autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyotan laatu nykyään?  (Luettu 42644 kertaa)

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #40 : 19.02.2016 09:20 »
Tätä haluaisin vielä kommentoida, että tuskin kovin kummoista maastoa edes tarvitaan kun pidempiaikaisessa käytössä erillisella rungolla varustettu näyttää kyntensä.

Käyttötarkoitukset on niin erilaiset, ettei kyllä oikein istu Land Cruiser vs Premium cittarit vertailu minunkaan mieleen.
Niin ja tosiaan tuo Land Roverin kestävyys taitaa olla omaa luokkaansa. Sitä ei vaan päivän parin testissä pysty toteamaan.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid


nokivasara

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #41 : 19.02.2016 09:42 »
En malta olla palaamatta tuohon sinänsä hyvin kirjoitettuun Koistisen artikkeliin.

Jostain kumman suusta Toyota on poistanut Suomen tuontiohjelmasta ison Land Cruiser V8:n. Koistisen koeajama oli pieni LC, joka on lähinnä Hiluxin maasturiversio ja tarkoitettu ennemmin raakaan työntekoon kuin herrasmiesten ajokiksi.

LC V8 sopisi hintansakin puolesta hyvin tuohon TM:n vertailuryhmään. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000214945.html

LC V8:ssa tuskin on vikaa ettei se sopisi Suomeenkin. Tukholmaa, Tallinnaa tai Pietaria etäämmälle kun ei tarvitse mennä, niin sellaisen saa Tojo-liikkeestä.

LV V8 CO2-päästöt: 270 g/km => verot.
Toyotalla on muitakin mielenkiintoisia malleja mm. 4runner (Hilux surf), jota ei tänne tuoda. Sitäkin taitaa saada vain 4 litran bensakoneella, joten siinä lienee sama syy miksei ole tuontiohjelmassa? ..Samalla diesel moottorilla kuin Hilux, tämä olisi varmaan monelle karumpaa maasturia halajavalle mieluinen.. kabiinia auton perään saakka.
Sitten edellisen suv versio Highlander.. tätähän on tehty hybridinäkin, joten jopa suomalaisesa verokuplassa olisi saattanut jokusen myydä?

Poissa Urlaub

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #42 : 19.02.2016 09:59 »
LV V8 CO2-päästöt: 270 g/km => verot.


LC V8:saa sekä dieselinä että bensana. Dielissä 272 hv ja päästöt 250 g/km. Bensakoneessa 318 hv ja 308 g/km. Virolaista esitettä katselen. Komia olisi peli! https://www.toyota.ee/ebrochures/Land-Cruiser-V8-Brochure.json

Ja hinta? 87.360 €. Eestipojat saavat pienemmän Land Cruiserin 38.620 €:lla. https://www.toyota.ee/

nokivasara

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #43 : 19.02.2016 10:41 »
^Virossa Land Cruiser alkaen 38620€ .. Suomessa autoveroton hinta alkaen 49450€.
Varusteita en tarkemmin verrannut, mutta äkkiseltään näytti suht samoilta noissa alkaen malleissa. Virossa on pienempi alvi, mutta se ei selitä koko eroa. Oli miten oli.. Virossa on Toyotien hinta kohdallaan.

Poissa jkvi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 718
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #44 : 19.02.2016 22:00 »
En malta olla palaamatta tuohon sinänsä hyvin kirjoitettuun Koistisen artikkeliin.

Jostain kumman suusta Toyota on poistanut Suomen tuontiohjelmasta ison Land Cruiser V8:n. Koistisen koeajama oli pieni LC, joka on lähinnä Hiluxin maasturiversio ja tarkoitettu ennemmin raakaan työntekoon kuin herrasmiesten ajokiksi.

LC V8 sopisi hintansakin puolesta hyvin tuohon TM:n vertailuryhmään. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000214945.html

LC V8:ssa tuskin on vikaa ettei se sopisi Suomeenkin. Tukholmaa, Tallinnaa tai Pietaria etäämmälle kun ei tarvitse mennä, niin sellaisen saa Tojo-liikkeestä.

Olisi vain reipas 50hv konetehoa enemmän, niin kyllä tuollaisessa työntekoversiossakin saattaisi viihtyä...Ankeahan se on.
https://www.toyota.fi/autot/land-cruiser/index.json?gclid=CJ_S7uHNhMsCFaoewwodrF0PTw#/gallery/3018-452871/8

Poissa Iero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 570
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #45 : 09.02.2017 23:01 »
Meillä on Yaris 2006 mallia. Ajettu n. 150 tkm. Ei ole ollut mitään vikaa, vain normaalit huollot tehty ja nekin ovat edullisia. Syksyisin vaihdetaan polttimot, ettei tarvitse niitä ruveta talvipakkasella vaihtelemaan. Huoletonta on ajo ollut. Ja aina lähtee käyntiin eka startilla - myös pakkasella, vaikka ei ole mitään lohko- tms. lämmitintä autossa. Toissa kesänä uusittiin akku varmuuden vuoksi, kun alkoi olla jo aika vanha. Taloudessa myös toinen uudempi Yaris aut. 2012 mallia. Hyvin pelittää - ei valittamista.

Toiset samanlaiset ovat olleet Honda CRV:t - 2 kappaletta. Viimeisin 2007 vm. meni myyntiin 2015 180 tkm ajettuna ja ei ollut mitään vikaa. Huollot tehty 20 tkm välein ja kuluvina osina vaihdettu jarrupalat, raidetangon nivelet sekä takavetarien kumit. Takuukorjauksena Vehon aloitteesta takaluukun jonkun tiivisteen vaihto, suojaus ja maalaus - oli kuulema tyyppivika. Itse en huomannut mitään vikaa.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1079
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #46 : 10.02.2017 02:21 »
Kyllä mullakin on tuon LC:n kanssa laadun kanssa lyönyt kättä. 400 000 km tulee kohta täyteen ja muutama mitätön vika. 1/2-moottori vaihtoon 118 000 km kohdalla, kun söi öljyä yli ison kanisterin n. vaihtovälillä ja kulutus nousi aina 15,2 L asti. No tuohan oli niihin 2008 asti 2,2 d4d moottoreihin tunnettu vika, joka ehkä johtui suuresta määrästä markkinoille päässeistä männänrenkaista, jotka söivät alumiinilohkoon etsatun sylinteripinnan loppuun ja ongelmat alkoi öljynkulutuksella. Tehtaalta tuli pidennetty takuu 180 000 km ja olisko ollut peräti 7 vuotta pisin korjattu ajallisesti. No mulla tuli kuntoon ja loistava pirssi tämä. Eli Land cruiserissahan käytetään samoja mäntiä, kuin 2,2 D4D koneessakin. Turbon ohjauslaatikoihin oli molempiin päässyt kosteus sisälle ja ei oikein aina lähtenyt, kun polkaisi. Etulaakeri meni ja vaihdatin molemmin puolin samalla. Automaattisen korkeuden säätöanturi meni, kun peruutin sen mettästysrepun päälle ja se jäi alumiinikehikosta roikkumaan anturin työntövarteen. Lämmityslaitteesta meni toissa viikolla väyläohjain, joka ilmoittaa koneelle, että minne puhalletaan. Ilma, vai mikä lie hydraulinen jousitus toimii paineakkuineen hienosti vieläkin. Yksi akku rupesi kuumenemaan rajusti kotipihalla, kun yritin ladata rikkinäistä tavaraa. Tuli melkoinen kiire ja savun seassa ei akkuun pystynyt edes käsipelillä koskemaan. No onneksi roikkui tukkisakset seinällä ja sain nostettua akun nurmikolle sulamaan. 340 000 ja heti on akku paskana. Vesipumpun päälle oli ilmestynyt vaaleanpunaista hilsettä ja käskin niitä vaihtamaa, oli sitten rikki, tai ei. Mutta siinä ne sitten. Nuo nyt on vain haittoja. 400 000 on kohta takana ja ei vielä tunnu, että kiinnostaisi vaihtaakkaan. Vähän kaikkea on tullut istuttua, mutta melkein on helpottunut, kun on takaisin LC:n penkille päässyt. Nyt tulee taloon jo 5:s RAV ja yhdessäkään entisessä ei ole ollut mitään laitettavaa ennen vaihtoa. Sama koskee niitä 4:ää RX:ää, mitä on ollut. Tiedä sitten, mutta mulla on kaikki ollut made in Japan. Yhdestä RAVsta en sitä kyllä kattonut. Sama koskee niitä 4:ää aikaisempaa Land cruiseria, jotka oli made in Japan. Myös tuleva RAV on samaa sarjaa. Mun kohdalla on ainakin Toyotan laatu ollut loistavaa. Ei ehkä loistoa ja muuta blingblingiä, mutta erinomaista toimintaa.

Poissa Karvis

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #47 : 10.02.2017 09:44 »
Toyotassa sadassa tonnissa vaihdettu moottori on pieni mitätön vika kun toisissa se on maaliman loppu ja kaikki saman merkkiset on siten paskoja ;D
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Eskoop

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7079
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #48 : 10.02.2017 09:56 »
^Entiedä mutta voisiko olla, että tojota on hoitanut nämä astetta helpommin käymättä asiakkaan lompsalla...  ::)

Poissa Karvis

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #49 : 10.02.2017 10:12 »
^Entiedä mutta voisiko olla, että tojota on hoitanut nämä astetta helpommin käymättä asiakkaan lompsalla...  ::)

Joo hyvinhän ne on asiat hoitaneet ja siitä pisteet heille, mutta kyllä se rikkinäinen moottori on silti rikkinäinen moottori.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #50 : 10.02.2017 10:34 »
Onko tietoa, että kuinka Toyota on tullut vastaan tuon 2.2 diesel moottorin ongelmiin? Kansia noista turbon lisäksi taisi mennä kohtuu paljonkin.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid


Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2402
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #51 : 10.02.2017 10:40 »
Onko tietoa, että kuinka Toyota on tullut vastaan tuon 2.2 diesel moottorin ongelmiin? Kansia noista turbon lisäksi taisi mennä kohtuu paljonkin.
Ymmärtääkseni noissa on/oli joku jatkettu takuu. Isältä korjattiin virallisen takuun jälkeen (>100 tkm. ajettuna pari vuotiaana) ainakin mukisematta ja sijaisauto korvauksetta tilalle.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #52 : 10.02.2017 10:48 »
Ymmärtääkseni noissa on/oli joku jatkettu takuu. Isältä korjattiin virallisen takuun jälkeen (>100 tkm. ajettuna pari vuotiaana) ainakin mukisematta ja sijaisauto korvauksetta tilalle.
Tuliko tarkempaa raporttia mitä olivat laittaneet? Naapurin 2.2 Versosta poiki ahdin takuuaikana, joka luonnollisesti meni takuun piiriin.
Olikos tuo 2.2 litrainen kone edes Toyotan oma?
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid


MMV

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #53 : 10.02.2017 10:51 »
Saman tyyppistä ongelmaa ollut myös 2.0 D4D:ssä, sillä appiukon Avensis porsi myös. Toyotalta uusi Prius alle korjauksen ajaksi ja 0€ kulut. Toyota hoitaa hyvin nämä takuuasiat, mutta eipä nuo erityisen viattomia enää ole autoina. Joskin tuolla episodilla appiukolle myytiin uusi Prius eli Toyota käänsi tämän(kin) tappion voitoksi.

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2402
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #54 : 10.02.2017 10:57 »
Tuliko tarkempaa raporttia mitä olivat laittaneet? Naapurin 2.2 Versosta poiki ahdin takuuaikana, joka luonnollisesti meni takuun piiriin.
Olikos tuo 2.2 litrainen kone edes Toyotan oma?
Aikaa tuosta on jo kymmenen vuotta, mutta jos en väärin muista niin yläkerta koneesta ainakin uusiksi (auto oli vm. 2005, eli ensimmäisiä 2,2 d4d koneita). Ja eikös tuo 2,2 ollut ihan Tojon omaa suunnittelua.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #55 : 10.02.2017 10:58 »
Saman tyyppistä ongelmaa ollut myös 2.0 D4D:ssä, sillä appiukon Avensis porsi myös. Toyotalta uusi Prius alle korjauksen ajaksi ja 0€ kulut. Toyota hoitaa hyvin nämä takuuasiat, mutta eipä nuo erityisen viattomia enää ole autoina. Joskin tuolla episodilla appiukolle myytiin uusi Prius eli Toyota käänsi tämän(kin) tappion voitoksi.
Itsellä ei ole ollut yhtään dieseliä Toyotalta, mutta useita bensakoneellisia pirssejä sitten onkin ollut. Uutena ostettu Yaris reilu 2v ja pelkkää ajoa, Corollan Verso vajaa 2v ja pelkkää ajoa (takaisinkutsu airbagista). Ajoltaan/melultaan vaan olivat raastavia 8)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid


Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2402
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #56 : 10.02.2017 11:04 »
Itsellä ei ole ollut yhtään dieseliä Toyotalta, mutta useita bensakoneellisia pirssejä sitten onkin ollut. Uutena ostettu Yaris reilu 2v ja pelkkää ajoa, Corollan Verso vajaa 2v ja pelkkää ajoa (takaisinkutsu airbagista). Ajoltaan/melultaan vaan olivat raastavia 8)
Itsellä näistä "uudemmista" Tojoista on kokemusta 2001 D4 Avesta ja 2012 1,6 bensasta. Vanhempi Ave pelasi tekniikaltaan ihan hyvin, välillä 114 tkm --> 199 tkm korjailtiin pari happianturia ja muistaakseni jotkut puslat(?) alustaan. Myös lämmityslaitteen piirilevyä itse kolvailin kuntoon kun oli tinaukset pettäneet. Oliskohan tuossa ollut muuta, en muista. Tuolla uudemmalla sitten ajeltiin uudesta reiluun 60 tkm. ja laturi piti takuuseen vaihtaa, muuta ei ollut.

Äitilla on 2007 Yaris pelannut kuin kello, tällä hetkellä ehkä 130 tkm mittarissa. Yksi kampanja korjaus (en muista enää mikä) ja kerran ei lähtenyt käyntiin kun oli vissiin tilapäinen härö (ei ole uusinut) kytkinpolkimen tunnistimessa? Tuossa siis pitää olla kytkin pohjassa, että käynnistyy.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #57 : 10.02.2017 11:13 »
Itsellä näistä "uudemmista" Tojoista on kokemusta 2001 D4 Avesta ja 2012 1,6 bensasta. Vanhempi Ave pelasi tekniikaltaan ihan hyvin, välillä 114 tkm --> 199 tkm korjailtiin pari happianturia ja muistaakseni jotkut puslat(?) alustaan. Myös lämmityslaitteen piirilevyä itse kolvailin kuntoon kun oli tinaukset pettäneet. Oliskohan tuossa ollut muuta, en muista. Tuolla uudemmalla sitten ajeltiin uudesta reiluun 60 tkm. ja laturi piti takuuseen vaihtaa, muuta ei ollut.

Äitilla on 2007 Yaris pelannut kuin kello, tällä hetkellä ehkä 130 tkm mittarissa. Yksi kampanja korjaus (en muista enää mikä) ja kerran ei lähtenyt käyntiin kun oli vissiin tilapäinen härö (ei ole uusinut) kytkinpolkimen tunnistimessa? Tuossa siis pitää olla kytkin pohjassa, että käynnistyy.
En sata varmaksi mene sanomaan, mutta tuo mulla oleva 2005 Verso oli Turkissa tehty, ja jossain väittivät tuota Turkissa tehtyä laadukkaimmaksi Toyotaksi mitä on tehty ::)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid


Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1079
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #58 : 10.02.2017 11:53 »
Toyotassa sadassa tonnissa vaihdettu moottori on pieni mitätön vika kun toisissa se on maaliman loppu ja kaikki saman merkkiset on siten paskoja ;D

No ei maksanut mitään, eikä puhettakaan asiakkaan kanssa, että nämä nyt on niitä ominaisuuksia. Osan hinta ilman veroja 17 800€. Sain valita tietty minkä auton otan tilalle korjauksen ajaksi. Tuo mahdollinen vika kun oli huomattu, niin Toyota pidensi k.o moottoreiden kohdalta takuun 180 000 km:iin. Ja muistan, että olisi 7 vuotta toinen raja ollut. Tämä koski siis kaikkia ennen 2008 valmistettuja D4D ainakin 2,2 L koneita ja niitä koneita, joissa oli nuo samat männät. Joitakin takseja oli tuolloinkin kyllä jo yli 500 000 km ajettuina ilman tätä vikaa, joten ei kaikki ollut kuitenkaan saissia. Ja 2008 jälkeen siis ei pitäisi olla enää tuota vikaa 2,2D moottoreissa. Ja tarkennuksena, että moottorihan kävi täysin normaalisti, eikä vikaa huomannut muusta, kuin öljyn kulutuksesta ensin ja parikymmentä tuhatta lisää, niin polttoaineen kulutus kasvoi. Tuokin olisi voinut joltain jäädä huomaamatta ja ajelisi edelleen kulutukseen pettyneenä. Joten ei tämä moottori nyt totaalisesti hajonnut.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2017 12:04 kirjoittanut euroshopperi »

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #59 : 10.02.2017 12:09 »

Minkä osan hinta ilman veroja 17 800€ :o
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid