autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Auris facelift  (Luettu 80070 kertaa)

Poissa PaVelski

• Sisäänajettu
  • *
  • XC90 T8, Renault Zoe
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #660 : 02.12.2019 10:15 »
Jos ajat edes jonkin verran pimeillä tieosuuksilla, niin suosittelen erittäin vahvasti lisäkaukovalojen hankkimista.
Auriksen ajovalot ja kaukovalot ovat surkeat.  Myös kitkarenkaille suositus ajomelun vähentämiseksi.

Poissa kylpykuula

• Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • Mazda 6
« Vastaus #661 : 02.12.2019 10:22 »
Olen hieman yllättynyt, että auriksen ajovalot lyhkäsilläkin surkeat, kun vastaan tullessa näyttävät melko kirkkailta. Ilmeisesti valoteho hajoaa.

Poissa PaVelski

• Sisäänajettu
  • *
  • XC90 T8, Renault Zoe
« Vastaus #662 : 02.12.2019 10:31 »
Hajoaako valo sitten liikaa ylös? Sitä en tiedä, mutta ei ne kummoiset ole  :D

Poissa Juhosson

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #663 : 06.12.2019 10:40 »
Olen hieman yllättynyt, että auriksen ajovalot lyhkäsilläkin surkeat, kun vastaan tullessa näyttävät melko kirkkailta. Ilmeisesti valoteho hajoaa.
Eiväthän nämä Auriksen LED-valot mitkään huiput taida olla, mutta kyllä lyhyet ovat selvästi paremmat kuin minun edellisen autoni halogeenit. Pitkissä ei sitten ole kehumista. Kirjoitin jo tuolla aiemmin, että kun laittaa pitkät päälle, tuntuu että muuta ei tapahdu, kuin mittaristoon syttyy sininen merkkivalo. Pitkät ovat suhteessa paljon heikommat kuin lyhyet ja jos ajaa paljon pimeillä vähäliikenteisillä teillä kannattaa kyllä ehdottomasti miettiä lisävalojen hankkimista.

Poissa TwE

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #664 : 12.12.2019 23:36 »
Mulla tämä on kaksi kertaa alkanut itsestään vilkuttamaan punaista mittariston infonäytössä ja samalla luki jarruta! ja hälyytys ääni soi. Eka kerta oli taajamanopeudessa ja toinen noin 100kmh moottoritiellä. Nämä sattui tuossa alku syksystä kirkkaalla säällä. Taajamassa ajaessa ojan toisellapuolella pyörätiellä ajoi pyöräkone vastaan ja motarilla oli vähän ennen siltaa. En tiedä mistä järjestelmä keksi alkaa varoittelemaan. Säikäytti aikalailla.

Samaa tehnyt täällä -17 vuosimallin ts varsin usein. Törmäykseneston kun säätää pisimmälle etäisyydelle painikkeesta (3 viivaa), niin on hieman vähemmän tullut vääriä hälytyksiä. Yhdellä viivalla sekoilee kadunvarteen pysäköidyistä autoista ja ties mistä.

Vai onko henkimaailman juttuja?  :o

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #665 : 14.12.2019 09:06 »
Samaa tehnyt täällä -17 vuosimallin ts varsin usein. Törmäykseneston kun säätää pisimmälle etäisyydelle painikkeesta (3 viivaa), niin on hieman vähemmän tullut vääriä hälytyksiä. Yhdellä viivalla sekoilee kadunvarteen pysäköidyistä autoista ja ties mistä.

Vai onko henkimaailman juttuja?  :o

Pitääpä katsoa missä asetuksessa mulla on. -17 malli tämäkin.

Poissa Juhosson

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #666 : 15.12.2019 19:53 »
Ajelin eilen asiointimatkalla teollisuusalueen halki ja yllättäen kuului piippaus ja mittaristoon ilmaantui 40 km/h rajoitusta osoittava merkki. Minä siinä ihmettelemään, että mitä hittoa, koska sillä koko alueella on 50 km/h nopeusrajoitus. Mistähän Auriksen liikennemerkkien tunnistus mukamas moisen rajoituksen bongasi. Ajelin sitten takaisin samoja katuja ja olihan siinä yhden autokorjaamon liittymässä mainos renkaiden vaihdosta hintaan 40 €. Siinä syyllinen. Odotan innolla seuraavia vaaleja ja tien viereen ilmestyviä vaalimainoksia. Saa nähdä, millaisia nopeusrajoituksia Auriksen liikennemerkkien tunnistus sitten tarjoaa.

Poissa rosso

• Klassikkoainesta
« Vastaus #667 : 15.12.2019 19:57 »
Hmmm. Minusta vaikuttaa keskeneräiseltä teknologialta. No kuluttajat testailee ilmaiseksi.

Poissa justindr

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #668 : 08.01.2020 20:30 »
Löytyykö jollakin tietoa tai ohjetta lisävalojen kytkentään näihin hybridi Nauriksiin?

Auris

• Vieras
« Vastaus #669 : 08.01.2020 20:36 »

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #670 : 09.01.2020 19:19 »
Löytyykö jollakin tietoa tai ohjetta lisävalojen kytkentään näihin hybridi Nauriksiin?
Minä koitin alkaa itse asentamaan omaani. Tunnin toista pähkäilyn ja parin motonet käynnin jälkeen en enää jaksanu edes miettiä, mistä saisi vedettyä piuhat keulalle yms. Käytin sitten paikallisessa autohifiliikkeessä asennuttamassa. Aikaa meni noin puoli tuntia ja hinta alle 40e. Mulla ei ole can-väylää eikä laitettu sisälle katkaisijaa.

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #671 : 14.01.2020 19:48 »
Pystyykö näitä auriksen vakio lähivaloja mitenkään piristämään? Nämä on aivan onnettomat. Vaikuttaneeko parempien polttimoidenkaan vaihto jos valo kuvio itsessään ei näytä kauas. Oliko niin että näissä on pitkät ja lyhyet valot jollain varjostimella tai vastaavalla systeemillä toteutettu? Vai muistanko lukeneeni ihan väärin. Nämä on siis ihan ne tavalliset linssivalot, ei lediä eikä xenonia.

Poissa nackerton

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #672 : 14.01.2020 20:17 »
Se piristää kummasti, kun valot suuntaa oikein. Tuntuu että Toyotan tehtailla valot säädetään näyttämään 20 metrin päähän eteen. Jollain "+100 %" -polttimoilla on vaikutusta vain lompakkoon, ei niissä ole yhtään sen enempää valovirtaa.

Poissa ollitapio

• Uudenkarhea
« Vastaus #673 : 14.01.2020 20:40 »
Juu yksi ja sama polttimo on lyhyille ja pitkille.

Mulla on omassani kolmannet ao. linkin polttimot. Täkäläistä hyväksyntää noilla ei ole ja kestävät omilla ajoilla noin vuoden. Ainakin minun silmin nuo (luultavasti sävyerosta johtuen) tuntuvat alkuperäisiä huomattavasti paremmilta. Onnetonta kuviota ei tietty nuokaan korjaa. Nämä sillä oletuksella ettei valotyyppi vaihtunut faceliftin yhteydessä.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F132734813269

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #674 : 15.01.2020 08:22 »
Se piristää kummasti, kun valot suuntaa oikein. Tuntuu että Toyotan tehtailla valot säädetään näyttämään 20 metrin päähän eteen. Jollain "+100 %" -polttimoilla on vaikutusta vain lompakkoon, ei niissä ole yhtään sen enempää valovirtaa.
Voiko näitä itse säädellä tai onko se edes sallittua? Jos mennään ihan lain pykälien mukaan.

Poissa CorAveRav

• Klassikkoainesta
« Vastaus #675 : 15.01.2020 11:43 »
Saa valot säätää sallittuun korkeuteen.
Vanha kotikonsti tasaisella alustalla oli merkitä aivan nokan edessä lähivalon yläreunan valoraja seinään tai levyyn ja 5 m etäisyydellä tuohon seinään/levyyn piti valorajan olla vähintään 5 cm alempana.

Ihan oikealla tarkastuslaatikollakin säädettynä ruuvasivat kuitenkin yleensä katsastuksessa valoja hieman alaspäin, kun ne oli säädetty tarkalleen viivalle. Eikä kukaan vilkutellut sitä ennen takaisinpäin, että olisi ollut liian ylhäällä. Eikä sen aikaisissa autoissa ollut mitään automaattikorjauksia korkeuden mukaan.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2020 11:46 kirjoittanut CorAveRav »

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #676 : 15.01.2020 14:40 »
Saa valot säätää sallittuun korkeuteen.
Vanha kotikonsti tasaisella alustalla oli merkitä aivan nokan edessä lähivalon yläreunan valoraja seinään tai levyyn ja 5 m etäisyydellä tuohon seinään/levyyn piti valorajan olla vähintään 5 cm alempana.

Ihan oikealla tarkastuslaatikollakin säädettynä ruuvasivat kuitenkin yleensä katsastuksessa valoja hieman alaspäin, kun ne oli säädetty tarkalleen viivalle. Eikä kukaan vilkutellut sitä ennen takaisinpäin, että olisi ollut liian ylhäällä. Eikä sen aikaisissa autoissa ollut mitään automaattikorjauksia korkeuden mukaan.

Kiitos vastauksesta.
Mahtaako valojen säätelyyn löytyä ohjeita? Tai hyvät ohjeet tuossa tulikin, mutta lähinnä mitä ruuvia pitää väännellä, että saa säädettyä.

Poissa Toycar

• Uudenkarhea
« Vastaus #677 : 05.02.2020 10:29 »
<a href="https://youtu.be/kBIBfjLjCTg" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/kBIBfjLjCTg</a>

Maanantaina kun ajeltiin Oulusta takas Rovaniemelle, niin kosketusnäyttö heitti toimimasta. Auto oli seissyt viikon ja matkan alkaessa näyttö toimi noin 30-45min. Sen jälkeen ei. Tuosta "YLEX"n kohalta se otti joskus kosketuksen ku tarpeeksi monta kertaa naputteli, muuten ei mitään eloa. Näytön sivuilla olevat "napit" kyllä toimi.

Kotia päästyä sammutin ja käynnistin auton uudelleen, niin taas toimi niinku pitääkin.
Onkohan muilla tullu samanlaista?

Matkalla jo mietin, että tuleekohan nyt eka takuu reissu Tojoautoon :)

Poissa Eppu H

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #678 : 05.02.2020 11:29 »
https://youtu.be/kBIBfjLjCTg

Maanantaina kun ajeltiin Oulusta takas Rovaniemelle, niin kosketusnäyttö heitti toimimasta. Auto oli seissyt viikon ja matkan alkaessa näyttö toimi noin 30-45min. Sen jälkeen ei. Tuosta "YLEX"n kohalta se otti joskus kosketuksen ku tarpeeksi monta kertaa naputteli, muuten ei mitään eloa. Näytön sivuilla olevat "napit" kyllä toimi.

Kotia päästyä sammutin ja käynnistin auton uudelleen, niin taas toimi niinku pitääkin.
Onkohan muilla tullu samanlaista?

Matkalla jo mietin, että tuleekohan nyt eka takuu reissu Tojoautoon :)
Minulla on ollut pre fl Auris 5 vuotta. Yhden kerran teki samanlaisen tempun pari vuotta sitten. Alkoi toimia virtojen katkaisun jälkeen. Eipä tuo vika näytä kovin usein vaivaavan.