autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä veneistä  (Luettu 136502 kertaa)

Poissa antsu

• Klassikko
Vs: Yleistä veneistä
« Vastaus #1020 : 01.11.2020 16:01 »

Rupesin hieman tutkimaan miten se käytännössä on mahdollista ilman toista tankkia,

Mulla on kiintotankki joten olen tuikannut toisen bensaletkun pienkonebensakanisteriin ja antanut käydä puoli tuntia.

Poissa Arcca

• Klassikko
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
« Vastaus #1021 : 01.11.2020 16:16 »
Mulla on kiintotankki joten olen tuikannut toisen bensaletkun pienkonebensakanisteriin ja antanut käydä puoli tuntia.

Totta, eihän sen toisen tarvitse olla oikea bensatankki.

Toinen letku vaan käyttöön, josta poistettu liitin kanisterin päästä.
(Koska ilmeisesti siinä letkun päässä olevan liitin sulkee letkun jos se ei ole kiinni tankissa?).

Kiitos ideasta.
"It is what it is."

Poissa antsu

• Klassikko
« Vastaus #1022 : 01.11.2020 16:48 »
Mulla jäi jostakin parannushommasta aikoinaan yli moottoripää bensaletkusta, noin puoli metriä ja liitin. Hyvin pelaa :)

Poissa vincent

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #1023 : 01.11.2020 16:58 »
Totta, eihän sen toisen tarvitse olla oikea bensatankki.

Toinen letku vaan käyttöön, josta poistettu liitin kanisterin päästä.
(Koska ilmeisesti siinä letkun päässä olevan liitin sulkee letkun jos se ei ole kiinni tankissa?).

Kiitos ideasta.

Mitenkäs tällaisen käyttö eli lisäisi vaan sinne viimeiseen tankilliseen syksyllä, niin ajaisi saman asian?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/Motul-Bensiinin-sailytysaine-250-ml
Meillä ei tosin ole ollut ongelmia keväisin vaikka olisi pienkone-bensan tai tuon lisäaineen käyttö unohtunut syksyllä. (koneena Yamaha F40)

Poissa antsu

• Klassikko
« Vastaus #1024 : 01.11.2020 17:05 »
Minä en usko tippaakaan noihin säilytysaineisiin sen jälkeen kun eräänä keväänä oli vsikeuksia tuon aineen käytöstä huolimatta.

Mulla on ruiskukone, jossa polttoaine ei ole ollenkaan ilman kanssa tekemisissä, mutta siltikin oli ongelmia.

Poissa Mika_M

« Vastaus #1025 : 01.11.2020 17:16 »
Minä taas luotan noihin stabilointiaineisiin, koska ikinä ei ole ollut polttoaineen kanssa mitään ongelmia kun vaan sitä muistaa laittaa.

Kerran jäi ajamatta stabiloitu bensa ja keväällä sai vaihtaa polttoainepumpun.  :(
VCDS @ Kotka

Poissa Arcca

• Klassikko
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
« Vastaus #1026 : 01.11.2020 17:16 »
Tuttu aine minullekin, nytkin on meidän ruohonleikkurin bensaan laitettu.

En kyllä ole minäkään vakuuttunut tuon toimivuudesta estämään bensansyötön paskaantumista, bensan säilytykseen varmaan sopii.  Ainakin edellinen koneeni tohatsu 3,5 jätti käynnistymättä keväällä vaikka oli tota bensassa. Saattoi olla muutakin likaa kaasarissa vaikka uusi kone, en tiedä kun vein korjaamolle.

Se Tampereen perämoottori expertti tubettaja totesikin videossaan että pienimmät perämoottorit kärsii ongelmasta pahiten kun reiät on niin pienet, ja ainakin  hänen neuvo oli tyhjentää kaasarit kokonaan. Entinen 40 kaasari Hondani taisi olla stabilisaattorin varassa tosiaan ongelmitta. Anyways, nyt kun on tulossa pienehkö ruiskukone niin en kyllä meinaa jättää tuon tai puhtaan 98 bensan varaan tai ajaa kuivaksikaan.
"It is what it is."

Poissa vincent

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #1027 : 01.11.2020 17:36 »
No meillä ei ole tuon lisäaineen kanssa kyllä ollut ongelmia, mutta kuten sanottu, ilmankin on menty joten vaikea sanoa mitään varmaa tuon lisäaineen merkityksestä.
Kuitenkin Yamahan merkkihuollossakin käyttivät näitä lisäaineita syyshuollossa.
Toki näissä lisäaineissakin on varmaan eroja.

Paikalla Markku

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Passat 1,9Tdi bj98/ Rapid 1,6 tdi-15/ Jetta 2,0-07
« Vastaus #1028 : 01.11.2020 17:42 »
Minulla on ollut tapana vain ajaa kaasutin tyhjäksi ennen vedestä nostoa. Tankki mahdollisimman tyhjäksi, keväällä elvytetään laittamalla tankki täyteen uutta bensaa.
Tänään kävin järvellä, kauden (ehkä) viimeinen reissu. Nyt olin ostanut varabensaksi pienkonebensaa, jonka sekaan laitoin 1% 2t-öljyä. Bensa oli sen verran lopussa, että tunnin ajelun jälkeen se loppuikin. Tankkiin pienkonebensaa ja uistelu jatkui. Hyvin pyöri, mistään ei huomannut polttoaineen vaihdosta. Yamaha 9,9 2t vm 1980.

Ja hauki oli hyvin syönnillä. Välillä tuntui että mikä tahansa uistin kelpaa... ::)
The answer to the ultimate question of life, the universe and everything is 42.