autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Auris facelift  (Luettu 64923 kertaa)

Poissa jarnose

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #540 : 12.01.2019 08:14 »
rattiin ei saanut mitään tuntumaa sen ollessa niin liukas muovisuuden takia. Kyseinen malli oli Active
Onko facelift activessa oikeasti muoviratti?  :o Mulla on pre-fl active ja siinä on nahkaratti.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1212
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #541 : 12.01.2019 08:15 »
Onko facelift activessa oikeasti muoviratti?  :o Mulla on pre-fl active ja siinä on nahkaratti.

Nahkaratti ja ihan hyväntuntuinen sellainen.

Poissa autokuumeilija

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 135
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #542 : 12.01.2019 22:39 »
Onko facelift activessa oikeasti muoviratti?  :o Mulla on pre-fl active ja siinä on nahkaratti.

No ei nyt muovirattia tietenkään, mutta ”muovinen” se oli. Liukas ja kova kuin mikä.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3569
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #543 : 13.01.2019 12:14 »
Kyseinen malli oli Active, joten onko sama ratti ja sisustan kovamuovisuus läsnä kaikissa varustetasoissa?

Eipä se oleellisesti miksikään muutu, selviää ihan jo myyntiautojen kuvia katselemalla. Prefaceliftissä oli hieman varustetason mukaan muuttuvaa isompaa paneelia kojelaudassa, ja faceliftissä näkyy pienempää soiroa jossa tikkauksia, mutta loput matkustamon paneelit ovat mustaa kovamuovia.

Bluetoothmedia soi ihan jees koeajelemassani yksilössä.

Poissa Pentium

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #544 : 13.01.2019 12:31 »
Pystyykö Auriksen ohjauspyörän painikkeilla selaamaan puhelimen osoitekirjaa/vast valikkoja? Ihmettelin hieman, kun itsellä ei sitä ominaisuutta ole.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 361
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #545 : 13.01.2019 14:16 »
Pystyykö Auriksen ohjauspyörän painikkeilla selaamaan puhelimen osoitekirjaa/vast valikkoja? Ihmettelin hieman, kun itsellä ei sitä ominaisuutta ole.
Ei taida puhelimen osoitekirjan selaaminen onnistua ohjauspyörästä. Ratin vasemman puolan nuolipainikkeilla pystyy selaamaan radiokanavia ja kappaleita esim. USB-tikulta.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 39
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #546 : 13.01.2019 18:21 »
Toyota sivulta kopioitu: ”Hybridiakkuturva myönnetään Toyota Auto Finland Oy:n maahantuomille Hybridimalleille.”

Käytin tuontiauton merkkihuollossa jossa tehtiin akkutesti, sanoivat akkuturvan olevan voimassa.
Auris Sports Tourer Hybrid 2015

Poissa ollitapio

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 33
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #547 : 13.01.2019 18:30 »
Pystyykö Auriksen ohjauspyörän painikkeilla selaamaan puhelimen osoitekirjaa/vast valikkoja? Ihmettelin hieman, kun itsellä ei sitä ominaisuutta ole.

Ainakin puheluhistoriaa ja yhteystietoja pystyy selaamaan. Käytettävyys ei ehkä ole kovin kummoinen jos koittaa muuta puuhata kuin edelliseen numeroon soittaa.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 361
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #548 : 13.01.2019 18:50 »
Ainakin puheluhistoriaa ja yhteystietoja pystyy selaamaan. ...
Miten tuo onnistuu? Kokeilin iltapäivällä ja en saanut kelattua keskinäytöllä olevaa yhteystietolistaa mihinkään ratin vasemman puolan nuolinäppäimillä. Tosin jostain lueskelin, että yhteystiedot ja tekstarit toimivat hieman eri lailla riippuen puhelimesta (Android/iOS). Itselläni on iPhone ja en saa millään ilveellä edes tekstareita toimimaan niin, että ne näkyisivät näytöllä. Tosin ei ole kyllä juuri tarvettakaan mutta pitäähän sitä kokeilla. Tässä Premiumissa on onneksi ääniohjaus ja soittaminen onnistuu hyvin sen avulla ilman että tarvitsee yhteystietolistaa kelailla.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #549 : 14.01.2019 10:27 »
Maanantaina saimme uuden Auriksen. Metroautossa oli luovutusruuhkaa, olivat myyneet Black friday tarjouksessa 100 uutta Aurista. Minullekin luovutuksen hoiti yrityspuolen myyjä. Oli toki hassu tilanne kun myyjä ei tiennyt autosta mitään. Myyjä totesi että tiedät autosta enemmän kuin hän, koska olet käynyt kerran koeajolla. Hän myy pääasiassa pakuja ja työautoja. Muutenkin oli koruton luovutustilaisuus, mitään ei tarjottu ja esittely sujui tyyliin "tee se itse".

Aurishan on hyvä peli ajella niin kaupungissa kuin maantiellä. Ajovalot ja ennen kaikkea pitkätvalot ovat todella onnettomat. Piti ihan käydä tarkistamassa että onhan valot puhtaana ja palaahan kaikki valot. Aloitin myös kulutusseurannan tankkauksesta tankkaukseen. 

Toki kun vertailu kohtana on XC90 niin jossain se hintaeron tuleekin näkyä...toivottavasti.   

Sain oman Black Friday Aurikseni viime keskiviikkona. Nyt noin 300 km ajettu. Kyllähän tämä vähän totuttelua vaatii. Ratti, vaikka lieneekin nahkaa, on kyllä todella muovisen oloinen. Siitä on nahkahanskoilla vaikea saada kunnollista otetta. Paljain käsin on ihan ok, mutta näillä keleillä pitää mielellään hanskat kädessä ainakin alkumatkasta ennenkuin auto lämpeää. Toinen huomio liittyy liikkeellelähtöön, esim. liikennevaloista. Tuntuu että mitään ei tapahdu ellei lyö kaasupoljinta kunnolla lattiaan. Tulee vähän tunne, että kohta takana tööttäillään.

Positiivista on kulutus. Auton ajotietokone kertoo, että työmatkalla (21 km suuntaansa) keskikulutus on luokkaa 4.5 litraa/100 km vaikka ihan kylmiltään lähdetään.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5010
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #550 : 14.01.2019 10:51 »
Sain oman Black Friday Aurikseni viime keskiviikkona. Nyt noin 300 km ajettu. Kyllähän tämä vähän totuttelua vaatii. Ratti, vaikka lieneekin nahkaa, on kyllä todella muovisen oloinen. Siitä on nahkahanskoilla vaikea saada kunnollista otetta. Paljain käsin on ihan ok, mutta näillä keleillä pitää mielellään hanskat kädessä ainakin alkumatkasta ennenkuin auto lämpeää. Toinen huomio liittyy liikkeellelähtöön, esim. liikennevaloista. Tuntuu että mitään ei tapahdu ellei lyö kaasupoljinta kunnolla lattiaan. Tulee vähän tunne, että kohta takana tööttäillään.

Positiivista on kulutus. Auton ajotietokone kertoo, että työmatkalla (21 km suuntaansa) keskikulutus on luokkaa 4.5 litraa/100 km vaikka ihan kylmiltään lähdetään.
Voiko olla tuota synteettistä nahkaa ratissa mitä uuden RAV4 penkeissä on käytetty tietyllä varustetasolla?
Tai sitten rattia on pyyhitty silikoni pohjaisella aineella ::)

Poissa Foxit

Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #551 : 14.01.2019 12:17 »
Sain oman Black Friday Aurikseni viime keskiviikkona. Nyt noin 300 km ajettu. Kyllähän tämä vähän totuttelua vaatii. Ratti, vaikka lieneekin nahkaa, on kyllä todella muovisen oloinen. Siitä on nahkahanskoilla vaikea saada kunnollista otetta. Paljain käsin on ihan ok, mutta näillä keleillä pitää mielellään hanskat kädessä ainakin alkumatkasta ennenkuin auto lämpeää. Toinen huomio liittyy liikkeellelähtöön, esim. liikennevaloista. Tuntuu että mitään ei tapahdu ellei lyö kaasupoljinta kunnolla lattiaan. Tulee vähän tunne, että kohta takana tööttäillään.
Onkohan sinulla sattumoisin Eco-tila päällä? Tämä saa aikaan tuon tuntemuksen helposti mitä edellä kuvailit samalla auto lämpenee hitaammin. Kokeileppa kytkeä Eco-tila pois päältä, jolloin auto menee Normal-tilaan tai laita Sport-asentoon.
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #552 : 14.01.2019 12:35 »
Onkohan sinulla sattumoisin Eco-tila päällä? Tämä saa aikaan tuon tuntemuksen helposti mitä edellä kuvailit samalla auto lämpenee hitaammin. Kokeileppa kytkeä Eco-tila pois päältä, jolloin auto menee Normal-tilaan tai laita Sport-asentoon.

OK, kiitti vinkistä, pitää kokeilla.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Umlaut

  • Vieras
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #553 : 14.01.2019 13:00 »
Sain oman Black Friday Aurikseni viime keskiviikkona. Nyt noin 300 km ajettu. Kyllähän tämä vähän totuttelua vaatii. Ratti, vaikka lieneekin nahkaa, on kyllä todella muovisen oloinen. Siitä on nahkahanskoilla vaikea saada kunnollista otetta. Paljain käsin on ihan ok, mutta näillä keleillä pitää mielellään hanskat kädessä ainakin alkumatkasta ennenkuin auto lämpeää. Toinen huomio liittyy liikkeellelähtöön, esim. liikennevaloista. Tuntuu että mitään ei tapahdu ellei lyö kaasupoljinta kunnolla lattiaan. Tulee vähän tunne, että kohta takana tööttäillään.

Positiivista on kulutus. Auton ajotietokone kertoo, että työmatkalla (21 km suuntaansa) keskikulutus on luokkaa 4.5 litraa/100 km vaikka ihan kylmiltään lähdetään.

Tuossa joku jo vinkkasikin, että kannattaa laittaa kokeeksi PWR-tila päälle niin lähtee valoista polkaisemalla melko liukkaasti. Eli polkaise kaasu pohjaan, jos haluat lähteä ripeämmin, auto kyllä tottelee ja huolehtii lopusta. Autossa on myös joku lisälämmitin, joka kytkeytyy päälle vain PWR-tilassa.
Hybridi-Aurishan on nopea lämpiämään talvella.
Itse jätän auton käymään talvella pihaan hetkeksi PWR-asetus päällä ja ilmastointilaitteesta lasipuhallus täysille, kun on harjannut lumet auton päältä tulee tuulilasille jo lämmintä.
Hybridillä ajo ei ole ihan samanlaista kuin muilla. Mutta kun tottuu niin helppoa on.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #554 : 14.01.2019 13:06 »
Tietenkin jos on tottunut T8:lla lähtemään niin ei Aurista saa millään moodilla tuntumaan muulta kuin laiskalta. Totuus on kuitenkin että se lähtee paikaltaan ihan hyvin.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 361
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #555 : 14.01.2019 13:12 »
^^Minulla on ollut se käsitys, että ne sähkövastukset toimivat myös normaaliajotilassa. ECO-tilassa ne kytkeytyvät pois. Niin joku selitti. En tiedä oliko tieto oikea.

Kaasupolkimen vaste on tosiaan ECO-moodissa melko lussu ja polkimen saa painaa todella syvälle, jos valoista meinaa lähteä ripeästi. Power-tilassa auto lähtee reippaasti liikkeelle mutta näillä pöperökeleillä se on vähän liiankin äksy. Sutii vaan turhaan.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2019 13:14 kirjoittanut Juhosson »
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #556 : 14.01.2019 13:23 »
Tietenkin jos on tottunut T8:lla lähtemään niin ei Aurista saa millään moodilla tuntumaan muulta kuin laiskalta. Totuus on kuitenkin että se lähtee paikaltaan ihan hyvin.

Joo, en mä tätä T8:een vertaa, enemmänkin tuohon 1.2-litraseen DSG-Golfiin, jolla olen kuukauden päivät ennen Auriksen tuloa ajellut. Ajo- ja perstuntumaltaan erilaiset.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #557 : 14.01.2019 13:28 »
Joo, en mä tätä T8:een vertaa, enemmänkin tuohon 1.2-litraseen DSG-Golfiin, jolla olen kuukauden päivät ennen Auriksen tuloa ajellut. Ajo- ja perstuntumaltaan erilaiset.
No joo. Hybridin tasainen veto tuntuu niin erilaiselta kuin tuollaisen nykivän nylkytinvoimalinjan, että kiihtyvyys voi tuntua todellista huonommalta ennen persdynon kalibroitumista.

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #558 : 14.01.2019 13:30 »
No joo. Hybridin tasainen veto tuntuu niin erilaiselta kuin tuollaisen nykivän nylkytinvoimalinjan, että kiihtyvyys voi tuntua todellista huonommalta ennen persdynon kalibroitumista.

 ;D
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 805
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #559 : 14.01.2019 13:56 »
^^Minulla on ollut se käsitys, että ne sähkövastukset toimivat myös normaaliajotilassa. ECO-tilassa ne kytkeytyvät pois. Niin joku selitti. En tiedä oliko tieto oikea.

Kaasupolkimen vaste on tosiaan ECO-moodissa melko lussu ja polkimen saa painaa todella syvälle, jos valoista meinaa lähteä ripeästi. Power-tilassa auto lähtee reippaasti liikkeelle mutta näillä pöperökeleillä se on vähän liiankin äksy. Sutii vaan turhaan.
Toyota/Lexus ei tosiaan kovin selkeästi informoi mm. tätä ilmakanavien sähkövastusten toimintaa. Todennäköisesti ne toimivat Normal- ja Power/Sport-asennoissa, Ecossa ei. Samoin ilmastoinnin kompressorin toiminta on erilaista Eco-asennossa, eli maksimi tehoa rajoitetaan.
Olen yrittänyt moneen kertaan vuosien saatossa näistä kysellä tarkemmin mm. maahantuojan edustajilta mutta useimmiten vastaus on jäänyt saamatta.
Ohjekirja taitaa kertoa suunnilleen että: "lämmityslaitteen ja ilmastointilaitteen tehoa säädetään Eco-asetusten mukaiseksi" tms.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015