autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyotan laatu nykyään?  (Luettu 42597 kertaa)

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #20 : 04.02.2015 10:49 »
Naapurilla on vm06 Toyotan Verso reilut 160tkm ajettu. Viime kesänä ABS anturi ja sitten vaihtoivat vielä tuon ABS-kehän.
Viimekuussa haki laturia lainaan, kun ei lähtenyt käyntiin. On muuten laturi vieläkin lainassa naapurissa ;D
Haki Toyotalta uuden akun, mutta tyhjäksi sekin meni! Oli laturi paskana.
Itsellä oli saman ikäinen peli, niin toimi täysin moitteitta! Toki omani oli vain reilun 1v vanha pikkasen alle 30tkm ajettu ::)
Muistaakseni Airbagin ohjausyksikön vaihtoivat huollon yhteydessä jossain kampanjassa varmuudeksi.

deequ

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #21 : 13.02.2015 11:07 »
Osta aito japsi jonka runkonumero alkaa J......

Oliskin noin helppoa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Eikös Aygot tule kaikki samalta linjalta Ranskasta kuin PSA-sisarensakin. Silti noissa VIN alkaa kirjaimilla JTD kuten aidoissa japanilaisissa. Yariksen kohdalla tuo vielä toimi: japanilainen J:llä ja ranskalainen V:llä.

deequ

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #22 : 13.02.2015 11:52 »
Olenko sokea ja en löydä vai onko muokkausaika rajoitettu todella lyhyeksi?

Piti tuohon edelliseen lisätä, että Aygo on kyllä meidän tarpeeseen aivan liian pieni. Oli vaan hyvä esimerkki tuohon valmistusmaa-asiaan.

Paikalla Karvis

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #23 : 13.02.2015 11:56 »
Olenko sokea ja en löydä vai onko muokkausaika rajoitettu todella lyhyeksi?

Viestien muokkausaika on 15min.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 659
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #24 : 15.10.2015 21:01 »
Yksi tuttava osti viime keväänä muistaakseni '10 vuosimallin Avensiksen. Kuitenkin sitä "uutta mallia" Autossa on hienot varusteet, esim täysnahka sisustus ja sähköiset ratinsäädöt yms. Kone 2.2 diiseli ja ajettu alle 100tkm. Kesällä alkoi menemään satunnaisesti vikatilaan käsittääkseni ahto-ongelmien takia. Sitten alkoi hävittämään myös jäähdytinnesteitä. Useamman merkkiliikkeen huoltoreissun jälkeen tuomiona on moottorin uusinta kokonaisuutena hinta-arviolla 15 t€.

Auto on siistin näköinen ja itse en kilometrejä epäilisi. Tällä hetkellä vääntö on käsittääkseni auton myyneen liikkeen kamssa tavoitteena kaupan purku. Maahantuojan kanssa ei kai gw:stä ole sen paremmin keskusteltu.

En tiedä onko näissä samat koneet kuin '05 - '06 ikäisissä mutta itse olen ajatellut että näissä olisi jo korjattu noi ropleemat mitä niissä oli.
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 1190Adv R, KTM 640E, KTM 660Rally

Poissa downtime

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2301
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #25 : 16.10.2015 07:35 »
Lainaus
Tällä hetkellä vääntö on käsittääkseni auton myyneen liikkeen kamssa tavoitteena kaupan purku. Maahantuojan kanssa ei kai gw:stä ole sen paremmin keskusteltu.

Kannattaisi kyllä keskustella, Toyota on nimittäin näitä korvannut kyllä ihan mukisematta. Ja goodwill on ollut 100% tehtaan/maahantuojan puolelta.

Toki jos ongelma johtuu aikaisemman omistajan laiminlyönnistä, sitten on tietenkin eri asia.

Poissa Jysky

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #26 : 16.10.2015 08:44 »
^^Näitä täytyy aina ihmetellä- miten voi uusi kone n 30 tuhannen euron autoon, joka sisältää jo rutkasti autoveroakin sisällään, maksaa puolet auton hinnasta. Taitaa lähtö hinta olla korkea, että asiakas tyytyväisenä maksaa sitten goodwillin jälkeen puolet= kaikki firmalle koituvat kulut.
Ateca TDI 4drive    Ford C-max 1.8

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 659
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #27 : 16.10.2015 21:35 »
Nyt oli vienyt auton sen myyneeseen liikkeeseen joka hoitaa auton kuntoon tai sitten toisena vaihtoehtona kaupan purku. En tiedä auton huoltohistoriaa tai onko siinä jotakin muuta jonka perusteella gw korjausta ei tehtäisi.

Moottorin hinnoittelutaktiikka on varmasti kuten Jysky sanoi..
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 1190Adv R, KTM 640E, KTM 660Rally

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16043
  • Lakossa
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #28 : 17.10.2015 01:49 »
Tuollainen moottori maksaa valmistajalle jotain 500 ja 1000 euron välillä ja loppu on sitten vain varaosien katetta. Toki siihen vähän tulee varastointi- ja rahtikuluja ja vaihtaminenkin jotain maksaa, mutta ei nyt sentään liki 10 000 euroa.

Faijalla meni Toyotan dieselistä turbo ja sen mukana sitten kone muutenkin. Ei siinä mitään takuuta enää ollut ja sen autot ei koskaan ole missään liikkeessä huollettuja. Ensimmäinen omistaja oli tosin tai oikeastaan sekin oli faijan firma. Toyota maksoi kaikki korjauskulut ja kustansi vielä sijaisautonkin huollon ajaksi ilman että asiasta tarvitsi edes kysellä.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2015 01:51 kirjoittanut Penguin »
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa Riisikippo

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 655
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #29 : 13.11.2015 22:16 »
Toyo-diesel-kokemukseni nyt ei suuren suurta ole, 2-litraisella Versolla 100 tonnia alkaen mittarilukemasta 9 tkm. Nyt 1.4-litrainen Auris alla, itse rullannut 60 tkm, lähtiessä saman verran mittarissa. Kaiken kaikkiaan luotettavuudeltaan parhaat autoni, vain 90-luvun Mazda Familia vetää vertoja huolettomuudessa. Hybridiä olen myös miettinyt mutta koska ajan paljon maantieajoa niin käsitys on että sellaisessa hybridi ei ole parhaimmillaan vaan enempi taajamavoittoisessa ajossa. Valistakaas tyhmää hybridien suhteen  :-[
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 GL+ -15 ja Honda ST 1100 -01

Luppis

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #30 : 25.12.2015 13:41 »
Laatu näkyy parantuneen ainakin jos myyntitilastoja katselee  ;)

Lainaus
Toyota Motor Groupin maailmanlaajuinen myynti ylitti marraskuussa Volkswagenin luvut. Toyotan myynti on päihittänyt päästöhuijausskandaalissa ryvettyneen VW:n jo viiden perättäisen kuukauden ajan.

Toyota kertoo, että sen ajoneuvoja myyntiin yhteensä 9,21 miljoonaa tammi-marraskuussa, kertoo Reuters. Volkswagen taas kertoo myyneensä 9,1 miljoonaa ajoneuvoa.

VW kertoi aiemmin tässä kuussa, että konsernin Volkswagen-brändin myynti laski 2,2 prosenttia marraskuussa verrattuna edellisvuoden vastaavaan aikaan.


Lähde: http://www.talouselama.fi/uutiset/toyota-paihitti-jalleen-volkswagenin-6241822

Poissa Foxit

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #31 : 26.12.2015 17:07 »
Toyo-diesel-kokemukseni nyt ei suuren suurta ole, 2-litraisella Versolla 100 tonnia alkaen mittarilukemasta 9 tkm. Nyt 1.4-litrainen Auris alla, itse rullannut 60 tkm, lähtiessä saman verran mittarissa. Kaiken kaikkiaan luotettavuudeltaan parhaat autoni, vain 90-luvun Mazda Familia vetää vertoja huolettomuudessa. Hybridiä olen myös miettinyt mutta koska ajan paljon maantieajoa niin käsitys on että sellaisessa hybridi ei ole parhaimmillaan vaan enempi taajamavoittoisessa ajossa. Valistakaas tyhmää hybridien suhteen  :-[

Olen kerännyt tuonne vagarenan puolelle hieman kokemuksia hybrideistä. Katso seuraava linkki:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21837.0

Totta on että et saa suurinta etua hybridistä matka-ajossa, mutta kuitenkin sen verran että matka-ajossa kulutus on suurinpiirtein samalla tasolla kuin monella diesel-moottorisella autolla.
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa Foxit

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #32 : 27.12.2015 09:08 »
Niin ja jottei menisi ihan täysin asian vierestä höpinäksi niin olen ollut vielä ainakin tähän mennessä erittäin tyytyväinen Toyotan laatuun. Volkkarin omistuksesta jäi hieman huono maku suuhun, autot ovat mekaanisilta osiltaan huonosti suunniteltuja ja vastuunkanto ontuu takuuajan jälkeen. Välillä mieleen tulee myös nykyaikainen "hehkulamppuhuijaus", koska kalleimmat ongelmat (esim. DSG-vaihteisto (7v.), TSI jakoketjuongelmat, öljynsyöntiongelmat) ilmenevät juuri 2 vuoden takuun päättymisen jälkeen, sinäällään nerokkaasti suunniteltu ;). Tämä ei ole tietenkään ongelma autonsa uutena hankkivalle ja maksimissaan pari vuotta pitävälle.

Vaikka hankinkin tämän Auriksen pari vuotta käytettynä niin samalla tavalla ei ole kiire päästä tästä eroon vaikka auton perustakuu (3 vuotta) onkin jo loppu. Akkutakuuta tässä hybridissä on 8 vuotta/ 350 tkm ja voimalinjalla 5 vuotta. Ilman noita takuitakin luotto on tähän hybridijärjestelmän kestävyyteen kova. Sen verran näitä on ehditty asiakkaiden toimesta testata (n. 18 vuotta), ilman suurempaa draamaa.
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Luppis

  • Vieras
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #33 : 27.12.2015 09:33 »
Komeet on takuut!
Jotenkin näkisin että Toyota pärjänny hyvin kestävyydessä sen takia ettei olla lähdetty hulluttelemaan tehoilla ja sitä myöten materiaalien kestävyydellä. Toyota hienosti pysyny suht simppelissä tekniikassa missä on vähemmän liikkuvia osia mitkä voi hajota.
Näistä sähkövempeleistä ei ole omakohtasta kokemusta mutta kovin tyytyväisiä käyttäjät ollu vaikka aika tuore juttu nämä sähköä käyttävät autot ja niiden akut jne...

Perus Toyota jamppa tyytyy vähempäänkin kyytiin ja huolettomuuteen.
Toki Toyotalta löytyy tehokkaitakin malleja mutta kumminkin kohtuuden rajoissa nämäkin tehty kestämään.

Olihan Toyotalla murheellisiakin moottoreita välissä esim: ravissa käytetty parilitranen bensa kone.
Mutta onneksi nämä murheet on voitettu ja ihmiset pystyy luottamaan että takuut ja toimivuus pysyy jatkossakin hyvänä.

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2297
  • MB GLC 350e
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #34 : 29.12.2015 14:13 »
Lähes OT:n omaisesti aihetta lähestyen.  8)

Itselläni on ollut kolme Toyotaa (2xCorolla+RAV4), mutta vain parin vuoden jaksoja kerrallaan, joten pitkäaikaista kokemusta ei ole. Mutta takuuaikana kulutusosienkin suhteen tuntui huolto toimivan. Kun Enklannin tehdasta ajettiin sisään, yhdessä Corollassa vinkui jarrut ja toisessa ajovalojen teho laski. Huollon omasta ehdotuksesta jarrrupalat vaihdettiin uusiksi ja samoin polttimot longlifeksi takuun piikkiin.

========================

Mutta varsinaiseen asiaan: luin uutta TM:ää, jossa super asfalttimaastureita (Q7, XC90, X5, Touareg ja R R Sport; hintahaitari 160k€ –104 k€) oli testattu. Hulppean monisivuisen vertailun jälkeen oli vaatimaton yhden sivun testiajo Toyota Land Cruiser 2,8 D-4D Activesta (86 k€). Respectiä menee TM:n Robert Koistiselle, kun hän kirjoittaa mm. näin:

'Toyota Land Cruiser häviää joka osa-alueella premium-kilpailijoilleen, mutta sitä on väärin verrata samassa sarjassa. ….
Katumaasturiksi kutsuminen on melkeinpä loukkaus, sillä Land Cruiser on perinteisemmän koulukunnan maastoauto. ...
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, seisoo kiitos puolen miljoonan kilometrin päässä. Silloin Land Cruiserilla saa Nettiautossa kolme metallihohtomaasturia. TM'
  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.12.2015 14:15 kirjoittanut pantero »

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #35 : 19.02.2016 06:47 »
Korjauskampanja menossa mahdollisen vyön pettämisen vuoksi. Luultavasti pettänyt ylensyöneen "possun" vyö...
http://www.iltalehti.fi/autot/2016021821136564_au.shtml?ref=juurinyt_desktop

Poissa Urlaub

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #36 : 19.02.2016 07:19 »
Mutta varsinaiseen asiaan: luin uutta TM:ää, jossa super asfalttimaastureita (Q7, XC90, X5, Touareg ja R R Sport; hintahaitari 160k€ –104 k€) oli testattu. Hulppean monisivuisen vertailun jälkeen oli vaatimaton yhden sivun testiajo Toyota Land Cruiser 2,8 D-4D Activesta (86 k€). Respectiä menee TM:n Robert Koistiselle, kun hän kirjoittaa mm. näin:

'Toyota Land Cruiser häviää joka osa-alueella premium-kilpailijoilleen, mutta sitä on väärin verrata samassa sarjassa. ….
Katumaasturiksi kutsuminen on melkeinpä loukkaus, sillä Land Cruiser on perinteisemmän koulukunnan maastoauto. ...
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, seisoo kiitos puolen miljoonan kilometrin päässä. Silloin Land Cruiserilla saa Nettiautossa kolme metallihohtomaasturia. TM'
  ;D


En malta olla palaamatta tuohon sinänsä hyvin kirjoitettuun Koistisen artikkeliin.

Jostain kumman suusta Toyota on poistanut Suomen tuontiohjelmasta ison Land Cruiser V8:n. Koistisen koeajama oli pieni LC, joka on lähinnä Hiluxin maasturiversio ja tarkoitettu ennemmin raakaan työntekoon kuin herrasmiesten ajokiksi.

LC V8 sopisi hintansakin puolesta hyvin tuohon TM:n vertailuryhmään. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000214945.html

LC V8:ssa tuskin on vikaa ettei se sopisi Suomeenkin. Tukholmaa, Tallinnaa tai Pietaria etäämmälle kun ei tarvitse mennä, niin sellaisen saa Tojo-liikkeestä.

Poissa völvöxc60

Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #37 : 19.02.2016 07:38 »
En malta olla palaamatta tuohon sinänsä hyvin kirjoitettuun Koistisen artikkeliin.

Jostain kumman suusta Toyota on poistanut Suomen tuontiohjelmasta ison Land Cruiser V8:n. Koistisen koeajama oli pieni LC, joka on lähinnä Hiluxin maasturiversio ja tarkoitettu ennemmin raakaan työntekoon kuin herrasmiesten ajokiksi.

LC V8 sopisi hintansakin puolesta hyvin tuohon TM:n vertailuryhmään. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000214945.html

LC V8:ssa tuskin on vikaa ettei se sopisi Suomeenkin. Tukholmaa, Tallinnaa tai Pietaria etäämmälle kun ei tarvitse mennä, niin sellaisen saa Tojo-liikkeestä.

Hintansa puolesta kylläkin, mutta taloudellisuudessa ja laadussa (materiaalien) tulisi turpaan mennen tullen.
Toki oikeassa maastossa pätkisi noi Wanna be maasturit mennen tullen 8)

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12556
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #38 : 19.02.2016 09:14 »
Viime kesänä jututin erästä retkeilysafareja pohjoiseen suomeen järjestellyttä henkilöä. Sieltä tuli kyllä hyvin selkeää mielipidettä mikä auto on kyseiseen toimintaan laadukas valinta. Eikä käsittääkseni kuitenkaan mistäön offroad touhusta ollut kyse, vaan kalastus / metsästys / elämys reissuista. Toki matkanvarrelle vois kuvitella mahtuvan monenlaista tietä.

Firmalla oli ollut Pajeroa, Land Rovereita ( malli jäi epäselväksi ) sekä oli Land Cruisereita. Eli LC tuntui olevan sellainen työkalu, että se vaan kestää ja kestää. Satojatuhansia kilometrejä. Land Roverit ehtii kasvaa jo sammalta hajottamolla kun Toyota on vielä aktiivikäytössä. Ja tuossa firmassa oli tehty päätös malliston yhdenmukaistamisesta jatkossa. Eli vain Land Cruisereita hankitaan.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12556
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyotan laatu nykyään?
« Vastaus #39 : 19.02.2016 09:18 »
Hintansa puolesta kylläkin, mutta taloudellisuudessa ja laadussa (materiaalien) tulisi turpaan mennen tullen.
Toki oikeassa maastossa pätkisi noi Wanna be maasturit mennen tullen 8)
Tätä haluaisin vielä kommentoida, että tuskin kovin kummoista maastoa edes tarvitaan kun pidempiaikaisessa käytössä erillisella rungolla varustettu näyttää kyntensä.

Käyttötarkoitukset on niin erilaiset, ettei kyllä oikein istu Land Cruiser vs Premium cittarit vertailu minunkaan mieleen.
"The journey of a thousand miles begins with one step"