autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Auris facelift  (Luettu 74649 kertaa)

Poissa Hesusnis

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 681
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #580 : 10.02.2019 13:04 »
Vai olisiko kuitenkin toisinpäin?

Tosiaan, saa näyttää vähemmän, mitä todellinen nopeus. Meni senat sakaisin. ;)
S212 220 Bluetec -15 9G, 944S -88

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4210
  • Tulossa Bass olut
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #581 : 10.02.2019 13:05 »
Tosiaan, saa näyttää vähemmän, mitä todellinen nopeus. Meni senat sakaisin. ;)

🥴
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa T8 Volvo

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #582 : 13.02.2019 18:39 »
^Kuljettaja kokee auton hiljaisemmaksi ja taloudellisemmaksi ajaessaan todellista nopeutta kymmenen kilometria hiljempaa.
Toyotan mittarivirhe on todellinen painajainen ja vaaratekijä muille liikkujille liikenteessä.
Normaalinopeus on pahimmillaan valmiiksi kympin alle sallitun tienopeuden. Kameratolpan lähestyessä isketään jalka jarrulle ja otetaan lisäksi kymppi vielä pois. Havaintojen perusteella pahin malli on Auris.

Poissa CorAveRav

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1115
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #583 : 13.02.2019 18:54 »
Mutta miksi sitten moni "premium-merkki" ajaa kuitenkin samaa vauhtia eli Tojon mittarin mukaan vaikka sitä 80 km/h?
Tiedän autoni mittarivirheeni ja menen noista ohi heti kun muu liikenne sen sallii.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1490
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #584 : 14.02.2019 17:39 »
Toyotan mittarivirhe on todellinen painajainen ja vaaratekijä muille liikkujille liikenteessä.
Normaalinopeus on pahimmillaan valmiiksi kympin alle sallitun tienopeuden. Kameratolpan lähestyessä isketään jalka jarrulle ja otetaan lisäksi kymppi vielä pois. Havaintojen perusteella pahin malli on Auris.

Omassa auriksessa mittarinopeus 86km/h (ajotietokoneen näytöstä tarkka numeroasrvo) vastaa tasan 80km/h todellista. Todellisen nopeuden näkee Auriksessa navista, nopeusrajoituksen näyttö muuttuu pohjaltaa punaiseksi, kun todellinen arvo ylitetään.

Poissa ini

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 825
  • Skoda Superb
  • 7(+1)2xVAG 5xGM 2xmuut
    • Škoda Superb 2016
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #585 : 14.02.2019 18:13 »
Mittari saa näyttää 10% + 10 km/h enemmän kuin todellinen nopeus, vähempää ei saa näyttää.
Tosin tämä pitää täyttää joka rengaskoolla, mitkä rekisteriotteeseen on merkitty.

Ts. auton mittarin näyttäessä satasta, saa nopeus olla 82-100 km/h.

Aikanaan Kadett E:ssä oli melkein 10% virhettä, mutta kuitenkin reilusti vähemmän kuin Nissan Cherryssä.
Škoda Superb 2016

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2429
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #586 : 24.03.2019 20:23 »
Lankomies näytti autoa vaihtaneen ja pihaan tuli 2014 farkku hybridi Auris (joo ei kuuluisi tähän ketjuun mutta ei näyttänyt ei fl mallille olevan omaansa). Auto alunperin Saksaan rekisteröity, eli tuontipeli ja se kyllä varustelussakin näkyi. Vaalea nahkaverhoilu, lasikatto ja kaikki mahdolliset sähköhimmelit. Ihan tyylikäs peli. Koeajollekin piti päästä, hybridi kun kiinnostaa. Olen 1,8 hybridillä aiemmin ajanut C-HR:n kopassa, mutta tämä Auris tuntui vähän pirteämmältä. On se kyllä mukava tuo hybridi ajaa, hyvin mukava voimalinja.

Takapenkillö ei tilaa tässä Auriksessa liiaksi kyllä ole, mutta ajoasennon sai öbaut kohdilleen. Penkii vaikutti hyvälle, liekkö jotenkin parempi kuin "köyhemmissä" malleissa.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa outfack

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 336
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #587 : 24.03.2019 20:35 »
Oliko tietoa veroista? Noinkin vanha auto Saksasta jossa Toyota ei ole valtamerkki kuulostaa mielenkiintoiselta.

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2429
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #588 : 24.03.2019 20:54 »
^Ei tietoa, auto löytyi kotimaisen vaihtoautoliikkeen rivistöstä joka ilmeisesti myös auton maahantuonut. Ai niin, radio/media/ajotietokone hässäkkä on kyllä surkeasti asemoitu tässä ei-fl-mallissa. Joutuu kurkkimaan, että näkee kunnolla ja on vähän liian alhaalla käytön kannalta. Parempi jos olisi käännetty kuskin suuntaan.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa Toycar

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 38
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #589 : 12.08.2019 17:07 »
Oletteko asentaneet ylläpitolatureita hybridiautoihin?
Ja oletteko vetäneet takakonttiin piuhat vai oliko konepellin alla jotku natsat mihin sen sai kytkettyä? Pitääkö olla joku hybridivaltuutettu asentaja jotka noita saa asentaa?
Vanhasta autosta jäi ylimääräiseksi Defan ylläpitolaturi niin mietin, että voisko sen laittaa 2017 aurikseen.

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 77
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #590 : 14.08.2019 14:20 »
Oletteko asentaneet ylläpitolatureita hybridiautoihin?
Ja oletteko vetäneet takakonttiin piuhat vai oliko konepellin alla jotku natsat mihin sen sai kytkettyä? Pitääkö olla joku hybridivaltuutettu asentaja jotka noita saa asentaa?
Vanhasta autosta jäi ylimääräiseksi Defan ylläpitolaturi niin mietin, että voisko sen laittaa 2017 aurikseen.

Taisi olla virallisesti kiellettyä asentaa konehuoneesta löytyvään plusnapaan johon voi antaa apuvirtaa. Toisin sanoen listoilta ei löydy Auris hybridiä kun noiden latureiden sopivuuksia selailee, voisi kuvitella että joku on kuitenkin asennuksen tehnyt kielletyllä tavalla?
Outlander PHEV

Poissa IC1970

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1046
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #591 : 14.08.2019 15:31 »
Aivan varmasti onnistuu Aurikseenkin, asennutin taannoin merkkiliikkeessä Lexuksen 450h hybridiin ylläpitolaturin 12v akulle, samalla myös moottorinlämmittimen ja sisäpistokkeen, Lexassa oli akku myös mahdollisimman kaukana moottoritilasta, eli takakontin kulmassa. Koko homma maksoi muistaakseni n. 600 euroa, eli jos tuosta laskee pois muut, niin ei varmaan mitään maatakaatavaa ole asennuttaa pelkkää ylläpitolaturia jos on moottorilämppäri jo valmiina.

Homma ei ole helppo, tuossa esimerkissä asentaja teki hommia 6 tuntia, alun perin kun tilasin, hinta-arvioon sisällytettiin arvio kolmesta tunnista, joka siis tuplattiin, toki laskutettiin vain kolmesta. Hybridihimmelien takia tavallista tarkempaa puuhaa, mitä piuhaa vetää ja mistä. Juuri siksi teetin työn merkkiliikkeessä, heillä kun on vastuu ja takuu työstään. Jos olisi sattunut palamaan koko *aska, niin olisi löytynyt maksaja helpommin  :) Ei palanut ja kieltämättä talven kovilla pakkasilla oli levollisempi mieli 12v akun suhteen.

Suosittelen menemään marmorille ja kysymään, mitä kustantaa. Itse en lähtisi hybridiin virittelemään, enkä antaisi hommaa myöskään nyrkkipajalle, voipi olla, että useimmat kieltäytyisivät hommasta joka tapauksessa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08
Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1098
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #592 : 14.08.2019 15:45 »
Oletteko asentaneet ylläpitolatureita hybridiautoihin?
Ja oletteko vetäneet takakonttiin piuhat vai oliko konepellin alla jotku natsat mihin sen sai kytkettyä? Pitääkö olla joku hybridivaltuutettu asentaja jotka noita saa asentaa?
Vanhasta autosta jäi ylimääräiseksi Defan ylläpitolaturi niin mietin, että voisko sen laittaa 2017 aurikseen.
Oen laitattanut Aurikseen, C-HR:ään, Raviin ja Lexukseen. Kaikki hybridejä ja ei piuhanvetoa akulle takakonttin.
Uti

Poissa Toycar

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 38
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #593 : 18.08.2019 14:29 »
Aivan varmasti onnistuu Aurikseenkin, asennutin taannoin merkkiliikkeessä Lexuksen 450h hybridiin ylläpitolaturin 12v akulle, samalla myös moottorinlämmittimen ja sisäpistokkeen, Lexassa oli akku myös mahdollisimman kaukana moottoritilasta, eli takakontin kulmassa. Koko homma maksoi muistaakseni n. 600 euroa, eli jos tuosta laskee pois muut, niin ei varmaan mitään maatakaatavaa ole asennuttaa pelkkää ylläpitolaturia jos on moottorilämppäri jo valmiina.

Homma ei ole helppo, tuossa esimerkissä asentaja teki hommia 6 tuntia, alun perin kun tilasin, hinta-arvioon sisällytettiin arvio kolmesta tunnista, joka siis tuplattiin, toki laskutettiin vain kolmesta. Hybridihimmelien takia tavallista tarkempaa puuhaa, mitä piuhaa vetää ja mistä. Juuri siksi teetin työn merkkiliikkeessä, heillä kun on vastuu ja takuu työstään. Jos olisi sattunut palamaan koko *aska, niin olisi löytynyt maksaja helpommin  :) Ei palanut ja kieltämättä talven kovilla pakkasilla oli levollisempi mieli 12v akun suhteen.

Suosittelen menemään marmorille ja kysymään, mitä kustantaa. Itse en lähtisi hybridiin virittelemään, enkä antaisi hommaa myöskään nyrkkipajalle, voipi olla, että useimmat kieltäytyisivät hommasta joka tapauksessa.

Kiitos viestistä.
Tuossa kun ei ollut lokilämmitintä asennettuna niin sovimme kaupanteon yhteydessä, että autokauppa käyttää merkkiliikkeessä asennuttamassa lokilämmittimen ja sisäpistokkeen. Ja samalla asentaa tuon ylläpitolaturin, jos on mahdollista asentaa tuo sama laturi. Hinta-arvioksi työlle sanoi n. 80e.

Poissa Auris

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1348
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #594 : 18.08.2019 14:36 »
Katsoin pihalla olevasta RAVista ylläpitolaturin asennusta niin toinen piuha menee maahan koriin kuten kuuluu ja toinen näyttää menevän sulakeboksille.

Poissa völvöxc60

Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #595 : 18.08.2019 15:08 »
Tuossa katsonut tätä uudempaa 2016>mallin Aurista. Ilmeisesti ratinlämmitystä ei ole ollut saatavilla Aurikseen ::)
Muuten näkyisi olevan samanlaisella varustepolitiikalla kuin uusi Corollakin. Taka/etututkia hyvin harvoissa malleissa tarjolla.
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa IC1970

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1046
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #596 : 18.08.2019 19:00 »
^Hyvä niin, ärsyttäviä piippareita. Peruutuskamera kun on, niin aika vähän tulee piippareita kaivattua. Toki jos pitää keulaa sovittaa jatkuvasti johonkin senttipeliä-rakoon, niin joo, mutta muuten ei. Työautoissa noita piippareita on ja ovathan ärsyttäviä vehkeitä. Tallista kun tolppien ja muiden autojen välistä pakittaa jotain Golffia ulos, niin joka suunnassa valot välkkyy ja piippaus kuuluu kun välit ovat ahtaat. Kyllä sen tietää ilman piippauksiakin  :)

Ratinlämmitys voisi kyllä yleistyä Toyotallakin, siitä 100% samaa mieltä, hyvä varuste.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08
Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 958
  • Subaru Levorg
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #597 : 18.08.2019 19:07 »
Taisi olla niin että aikoinaan Auris TS myyntiin tullessa Premiumissa oli ainoana etu- ja takatutkat, ja se vähälle käytölle jäänyt automaattinen peruutusavustin..mutta olihan se hieno kun auto peruutti itse itsensä.

Poissa Toycar

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 38
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #598 : 25.08.2019 14:43 »
Tässä kun on jo pienen tovin ajellut auriksella niin olen huomannut, että välillä kun käynnistää auton ja valitsee vaihteen päälle niin auto vähän nytkähtää ja kuuluu pieni ruksahdus. Tai ei se oikeastaan rusahda, vaan sellainen jännä pieni ääni.
Kerran se myös teki saman tapaisen nytkähdyksen ja äänen, kun auto oli paikallaan readyssä ja kun polttis lähti päälle.

Olen koittanut testailla onko sillä mitään väliä onko auto parkissa pienessä mäessä tai voiko vaihteistoon jäädä jotenki pieni veto päälle kun pysähtyy ja jarru pohjassa painaa P sekä vetasee käsijarrun. Eikä P:n painamisen jälkeen löysää jarrua, jotta auto pääsee liikahtamaan hieman ja pysähtyy ns. neutraaliin tilaan. Hankala kuvailla, en ole mikään auto asiantuntija.

Yleensä vaihteen vaihdot ovat huomaamattomia, mutta tämä tulee aina silloin tällöin, ehkä parin päivän välein.

Onko muilla tällaista ja onko tämä ihan terve "ominaisuus"?


Kaupunkiajosta sen verran, että akku on suurimman osan ajasta 2-3 pykälässä. Ajanko jotenkin väärin, kun yritän käyttää sähkömoottoria melkeinpä aina kun mahdollista nostamalla kaasua ja sit antamalla pikkusen kaasua, joten akku ei edes ehdi latautua tuota enempää. Vai onko se parempi vain antaa moottorin elää omaa elämäänsä ja käyttää mahdollisimman paljon vakionopeuden säädintä? Tietenki ihan keskustassa sähköllä menee yrittämättä kun on hitaammat nopeudet.

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1203
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #599 : 25.08.2019 14:52 »
P-asennossa eCVT kytkee mekaanisen lukituksen vaihteistoon niin etteivät renkaat pääse pyörimään. Uusi Corolla tekee samaa. Jos ja kun vaihteisto jää pitämään autoa, P-asennon pois otto on hieman kolho.

Sähköisen käsijarrun odottelu jarru pohjassa ei juurikaan tunnu auttavan asiaa.