autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Taivaallisen orkesterin uudet jäsenet  (Luettu 62902 kertaa)

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Taivaallisen orkesterin uudet jäsenet
« Vastaus #20 : 28.01.2015 16:44 »
Kirka keulalle! Öhm... Ehkä tuossa on hiukan yhteensovittelemista, mutta olisihan se sääli jos Kiril jäisi ilman bändiä.

Hei nyt meni naulan kantaan!! Kirkan ääni osuu just kohdalleen. Nimenomaan silloin kun se toimi parhaimmillaan.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Paikalla MJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Elämä alkaa kahdessasadassa
« Vastaus #21 : 28.01.2015 17:41 »
Hei nyt meni naulan kantaan!! Kirkan ääni osuu just kohdalleen. Nimenomaan silloin kun se toimi parhaimmillaan.
Muistan joskus -86 tai -87 olleeni Porvoossa Kirkan keikalla, jossa hän lauloi kokolailla hevimeiningillä, eikä tuo mitenkään mahdottomalta kuullostanut. Miksei..
2014 Audi A5 Sportback q S-Line Man
2012 BMW K 1300 S
Club 1.4 Km

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #22 : 28.01.2015 17:49 »
Muistan joskus -86 tai -87 olleeni Porvoossa Kirkan keikalla, jossa hän lauloi kokolailla hevimeiningillä, eikä tuo mitenkään mahdottomalta kuullostanut. Miksei..
Juu, Kirkahan oli näyttävästi esillä mun Kotimaiset alkuhevit-listallakin. Se miksi itse epäröin hänen laittamistaan ex-wigujen kanssa samaan porukkaan oli mielessäni tekemäni vertaukset Pembrokeen. Ovat pikkasen eri maata nuo kaksi...

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #23 : 29.01.2015 01:29 »
Järvisen Pekka vois soittaa kitaraa tuossa kotimaisessa poppoossa? Minä olen tässä pohtinut minkälaisen orkan haluaisi kuulla Janis Joplinin taustalla.. Ja minkälaisia biisejä Lennon ja Harrison väsäilee? Hauskaa kuvitteluleikkiä!

Pekka ja Kirka kuulostavat hyvältä ajatukselta tuon rytmiryhmän kanssa. Hölmö minä kun rajoitin aiemman kommenttini koskemaan vain kotimaisia muusikoita...

Koko ajan olemme tuRbomanin kanssa samoilla linjoilla. Leikitellessä ajatuksilla olen tuuminut että jokainen virtuoosi on tietenkin näissä jameissa parhaassa vedossaan, kenelläkään ei ole levytyspaineita harteillaan, vain nautinnollista jammailua toisten huippujen kanssa. Mutta sitten jatkoin tuohon biisintekoon, tuottamiseen, äänittäjiin, levynkansien tekijöihin, kiertuepromoottoreihin... ja totesin että enpäs anna mopon karata lapasesta  ;D

Pekka T, hyvä pointti sinulla, mutta itse lasken sen varaan että ainakin tähän mennessä mainitut muusikot ovat soittaneet taivaallisen hyvää musaa, joten...  ;D
Wanha Jäärä arvonimen ylpeä haltija  😳

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #24 : 30.01.2015 12:21 »
Ja Froesen kuolemasta itse asiassa kuulin ekaa kertaa täältä! Roussoksen kuolema ylitti Iltalehden uutiskynnyksen ja sen jo tiesinkin.
No nyt oli Froesekin saanut muistokirjoituksen ihan Hesariin. Otto Talviolle taas pisteet! Mielenkiintoinen juttu tuo, että Froese vaihtoi kitaran koskettimiin tavattuaan Salvador Dalin.

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #25 : 30.01.2015 13:54 »
No nyt oli Froesekin saanut muistokirjoituksen ihan Hesariin. Otto Talviolle taas pisteet! Mielenkiintoinen juttu tuo, että Froese vaihtoi kitaran koskettimiin tavattuaan Salvador Dalin.

Luin just äsken saman jutun. Kiehtova tarina, painottuen TDn alkutaipaleeseen. Jos näin voi sanoa niin jäi hyvä mieli  :)

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #26 : 17.03.2015 09:33 »
Mike Porcaro  1955-2015

Toton basisti.

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #27 : 17.03.2015 09:35 »
Ohhoh! RIP
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #28 : 17.03.2015 10:06 »
Kun kuulin tuon jutun, mietin että "Ai Totossa oli toinenkin Porcaro, se rumpali Porcarohan kuoli jo aikaa sitten" (jostain Rockstop-ohjelman haastattelusta muistin nimet Lukather ja Porcaro) No samasta jutusta selvisi, että siellä on vielä kolmaskin. Hän on vielä elossa.

Poissa gloter

« Vastaus #29 : 17.03.2015 10:07 »
Kirkasta puheenollen sen ekalla Lovesinkulla olisi taustoja soittamassa Wigwam?  En ehdi asiaa tarkistamaan  kun pitäisi olla töissä.... 😉

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #30 : 17.03.2015 10:33 »
Kun kuulin tuon jutun, mietin että "Ai Totossa oli toinenkin Porcaro, se rumpali Porcarohan kuoli jo aikaa sitten" (jostain Rockstop-ohjelman haastattelusta muistin nimet Lukather ja Porcaro) No samasta jutusta selvisi, että siellä on vielä kolmaskin. Hän on vielä elossa.

Juu, hyvin olisi Toton nimenä voinut olla Porcaro Brothers ajan hengen mukaisesti. Lisäksi vielä veljesten isä, (Joe 1930- :D) on ollut mukana muutamilla Totonkin levyillä. Monipuolinen rumpali, ehkä kovimmat jutut jazzin puolella.

Poissa gloter

« Vastaus #31 : 17.03.2015 22:35 »
 Tangerine Dreamiin vielä palatakseni niin mikähän sai Froesen hylkäämän kitaran Dalin kohdattuaan? Onkohan missään dokumentoituna tuota tarinaa? Itse en ole mikään Tangerine Dream -fani, varmaan johtuen siitä että  pikkupentuna ollessani sain kuunnella tuntitolkulla sitä kuten Jarrea ja Vangelista. Faijalla pyöri soittimessa usein myös Pink Floyd ja Mike Oldfieldkin oli suosittu. Toki oli niitä muitakin. Nykyään pystyn kuuntelemaan näitä hyvin halukkasti itsekin mutta vanha ja karu todellisten mustien miesten blues ei kyllä vieläkään uppoa...

Yhden Tangerine Dreamin levyn omistan, Ricochet. Ostin joltain ulkokirppikseltä ja levyn mukana tuli neljä valokuvaakin. Myyjä sanoi itse ottaneensa ne jollain Suomen keikalla. Olen yrittänyt löytää päivämäärää tai -määriä, milloin bändi olisi täällä ollut mutta ei ole vielä löytynyt mutta tällainen löytyi  ;D : http://www.barneysfarm.com/?l=en&i=17 Laitanpa vielä liitteeksi ne kuvat mistä kerroin. Levyn sisäpussiin oli hienosti teipattu artikkeli Sounds- ja N.M.E. -lehdestä ja vielä lisäksi keikkamainos Brightonista. Laitetaas sekin vielä mutta toiseen viestiin kun saa olla vain neljä liitettä...

Poissa gloter

« Vastaus #32 : 17.03.2015 22:40 »
Ja Brightonin keikkamainos:

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #33 : 17.03.2015 23:56 »
Colossus-lehdessä oli viime vuonna pitkä juttu Tangerine dreamista, taisi olla jopa kahdessa eri lehdessä jatkotarinana. No mutta anyway todella asiantunteva ja yksityiskohtainen juttu TD:n historiasta. Katon seuraavalla kirjastokeikalla vielä että oliko siinä puhetta tuosta Froesen instrumentinvaihdosta.

Ai sulla oli laatumusataustaa jo kotoa. Tältä osin olen ehkä hieman kateellinen. Olisihan se siistiä koluta vanhempien levyhyllyä ja löytää sieltä vanhoja klassikoita tai harvinaisuuksia.

Ricochet on mun mielestä TD:n parhaimmistoa Rubyconin, Phaedran ja Encoren kanssa. Hienot kuvat olit saanut kylkiäisiksi! Mulla ei ole muistikuvaa että milloin TD olisi Suomessa käynyt, mutta tsekkaanpa senkin asian siitä Colossuksen jutusta.

Poissa gloter

« Vastaus #34 : 18.03.2015 16:11 »
Ei se silloin laatumusalta tuntunut 😁 ihmettelin miten se faija jaksaa veljiensä kanssa kuunnella jotain J.J. Calea ja Claptonia kun itsellä oli kiire saada Iron Maiden soimaan... Kävin muuten äxästä hakemassa Charliesin Jail sessions - vinyylin varauksesta. Pieni painos ja loppuunmyyty jo. Odottaa kuuntelua vielä. Bassossa taivaallisen orkesterin jäsen, "Pitkä"  Lehtinen.

Poissa Kettu

« Vastaus #35 : 18.03.2015 16:15 »
J. J. Calea ja Claptonia kuuntelee vallan ilokseen.
Mutta se kertookin, että olen vanha pieru.

Oli muuten hilkulla, etteikö Claptonkin olisi jo tuossa isossa orkesterissa.
Väitetään, että Clapton luovutti paikkansa Stevie Ray Vaughanille siihen helikopteriin,
joka sitten otti ja putosi siirtäen Stevien tuohon isoon orkesteriin.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa gloter

« Vastaus #36 : 18.03.2015 16:27 »
Luulenpa että Steviellä olisi ollut enemmän annettavaa musiikillisessa mielessä mutta ei   olla nyt ilkeitä 😉

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #37 : 19.03.2015 20:41 »
Tangerine Dreamiin vielä palatakseni niin mikähän sai Froesen hylkäämän kitaran Dalin kohdattuaan? Onkohan missään dokumentoituna tuota tarinaa?
Olen yrittänyt löytää päivämäärää tai -määriä, milloin bändi olisi täällä ollut mutta ei ole vielä löytynyt
Noniin, käväisin tänään kirjastossa ja tsekkasin Colossus-lehden Froese-jutusta tuon Dali-kuvion. Eli homma meni niin, että Froese ja silloinen bändinsä The Ones hengailivat Dalin asunnolla aina välillä vähän soitellen. Tämän ajanjakson Froese sanoo tärkeimmäksi vaikuttajakseen (elettiin siis about 60-luvun puoliväliä). Hän päätti silloin ryhtyä tekemään musiikilla sitä, mitä Dali teki kuvataiteella. Eli koska instrumentti vaihtui noihin aikoihin, niin tulkitsen itse tämän niin, että Froese ajatteli tuon Dali-meiningin onnistuvan paremmin koskettimilla kuin kitaralla, mutta tämä on vain minun tulkinta. Suoraa vastausta kysymykseesi en siis löytänyt. Kuten en löytänyt myöskään mainintaa TD:n Suomen-keikasta.

Poissa gloter

« Vastaus #38 : 19.03.2015 21:00 »
Se voi olla että kiipparimeiningillä tavoittaa Dalin ajatusmaailman helpommin 😁 rupesin miettimään että oliko noi kuvat sittenkään Suomesta?  Itsekin yrittänyt selvitellä tuota keikan ajankohtaa mutta vaikeaa on. Tämä mysteeri alkaa kiehtomaan... tai sitten eivät vaan ole yksinkertaisesti käyneet Suomessa. Kiitos selvityksestä.

Poissa Paha71

• Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • BMW 320dA
« Vastaus #39 : 22.03.2015 06:19 »
A.J. Pero ( Anthony Jude Pero ) - parhaiten tunnettu Twisted Sisterin rumpalina.

1959 - 2015

R.I.P.   :'(

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1426848802574.html
Autostadium ry:n viestintävastaava