- 21.9.2017 klo 14:29 / BMW 5 F10/11-kokemuksia ja fiiliksiä
Kuvauksen mukaan Volvo oli ajettu tuhannen paskaksi - vai miten se oli ;DCorvike sanoi:Mistä päättelit, että Volvo oli rikki?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuvauksen mukaan Volvo oli ajettu tuhannen paskaksi - vai miten se oli ;DCorvike sanoi:Mistä päättelit, että Volvo oli rikki?
pokkus sanoi:Huollon ajaksi laina-autoksi sattui tänään alle aivan uusi 2015 BMW 528i 8-vaihteisella ZF:llä varustettuna.
Ajossa 5-sarjalainen etenee vakaasti, mutta näkyvyys ulos on selkeästi huonompi kuin X3:ssa. Matalampi istuma-asento, pienempi ikkunapinta-ala ja pienemmät sivupeilit syövät näkyvyyttä tehokkaasti. Samoin 28i-moottori on varsin näppärä ja tehokkaan oloinen kaupunkipyörityksessä pinta-kaasulla, mutta se myös hanakammin käyttää korkeampia kierroksia tehon löytääkseen. Kaasua kun annostellaan reilusti niin ero on selkeä 35i-moottorin eduksi.
Laittelen pidempää raporttia autosta laina-ajan jälkeen, kun kokemusta tulee enemmän. Tosin vaimo tuolla pääasiassa ajelee, joten saa nähdä montako kertaa itse edes rattiin pääsen. Ensifiiliksen jälkeen tuntuu siltä, että voisin X3:n tuollaiseen 5-sarjalaiseen vaihtaa hyvin mielin, jos vain tilat riittää lapsien tarpeeseen.
Hypersauna sanoi:Kiinnostelisi 5-sarjan bemari. Näyttää saavan ihan hyvään hintaan (alle 30 000 e) noin 100 000 ajettuja vehkeitä. Ulkonäöllisesti tykkään ja on myös mukava ajaa. Onko kaiken kaikkiaan hyvä auto? Ilmeisesti jotain jakopään vikoja ollut, mutta näissä uudemmissa on ne korjattu? Sanokaas rehellisesti, että olisiko esim. alla oleva hyvä diili? Hieman saa tuota hintaa hilattua alas.
https://www.nettiauto.com/bmw/520/9618062
lnaukkar sanoi:Auto on B47 koneella eli uudempi ja parempi. Pahin tyyppivika taitaa olla lähinnä EGR-venttiili. Tuolla koneella hyvä ostos. Varusteita tuossa ei ole.
Mitäs sellaisia "suositeltavia" lisävarusteita olisi?lnaukkar sanoi:Auto on B47 koneella eli uudempi ja parempi. Pahin tyyppivika taitaa olla lähinnä EGR-venttiili. Tuolla koneella hyvä ostos. Varusteita tuossa ei ole.
Kyllä kai tuossa normikäyttöön tarvittavat varusteet on (weba, tutkat, nelikko, tomaatti), siistin näköinen peli. Ja varsinkin nelikko jota talvella oppii arvostamaan. Näyttäs ovean myös Ambient light jota ei ole mainittu. Riippuu tietysti käytöstä, omassa on iso navi yms. mutta vain kerran pari olen tarvinnut, hyvin pärjäisin ilmankin. Hintaansa nähden aika kalliita reitityksiä ovat olleet ;DHypersauna sanoi:Kiinnostelisi 5-sarjan bemari. Näyttää saavan ihan hyvään hintaan (alle 30 000 e) noin 100 000 ajettuja vehkeitä. Ulkonäöllisesti tykkään ja on myös mukava ajaa. Onko kaiken kaikkiaan hyvä auto? Ilmeisesti jotain jakopään vikoja ollut, mutta näissä uudemmissa on ne korjattu? Sanokaas rehellisesti, että olisiko esim. alla oleva hyvä diili? Hieman saa tuota hintaa hilattua alas.
https://www.nettiauto.com/bmw/520/9618062
Juke sanoi:Kyllä kai tuossa normikäyttöön tarvittavat varusteet on
S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package S1CCA Auto start/stop function S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S230A Extra package, EU-specific S248A Steering wheel heater S255A Sports leather steering wheel S2K1A BMW LA wheel, V Spoke 236 S2PAA Wheel bolt retainer S2VBA Tire pressure display S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S465A Through-loading system S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S4B9A Interior strips, alu, satin-polished S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO S4URA Ambient interior lighting S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S536A Auxiliary heating S548A Kilometer-calibrated speedometer S575A Supplementary 12V sockets S5A1A LED Fog lights S698A Area-Code 2 for DVD S6NSA Convenience phone, expanded Smartphone S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S775A Headlining anthracite S842A Cold-climate version S850A Dummy-SALAPA S8A9A Language version 'Finnish' S8AXA On-board vehicle literature Finnish S8KAA Dummy-SALAPA S8SMA Car ident. number visible from outside S8TFA Active pedestrian protection S8TGA Thiefproofing device S993A model year code in VIN S9AAA Outer skin protection |
Hypersauna sanoi:Mitäs sellaisia "suositeltavia" lisävarusteita olisi?
Tietäjä sanoi:Miten paljon voisi kuvitella menevän 2016 mallin (190hp) paikkailuun neljän vuoden aikana jos käy käy vähän huonompi tuuri? Riittäisiköhän huoltojen lisäksi n. 1000-1500e vuodessa?
Mittarilukema 80tkm ja neljän vuoden päästä voisi olla 150tkm.
Tietäjä sanoi:Miten ilmapussien vioittumisen huomaa ja tuleeko autosta heti ajokelvoton? Laskeeko tehdas ne kuluviksi osiksi kuten iskarit vai onko tuo vaan "ominaisuus"?
Eikös yleensä vetonivelt kestä vähintään 300tkm. Miten voisi mennä noilla kilometreillä? Jälleen, onko kyseessä mitoitusvirhe vai johtuuko hajoaminen vain suojakumien hajoamisesta?
Taitaa sitten tuo 4-6ke neljässä vuodessa olla realistinen korjauskustannusarvaus.
Tietäjä sanoi:Miten paljon voisi kuvitella menevän 2016 mallin (190hp) paikkailuun neljän vuoden aikana jos käy käy vähän huonompi tuuri? Riittäisiköhän huoltojen lisäksi n. 1000-1500e vuodessa?
Mittarilukema 80tkm ja neljän vuoden päästä voisi olla 150tkm.
Aika hurjia juttuja bemarien nelivedon vioista ja EGR-venttiilin aiheuttamista konepaloista olen lueskellut ja paljon muutakin pienempää ilmeisesti voi tulla eteen.
TON-III sanoi:Onhan nää ihan messeviä ajaa mutta jotenkin näistä tulee mieleen se tarina Keisarin uusista vaatteista. mekaanisia riskitekijöitä siellä täällä, yksi minkä olen huomannut on 'pehmeä' maali, ei tuota omaa F13 tarvitse kuin katsoa ja jo tuli naarmu :-[
mtr1 sanoi:Enpä ole kuullut että rautajousia nyt olisi kauheasti katkeillut. Onko tuosta jossain lisää juttua?
Sen sijaan aikalailla kaikista lähipiirissä käyneistä on mennyt ilmapussit 2-4 vuoden iässä, joistain myös kompura kun ei ole tajuttu reagoida.