autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Opel Corsa OPC 2015-  (Luettu 24688 kertaa)

Poissa nikob

Vs: Opel Corsa OPC 2015-
« Vastaus #60 : 27.10.2017 08:37 »
Talvirenkaat alla ja ensimmäiset liukkaat koettu Opelilla, pitkästä aikaa itsellä kitkat autossa. Ehkä parhaimpia etuvetoja tämä Opc mitä olen talvella ajanut, varmasti lukko tekee paljon ja tuntuu että luistonesto on hiukan turha. Kivemmin menee kun ottaa sen pois päältä ja antaa mennä  8). Viellä kun saisi tässä vetotavan taakse niin olisi hauskuuskerroin huipussaan.

Jotain ärsyttävääkin ilmeni, nyt kun talvikumit alla niin rengaspaine varoitus merkkivalo palaa koko ajan. Luin tuolta Ocf puolelta että aina kun vaihtaa renkaat/ tai niiden paikkaa niin pitäisi anturit kalibroida. Itsekin pystyisi kai tuommoiseen laitteen hommaan millä saisi nuo aina kalibroitua, mutta on hankalaksi tehty  >:(.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue

Poissa Pepeto

« Vastaus #61 : 27.10.2017 09:37 »
Rengaspaineet pitää tosiaan opettaa laitteella autolle. Muuten tulee aina käynnistettäessä pois kuitattava ilmoitus ja varoitusvalo palaa.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa bgis

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #62 : 27.10.2017 09:43 »
Tuo rengaspaine homma kyllä todella ärsyttävä. Omassa OPC:ssa ei ollut sitä ongelmaa kun oli yhdet vanteet johon vaihdoin vaan renkaat. Adamissa kahdet vanteet ja pitäisi vissiin huollossa käydä kalibroimassa anturit. Tuntuu tyhmältä kyllä. D Corsassa riitti kun kabiinissa painoi nappia hetken niin homma toimi.
Opel Adam Rocks S 2017

Poissa JarnoF

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #63 : 27.10.2017 10:15 »
Onko Corsassa sama rengaspainevahtisysteemi kuin K Astrassa? Minä tilasin koodausaparaatin AliBabalta. taisi olla alta $20. Hyvin toimii. Talvirenkaiden paineantureiden ajoneuvoon naittamiseen kului n. 2 minuuttia.

Edit: Tämä laite.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017 10:18 kirjoittanut JarnoF »

Poissa nikob

« Vastaus #64 : 27.10.2017 10:31 »
Taitaa olla sama. Täytyy varmaan joku laite hommata, niin saa tuon varoituksen pois ja näkee taas paineet näytöltä.
Loskaa tuntuu nyt piisaavan, mutta aika mukavasti taittuu silti. Motarin liittymäkin pienessä loskassa, luistenesto pois päältä ja kaasua hieman niin mukavasti kääntyy ja tarjoaa hillitysti perää sivulle. Hieman lapsettaa jo tässä rupee.

Pistetään nyt vie kuva kesälookista kun tuli hingattua Fussot pintaan ennen lumien tuloa.

Poissa bgis

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #65 : 27.10.2017 10:35 »
Hyvältä näyttää. Vähän orastavaa OPC kuumetta taas itelläkin  ;D
Opel Adam Rocks S 2017

Poissa nikob

« Vastaus #66 : 10.05.2018 09:55 »
Rengaspaine valo on sammunut kokonaan kesärenkailla, vaikka ovat eri nurkissa kun viime kesänä. Talvirenkailla näköjään vain tuo ongelma. Opc ollut nyt vuoden verran alla ja 17tkm tullut mittariin mun aikana, kokonaismäärä 53tkm.
Pistin tilauksen tuon välivamentimen korvaus putken, jos saataisi viellä hieman lisää pörinää.

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

Poissa nikob

« Vastaus #67 : 12.05.2018 09:07 »
Laitoinpa viellä tilaukseen intake kitin Opeliin. Tämä kyseessä.
https://enhanceyourcar.co.uk/product/corsa-e-vxr-induction-kit/

Poissa nikob

« Vastaus #68 : 21.05.2018 12:54 »
Laitoinpa viellä tilaukseen intake kitin Opeliin. Tämä kyseessä.
https://enhanceyourcar.co.uk/product/corsa-e-vxr-induction-kit/

Ei saanut sillä suodattimella millä halusin ja ehkä kuiva suodatin voisi olla varmempi ratkasu niin Intake kitti tuli toistaseksi peruttua. Silencer delete putki pitäisi tällä viikolla sentään saapua .

Poissa nikob

« Vastaus #69 : 23.11.2018 08:08 »
Corsassa mennyt jo 60tkm rikki.
Ihan ongelmitta ei matka ole taittunut, vasen takalaakeri piti vaihtaa kun rupesi jyrinää pitämään. Autoliike korvasi osan hinnasta sentään puolet, niin ei täysin mennyt omasta pussista.
Eteen myös jouduin jarrulevyt ja palat vaihtamaan kun toinen levyistä oli kieroksi mennyt.
Tilasin Briteistä Kinetixin levyt ja Trw:n palat. Tyyrit on muuten tähän merkkitiskillä  levyt ja palat eteen.

Muuten on ollut nautinnollisia kilsoja, auto edelleen hauska ja kiva ajaa.
Putki myös pitää aikamoista pörinää kun tuli tuo keskiputki vaihdettua keväällä .
Kulutus on itsellä ollut noin 9l paikkeilla, joten ihan eco autoksi tätä ei voi kehua.
Litran pois saisi jos oikein hissuttelisi.

« Viimeksi muokattu: 23.11.2018 08:10 kirjoittanut nikob »