https://tummennuskalvot.fi/

Kesärenkaat ja -vanteet

dosetti sanoi:
Täällä on toki ostetaan-osiokin, mutta sitä lukenee harva. Jos jollain tiedossa Poloon sopivat 15" 5x100 vag peltivanteet ilman ruostetta niin olen halukas ottamaan tarjouksia vastaan. Rengasliikkeelle peltivanteet kuulemma välittömästi kaatopaikkakamaa, siksi sieltä ei löydy. Tästä syystä en ole kamalan halukas maksamaan uusien hintaa, olkoon hintahaitarina 20-100eur, jos hyväkuntoiset.

Eka kerta muuten kun kuulen peltivanteiden olevan kalliimmat kuin aluvanteet, uusina siis.. Johtuen pienestä menekistä, autot tulevat nykyisin aina aluvanteilla.

https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/markkinat/myyd%C3%A4%C3%A4n-renkaat-ja-vanteet/1881185-5x100-15-peltivanteet

Tuollaiset bongasin AudiFinnsiltä. Jos kiinnostaa.
 
Autonvalmistajat ovat alkaneet asentaa ainakin näille korkean autoveron markkinoille ensiasennusrenkaiksi ecorenkaita. Mulla on uudessa BMW 3-sarjalaisessa Contin EcoContact 6 ja mielenkiinnolla ja vähän pelollakin odotan ajokokemuksia. Laitan alle ehkä tänä viikonloppuna. Itse en olisi harkinnutkaan moisia ja oli melkoinen yllätys kun rengaspussin avasin kotona. Nyt sitten vielä sattui sopivasti Moottorilehden rebgastesti, jossa oli ecorenkaita verrattu tavallisiin alhaisemmalla vierintävastuksella oleviin renkaisiin. Jos kritiikittömästi ja ilman omaa harkintaa tuon lukee, niin EcoContact on hengenvaarallinen ja aivan täyttä roskaa. Katsotaan miltä tuntuu..
 
^
kurkkukarkki sanoi:
Mulla on uudessa BMW 3-sarjalaisessa Contin EcoContact 6 ja mielenkiinnolla ja vähän pelollakin odotan ajokokemuksia.

Aiemminkin on tullut tiettyjen vanteiden mukana vähän mielenkiintoisia kumivalintoja. Pitää jatkossa valita siis m-sport ihan vain jo renkaiden takia. Toisaalta m-sportin kanssa on monesti tullut Pirellin kumeja, joten en tiedä onko sekään hyvä :)

Kerro ihmeessä kokemuksia.
 
Moottorilehden testitulokset kiinnostavat. Ei tohtisi mennä nyt kioskille kurkkaa voittajaa, kun koronavirusepidemia-pandemia jyllää ympäristössä.

Veikkaanpa melko varmaksi, että Michelin Primacy 4 on kärkipaikalla, eli voisiko joku raottaa Moottorin testituloksia. Juuri menossa Michelinit alle, jossa itsetuunattu foamit.
Olisiko "Rengastestit 2020" omana aiheensa parempi mutustella ominaisuuksia?
 
Tällainen lopputulema tuli vastaan netistä. Olisiko todenperäinen?

Moottori -lehden kesärengastesti 2020, rengaskoko 205/55/16
1. Nokian HakkaBlue2 9,1 p
2. Bridgestone Turanza T005 9,0 p
3. Goodyear EfficientGrip2 8,9 p
4. Kumho WattrunVS31 8,8 p
4. Michelin Primacy4 8,8 p
6. Michelin EnergySaver+ 8,5 p
7. Continental EcoContact6 8,4 p
8. Pirelli CinturatoP7Blue 8,0 p
 
Laitetaanpas nyt kokemuksia Michelin Primacy 4:sta, kun verokkina oli Pilot Sport 4:t. Todella hämäävä tuo nimitys Pilot Sport 4, silllä ne olivat pehmeämmät ja mukavemmat kuin Primacy 4. Toki auto muuttui V90->V60, mutta kitkarenkaiden perusteella V60 on mukavampi ja alustaltaan parempi kuin V90 (vertailu Continentalin kitkarenkailla). En ole täysin tyytyväinen näihin Primacy 4 ajettavuuden ja jyrinän takia suuremmissa nopeuksissa. Pilot Sport 4 jyristi vähemmän suuremmissa nopeuksissa.
 
Matle sanoi:
Tällainen lopputulema tuli vastaan netistä. Olisiko todenperäinen?

Moottori -lehden kesärengastesti 2020, rengaskoko 205/55/16
1. Nokian HakkaBlue2 9,1 p
2. Bridgestone Turanza T005 9,0 p
3. Goodyear EfficientGrip2 8,9 p
4. Kumho WattrunVS31 8,8 p
4. Michelin Primacy4 8,8 p
6. Michelin EnergySaver+ 8,5 p
7. Continental EcoContact6 8,4 p
8. Pirelli CinturatoP7Blue 8,0 p

Pitää kyllä paikkansa. Mallit oli tässä valittu rengasluokitusten perusteella eli vierintävastus ja märkäpito (AA, AB, BA). Vaikka omasta mielestä mielenkiintoisempaa olisi ollut jos pelkkiä eco-malleja useammalta valmistajalta.

Michelin Energy Saver sai ainoana täyden kympin vierintävastuksesta jos joku miettii millä renkaalla säästää polttoainetta. Toinen hyvä puoli eco-renkaissa on kulumiskesto, esim Energy Saver ja Ecocontact 6 mitattu erittäin kestäviksi saksalaisten toimesta.

Mitä pitoon tulee, niin eco-renkaat ei välttämättä pärjää yhtä hyvin mutta silti ihmettelen kyllä jos joku onnistuu saamaan nämä pidon rajamaille. Meidän autoista löytyy mm Energy Saver ja Hankook Kinergy 2, kyllä saa kaahata reilusti yli sallitun jotta pito loppuisi. Huomattavasti paremmin nämä merkkivalmistajien eco-mallit pitävät kuin esim kiinalaishalpikset.
 
Michelin Primacy 4 ja Nokian Hakka Blue 2 olivat melussa parhaimmat. Siis äänettömimmät. Ihan hyvä testitulos kuivalla, mutta Michelinin vesiliirtotulos on huono.
 

Liitteet

  • MP 4.JPG
    MP 4.JPG
    59,6 KB · Katsottu: 171
Matle sanoi:
Tällainen lopputulema tuli vastaan netistä. Olisiko todenperäinen?

Moottori -lehden kesärengastesti 2020, rengaskoko 205/55/16
1. Nokian HakkaBlue2 9,1 p
2. Bridgestone Turanza T005 9,0 p
3. Goodyear EfficientGrip2 8,9 p
4. Kumho WattrunVS31 8,8 p
4. Michelin Primacy4 8,8 p
6. Michelin EnergySaver+ 8,5 p
7. Continental EcoContact6 8,4 p
8. Pirelli CinturatoP7Blue 8,0 p

Aika päinvastainen tulos, kuin TM:ssa.
 
TM testi tuohon viereen, sama rengaskoko vieläkin parempi vertailussa.
 

Liitteet

  • Moottorin rengasvertailu  2020.JPG
    Moottorin rengasvertailu 2020.JPG
    56,9 KB · Katsottu: 357
Ihmetyttää tuo Nokialaisten pärjääminen näissä kotimaisissa testeissä. Eurooppalaisissa ovat keskikastia. En nyt tarkoita etteivät olisi hyviä, mutta onko muualla myytävät niin eri renkaita etteivät pärjää siellä. Vai onko testit viritetty täällä niin että Nokianit pärjäävät hyvin. Kannattaisiko muualla Euroopassa myydä näitä Suomen markkinoille tarkoitettuja renkaita niin pärjäisivät siellä yhtä hyvin kuin täällä kotimaassa.
 
Continental PremiumContact 6 kumit nyt vaihdettu alle ja eka parikymmentä kilsaa testiajoa takana G30 530e bemarilla.

Ensimmäinen havainto on, että yllättävän mukavaa ja hiljaista kyytiä. Ohjaus reagoi loogisesti, tarkasti ja ehkä liiankin kevyesti. Ei vetele eikä kampea. Mitään sellaista sporttisen oloista kovuutta, jyrkkyyttä, terävyyttä tai jäykkyyttä ei ole havaittavissa.

Odotin saman kokoisista CVC7 kitkoista näihin vaihtaessani, että ajomukavuus tai ainakin melu kärsisi, mutta ei suurta eroa. Melun sävy tietysti muuttui, se on näiden kanssa enemmän kohinaa tuon CVC7 huminan sijaan.

Jos jotain yhteenvetoa fiiliksistä, niin vaivaton on ehkä se sana. Suorituskykyä testien perusteella riittää, mutta se ei tule esiin sillä tavalla, että rengas tuntuisi urheilulliselta.
 
Ei hitto, ei noita Bridgestone turanzoja pää kestä, pakko vaihtaa, vaikka käytännössä uudet renkaat ovat. Michelin Pilot sportit ajattelin ostaa, koko on 245/40R19.

Onko foorumilaisilla vinkkejä laadukkaista rengasliikkeistä pk-seudulla? Paikka josta saisi tasapainotuksen jne kerralla kuntoon.
 
Minulla oli vastaava keissi, bridgestonet alla ja vaihtuivat juurikin kovan metelin takia michelin primacy nelosiin. Voin suositella Rengas-Soppia pk-seudulla, niillä on kaksi liikettä: Vantaalla ja Herttoniemessä. Hyvää palvelua olen sieltä saanut.
 
rosso sanoi:
Minulla oli vastaava keissi, bridgestonet alla ja vaihtuivat juurikin kovan metelin takia michelin primacy nelosiin. Voin suositella Rengas-Soppia pk-seudulla, niillä on kaksi liikettä: Vantaalla ja Herttoniemessä. Hyvää palvelua olen sieltä saanut.
Rengas-Sopille ääni myös täältä. Olen ollut tyytyväinen asiakas yli 10 vuotta.
 
Pekka T sanoi:
Tekno-Pyörä on Keravalla, Espoossa on Tekno-Rengas.
niinkö ?

heidän netistä:
Espoon Tekno-Pyörän tarina on ollut osa Vesikon suvun saagaa jo kolmen sukupolven ajan: Suomen paras palvelu alkoi Martti-papan lujassa ohjauksessa. Hänen poikansa Petteri Vesikko kehitti toimintaa entisestään 2000-luvun alussa – ja nyt yrityksen positiivista meininkiä ja ennen kaikkea vankkaa asiantuntemusta pitää yllä ja luotsaa Tiia.

Osoite
Kylänportti 4
02940 Espoo

Aukioloajat
Ma-Pe 8:30 – 17:00

Myynti
09-8632 525
09-8636 076
myynti@espoonteknopyora.fi

Heikki Våg
Toimitusjohtaja
050 919 5968
 
Kiitos vinkeistä, tarjouspyynnöt lähetetty. Mitenköhän nämä alla olevat kannattaisi hyödyntää, ettei nyt ihan pelkäksi saasteeksi mene? Kuitenkin käytännössä uudet renkaat, eivät ole minun mieleen.
 
Kaapo sanoi:
niinkö ?

heidän netistä:
Espoon Tekno-Pyörän tarina on ollut osa Vesikon suvun saagaa jo kolmen sukupolven ajan: Suomen paras palvelu alkoi Martti-papan lujassa ohjauksessa. Hänen poikansa Petteri Vesikko kehitti toimintaa entisestään 2000-luvun alussa – ja nyt yrityksen positiivista meininkiä ja ennen kaikkea vankkaa asiantuntemusta pitää yllä ja luotsaa Tiia.

Osoite
Kylänportti 4
02940 Espoo

Aukioloajat
Ma-Pe 8:30 – 17:00

Myynti
09-8632 525
09-8636 076
myynti@espoonteknopyora.fi

Heikki Våg
Toimitusjohtaja
050 919 5968

Tekno-Rengas on Espoossa Suomenojalla. Olen käyttänyt useita kertoja rengastöissä ja ostanut sieltä useammat renkaat eikä milloinkaan ole tarvinnut pettyä. Ammattitaitoista porukkaa ja hyvä palvelu. Vanteiden kiristys aina momenttiavaimella.

Tekno-Pyörä on sekä Keravalla että Espoossa kehäkolmosen varrella.
Espoon toimipisteestä yksi kokemus kun ostin sieltä renkaat. Ei mitään valittamista, kaikki toimi hyvin ja erittäin hyvä palvelu.
 
heteka sanoi:
Kiitos vinkeistä, tarjouspyynnöt lähetetty. Mitenköhän nämä alla olevat kannattaisi hyödyntää, ettei nyt ihan pelkäksi saasteeksi mene? Kuitenkin käytännössä uudet renkaat, eivät ole minun mieleen.
Myy itse tai helpoimmalla pääsee kun tarjoaa liikkeeseen vaihdossa. Ainakin tuo jo mainittu Rengas-Soppi hyvitti itselleni ihan ok hinnan vähän ajetuista ensiasennus kesärenkaista, kun ostin sieltä uuden setin kesäksi, alkuperäisvanteiden mentyä talvikumien kavereiksi.
Tämä oli tosin 2009, tiedä sitten onko käytettyjen renkaiden kauppa muuttunut miten sen jälkeen  ;D
Rengas-Soppi saa myös itseltä suosituksen asiakaspalvelun osalta. Veljeksillä hyvä ote ja vierailusta jäänyt aina hyvä fiilis.