https://yliteippaus.fi/

Levyjenkeräilyä

///M sanoi:
Kallein cd - Mercyful Fate - Melissa (slimcase 1985) mediaanihinta 95,59e.
Mietin että mikä tuon Melissa-CD:n arvon nostaa noin korkealle (ei varmaan riitä, että kyseessä on h-tin kova levy!). Hmm... ensimmäinen CD-painos, Japanissa tehty mutta silti ison lafkan eli Roadrunnerin homma. Luulisi, että painos ei olisi ollut epätavallisen pieni. Vai onko niin, että eka painos meni vain Japanin markkinoille..? Empätiiä, mutta onnittelut omistajalle.

Mulla on eka CD-painos ainaskin Meidenin Piece of Mindista, mutta sen mediaanihinta on vain 11€. Samana vuonna 1986 Japanissa julkaistun version mediaanihinta 48€.

Muutaman vinyylini arvotin ja kallein oli My Bloody Valentinen Loveless vuodelta 1990 (100€) ja Epidermisin ainoa albumi (ja ainoa painos) vuodelta 1977 (60€).

Pikkasen kirpaisi, kun vertasin samasta sylttytehtaasta aikoinaan tulleita albumeja Mana Mana - Totuus Palaa ja Psychoplasma - Radio Flies. Mediaanihinnoiltaan Mana Mana 125€ ja Psychoplasma 11€. Muistan nimittäin kun n. vuonna 1990 Turussa Comeback -nimisessä levykaupassa hypistelin noita kahta levyä ja ostin Psychoplasman (käytettynä tosin), koska Mana Mana mulla oli jo kopioituna C-kasetilla.
 
Myös minä innostuin Dicogsissa pyörimään esimerkkiänne seuraten. Yllättäen arvokkaimmaksi vinyyliksi jonka omistan osattautui levy, jota vinyyleistäni yhä edelleen kuuntelen eniten :eek:. Kyseessä on WRUM-yhtyeen Takapihojen Rocktähdet levy! Melkein satasen arvoinen? CD:tä en viitsinyt ruveta pläräämään. Niitä on yli 1000 kpl. vinyyleitä on jäljellä n. viitisensataa. koulumatkani kulki aikoinaan legendaarisen Kane Recordsin ohi ja siellä tuli poikettua lähes päivittäin ja harvoin lähdettyä tyhjin käsin ovesta ulos ;).
 
^Kane Records?! Ai säki oot Turust! Tuttu paikka itsellekin nuoruusvuosilta. Tuureporinkadun ja Kauppiaskadun kulmasta ostin vielä vinyylejä, mutta sitten kun muuttivat siihen ortodoksikirkon viereen, oli jo CD-aikakausi. Monta markkaa tuli siihen puljuun vietyä.
 
That 70s dude sanoi:
Mietin että mikä tuon Melissa-CD:n arvon nostaa noin korkealle (ei varmaan riitä, että kyseessä on h-tin kova levy!). Hmm... ensimmäinen CD-painos, Japanissa tehty mutta silti ison lafkan eli Roadrunnerin homma. Luulisi, että painos ei olisi ollut epätavallisen pieni. Vai onko niin, että eka painos meni vain Japanin markkinoille..? Empätiiä, mutta onnittelut omistajalle.

Vaikea sanoa mikä tuosta tekee arvokkaan, mutta vuonna 1985 ilmestynyt cd-levy oli harvinaisuus. Toki tuo kotelokin on erikoinen eikä hyllystä löydy toista samanlaista. Suurin osa kokoelmaani on cd-ensipainoksia vuosilta -87 ja -88 tavallisessa jewelcase kotelossa.

Muista harvinaisuuksista mainitakseni 2010 julkaistu Dio Tournado cd-boxset maksaa yli 100e tällä hetkellä. Samoin hyvässä nousussa ovat Deathin useamman cd:n uusintapainokset sekä ensipainos-vinyylit Individualista eteenpäin.
 
Discogs sovellus on siitä hyvä että näkee suoraan montako eri painosta mistäkin levystä omistaa. Noin 10v sitten tuli hankittua Ozzy Osbournen koko tuotanto haltuun vinyyleinä, sinkkuina ja cd-levyinä. Joitakin vinyylejä olen myynyt jo pois mutta Blizzard Off Ozz levystä löytyy vielä ainakin nämä:

- ensipainos cd 1987
- ensipainos cd longbox 1987
- remaster cd 1995
- kullattu remaster cd kehyksissä 1995
- japan pahvikantinen cd 2007
- epävirallinen demo cd
- ensipainos vinyyli julisteella 1980
- epävirallinen live vinyyli
- 180g vinyyli 2003
- kasetti 1987
 
That 70s dude sanoi:
Metallica heitti jokin aika sitten hyväntekeväisyyskeikan, jolla esittivät omia biisejään ja covereita akustisena.
...
Äijät on selvästi nähneet vaivaa ja tämä oli vasta yksi maistiainen. Respect!
Tuosta keikasta julkaistaan digiversion lisäksi rajoitettu vinyylipainos:

https://www.metallica.com/store/helping-hands-vinyl/AWMHBENEFITLP.html

Tuotto menee bändin omalle hyväntekeväisyyssäätiölle. Sille, joka antoi Hurstillekin viime vuonna ison avustuksen. Respect!
 
Sain levyni laskettua, yhteensä 875kpl. Suurin osa cd-levyjä ja vinyylejä. Mukana myös muutama kasetti. Hinnat minimi 7469e, mediaani 12254e, maximi 21049e. Ihan tyytyväinen olen kokoelmaan.
 
Onkos vinyylinkeräilijät kuulleet puhdistuskikasta, jonka Sebastian Bach esittelee tuossa klipissä kohdasta 2:23 alkaen:


Eli levitetään puuliimaa kunnon kerros, annetaan kuivua päivän pari ja kuoritaan pois. Äijä putsaa tuossa klipissä suosikkibändinsä Kissin alkuperäisiä 70-luvun vinyylejä, jotka selvityivät joten kuten hurrikaani Irenen tuhoamasta kodista.
 
Kyllä tuota puuliimakikkaa käytetään, tosin en itse ole kertaakaan. Levypesuri löytyy kimpassa parin kaverin kanssa mutta sitäåkään en ole käyttänyt.
 
Lähti keräily hieman lapasesta. Ostin Pestilencen Hadeonin harmaana vinyylinä ja oli sen verran hieno pakkaus julisteineen että tilasin Hammerheartilta vastaavat levyt kaikissa saatavilla olevissa väreissä. Eli musta, kirkas, neon vihreä ja oranssi on nyt tulossa.

Itse levyä olen kuunnellut jo aiemmin netistä ja lienee selvää että tykkäsin hieman.
 
///M sanoi:
Lähti keräily hieman lapasesta. Ostin Pestilencen Hadeonin harmaana vinyylinä ja oli sen verran hieno pakkaus julisteineen että tilasin Hammerheartilta vastaavat levyt kaikissa saatavilla olevissa väreissä. Eli musta, kirkas, neon vihreä ja oranssi on nyt tulossa.
Itse levyä olen kuunnellut jo aiemmin netistä ja lienee selvää että tykkäsin hieman.
Hadeon... laitetaan kuunneltavien listaan jonoon. Malleus Maleficarum oli joskus kova juttu, mutta jossakin vaiheessa alkoi Pestilencellä mennä meno vähän turhan mutkikkaaksi. Kenties tänään uppoaisi paremmin meikäläiseen?

Haha, ilmeisesti hieman tykkäsit. Mulla on vielä pitkä matka siihen, että keräisin eri painoksia samasta albumista.
 
That 70s dude sanoi:
Hadeon... laitetaan kuunneltavien listaan jonoon. Malleus Maleficarum oli joskus kova juttu, mutta jossakin vaiheessa alkoi Pestilencellä mennä meno vähän turhan mutkikkaaksi. Kenties tänään uppoaisi paremmin meikäläiseen?

Olen fanipoika vuodesta -89 alkaen. Kaveri oli ostanut Consuming Impulse vinyylin jota porukalla kuunneltiin. Tämän jälkeen kaikki levyt on tullut hankittua jo julkaisuhetkellä. Pestilencehän oli vuodet 1994-2007 telakalla eikä julkaissut mitään.

Ei bändi ole aina miellyttänyt itseänikään mutta tämä uusin toimii ja on kuin suoraa jatkumoa vuoden -91 Testimony Of Ancientsille, vaikka kokoonpano onkin Mamelia lukuunottamatta kokonaan vaihtunut.
 
Tiedän keräilijöitä jotka hommaavat kaikki mahdolliset formaatit ja vinyylistä kaikki värit. Aika yleistä muuten. Tässä kulkee itselläni raja. Joistain levyistä on kolmeakin versiota itselläni mutta niissä on ollut lisämatsku etc. syynä. Mutta tätähän keräily on, jokainen harrastaa omalla tavallaan. Onhan tämä parempi vaihtoehto kuin juoda tai pistää suoneen samat rahat, peukkua vaan sinne kuitenkin! Kiva että paljastuu uusia puolia foorumilaisista [emoji106]

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

 
gloter sanoi:
Tiedän keräilijöitä jotka hommaavat kaikki mahdolliset formaatit ja vinyylistä kaikki värit. Aika yleistä muuten. Tässä kulkee itselläni raja. Joistain levyistä on kolmeakin versiota itselläni mutta niissä on ollut lisämatsku etc. syynä.

Näin olen itsekin aiemmin ajatellut. Tilaisuus teki varkaan ja mahdollisti kerätä koko värisuora talteen ku kerta halavalla sai (hinnat 14,90-17,90e kpl). Äxässäkin oli tarjouksessa tuo harmaa vinyyli niin ostin varalta useamman.
 
Jatkan aiheesta vielä sen verran että hieman harmittaa kun menin myymään Death - Sound Of Perseverance punaisen vinyylin. Se on nykyään varmasti jo niin kallis hankkia että jää ostamatta. Musta vinyyli on vielä tallessa ja osittain sen takia tuon punaisen möinkin.
 
Musauutisia lukiessani bongasin jo record store dayssa julkaistun Blue Cheerin uutukaisen https://sundazed.com/blue-cheer-the-67-demos-lp.aspx sen verran rouheat soundit että meni tilaukseen Rolling recordsin kautta. Omassa hyllyssä on entuudestaan The original human being mutta se on vähän iisimpää. Pitääkin hommata sitä edeltävät...

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

 
Joo ei helistellä tamburiinia eikä sitar soi [emoji38] mua viehättää tällainen lo-fi -meininki.

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

 
https://blog.discogs.com/en/the-rare-record-collection-of-jo-van-knee/?utm_source=social&utm_medium=facebook&utm_campaign=Collection_2018_05_07 katsokaapa mikä onkaan herran suosikkilevy...

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

 
^Suomi mainittu! Aika jänskä homma, tuhansien albumien joukosta valitsi tuon. Perustelut olisi ollut kiva kuulla. Tuossa huoneessa olisi kiva päästä käymään... kaikki vielä ensipainoksia :eek: :eek:
 
Taannoin maasta taivaaseen kehumaani chileläisen Demonautan viiden tähden stonerpläjäystä Tierra del Fuegoa saa näköjään vihdoin CD:nä.

https://demonauta.bandcamp.com/album/tierra-del-fuego-2

Hieno digipakki 20 taalaa posteineen... instabuy 8)

Bändiltä on näköjään tullut jo kuukausia sitten uusi albumi. Ekan kuuntelun perusteella jäi vielä hankkimatta, mutta katsotaan josko lisäkuuntelut muuttavat tilannetta.
 
Demonauta on rautaa! Chilessä on ollut aktiivinen skene jo Woodstockin aikaan, Aguaturbia mm. on hyvin mielenkiintoinen bändi. Marsujen syöminen pistää kitarat laulamaan!

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla