autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Veneet  (Luettu 87869 kertaa)

Poissa Sande

• Klassikkoainesta
Vs: Veneet
« Vastaus #660 : 05.12.2018 16:34 »
^ Tuossa säästyi muutama satanen kun työn osasi tehdä itse.
Oliko vesipumppu niin kulunnut että se piti vaihtaa, eikö pelkkä siipipyörän vaihto olisi riittänyt?
Kyllä vaan, ei tuo mitään rakettitiedettä ole, mutta ilman Youtube-ohjetta en ehkä itse olisi tuohon uskaltanut ryhtyä.

Koneessa on 1200 h ja kyseessä oli ennakoiva huoltotoimenpide. Olisi varmaan riittänyt pelkkö siipipyörän vaihto. Pesä ja sen pohja olivat hyvässä kunnossa, eikä siipipyöräkään kovin pahan näköinen ollut. Maintenancekit maksoi 105 eur ja siinä tulee tuon pumppusetin lisäksi öljyn-, bensasuodatin, anodeja ja tulpat. Pelkkä originaali Suzukin siipipyörä olisi maksanut 65 eur, joten katsoin että maintenance kit on aika "kustannustehokas".

Edit: jos tuolla taas 1000 h ajelisi...
Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17

Poissa antsu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #661 : 05.12.2018 17:03 »
Aikoinaan kun vaihdoin Yamahan F50 kannen anodit, sain rosteripultin katkeamaan ja piti viedä ammattilaisille irroitettavaksi. Eivätkä anodit olleet edes syöpyneet, vaikka merellä ajelin :-[

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Toyota Verso - Peugeot 206
« Vastaus #662 : 05.12.2018 19:21 »
Alumiinikansi ja rosteripultti on v☆ttumainen yhdistelmä, kun ne haluavat mennä kunnolla naimisiin.  :)
Entisiä: Alfa Romeo, Audi, BMW *2, Buick, Cadillac, Chevrolet, Citroen, Datsun *2, Fiat, Ford *7, Mazda, Mercury, Opel *2, Plymouth, Saab, Triumph, VW *4, Volvo *3

Poissa Markku

• Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • Golf Variant 1,9 Tdi -02 Skoda Rapid 1,6 tdi dsg
« Vastaus #663 : 05.12.2018 19:41 »
^jep. Yhdestä Yamahasta sain pultin katkaistua kun olin vaihtamassa siipipyörää. Ei sitten lähtenyt, Dremelillä vingutin pultin jämät pois, korjasin kierteet metalliepoksilla ja kasasin.
The answer to the ultimate question of life, the universe and everything is 42.