autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Auris facelift  (Luettu 70525 kertaa)

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #40 : 12.01.2017 10:03 »
Tuohon oli lukuja kopioidessa tullut vahingossa 30tkm huoltojen kustannukset eli 150€+342€=492€. Kokonais ero on 2476€ on laskettu 150€ huolloilla.

Passiivista turvallisuutta arvostan kyllä kun joku sitä kyseli, mutta paljonko se on oikeasti mennyt eteenpäin mm. turvatyynyä on Rollassa 9 kpl ja koriakin jo tuolloin testattiin vähä enempi. VSC on kyl kova juttu, jota arvostaisin. Aina ei rattimiehenkään kädet kaikkeen ehdi ;). Alkaa meneen OT et voi siirtääki.
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2323
  • MB GLC 350e
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #41 : 12.01.2017 10:23 »
Auris hybridin hintakehitystä en tunne, mutta tuo arvonalenema 3000 euroa/vuosi vaikuttaa liian suurelta noin vähän ajettavassa autossa. Toyota hybridit pitävät arvonsa yllättävän hyvin.

Vertasin viime vuonna uudenkarheana ostetun vähänajetun 2016 hybridi Yariksen ja kolme vuotta vanhempien myös vähän ajettujen yksilöiden hintoja ja niissä ero oli tuota kolmen tonnin luokkaa (todellinen tingitty käteishinta – kolme vuotta vanhemman hintapyyntö).

MMV

  • Vieras
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #42 : 12.01.2017 10:35 »
Auris hybridin hintakehitystä en tunne, mutta tuo arvonalenema 3000 euroa/vuosi vaikuttaa liian suurelta noin vähän ajettavassa autossa. Toyota hybridit pitävät arvonsa yllättävän hyvin.

Nettiauton mukaan ei vaikuttaisi olevan juuri eroa arvonalenemassa muihin vastaaviin autoihin. Ensimmäisenä vuotena reilusti enemmän kuin tuo 3000 euroa, mutta myöhemmin tasoittuu ja keskimäärin tuo 3000€/v ei kovin kauas heitä.

Poissa Mika_M

Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #43 : 12.01.2017 10:44 »
Äh. Ei mitään, luin väärin.
VCDS @ Kotka

Poissa Katteja

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 223
  • BMW 535D F10 x-drive
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #44 : 12.01.2017 10:56 »
Turvallisuudesta...

2017 malli corolla

<a href="https://youtu.be/LdD-7TG7b00" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/LdD-7TG7b00</a>



2014 malli corolla

<a href="https://youtu.be/9AnNSfVds9M" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/9AnNSfVds9M</a>


Tämä IIHS testi on rajumpi rakenteille kuin se europpa malli.

Corolla 2014 malli näkee hyvin kuinka A tolppa pettää ja alkaa "elintila" pienentyä" .

Voi vaan kuvitella mitä tapahtuu jos vauhtia onkin 5km/h enemmän kun nyt tuossakin on jo työkyvyttömyys lähellä..

Volvo XC90 mallista näkee hyvin sen miten ollaan suunniteltu se että auto "kimpoaa" poispäin ja ns liike jatkuu jolloin ei tule sitä tappavaa ällipysäystä ja rakenteet myös niin vahvat ettei vanne pääse tunkeutumaan ohjaamoon päin pienentämään poljintilaa. Kyseessä tietenkin aivan eriluokan auto hinnalta ja kooltaan. mutta näin yleisesti ajateltuna..

https://youtu.be/Rf7t_D0CSgg (Embedding disabled, limit reached)
« Viimeksi muokattu: 12.01.2017 11:00 kirjoittanut Katteja »
Syvällä on pimeää..

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #45 : 12.01.2017 12:55 »
Menee jo tosi OT mut kommentoinpa kuitenkin. Hyvä, että on edes joku mittari millä kolariturvallisuutta mitataan, mutta kun käytännössä tulee harvoin just noitten testien mukaisia kolareita joihin autot on optimoitu. Sit ku overlap onki jotain muuta ku nois testeis tai sivutörmäys tolppaan on eri kohdas niin autot käyttäytyy taas eri tavalla. Ois joku tutkimus, missä ihan käytännön turvallisuutta on mitattu esim. henkilövahingot auton uutuuden mukaan. Koriturvallisuudessa tuli imo aika hyppy tuossa 2000 luvun alussa, mut onko se jatkunut. Autom. jarrutus ja ajonvakautus lisää kyl reilusti turvaa mut onko korissa tapahtunu kehitystä kuin paljon, jos ei luoteta sokeesti mainospuheisiin. Sivuhuomautuksena muuten VSC olis maksanu vuonna 2005 lisävarusteena 850€, kehitys kehittyy.
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa ReijoM

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 192
  • Audilla ja Foordilla mennään
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #46 : 12.01.2017 13:37 »
Tuossa on nyt joku tutkimus, jonka pitäisi perustua oikeisiin onnettomuuksiin.
https://www.folksam.fi/testeja-hyvia-neuvoja/liikenteessa/kuinka-turvallinen-autosi

Näyttäähän tuolla olevan vanhempiakin autoja mukana
Audi A6 quattro              

Ford Focus 1.0 Wagon    

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1384
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #47 : 12.01.2017 16:27 »
Tuossa on nyt joku tutkimus, jonka pitäisi perustua oikeisiin onnettomuuksiin.
https://www.folksam.fi/testeja-hyvia-neuvoja/liikenteessa/kuinka-turvallinen-autosi



Ja Auris 2013- on parhaiden joukossa.

Uusi Hybrid Edition lienee arvonaleneman muodossa hyvä. Käytännössä varusteiden hinta putoaa nopeammin kuin perusauton, eli Premium-version hinta putoaa nopeammin kuin Editionin.

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #48 : 12.01.2017 16:47 »
Kiitos ReijoM loistavasta linkistä.
Tmr97:n kanssa samoilla linjoilla nyt, että tuo 3000€ ekan vuoden arvonalennukseen on yläkanttiin tässä hybrid editionissa. Enpä vielä tiedä paljonko tuosta 24k€ lähtis käteisalennuksena, kun ehkä todennäköisin vaihtoehto on kahden auton tarve ihan lähitulevaisudessa, jolloin ei tarttis rakkaasta Rollasta luopua ja vaikka täytyiski luopua, niin myisin sen kyl ite mieluusti ihan harrastusmielessä. Itsemyynnistä en koe olevan paljoakaan vaivaa.

Täytyy käydä Hybrid-koeajolla viikonloppuna, kun joku special-viikonloppu nyt https://www.toyota.fi/ajankohtaista/tapahtumat/viikonloppunayttely.json?WT.ac=%2Fajankohtaista%2Ftapahtumat%2Fviikonloppunayttely.json . Kerran jo kokeillut tuollaista joskus huollon yhteydessä 2013, tykkäsin jo silloin. Ja tää facelifti pitäis olla vissiin pikkasen paranneltu mm. äänieristys. Ehkä ne antaa vastustamattoman tarjouksen ;)
« Viimeksi muokattu: 12.01.2017 16:53 kirjoittanut inspired »
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa Katteja

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 223
  • BMW 535D F10 x-drive
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #49 : 12.01.2017 20:02 »
Menee jo tosi OT mut kommentoinpa kuitenkin. Hyvä, että on edes joku mittari millä kolariturvallisuutta mitataan, mutta kun käytännössä tulee harvoin just noitten testien mukaisia kolareita joihin autot on optimoitu. Sit ku overlap onki jotain muuta ku nois testeis tai sivutörmäys tolppaan on eri kohdas niin autot käyttäytyy taas eri tavalla. Ois joku tutkimus, missä ihan käytännön turvallisuutta on mitattu esim. henkilövahingot auton uutuuden mukaan. Koriturvallisuudessa tuli imo aika hyppy tuossa 2000 luvun alussa, mut onko se jatkunut. Autom. jarrutus ja ajonvakautus lisää kyl reilusti turvaa mut onko korissa tapahtunu kehitystä kuin paljon, jos ei luoteta sokeesti mainospuheisiin. Sivuhuomautuksena muuten VSC olis maksanu vuonna 2005 lisävarusteena 850€, kehitys kehittyy.

Se on totta että testejä tehdään, muuten autoteollisuus toisi markkinoille samaa tuotetta kuin -80luvulla, poikkeuksena nämä hienoudet mitä on keksitty.. Kiinan kopio malleista se huomaa, kakku voi olla nätti mutta kun käy vahinko on kuolema todellista.

Automaattinen jarrutus on juuri silloin hyvä kun vauhtia 100-120 niin auto oletettavasti hidastaa vauhdin sille tasolle että sieltä pääsee hengissä ulos..

Kylkikolarit ovat vaikein sekä peräänajot varsinkin malleissa joissa ihmisiä matkustaa myös tavartilassa.. Yleensä siellä matkustaa ne jotka ovat kaikille ne arvokkaimmat, eli lapset.

Kyllä ns 2010 luvullakin on tapahtunut kehitystä onnettomuuksien suhteen. On tullut entistä vahvempia suurlujuus teräksiä ja parempia ohjelmia joilla pystytään laskemaan mitkä osat toimii ns voimien sitojina. Pelastus teknisesti sen huomaa siinä että 2017 malliseen sakalais valmisteisen auton B tolppaa ei saada enään leikattua poikki vaan taktiikkana on repiminen. Hyvin sen huomaa tuossa Corollan mallissa, sama testi mutta kehitys mennyt eteenpäin, 2014 mallissa vakava loukkaantuminen tai jopa kuolema kun taas 2016 mallissa on selkeesti elintilaa kuljettajalla.

Se että tuo videoissa nähty testi on jenkkien kehittämä.
Sen takia kun huomasivat kyseisen tapahtuman olevan yleisin mitä kohtaamistilanteissa sattuu, eli ajautuu esim. nukahtamisen takia vastakkaiselle ajoradalle, viime hetkessä "havahtuminen" mutta ei ehditä väistää kuin sen verran että autot osuu niin että "umpiot" ovat se kohta joka ottaa voimat vastaan.
Eli takana ei välttämättä olekaan sitä voimaa sitovaa runkopalkkia, vanhemmissa autoissa. 
Syvällä on pimeää..

Paikalla Panda

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 536
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #50 : 17.01.2017 10:50 »
Jossain välissä hybridit tulikin Japanista. Mikä lie nykytilanne?

Esitin viikonloppuna kysymyksen automyyjälle Auris Hybridin osalta ja vastaus oli että  tulee Enlannin tehtaalta.
Honda, Mazda

Poissa mtk-

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #51 : 21.01.2017 12:02 »
Esitin viikonloppuna kysymyksen automyyjälle Auris Hybridin osalta ja vastaus oli että  tulee Enlannin tehtaalta.

Saman vastauksen minäkin sain

Paikalla Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1048
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #52 : 22.01.2017 16:05 »
Oletteko Auris MY16 kuljettajat kärsineet autoissanne siitä, että pakkasaamuina kojelautaan on ilmestynyt varoitus kamerajärjestelmän toimimattomuudesta. Eli joissakin olosuhteissa jää/huurre tuulilasissa tai/ja tuulilasin keskellä ylhäällä olevan kotelon kohdalla tuulilasin sisäpintaan muodostuu huurretta.
Tähän on olemassa tehtaan korjaus eli asennetaan lämmityselementti tuohon sisäpeilin kotelon kohdalla olevaan tuulilasin osaan. Tämän jälkeen kameroiden näkymä eteenpäin on lämmitetty. Omaani tämä päivitys tehtiin ja hyvin toimi!

Uti

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 475
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #53 : 22.01.2017 16:13 »
Tuo 25k€ Hybrid Edition farkku pitänee käydä tsekkaamassa, diili vaikuttaa tosi hyvältä, käytännössä tuolla hinnalla saa koko paketin hilppeineen, koukku ja sisähaaroitus ainoat mitä saattaisi tarvita vielä lisäksi, mutta ilmankin voisi kenties pärjätä. Ja kun ledejä ei saa nokalle edes rahalla, niin niistäkään ei tarvitse murehtia. Samoin lienee asian laita myös peruutuskameran osalta.

Toyota pitää varmaan arvonsa myös oikein hyvin, joten senkin puolesta järki-ostos. Mikähän noissa on toimitusaika? ja nämä ajatukset sillä oletuksella, että Berner ei onnistu sotkemaan autoverotusta aivan totaalisesti  ;D
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017 16:17 kirjoittanut Koivari »
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #54 : 22.01.2017 16:50 »
Toyota pitää varmaan arvonsa myös oikein hyvin, joten senkin puolesta järki-ostos. Mikähän noissa on toimitusaika? ja nämä ajatukset sillä oletuksella, että Berner ei onnistu sotkemaan autoverotusta aivan totaalisesti  ;D

Ehdottomasti järkiostos. Toimitusajaksi ainakin Hämylinnan uuden Toyota-Skoda-talon avajaisissa sanoivat 3-4 viikkoa, mutta nyt varmasti on vähemmän ruuhkaa.

Autoveroahan tuossa paketissa on vain 2.509 euroa. Se on vielä kohtuullisen pieni menetys, vaikka autovero näin vähäpäästöisiltä kokonaan poistuisikin jossakin vaiheessa.

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 475
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #55 : 22.01.2017 17:07 »
Ehdottomasti järkiostos. Toimitusajaksi ainakin Hämylinnan uuden Toyota-Skoda-talon avajaisissa sanoivat 3-4 viikkoa, mutta nyt varmasti on vähemmän ruuhkaa.

Autoveroahan tuossa paketissa on vain 2.509 euroa. Se on vielä kohtuullisen pieni menetys, vaikka autovero näin vähäpäästöisiltä kokonaan poistuisikin jossakin vaiheessa.

Kiitoksia tiedosta. Tuo veron määrä on myös hyvä pointti.
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Paikalla ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 927
  • Subaru Levorg
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #56 : 22.01.2017 17:25 »
...asennetaan lämmityselementti tuohon sisäpeilin kotelon kohdalla olevaan tuulilasin osaan. Tämän jälkeen kameroiden näkymä eteenpäin on lämmitetty. Omaani tämä päivitys tehtiin ja hyvin toimi!

Uti

Millainen tuosta tuli, näkyykö päällepäin että kyseessä on jälkikäteen tehty "päivitys"?

Paikalla Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1048
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #57 : 22.01.2017 17:28 »
Ei toki! Kyse on tehtaan päivityksestä. Vastuselementti jää ikkunan mustan osan taakse näkymättömiin!
Uti

Lähetetty minun SM-G389F laitteesta Tapatalkilla


Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1384
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #58 : 22.01.2017 20:24 »
Autoveroahan tuossa paketissa on vain 2.509 euroa. Se on vielä kohtuullisen pieni menetys, vaikka autovero näin vähäpäästöisiltä kokonaan poistuisikin jossakin vaiheessa.

Jos vie auton vaihtoon, niin hyvin monissa alle 4v vanhoissa on jäljellä vielä tuonverran arvossa autoveroa. Eli menetystä ei tule ollenkaan. Oma 119g TDI-Leonin vaihto viime kesänä Aurikseen ei harmita, vaikka autovero nyt poistuisi, koska Leonissa oli jäljellä autoveroa suunnilleen yhtä paljon, kuin uudessa auriksessa maksoin.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris facelift
« Vastaus #59 : 23.01.2017 10:11 »
Hyvä diili epäilemättä tuo Hybrid Edition ja jos vielä hyvittävät vanhasta normaaliin Toyota-tyyliin niin kannattaa vetää kauppa kiinni, jos auto muuten kelpaa. Vähän tuo on varusteiltaan turhan ankea ja etenkin kojelauta näyttää ainakin kuvissa tosi karulta ilman Touch & Go:ta