autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 Hybrid  (Luettu 279927 kertaa)

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 28
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2620 : 29.10.2018 10:54 »
Helpointa on tehdä kopiot toisista antureista systeemiin, ei vaadi mitään toimenpiteitä renkaanvaihdon yhteydessä.
Tuo on kyllä totta että rengaspaine saisi näkyä kuljettajalle.
Auris Sports Tourer Hybrid 2015

Poissa Bawuka

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2621 : 29.10.2018 10:58 »
Nykyisiin malleihin voi ohjelmoida 2 settiä renkaita. Toki tämä on tehtävä Toyota-huollossa normaalisti kerran/setti. On mielestäni huono ratkaisu. Odotan, että tulevissa RAV4-,  Corolla- ja Camry-malleissa olisi jo sivistyneempi ratkaisu? Ja jos kerran noita antureita käytetään, näyttäisivät edes rengaspaineet mittaristossa.
Uti

Tämä on kieltämättä jännä ettei paineita näytetä kuskille. Sama juttu oli myös aikaisemmin omissa Volvoissa, kun Volvo vielä käytti näitä erillisiä antureita. Ei luulisi kallis ohjelman pätkä olevan. Nykyisessä sitävastoin näkee paineet ja renkaiden lämpötilan.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa Mika_M

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2622 : 29.10.2018 11:09 »
Siis... onko autoja joihin on asennettava ensin rahaa maksavat paineanturit renkaisiin, mutta rengaspaineita ei kuitenkaan näe mistään.  :o

Tuollaisessa on siis hukattu se ainoakin pieni hyöty verrattuna passiiviseen järjestelmään, melkoinen saavutus.
VCDS @ Kotka

Poissa Bawuka

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2623 : 29.10.2018 11:17 »
Siis... onko autoja joihin on asennettava ensin rahaa maksavat paineanturit renkaisiin, mutta rengaspaineita ei kuitenkaan näe mistään.  :o

Tuollaisessa on siis hukattu se ainoakin pieni hyöty verrattuna passiiviseen järjestelmään, melkoinen saavutus.

Kyllä. Valitettavasti aika moneen merkkiin. Itsellä omakohtaiset kokemukset Volvosta ja Rellusta.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa jarkko_h

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 285
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2624 : 29.10.2018 17:55 »
Voi älynväläystä, ei mitään järkeä jättää paineita näyttämättä! Jopa japanilaisessa Subarussa paineet näkyvät mittaristossa. Silti ottaisin mielummin epäsuoran menetelmän.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 267
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2625 : 29.10.2018 18:50 »
Sokerina pohjalla RAV4:n käyttöohjekirja sanoo:"Rengaspainevaroitin ei korvaa säännöllisesti tehtävää tarkistusta. Tarkista rengaspaine säännöllisesti muiden autoon liittyvien tarkastusten yhteydessä." Sama teksti löytyy myös muun muassa Auriksen manuaalista. Mikä järki näissä rengaspaineantureissa on, jos ne eivät näytä rengaspaineita eivätkä edes korvaa rengaspaineiden tarkistusta. Toyota ei itsekään taida luottaa edes siihen, että nämä anturit paljastaisivat liian alhaisen rengaspaineen. Melkoinen rimanalitus koko homma.

Toivoa sopii, kuten Uti edellä kommentoi, että Toyotan tulevissa malleissa paine näkyisi mittaristossa tai sitten siirtyisivät näistä kalliista ja hankalista antureista abs-antureiden käyttöön. Ne ajavat saman asian kuin nykyinen systeemi, mutta ilman lisäkustannuksia ja ylimääräistä antureiden koodausta/systeemin resetointia.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2626 : 31.10.2018 15:33 »
Uusi RAV4, made in Japan. Hybridi etuvedon alkaen hinta n. 42000 euroa. Vaatii Plus-paketin jos haluaa vaikka nykyisen Active-Edition-tason varustuksen. AWD n. + 5000 euroa.

Uti
Lexus IS300H MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Laksu06

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 20
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2627 : 31.10.2018 23:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=PjBF5RmGidY

Noilla ohjein taisi onnistua.


Kiitokset, kyllä onnistui! Oli kyllä hyvin kätketty se painike.

Poissa euroshopperi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2628 : 13.11.2018 02:03 »
Tämä ohje olikin kadonnut jo yli vuoden taakse. Itteki olin unohtanu tuon 1:sen ohjeen loppuosan.

Unohtu mainita, että ne painevaroittimet saa helposti itte laitettua järjestykseen.

1 Laita virta päälle ja odota kunnes varoitusvalo palaa jatkuvasti, eikä vilku.

2 Paina 3 kertaa nappia ratin alla. N. 1,5 s aikana

3 Odota kunnes valon vilkkuminen lakkaa ja valon pitäisi hävitä.

Ja renkaiden paineethan oli jo alkuun säädettynä kohdalleen. Laitoin R2:lle 2,6 bar, joka vaikuttaisi varsin hyvältä noille.

Poissa jeriko

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2629 : 20.11.2018 20:50 »
YES.. Kyllä kiittää 8)

Poissa Hekse

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
  • Toyota C-HR -17 Premium
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2630 : 05.12.2018 23:11 »
Vieläkös täällä Ravi topikissa pyörii porukkaa ketkä on siirtyny näistä 1.8 hybrideistä tähän Ravin 2.5 hybridiin? Onko kaduttanu? Itellä vähän polttelis tuo FWD Hybrid Edition tarjous vaikka uutta malliahan tuo pukkaiskin.. Itellä ollu aika paljon noita hybridejä omistuksessa 2xAurista, Priusta ja nytten alla tuo C-HR:ä. Ois tässä kuussa 30tkm huolto ja meinasin ottaa koeajoon tuon Ravin.

Poissa Peeveli

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2259
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita.
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2631 : 06.12.2018 08:21 »
Vieläkös täällä Ravi topikissa pyörii porukkaa ketkä on siirtyny näistä 1.8 hybrideistä tähän Ravin 2.5 hybridiin? Onko kaduttanu? Itellä vähän polttelis tuo FWD Hybrid Edition tarjous vaikka uutta malliahan tuo pukkaiskin.. Itellä ollu aika paljon noita hybridejä omistuksessa 2xAurista, Priusta ja nytten alla tuo C-HR:ä. Ois tässä kuussa 30tkm huolto ja meinasin ottaa koeajoon tuon Ravin.

Tavallaan, aikoinaan oli 1,8 hsd-Auris 2013 (II-kopan eli nykyisen eka versio) ja oli aivan hyvä peli. Välissä toki oli useita muita autoja ennen nyky-Ravia, mutta sanon että onhan 2,5-koneessa selkeä teho-ja suorituskykyero pienempään, siis aivan päivänselvä ero. Mukava peli on ollut ja olen erittäin tyytyväinen autoon. Siksi teinkin tilauksen uusimallisesta, ainoa syy uuden mallin uutuudenviehätys ja nelivetoisuus. :) Vaikka nyt väistyvän mallin saakin edullisemmin ja lisäjuttua kaupan päällekin, niin itse en voisi enää ostaa väistyvää korimallia uutena ja tässä hintaluokassa, tunne estäisi sen. Jo tietoisuus että hankkii väistyvän korimallin uutena ja kun sen saa alle, tulee myymälöihin uusi malli. Psykologista toki osaksi, mutta kyllähän yleensä uusi malli paraneekin lähes aina. Jälleenmyyntiarvossakin voi olla jatkossa eroa, joskin Toyotan mallit pitävät arvonsa hyvin vaikka korimalli olisikin väistyvää mallistoa. Kehotan kuitenkin miettimään kaksi kertaa, josko kohtuu panostuksella ottaisi kerralla uuden mallin. Tarjouksia vaan useista paikoista ja tinkimistä kehiin.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2018 08:27 kirjoittanut Peeveli »
Nyt: Toyota RAV FWD Active 2018 Tilattu: RAV4 AWD-i Active hybrid 2019 zircon silver. Foorumin toisinajattelija.

Poissa Eki79

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2632 : 06.12.2018 08:51 »
Ei noissa 2018 tai 2019 mallien eroissa nyt niin isoa eroa ole että itse välttämättä maksaisin 10ke enemmän uudemmasta mallista ja odottelua 6-8kk. Kumminkin lähes sama voimalinja/teho. Et enemmän tossa nyt miettii kumman ulkonäkö on parempi. Peeveli voi hyvinkin rauhassa odotella sen 6kk kun on jo edellinen sukupolvi ajossa. Mutta monet jotka siirtyy jostain muusta mallista niin miettisin kyllä et onko sen arvoista odotella. 2018 sais heti ajoon ja sillä ajelee sit sen vuoden pari ja vaihtaa sit 2019 malliin. Itse tekisin niin. Voi olla jopa niin et toi 10ke väliraha jopa pienenee.

Eli nyt ostaisin 2018 mallin n. 40ke ajaisin sillä 2 vuotta. Jos edelleen on tykästynyt raviin niin päivittäisi vähän käytettyyn 2019 malliin. En usko et joutuisi laittamaan välirahaa lähellekkään tota 10ke. Mut tunteellahan näitä autoja ostellaan ei sijoitusmielessä :)

Poissa tuRboman

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2633 : 06.12.2018 09:49 »
Mun mielestä eroja ei voi kommentoida ajamatta molempia malleja. Kerroit, että ei ole isoja eroja? Eroja voi olla nimenomaan huomattavasti enemmän kuin paperilla kerrotaan. Ajettavuus/melu/mukavuus/käytännöllisyys jne. Toki ei ole automaattisesti uudempi se parempi. Mutta minä naivisti uskln, että erot nimenomaan on todella suuria. Eihän näissä periaatteessa ole mitään samaa?
"Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love.."
CCR - Green River

Poissa deore

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2634 : 06.12.2018 10:46 »
Ei noissa 2018 tai 2019 mallien eroissa nyt niin isoa eroa ole että itse välttämättä maksaisin 10ke enemmän uudemmasta mallista ja odottelua 6-8kk.

Onko hintaeroa 10k? Vertailukohtahan tässä varmaan on uusi malli plus-paketilla, lisävarusteiksi metalliväri ja talvirenkaat, ja vanha + winter pack? Katselin että ovh-tasolla hintaero olisi lähempänä 5k. Uudesta saa kuitenkin vielä ~10% alennusta autoverottomasta ovh:sta, vanhasta en tiedä mitä siitä saa noiden pakettialennusten jälkeen? Odotusaika on toki tosiasia.

Jälleenmyyntiarvoa tarkastellen ei kait yleensä ole kannattanut ostaa poistuvaa mallia.

Poissa Caddy78

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 67
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2635 : 06.12.2018 11:01 »
Saa siitä vanhastakin sen 10% pinnaa pois, jopa verollisesta hinnasta. Ottaa sen mihin rahat/kärsivällisyys riittää. Itse en odottelisi 6kk uutta mallia 5ke hintaerolla.

Poissa Eki79

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2636 : 06.12.2018 11:32 »
Yritin katso lähes samoilla varusteilla olevia autoja. Vaikeeta se on kun niistä on tehty paketteja mitkä ovat sisällöltään mitä sattuu. Mut pääsääntöisesti poistuva auto sisältää jo vakiostaan paljon varusteita mitä taas juuri julkaistuun autoon joutuukin ruksiin erikseen ja nämä nostavat hintaa. Jos nyt ihan karvalakki mallit ottaa niin varmaan toi 5ke on lähempänä hintaeroissa.

En nyt lähtenyt katsomaan mitkä kaikkea toi 2018 edition malli sisältää et onko sielä jotain sellaista mitä saa 2019 malliin vasta kun ottaa premiumina. Mutta jokaisen omassa päätöksessä nämä asiat on ja mille varusteille laskee painoarvoa.

Poissa jeriko

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #2637 : 10.12.2018 19:45 »
 :) Kysy OK Autostsa  8)