosti on mennyt mullakin. Joka vaihdossa on rahaa mennyt paljon :'(

On se sentään hyvä kuulla että muillakin on samaa ongelmaa  ;D

Poissa Iero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 590
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2666 : 08.01.2019 20:37 »
Aapeli-myrskyssä ajellessa tuli varoitus, että mitkään anturit, adaptiivinen vakkari ja kamera eivät toimi. Pysähdyin Jalasjärvelle Juustoporttiin kahvipaussille. Kolistelin auton ympärille kertyneet jäät pois, ja matka jatkui ilman varoituksia.

Paluumatkalla huomasin, että BT-yhteydellä ei musiikki soinut iPhonesta. HF kylläkin toimi. Kun painoin BT-ikonia näytöltä, niin se aktivoitui, mutta ”Ladataan Bluetuuthia” ilmoitus jäi näytölle ja musat eivät soineet. USB-tikun valinta pysyi harmaana, vaikka musatikku oli liittimessä. Samoin iPhonen kytkeminen USB:n kautta jäi harmaaksi, kun yritin johdolla liittää. Nollasin puhelimen yhteyden ja asensin uudelleen. Puhelinluettelo latautui ja HF toimi, mutta musat eivät toimineet.

Kävin tänä aamuna Amservin huollossa - meni reilu puolitoista tuntia, kun testien jälkeen latasivat uusimman firmiksen ja samalla myös uusimmat navin kartat. Homma lähti pelittämään ja toimii nyt ongelmitta. Mikähän lienee rakkineeseen tullut - ei vissiin tykkää jäästä?

Ravin ajo-ominaisuudet ovat tosi hyvät kovassakin tuulessa. Ei vänkää eikä heittele ollenkaan. Tallinnasta Tarttoon ajellessa oli kova sivutuuli, mutta mitään huojahteluja ei ilmennyt edes metsän suojasta suurille peltoaukeamille ajaessa, jossa sivutuuli oli tosi navakkaa. Muistan, miten Octavialla piti olla tosi valppaana kovalla tuulella, ettei sivutuuli heittänyt tieltä pois.
Seinäloella oli aikamoisesti lumipöperöä kaduilla ja teillä, mutta hyvin Ravilla pääsi, eikä luistellut - en myöskään luistatellut.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2019 20:44 kirjoittanut Iero »
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2667 : 08.01.2019 20:43 »
Ravin ajo-ominaisuudet ovat tosi hyvät kovassakin tuulessa. Ei vänkää eikä heittele ollenkaan. Tallinnasta Tarttoon ajellessa oli kova sivutuuli, mutta mitään huojahteluja ei ilmennyt edes metsän suojasta suurille peltoaukeamille ajaessa, jossa sivutuuli oli tosi navakkaa. Octavialla piti olla tosi valppaana kovalla tuulella, ettei sivutuuli heittänyt tieltä pois.


Allekirjoitan vuoden kokemuksella tämän. Loisto vehje matkavehkeenäkin, ja uusi malli tuntuu vieläkin paremmalta. Osaa ne näköjään tuon oikean arjen ajettavuudenkin. :)

Poissa sminkypinky

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2668 : 15.01.2019 12:20 »
Kävin lauantaina sopimassa kakkosauton huollon paikallisella Rinta-Joupilla. Kyselin saman tien, millainen olisi väliraha, jos tilaisi uuden Rav4:n vanhan mallin tilalle. Omassa kilsoja noin 30 tuhatta, valmistusvuosi 2016. Myyjä ilmoitti, että vanhasta saisi noin 30, jolloin välirahaksi jäisi parikymppiä. Suhteellisen arvokasta. Hieno auto tuo uusi, mutten pidä tuon välirahan väärtinä, koska nykyinenkin on erittäin toimiva peli.
Mieluummin laittaisin tuon saman välirahan kakkosautoon ja ostaisin nykyisen kaltaisen vanhan mallin ravin toisen rinnalle. Sitäkään en nyt silti tässä tilanteessa ole tekemässä. Rahalle (jos sellaista olisi) on muutakin tilausta.
When i die I want to go peacefully in my sleep like my grandpa. Not screaming like the passengers in his car.

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2669 : 16.01.2019 07:35 »
En jaksa olla ihastelematta RAV:n talvikelpoisuutta arjessa. Yksi tärkeä homma talviautossa on kunnolliset ovilukot/kahvat, mitkä eivät jumitu pakkasilla pesun jälkeen. Tämä ja entiset muut tojotat ovat olleet sellaisia että homma vaan pelittää. Olen nyt joutunut pesemään auton huoltiksen ti-hallissa pikavauhtia ja kuivaus kiireistä. Suoraan sitten sieltä pakkaseen. Kahvat toimii ja ovet aukeaa. Volvoissa, Pösössä ja vageissa oli ainaista temppuilua noiden kanssa, vaikka tuolloin auto seisoi koko työpäivän +20 hallissa kuivumassa ja kuivaaminen käsin oli nykyistä tarkempaa. Myös bensaluukku aukeaa naps tuosta vaan. Loisto homma.

Vaarivanhus

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2670 : 16.01.2019 07:54 »
^Tuollaisia "ominaisuuksia" osaa taatusti arvostaa, jos joutuu autoaan talvet taivasalla pitämään.

Omalla kohdalla asiat ovat onnekseni helpommin, auto asuu talvet lämpimässä tallissa, josta sillä vain pikaisesti kauppareissuja heitetään.

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1062
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2671 : 16.01.2019 07:56 »
En jaksa olla ihastelematta RAV:n talvikelpoisuutta arjessa. Yksi tärkeä homma talviautossa on kunnolliset ovilukot/kahvat, mitkä eivät jumitu pakkasilla pesun jälkeen. Tämä ja entiset muut tojotat ovat olleet sellaisia että homma vaan pelittää. Olen nyt joutunut pesemään auton huoltiksen ti-hallissa pikavauhtia ja kuivaus kiireistä. Suoraan sitten sieltä pakkaseen. Kahvat toimii ja ovet aukeaa. Volvoissa, Pösössä ja vageissa oli ainaista temppuilua noiden kanssa, vaikka tuolloin auto seisoi koko työpäivän +20 hallissa kuivumassa ja kuivaaminen käsin oli nykyistä tarkempaa. Myös bensaluukku aukeaa naps tuosta vaan. Loisto homma.
Helppo olla samaa mieltä. Lisäisin tuohon vielä pysäköinti- ja peruutustutkien hyvän talvitoiminnan. Eivät jäädy talvisin pesun jälkeen kuten aiemmassa F30 BMW:ssä tekivät. Toki jos tutka-anturi on lumen/jään peitossa vaativat puhdistuksen toimiakseen mutta toimivat puhdistuksen jälkeen. Bemari vaati yöpymistä lämpimässä tallissa pesun jälkeen jotta tutkat sai toimimaan talvisen pesun jälkeen.
Uti

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2672 : 16.01.2019 08:27 »
Kahvat toimii ja ovet aukeaa. Volvoissa,

OT: Jännä homma, Volvoja ollut 460, S40, S80, XC60, V90 ja nyt XC40, eikä mitään ongelmia ovien tai lukkojen osalta, toki olen lukenut täälläkin foorumilla ongelmista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2673 : 16.01.2019 09:12 »
Helppo olla samaa mieltä. Lisäisin tuohon vielä pysäköinti- ja peruutustutkien hyvän talvitoiminnan. Eivät jäädy talvisin pesun jälkeen kuten aiemmassa F30 BMW:ssä tekivät. Toki jos tutka-anturi on lumen/jään peitossa vaativat puhdistuksen toimiakseen mutta toimivat puhdistuksen jälkeen. Bemari vaati yöpymistä lämpimässä tallissa pesun jälkeen jotta tutkat sai toimimaan talvisen pesun jälkeen.
Uti

Kyllä. Tämä on sitä arjen premiumia. Annan tätä nykyä ns. pipaut kaiken maailman premiumijargoneille koska arki on se missä kaikki ominaisuudet ja kokonaisuus punnitaan. Esim. adaptiivinen vakkari on pelannut ongelmitta lumi/räntätuiskuissakin, kun Ocu RS:ssä se deaktivoitui melko pian. Iero raportoi että alijäätynyttä vettä sataessa adaptiikka meni pois päältä, ja fiksusti näissä on se tavisvakkarin käyttömahdollisuuskin napin päässä. Itselläni ulkokatos ja pesut nykyisin joko huoltiksen ti-hallissa tai konepesussa. Työpaikan pesut on nyt ohitse.

Poissa sminkypinky

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2674 : 16.01.2019 15:20 »
En jaksa olla ihastelematta RAV:n talvikelpoisuutta arjessa. Yksi tärkeä homma talviautossa on kunnolliset ovilukot/kahvat, mitkä eivät jumitu pakkasilla pesun jälkeen.

Samaa mieltä, että hyvin on lukot toimineet. Takaluukku meidän autosta on jäätynyt tänä talvena pariin otteeseen, kun keli on sahannut plussaa ja miinusta. Toki osaksi oma vika, etten vetänyt tarpeeksi ajoissa silikonia tiivisteisiin.
When i die I want to go peacefully in my sleep like my grandpa. Not screaming like the passengers in his car.

Poissa Pexi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2675 : 02.02.2019 14:27 »
Ei sinällään liity Raviin ja saattaa mennä OT:n puolelle, mutta tässäkin ketjussa taidettiin sivuta auton etäkäynnistystä ja Viron asennuspalveluita..
Eli onko täällä kokemuksia Pandoran tuotteista (http://pandorainfo.com/shop/pandora-smart-pro/) tai Toyotan START+ systeemistä (https://www.kenshawtoyota.ca/start-long-range-remote-engine-starter/)? Onkohan vastaavia Toyotan tuotteista saatavilla Euroopassa?
Autoextra.ee ainakin asentaa noita Pandoran kilkkeitä Tallinassa.

Kiinnostaisi etäkäynnistys vm. 2015 Auris Hybridiin.

Poissa Iero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 590
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2676 : 02.02.2019 22:32 »
Ei sinällään liity Raviin ja saattaa mennä OT:n puolelle, mutta tässäkin ketjussa taidettiin sivuta auton etäkäynnistystä ja Viron asennuspalveluita..
Eli onko täällä kokemuksia Pandoran tuotteista (http://pandorainfo.com/shop/pandora-smart-pro/) tai Toyotan START+ systeemistä (https://www.kenshawtoyota.ca/start-long-range-remote-engine-starter/)? Onkohan vastaavia Toyotan tuotteista saatavilla Euroopassa?
Autoextra.ee ainakin asentaa noita Pandoran kilkkeitä Tallinassa.

Kiinnostaisi etäkäynnistys vm. 2015 Auris Hybridiin.



Minulle Amserv asensi Fortin ([size=78%]https://fortin.ca/[/size]) kaukokäynnistyksen. Toimii auton avaimesta ja lisäksi asennutin kauempaa ottavan kauko-ohjaimen. Hyvin toimii. Pandora lienee myös oikein hyvä. Hybridi Yarikseen kaukokäynnistystä en saanut jostakin syystä. Pitää kysäistä osaisiko toi Autoextra asentaa vaikka Pandoran.


Kannattaa ottaa kaksisuuntaisella kaukkarilla, että näkee menikö viesti perille, jos on tarvetta käynnistää kauempaa.
Minulla oleva ”kaksisuuntainen” ei toimi luotettavasti. Toisinaan se näyttää punaista, joka tarkoittaa, että ei saanut yhteyttä autoon, mutta kuitenkin signaali on käynnistänyt auton. Eli kuittaussignaali ei aina tule takaisin. Paras olisi sellainen kaukkari, jossa vilkahtelisi ledi pienin väliajoin silloin kun moottori on käynnissä.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa ejokiranta

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 11
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2677 : 03.02.2019 22:03 »
Hei. Kiikarissa olisi joko uusi 2019 rav4 awd hybrid tai sitten pari vuotta vanha auto. Nyt itsellä ajossa 2013 2,2 neliveto diesel. Hain eilen liikkeestä koeajoon 2017 vuoden awd mallin ja ihmettelen suuresti keskikulutusta kaupunkiajossa. Pidempää matkaa tässä lumipyryssä ei huvittanut lähteä tekemään. Mittari näyttää 10,1 litraa sataselle, joka on mielestäni aika paljon enemmän mitä tuolle on luvattu. Eli kysynkin nyt missä lukemissa todelliset keskikulutukset pyörii?

Poissa kardaani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2678 : 03.02.2019 22:18 »
90tkm ja kohta 3 talvea ja 2 kesäaikaa takana keskikulutuksen ollessa nyt n. 6,85. Tankkikohtaiset kulutukset löytyy spritmonitorista (kardaani). Omalla kohdalla kulutusta nostaa työmatka joka on kohtuullisen " moottoritie" voittoinen sekä asuntovaunuilu loma-aikoina. Aiemmat 2,2 dsl Ravit kuluttivat ajossani hieman enemmän.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=6&constyear_s=2016&constyear_e=2017&minkm=1000&powerunit=2

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1229
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2679 : 04.02.2019 02:14 »
39 000 km mittarissa awd premium 17. Kumulatiivinen kulutus 6,3 L/100 km. Ei pahemmin moottoriteitä ja peräkärryäkin vain maltillisia kilometrejä.