https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kesärenkaat ja -vanteet

Zaasa sanoi:
^Paljonko jäi hinnaksi? Kiinnostaa koska on sama koko kuin omassani.

418€ rengastöineen. Ensipuraisulla asiallisen oloiset kumit, tai ainakaan mikään ei ärsyttänyt, melu kohtuulisella tasolla ja Generalien aiheuttama taipumus urissa vetelyyn jäi rengasliikkeen roskalavalle.
 
Missä hinnoissa pyörii tarvike TPMS sensorit?
Lähinnä jos rengaskauppojen yhteydessä ottaisi uudet. Paristot/akut ei taida olla vaihdettavissa. Nykyisillä ikää 5 vuotta mutta vielä pelaa, onko kokemuksia milloin on lakannut toimimasta?
 
Roihupellon Renkaasta itse hankkinut Mersuun tarvikeanturia, hinta muistaakseni ~200€/sarja asennettuna renkaiden oston yhteydessä.
 
Ebaysta tilasin 100eur sarja TMPS-sensorit. Mersun OEM merkinnöillä saapuivat ja toimivat moitteettomasti.
 
Kun uusii renkaita ja anturit on n.3v vanhat, pitääkö ne vaihtaa samalla? Jostain olen lukenut että suosittelevat vaihtamaan 8-10v välein, mutta toiset väittävät että aina renkaan uusimisen yhteydessä pitäisi vaihtaa anturit samalla.
 
On kyllä hyvä bisnes rengasliikkeille tämä aktiivinen. Passiivinen systeemi on kyllä parempi tässä mielessä, rengasrikostakin kokemuksia ja hyvin toimi.
 
Kyllä nuihin antureihin käsistään kätevä vaihtaa patterit.

Minulta loppui äskettäin, kytkin tpsm:n pois ja jätän anturit kokonaan pois renkaista.
 
En varmaksi tiedä onko autoliike uusinut kun kun uudet kumit laittoivat.

Renkaat kylmässä varastossa talvet säilössä että voi paristot siitäkin nopeammin kulua.
 
Tänään lykätty uudet kumit alle. Vanhat oli Bridgestone Potenza 245/45-18 ja 275/40-18, mitkä piti melkoista jollotusta. Pintaa oli alle 2mm nyt kun meni vaihtoon ja matkaa takana reilu 39tkm.

Uusiksi valikoitui kolmen aiemman Hankook setin kokemuksella, Hankook Ventus S1 Evo2 yllämainituin mitoin. Muuta ei osaa vielä 2km ajelun jälkeen sanoa, kuin selvästi hiljaisemmat jo 60km/h nopeudessa.
 
Tuli helteillä ajettua dunlopit lopuun, ihan sinne sakkorajalle kaikki ja kului kyllä lämpösellä nopeasti viimeiset millit. Kesti silti ihan ok, n. 45000km eikä ajotyyli mikään renkaita säälivä ole. Eilen alle Michelin pilotsport 4 ja paikallisessa ad korjaamolla oli rengastyöt "alennuksessa" 50€.

Ei nyt mitään hurraa huutoa näistä vielä, ainahan uudet kumit on paremmat mitä vanhat kuluneet. Pintaa uutena mittasin näistä 7,3mm.
 
Audi A4 2.0 TDI Quattron (B9) ensiasennuspyöränä olleet Michelin Primacyt meni vaihtoon arviolta noin 45-50 tkm ajettuna. Tilalle tuli Pirelli P1 Verde alkuperäisessä 225/50R17 koossa. Yllättävää oli, että oikein missään rengasliikkeessä ei ollut suoraan hyllyssä rengasta (jopa Vianor, Euromaster ja Laakkonen tarjosivat ei oota). Lopulta tärppäsi ja Pirellit sai hyllystä alle asennettuna halvemmalla kuin nettikauppojen hinnat vastaavalle renkaalle (DOT18). Ensifiiliksenä tuntuvat jotenkin mukavammilta kuin Michelinit, jotka toki olivat aika loppu. Melutasossa en huomaa eroa kuluneeseen Micheliniin.
 
Tuo 225/50/17 on aika harvinainen koko. Itsellä puhkesi ko koon rengas 2v sitten  juurikin näihin aikoihin (renkaan lähes kyljestä meni ruuvi läpi). Auto meni hinurilla Vianorille. 2kpl tuli uusia renkaita alle, onneksi on aika loppuun ajetut renkaat kyseessa. Rengaspari tuli toisesta Vianorin liikkeestä pikakyytiä asennusliikkeeseen 80km päästä. Harvinainen rengaskoko ja loppusesonki on paha yhdistelmä...
 
-karppa- sanoi:
Väärin. 225/45/17 on yleisempi ei 225/50R17.

No en ala tappelemaan asiasta, voit olla oikeassakin. Yleisiä molemmat. Onko jossain tilastoja?
Sen tiedän että 225/50-17 on ainakin Skoda Yetissä ja Audi A4/A5:ssä ensiasennuksena, ja siten varmaan monessa muussakin.
225/45-17 taitaa olla ainakin A3:ssa.
 
En tiedä yleisyydestä, mutta ainakin parisen vuotta sitten elokuussa ei ollut yhdessäkään lähiliikkeessä ko rengaskoon renkaita, edes yhtä paria. Rengaspari piti ajattaa aika kaukaa toisesta ketjunliikeestä. Oma auto tuolloin 2011 vuoden Astra, jossa tuo oli vakiorengastus.
 
raipuli sanoi:
En tiedä yleisyydestä, mutta ainakin parisen vuotta sitten elokuussa ei ollut yhdessäkään lähiliikkeessä ko rengaskoon renkaita, edes yhtä paria. Rengaspari piti ajattaa aika kaukaa toisesta ketjunliikeestä. Oma auto tuolloin 2011 vuoden Astra, jossa tuo oli vakiorengastus.

Eikös ooppelissa ole ensiasennusrenkaana 215/50-17? Tuo on sellainen koko ettei sitä välttämättä joka liikkeestä löydykään tai ainakin merkkivalikoima on rajallinen.
 
Karvis sanoi:
Eikös ooppelissa ole ensiasennusrenkaana 215/50-17? Tuo on sellainen koko ettei sitä välttämättä joka liikkeestä löydykään tai ainakin merkkivalikoima on rajallinen.

Jep, omassa -12 Astrassa oli tuo koko. Ostaessani auton kokoa oli todella vähän tarjolla, tilanne tosin parani koko ajan. Itse en joutunut tosin ostamaan ainuttakaan kesärengasta, mutta seurailin tarjontaa.
 
Karvis sanoi:
Eikös ooppelissa ole ensiasennusrenkaana 215/50-17? Tuo on sellainen koko ettei sitä välttämättä joka liikkeestä löydykään tai ainakin merkkivalikoima on rajallinen.

Enjoy varustetasolla vakiona on tuo 215/x/16, mutta Sport ja Cosmo varustetasossa (tai lisävarusteena hankittuna) on 225/50/17. Näin ainakin oli J-korimallin Astrassa.
 
raipuli sanoi:
Enjoy varustetasolla vakiona on tuo 215/50/17, mutta Sport ja Cosmo varustetasossa (tai lisävarusteena hankittuna) on 225/50/17. Näin ainakin oli J-korimallin Astrassa.
Enjoyssa oli vakiona kyllä 16-tuumaiset ja Sportissa tuo 215/50R17. Cosmosta en tiedä.