autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 Hybrid  (Luettu 295239 kertaa)

nokivasara

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #20 : 12.04.2015 20:33 »
Joo ei turbossa mitään mutta iskutilavuutta kun olis tuplat.

Niin mikä se toimiva hybrid on? Siis sellainen mikä on ihan oikeesti taloudellinen (ei paperilla) ja kestävä johon mielestäni koko hybrid idea perustuu. Mulle ei tule nyt yhtään euro merkkiä mieleen.
Onhan noita kaikilla euromerkeillä. Mutta Tojolla ollut hybrideitä pidempään ja sitämyöten pidempiaikaista luotettavuusdataa.. ja hyvinhän ne on pelanneet minun vähäisten tietojeni mukaan.
Suomen co2 verosysteemissä ei kohta muita kannata ostaakaan kuin hybrideitä.

Poissa Karvis

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #21 : 12.04.2015 20:41 »
Niin mikä se toimiva hybrid on? Siis sellainen mikä on ihan oikeesti taloudellinen (ei paperilla) ja kestävä johon mielestäni koko hybrid idea perustuu. Mulle ei tule nyt yhtään euro merkkiä mieleen.

Laitetaan nyt aluksi Volvo V60 D6, loput osaat varmasti etsiä itse.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #22 : 12.04.2015 21:22 »
Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään hybridiä, joka oikeasti olisi taloudellinen. Kyllähän ne kaupungissa, mutta lähdetäänpä maantielle, motarille, autobaanalle, niin hybridissä ei ole kuin ylimääräistä painoa mukana lisäämässä kulutusta.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Paikalla jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 502
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #23 : 12.04.2015 21:52 »
Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään hybridiä, joka oikeasti olisi taloudellinen. Kyllähän ne kaupungissa, mutta lähdetäänpä maantielle, motarille, autobaanalle, niin hybridissä ei ole kuin ylimääräistä painoa mukana lisäämässä kulutusta.

Vähän OT:ksi menee mutta tähän kommentti, hybridejä kun kahdenlaisia... Aika monen auton käyttäjän arkiajot pyörii kai muutamissa kymmenissä kilometreissä. Ainakin itselläni varmaan noin 90-95 % arkiajoista on alle 50 km. Niihin spekseihin ladattavat hybridit istuu kuin nenä päähän. 
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Jones

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 469
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #24 : 12.04.2015 22:46 »
Tommonen D6 Volvo vei yli 6ltr/100km ja sekin dieseliä, tosi taloudellista. Kulkupuolohan tuollaisessa on vallan upeaa mutta ei se oikein taloudellisuus ihme ole.

Poissa Karvis

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #25 : 12.04.2015 22:51 »
Tommonen D6 Volvo vei yli 6ltr/100km ja sekin dieseliä, tosi taloudellista. Kulkupuolohan tuollaisessa on vallan upeaa mutta ei se oikein taloudellisuus ihme ole.

Kyllä minä ajelin tuollaisella koeajolenkin alle kolmeen litraan ja siihen kulutukseen kokeiltiin myös kulkupuolta eikä pelkästään hissuteltu ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Qrmu

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #26 : 14.04.2015 20:37 »
Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään hybridiä, joka oikeasti olisi taloudellinen. Kyllähän ne kaupungissa, mutta lähdetäänpä maantielle, motarille, autobaanalle, niin hybridissä ei ole kuin ylimääräistä painoa mukana lisäämässä kulutusta.

Niin painaa turbodiesel ja automaattikin. Ei Toyotan hybridisysteemi paina juuri sen enempää kuin vastaavan tehoinen diesel automaatilla. Esim. nykyinen RAV4 dieselillä, automaatilla ja nelivedolla paino alkaen 1710kg. NX 300h paino alkaen 1720kg. Ja NX 300h:ssa on varmasti yli 10kg edestä premiumhärpäkkeitä, kuten. äänieristystä ja vähemmän natinalle alttiita rakenteellisia ratkaisuja.

Sitäpaitsi hydridi auttaa maantielläkin ylä- ja alamäissä ihan samalla lailla kuin kaupunkiajonkin kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5056
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #27 : 14.04.2015 20:44 »
Tommonen D6 Volvo vei yli 6ltr/100km ja sekin dieseliä, tosi taloudellista. Kulkupuolohan tuollaisessa on vallan upeaa mutta ei se oikein taloudellisuus ihme ole.

Kohtuun pienellä ovat päässeet.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1213-V60.html?fueltype=7&power_s=215&powerunit=2

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 737
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #28 : 14.04.2015 21:15 »
Sitäpaitsi hydridi auttaa maantielläkin ylä- ja alamäissä ihan samalla lailla kuin kaupunkiajonkin kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

Niin, akulla puskurointi auttaa pitämään moottorin kuormituksen hyötysuhteen kannalta optimialueella. Lisäksi moottorin kierrosluku pysyy maantievauhdeissakin hyvin matalana, ja atkinson-työtapa säästää polttoainetta sekin.

En sitten tiedä millainen sen "oikean hybridin" pitäisi olla, jos Toyotan versio ei kelpaa. Minusta tuo on jo aivan hyvä dieselin tappaja tuollaisenaan, ja muuttuu vaan paremmaksi kun kasvavat valmistusmäärät pienentävät hybridivoimalinjan valmistuskustannuksia/hintalisää.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015 21:23 kirjoittanut nackerton »

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #29 : 14.04.2015 21:59 »
Ja tähän saakka Toyotan hybriditekniikka on ollut luetun perusteella todella luotettava eikä vaadi erityisen kallista huoltoa (? ).
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 737
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #30 : 14.04.2015 22:20 »
Aika vähällä pitäisi päästä juu. Kolmannen sukupolven (2009-) systeemissä EGR tuppaa keräämään karstaa, sen voi joutua purkamaan ja puhdistamaan parinsadan tuhannen välein. Inverttereitä on hajonnut jonkinverran, valmistaja on ne ilmaiseksi vaihtanut ja päivittänyt ohjaussoftan kestävyyden parantamiseksi.

Epäilijät pelottelevat usein kalliilla akkurempalla, no mittaluokka vastaa paria kytkinremonttia tai hiukkasloukun vaihtoa ja keskimäärin sen elinikä on varmasti yli 300 000 kilometriä (takuu 350 000 km). Lisäksi osaava voi vaihtaa yksittäisiä pettäneitä akkukennoja hyvin huokeasti, jos viitseliäisyyttä on.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #31 : 14.04.2015 22:22 »
Ja tähän saakka Toyotan hybriditekniikka on ollut luetun perusteella todella luotettava eikä vaadi erityisen kallista huoltoa (? ).

Hybriditekniikka ei vaadi mitään huoltoa.

Bensakoneessa normaalit öljynvaihdot, suodattimet ja sytytystulpat. Moottori on täysin hihnaton, joten niistäkään ei kuluja. Jarrupalat ja -levyt kuluvat huomattavasti vähemmän kuin tavallisissa autoissa, joten siitäkin tulee vain säästöä.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #32 : 14.04.2015 22:25 »
Hybriditekniikka ei vaadi mitään huoltoa.
Bensakoneessa normaalit öljynvaihdot, suodattimet ...

Bensakone on osa hybriditekniikkaa. Sähkömoottori ja akut eivät periaatteessa tarvi mitään huoltoa.
Edit: ja tämä oli kyllä aivan aiheetonta saivartelua. Sori.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa Urlaub

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #33 : 14.04.2015 22:26 »
Epäilijät pelottelevat usein kalliilla akkurempalla, no mittaluokka vastaa paria kytkinremonttia tai hiukkasloukun vaihtoa ja keskimäärin sen elinikä on varmasti yli 300 000 kilometriä (takuu 350 000 km). Lisäksi osaava voi vaihtaa yksittäisiä pettäneitä akkukennoja hyvin huokeasti, jos viitseliäisyyttä on.

Toyotan hybridiakku maksaa merkkiliikkeessä 1800 euroa ja vaihto vie yhden työtunnin. Niitä tosin on vaihdettu äärimmäisen vähän.

Akun takuu on 8 v. / 350 tkm eli ihan heti ei uuden ostaja joudu omaa kuvettaan kaivamaan. Kertoo myös valmistajan luottamuksesta ja kokemuksista.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #34 : 14.04.2015 22:27 »
Kun saisivat maltillisesti hinnoitellun ja n. 2000kg vetokykyisen hybridinelikon tarjolle. Huoh.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9044
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #35 : 14.04.2015 22:28 »
Akun takuu on 8 v. / 350 tkm eli ihan heti ei uuden ostaja joudu omaa kuvettaan kaivamaan.

Tämä fakta kyllä torppaa akkuihin liittyvän ressin ensimmäisen ja varsin usein myös toisen omistajan osalta.

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 737
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #36 : 14.04.2015 22:39 »
Huoltokirjassa täytyy tietysti olla merkkiliikkeen värisuora, että akkutakuu on voimassa

Bensakoneessa normaalit öljynvaihdot, suodattimet ja sytytystulpat. Moottori on täysin hihnaton, joten niistäkään ei kuluja. Jarrupalat ja -levyt kuluvat huomattavasti vähemmän kuin tavallisissa autoissa, joten siitäkin tulee vain säästöä.

Mitään kytkinlevyjä tai pantoja ei myöskään ole, ei laturin hiiliä, ilmastointi on hermeettisesti suljettu (sähkökompura) joten kylmäaine pysyy paljon tavallista ilmastointia paremmin sisällä jne.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #37 : 14.04.2015 22:48 »
Huoltokirjassa täytyy tietysti olla merkkiliikkeen värisuora, että akkutakuu on voimassa

Bisnes on bisnestä..

Veikkaanpa, että tuohon haetaan vielä kuluttajaviranomaisten kantaa, kun takuu koskee huoltovapaita osia. Toki valtaosa huollattanee 7-vuotiaan Tojotansa tuosta syystä merkkiliikkeessä, joka on merkkiorganisaatiolle tietysti hieno saavutus.

Poissa Jysky

Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #38 : 03.09.2015 06:59 »
Kun saisivat maltillisesti hinnoitellun ja n. 2000kg vetokykyisen hybridinelikon tarjolle. Huoh.

Eilen kauppiaan kanssa jutuilla- ulkomuistista muisteli että ens vuonna ilmestyvässä hybridissä olis vetopaino 1500 kg.  Auto päivittyy muutenkin samalla.
Ateca TDI 4drive

Poissa downtime

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2307
Vs: Toyota RAV4 Hybrid
« Vastaus #39 : 04.10.2015 11:53 »
Rav4 hybrid kieltämättä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta.

197hv, neliveto ja 0-100km/h kiihdytys menee 8.6 sekuntia, 117g/km co2 (4WD) ja 115g/km co2 (2WD). Ihan mielenkiintoiset lukemat.
Lisäksi sisätilat näyttävät aika todella paljon laadukkaammalta kuin aiemmissa malleissa. Ovissa on alcantaraverhoilua, musta sisäkatto, nahka/alcantara-istuimet jne.