autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford F-150  (Luettu 25885 kertaa)

Poissa völvöxc60

Vs: Ford F-150
« Vastaus #20 : 16.05.2016 18:27 »
Niille joille perus Raptor ei ole tarpeeksi... :D



http://news.pickuptrucks.com/2016/02/2016-ford-shelby-f-150-is-off-roading-heaven.html

Kyllä tuolla kelpaisi jäädä ristiriipuntaan ;D
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa sheikki

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: Ford F-150
« Vastaus #21 : 16.05.2016 19:40 »
Punaniska kuume syttyi jostain merkillisestä syystä tuon Silveradon kanssa. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa edellismallin Raptoriin joka on vielä V8 moottorilla. Sitten pitäisi jo niskan helottaa kunnolla.
Honda CRV -13, Porsche Cayenne S -16
Ducati Panigale 899, Ducati 999R
Ducati 998S Troy Bayliss, Vespa 300GTS

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 395
  • MB A180d -16
Vs: Ford F-150
« Vastaus #22 : 16.05.2016 20:26 »
Tulee se VelociRaptor kohta myös, harmi että sääntö Suomessa 89km/h pilaa hyvän auton.

Poissa Kennedy

Vs: Ford F-150
« Vastaus #23 : 17.05.2016 10:05 »
Eikös tuo ongelma ole vain niille köyhille jotka haluaa sen kevyt kuorma-autoksi? Säästää veroissa.

H2:senkin saa henkilöautoksi sekä kevyt kuorma-autoksi rekattua. Ainakin näin on pari omistaja sanonut.
H2 speksien mukaan painaa kuitenkin vähän enemmän mitä toi VelociRaptor.

300ZX kesäleluna

Poissa völvöxc60

Vs: Ford F-150
« Vastaus #24 : 17.05.2016 10:26 »
Eikös tuo ongelma ole vain niille köyhille jotka haluaa sen kevyt kuorma-autoksi? Säästää veroissa.

H2:senkin saa henkilöautoksi sekä kevyt kuorma-autoksi rekattua. Ainakin näin on pari omistaja sanonut.
H2 speksien mukaan painaa kuitenkin vähän enemmän mitä toi VelociRaptor.
Jos kokonaispaino menee yli 3500kg, niin tarvii kuorma-autokortin, ja sitä kautta tulee tuo 89km/h rajoitin?
Siis mutua ei tietoa 8)
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 702
Vs: Ford F-150
« Vastaus #25 : 17.05.2016 10:36 »
Käsittääkseni jos kokonaispaino menee yli 3500 kg, niin kuorma-autokortti tarvitaan ajamiseen ja nopeusrajoitus on 80 km/h vaikka auto olisikin rekisteröity henkilöautoksi.

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 702
Vs: Ford F-150
« Vastaus #26 : 17.05.2016 10:39 »
Meillä päin näkyy ajelevan uudenkarhea musta F-150, XLT varusteilla ja pitkällä ohjaamolla. Aika miehekkäästi tuostakin on varmaan autoveroa Suomessa mennyt...

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16043
  • Lakossa
Vs: Ford F-150
« Vastaus #27 : 17.05.2016 14:15 »
Käsittääkseni jos kokonaispaino menee yli 3500 kg, niin kuorma-autokortti tarvitaan ajamiseen ja nopeusrajoitus on 80 km/h vaikka auto olisikin rekisteröity henkilöautoksi.

Kokonaispainoa voi laskea alemmas kantavuuden kustannuksella ja siten saada rekisteröityä tuon vaikka N1 luokan pakettiautoksi. Rajoitus in edelleen 100 km/h, mutta ei rajoitinta. Taitaa tosin ainakin bensakoneisena olla tuon pakettiautoksi rekisteröinnin hyöty liki nolla, joten onnistuu myös samoilla ehdoilla M1 luokkaan rekisteröinti.

Lisäys: Raptorin kokonaispanos on 3538 kg ja kantavuus vain 632 kg. Tuo nyt ei paljoa muuksi muutu, jos tuosta ottaa 38 kg pois. Autoveron määrä sen sijaan muuttuu.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2016 14:19 kirjoittanut Penguin »
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 395
  • MB A180d -16
Vs: Ford F-150
« Vastaus #28 : 17.05.2016 14:39 »
Hyvä tietää tuo kikka, eli kantavuutta kun pudottaa niin saa henkilöautoksi.

Toki autoveroa menee, mutta eipä ole turhaa jarrua.

Poissa pokkus

Vs: Ford F-150
« Vastaus #29 : 20.06.2016 18:56 »
Tuli vietyä Bemu tänään huoltoon ja heiltä oli omat laina-autot tilapäisesti loppu, joten passittivat minut läheiseen autovuokraamoon. Sieltä sitten arpaonni lykkäsi alle uuden ”F-Sataviiskymppisen” :D Olin tästä iloissani, koska aiempaa kokemusta ei olekaan näistä uudemmista lava-autoista ja mukava päästä kokeilemaan miltä isompi auto tuntuu ajossa.



Ei tuosta vielä ihan hirveästi saanut irti, mutta varsin vaivattomalta ajo tuntuu ja ajettavuus on yllättävän hyvä. Kaupunkipyörityksessä tuo on jopa mainio, kunhan vain tila riittää ympärillä. Ohjausvaste on hyvä kaupungissa, mutta nopeuden kasvaessa se tuntuu liian kevyeltä ja tehostetulta.

Tokihan piti kokeilla miten auto liikkuu ja äkäisesti se liikkuikin koko huomioiden. Mietin, että ovat saaneet Ecoboost-kutoskoneesta todella toimivan isoon autoon, mutta samalla ihmettelin vaimeata murinaa pellin alla. Yllätys olikin aika suuri kun avasin työpaikan pihalla konepellin. Sama V8 kuin Mustangissa siellä olikin konehuoneessa, mikä selittääkin ripeän kulun. V8 tosin F-150:ssä on tosin hiukan kuristettu Mustangiin verrattuna, vaikka sama kone onkin kyseessä.



Auto oli kytkettävällä nelivedolla varustettu ja itse pystyi päättämään ajetaanko pelkällä taka- vai nelivedolla. Takavetoisena kovassa kiihdytyksessä tunsi selvästi kuinka auton keula nousee ja meno tuntuu muutenkin paljon repivämmältä. Nelivedon kanssa kiihtyvyyden tunne rauhoittuu selvästi ja auto vain kiihtyy suoraan ilman ihmeellisyyksiä korissa ja auto tuntuu paljon ”kesymmältä”, vaikka kiihtyvyys varmasti onkin aivan samaa luokkaa.

Lyhyen ajon jälkeen jäi kuitenkin aika äijäfiilis ja ymmärtää hyvin miksi näitä täällä myydään. Isolla autolla on hieno ajaa korkealla istuen ja ajaminen on muutenkin vaivatonta, kun jokaista pientä töyssyä ja epäkohtaa tiessä ei tarvitse varoa.
           

Poissa eku11

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Ford F-150
« Vastaus #30 : 20.06.2016 19:23 »
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.

Poissa pokkus

Vs: Ford F-150
« Vastaus #31 : 20.06.2016 19:27 »
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.
No onhan se iso, jos johonkin normaaliin henkilöautoon vertaa, mutta kyllä täällä tiet ja parkkipaikkat on myös isompia kuin Suomessa useimmissa paikoissa.
           

Poissa nikob

Vs: Ford F-150
« Vastaus #32 : 20.06.2016 19:28 »
Hienoja nää F-150:set ja Suomen liikenteessä tämmöinen on ison näköinen vaikka taitaa olla jenkeissä ihan perus kokoinen lava-auto. Eikös tämmöisen hinta oo siellä aika edullinen?
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Skoda Octavia Combi RS230 Steel Grey -16

Poissa pokkus

Vs: Ford F-150
« Vastaus #33 : 20.06.2016 19:40 »
Hienoja nää F-150:set ja Suomen liikenteessä tämmöinen on ison näköinen vaikka taitaa olla jenkeissä ihan perus kokoinen lava-auto. Eikös tämmöisen hinta oo siellä aika edullinen?
Ei nämä täällä tosiaan isommasta päästä ole, mutta pienempiäkin malleja löytyy. F-150:sta löytyy ihan älytön määrä erilaisia variaatioita eli näidenkin pituudet vaihtelee mallin ja kokoonpanon mukaan. Halpoja nämä on. Raptor taitaa olla jotain ~$40k luokkaa edelliselle mallille. Kahdella kympillä taitaa halvimmillaan nämä maksaa.
           

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 395
  • MB A180d -16
Vs: Ford F-150
« Vastaus #34 : 20.06.2016 21:30 »
Ja suomessa uusi F-150 88900€ ja vielä rajoittimella 89kmh, ei ole kohtuullista edes.

Uusi raptori olisi kyllä huikea peli, hinta lienee melkoinen ja henkilöautoverotuksella tähtitieteellinen.

Poissa JiiJii71

Vs: Ford F-150
« Vastaus #35 : 20.06.2016 22:42 »
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.

Tuossa pari kuvaa miten F-150:n etelä-afrikkalainen pikkuserkku mahtuu suomalaiseen lapsiperheparkkiin.
Safety Built In.

Poissa pokkus

Vs: Ford F-150
« Vastaus #36 : 13.07.2016 19:02 »
Ihan muikeat numeroarvot uudessa kutoskoneessa: 375hp ja 640Nm 8)

http://www.foxnews.com/leisure/2016/07/11/ford-turbo-truck-engine-more-power-for-2017/
           

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 702
Vs: Ford F-150
« Vastaus #37 : 08.01.2017 20:34 »
Vuodeksi 2018 F-150 saa kevyen faceliftin ja uusia moottorivaihtoehtoja:

Detroit: 2018 Ford F-150 gets new look, diesel engine

Lainaus
Ford has introduced the revised 2018 F-150 ahead of its public debut during this year's Detroit Auto Show.
Some of the most important upgrades are found in the engine bay. Confirming long-standing rumors, the Blue Oval has announced its aluminum-bodied truck is finally available with a 3.0-liter turbodiesel V6 engine. We know that the oil-burner shifts through a 10-speed automatic transmission, but additional technical details -- such as horsepower, torque, and fuel economy -- haven't been made public yet.

The 2018 F-150's base engine is a brand-new 3.3-liter V6 tuned to generate 282 horsepower and 253 pound-feet of torque, figures that match the outgoing 3.5-liter unit. The pickup is also available with a 2.7-liter EcoBoost V6, a 3.5-liter EcoBoost V6, and a 5.0-liter V8. The three carry-over engines have been tweaked to deliver better fuel economy and more performance, though Ford isn't ready to reveal full specifications.

The 3.3-liter V6 retains a six-speed automatic transmission, but the F-150's other engines are bolted to a 10-speed automatic. A start/stop system is standard all across the lineup to keep fuel economy in check.
Visually, the F-150 receives a fresh twin-slat grille that stretches into a pair of new-look headlights, creating a look reminiscent of the bigger Super Duty pickups, and a redesigned front bumper that emphasizes the truck's width. An array of new wheel designs ranging from 17 to 22 inches round out the exterior updates.

Ford has upgraded the interior with two new interior colors named Dark Marsala and Navy Pier, respectively. Select trim levels are available with imitation carbon fiber trim on the dashboard.

The list of electronic driving aids has grown to include segment-exclusive features like adaptive cruise control with stop-and-go functionality and pre-collision assist with pedestrian detection. Buyers can also order a 4G LTE modem that turns the truck into a mobile Wi-Fi hot spot.

The 2018 Ford F-150 is scheduled to go on sale in the fall. Pricing information will be announced in the weeks leading up to its on-sale date. When it arrives, the first-ever diesel-powered F-150 will fight head-to-head against Ram's 1500 HFE, the pickup segment's efficiency champ.







Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12607
Vs: Ford F-150
« Vastaus #38 : 29.01.2017 11:51 »
Onneksi en painanut tilausnappia, otetaan mieluummin -18 malli  :)

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13406
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Ford F-150
« Vastaus #39 : 08.01.2018 14:15 »
https://www.is.fi/autot/art-2000005516762.html

Elikkäs nyt on jo julkistettu targetti kulutuksen suhteen. 30mpg tuollaiselle ryhävalaalle jenkkien mittastandardilla on kyllä kova sana. Fordillahan saavat kohta suunnitella maahantuontimallistoon muutoksia ;)

Ois kyllä aika päheä kulkine tuollainen. Mutta täällä autoilijan nöyryyttämisen luvatussa maassa tuohan ois sama kuin tatuoisi otsaansa jotain terävää slogania. Ja kateusverolla rankaistaisiin niin lujaa, ettei ole ennen rankaistu.

Aivan sama vaikka tällee kohtuukäyttäjänä vuosittaiset päästöt jäis verottajan tukeman perus-kaupparatsun ykspisteäkäsen ekodiiselin alle kevyesti!
"The journey of a thousand miles begins with one step"