- 2.5.2017 klo 09:03 / Kesärenkaat ja -vanteet
völvöxc60 sanoi:Koko sama?
R2 oli 215/50 r17.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
völvöxc60 sanoi:Koko sama?
Mulla on samat renkaat samassa koossa. Paineet on 2.8bar ja jotenkin tuntuu tahmealta verrattuna saman levyisiin HKPL R2 talvirenkaisiin missä myös pidin 2,8bar. Talvirenkaat tosin on 17" mutta 235/45/17.Penguin sanoi:GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3:set (235/45R18 98Y) alla kävin tänään heittämässä n. 350 km lenkin ja voi sitä autuasta hiljaisuutta, joka vallitsi. Eiköhän se siitä kuitenkin korjannu, kun reissun jälkeen lisäsin paineita. Ei siksi, että olisi yhtään tuntunut tarpeelliselta, mutta nuohan kuluu ennen aikojaan, jos liian pienillä paineilla ajelee.
Petri M sanoi:Minulla tuli passatin mukana Altimaxit koossa 215/55-16.
Pintaa oli yli 7mm.
Viime kesänä niillä ajelin ja kyllä oli surkeat ainakin passatin alla.
Ohjaus ei palauttanut kunnolla ja varsinkin hiekkatiellä erittäin levoton.
Sadekelillä luistonesto oli todella helposti aktiivisena risteyksistä lähteissä.
Olen ajanut esim. Hankookeilla useamman sarjan ja kyllä on hyviä noihin Altimaxeihin verratuna.
Myin nyt keväällä Altimaxit vanteineen pois ja Micheliniä tuli tilalle.
Itse itseäni lainaten. Ensimaistiaiset on nyt Conteista otettu ja oikein mukaviltahan nämä vaikuttavat ja hiljaisiltakin vielä. Urasyvyydet olivat uusissa kumeissa 7,0-7,2 mm ja treadwear lukema 300. Tuntui ainakin mukavuus paranevan aika paljon renkaan kantavuuden muuttuessa 95 XL -> 91. Renkaat myös rullaavat hyvin jopa paremmin kuin viime kesänä omistamani Nokian Hakka Green 2 (AA) tai Michelinin Energysaver + (BA). Saattavat siis olla ihan oikeasti rullaavuudelta A-luokkaa, näistä vain AO versiossa on näin pieni vierintävastus. Eniten jännittää tuo kulumiskestävyys, koska treadwear on aikaisemmissa renkaissani ollut yleensä 400, mutta aika näyttää.Foxit sanoi:Ajattelin olla tällä kertaa erillainen nuori ja testata Continentalin kesärenkaita Misukoiden sijaan. Alle pitäisi tulla piakkoin Continental EcoContact 5:t. http://www.rengas-online.com/rshop/Renkaat/Continental/EcoContact-5/205-55-R16-91V-AO/R-259884
Toivotaan että ovat hyvin rullaavat ja hiljaiset. Ainakin ADAC:in testien mukaan ovat olleet sisämelultaan hiljaisempia renkaita.
Piti ihan kuvista tarkistaa ja Sportit oli. Paineita tuli kokeiltua 2,3-2,8 väliltä, mutta ei vaan passattiin soveltunut.Karvis sanoi:Oliko ne UHP:t vai Sportit? Tietynlaisen ohjauksen tahmeuden huomasin mutta toisaalta se voi johtua siirtymästä nastoista kesärenkaaseen, työmatkalla makustelin ohjausta ja kyllä tuo tuntuisi palauttavan normaalisti.
Foxit sanoi:Itse itseäni lainaten. Ensimaistiaiset on nyt Conteista otettu ja oikein mukaviltahan nämä vaikuttavat ja hiljaisiltakin vielä. Saattavat siis olla ihan oikeasti rullaavuudelta A-luokkaa, näistä vain AO versiossa on näin pieni vierintävastus.
Se voi olla. Etkös sinä TON-III vaikuta myös täällä Turun alueella? Kyllä noita renkaita pääsee testaamaan CT:n alla tarvittaessa.TON-III sanoi:Kiva tietää, samat omat vanhat Contit tuntuvat tosi rullaavilta, tämä malli voisi olla mulle ihan hit ?
völvöxc60 sanoi:Mulla on samat renkaat samassa koossa. Paineet on 2.8bar ja jotenkin tuntuu tahmealta verrattuna saman levyisiin HKPL R2 talvirenkaisiin missä myös pidin 2,8bar. Talvirenkaat tosin on 17" mutta 235/45/17.
Varsinkin Tampereen päässä 9-tien alussa noissa järkyttävissä urissa noi Asymmetric 3:t oikein muljahtaa/vetelee. Pitäisikö nostaa painetta
No nuohan näyttävät justiinsa samoilta. KiitoksiaMikko sanoi:Näyttäisi kiillotetulta tuo etupinta, jolloin 3SDM 0.01, Miro 111 tai jokin muista lukuisista muista vastaavista. Jos oli maalattu kokonaan niin ei nuo omassakin olevat VMR v710:kään kauaksi jää.