https://tummennuskalvot.fi/

Ford F-150

Käsittääkseni jos kokonaispaino menee yli 3500 kg, niin kuorma-autokortti tarvitaan ajamiseen ja nopeusrajoitus on 80 km/h vaikka auto olisikin rekisteröity henkilöautoksi.
 
Meillä päin näkyy ajelevan uudenkarhea musta F-150, XLT varusteilla ja pitkällä ohjaamolla. Aika miehekkäästi tuostakin on varmaan autoveroa Suomessa mennyt...
 
BarrelNut sanoi:
Käsittääkseni jos kokonaispaino menee yli 3500 kg, niin kuorma-autokortti tarvitaan ajamiseen ja nopeusrajoitus on 80 km/h vaikka auto olisikin rekisteröity henkilöautoksi.

Kokonaispainoa voi laskea alemmas kantavuuden kustannuksella ja siten saada rekisteröityä tuon vaikka N1 luokan pakettiautoksi. Rajoitus in edelleen 100 km/h, mutta ei rajoitinta. Taitaa tosin ainakin bensakoneisena olla tuon pakettiautoksi rekisteröinnin hyöty liki nolla, joten onnistuu myös samoilla ehdoilla M1 luokkaan rekisteröinti.

Lisäys: Raptorin kokonaispanos on 3538 kg ja kantavuus vain 632 kg. Tuo nyt ei paljoa muuksi muutu, jos tuosta ottaa 38 kg pois. Autoveron määrä sen sijaan muuttuu.
 
Hyvä tietää tuo kikka, eli kantavuutta kun pudottaa niin saa henkilöautoksi.

Toki autoveroa menee, mutta eipä ole turhaa jarrua.
 
Tuli vietyä Bemu tänään huoltoon ja heiltä oli omat laina-autot tilapäisesti loppu, joten passittivat minut läheiseen autovuokraamoon. Sieltä sitten arpaonni lykkäsi alle uuden ”F-Sataviiskymppisen” :D Olin tästä iloissani, koska aiempaa kokemusta ei olekaan näistä uudemmista lava-autoista ja mukava päästä kokeilemaan miltä isompi auto tuntuu ajossa.

2016-06-20%2B08.48.49.jpg


Ei tuosta vielä ihan hirveästi saanut irti, mutta varsin vaivattomalta ajo tuntuu ja ajettavuus on yllättävän hyvä. Kaupunkipyörityksessä tuo on jopa mainio, kunhan vain tila riittää ympärillä. Ohjausvaste on hyvä kaupungissa, mutta nopeuden kasvaessa se tuntuu liian kevyeltä ja tehostetulta.

Tokihan piti kokeilla miten auto liikkuu ja äkäisesti se liikkuikin koko huomioiden. Mietin, että ovat saaneet Ecoboost-kutoskoneesta todella toimivan isoon autoon, mutta samalla ihmettelin vaimeata murinaa pellin alla. Yllätys olikin aika suuri kun avasin työpaikan pihalla konepellin. Sama V8 kuin Mustangissa siellä olikin konehuoneessa, mikä selittääkin ripeän kulun. V8 tosin F-150:ssä on tosin hiukan kuristettu Mustangiin verrattuna, vaikka sama kone onkin kyseessä.

2016-06-20%2B08.47.24.jpg


Auto oli kytkettävällä nelivedolla varustettu ja itse pystyi päättämään ajetaanko pelkällä taka- vai nelivedolla. Takavetoisena kovassa kiihdytyksessä tunsi selvästi kuinka auton keula nousee ja meno tuntuu muutenkin paljon repivämmältä. Nelivedon kanssa kiihtyvyyden tunne rauhoittuu selvästi ja auto vain kiihtyy suoraan ilman ihmeellisyyksiä korissa ja auto tuntuu paljon ”kesymmältä”, vaikka kiihtyvyys varmasti onkin aivan samaa luokkaa.

Lyhyen ajon jälkeen jäi kuitenkin aika äijäfiilis ja ymmärtää hyvin miksi näitä täällä myydään. Isolla autolla on hieno ajaa korkealla istuen ja ajaminen on muutenkin vaivatonta, kun jokaista pientä töyssyä ja epäkohtaa tiessä ei tarvitse varoa.
 
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.
 
eku11 sanoi:
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.
No onhan se iso, jos johonkin normaaliin henkilöautoon vertaa, mutta kyllä täällä tiet ja parkkipaikkat on myös isompia kuin Suomessa useimmissa paikoissa.
 
Hienoja nää F-150:set ja Suomen liikenteessä tämmöinen on ison näköinen vaikka taitaa olla jenkeissä ihan perus kokoinen lava-auto. Eikös tämmöisen hinta oo siellä aika edullinen?
 
nikob sanoi:
Hienoja nää F-150:set ja Suomen liikenteessä tämmöinen on ison näköinen vaikka taitaa olla jenkeissä ihan perus kokoinen lava-auto. Eikös tämmöisen hinta oo siellä aika edullinen?
Ei nämä täällä tosiaan isommasta päästä ole, mutta pienempiäkin malleja löytyy. F-150:sta löytyy ihan älytön määrä erilaisia variaatioita eli näidenkin pituudet vaihtelee mallin ja kokoonpanon mukaan. Halpoja nämä on. Raptor taitaa olla jotain ~$40k luokkaa edelliselle mallille. Kahdella kympillä taitaa halvimmillaan nämä maksaa.
 
Ja suomessa uusi F-150 88900€ ja vielä rajoittimella 89kmh, ei ole kohtuullista edes.

Uusi raptori olisi kyllä huikea peli, hinta lienee melkoinen ja henkilöautoverotuksella tähtitieteellinen.
 
eku11 sanoi:
eikös tuo ole aika iso, siis pituudeltaan
ja korkeakin, kuinkas sopii parkkitaloihin ?
autona kuitenkin olisi varmaankin mukava.

Tuossa pari kuvaa miten F-150:n etelä-afrikkalainen pikkuserkku mahtuu suomalaiseen lapsiperheparkkiin.
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    28,3 KB · Katsottu: 585
  • image.jpeg
    image.jpeg
    32,5 KB · Katsottu: 449
  • image.jpeg
    image.jpeg
    22,8 KB · Katsottu: 448
  • image.jpeg
    image.jpeg
    38,4 KB · Katsottu: 505
Ihan muikeat numeroarvot uudessa kutoskoneessa: 375hp ja 640Nm 8)

http://www.foxnews.com/leisure/2016/07/11/ford-turbo-truck-engine-more-power-for-2017/
 
Vuodeksi 2018 F-150 saa kevyen faceliftin ja uusia moottorivaihtoehtoja:

Detroit: 2018 Ford F-150 gets new look, diesel engine

Ford has introduced the revised 2018 F-150 ahead of its public debut during this year's Detroit Auto Show.
Some of the most important upgrades are found in the engine bay. Confirming long-standing rumors, the Blue Oval has announced its aluminum-bodied truck is finally available with a 3.0-liter turbodiesel V6 engine. We know that the oil-burner shifts through a 10-speed automatic transmission, but additional technical details -- such as horsepower, torque, and fuel economy -- haven't been made public yet.

The 2018 F-150's base engine is a brand-new 3.3-liter V6 tuned to generate 282 horsepower and 253 pound-feet of torque, figures that match the outgoing 3.5-liter unit. The pickup is also available with a 2.7-liter EcoBoost V6, a 3.5-liter EcoBoost V6, and a 5.0-liter V8. The three carry-over engines have been tweaked to deliver better fuel economy and more performance, though Ford isn't ready to reveal full specifications.

The 3.3-liter V6 retains a six-speed automatic transmission, but the F-150's other engines are bolted to a 10-speed automatic. A start/stop system is standard all across the lineup to keep fuel economy in check.
Visually, the F-150 receives a fresh twin-slat grille that stretches into a pair of new-look headlights, creating a look reminiscent of the bigger Super Duty pickups, and a redesigned front bumper that emphasizes the truck's width. An array of new wheel designs ranging from 17 to 22 inches round out the exterior updates.

Ford has upgraded the interior with two new interior colors named Dark Marsala and Navy Pier, respectively. Select trim levels are available with imitation carbon fiber trim on the dashboard.

The list of electronic driving aids has grown to include segment-exclusive features like adaptive cruise control with stop-and-go functionality and pre-collision assist with pedestrian detection. Buyers can also order a 4G LTE modem that turns the truck into a mobile Wi-Fi hot spot.

The 2018 Ford F-150 is scheduled to go on sale in the fall. Pricing information will be announced in the weeks leading up to its on-sale date. When it arrives, the first-ever diesel-powered F-150 will fight head-to-head against Ram's 1500 HFE, the pickup segment's efficiency champ.

2018-ford-f-150-1_653.jpg

2018-ford-f-150-2_653.jpg

2018-ford-f-150-9_653.jpg

2018-ford-f-150-8_653.jpg

2018-ford-f-150-6_653.jpg
 
https://www.is.fi/autot/art-2000005516762.html

Elikkäs nyt on jo julkistettu targetti kulutuksen suhteen. 30mpg tuollaiselle ryhävalaalle jenkkien mittastandardilla on kyllä kova sana. Fordillahan saavat kohta suunnitella maahantuontimallistoon muutoksia ;)

Ois kyllä aika päheä kulkine tuollainen. Mutta täällä autoilijan nöyryyttämisen luvatussa maassa tuohan ois sama kuin tatuoisi otsaansa jotain terävää slogania. Ja kateusverolla rankaistaisiin niin lujaa, ettei ole ennen rankaistu.

Aivan sama vaikka tällee kohtuukäyttäjänä vuosittaiset päästöt jäis verottajan tukeman perus-kaupparatsun ykspisteäkäsen ekodiiselin alle kevyesti!
 
^Toi on kyllä mahdottoman makea peli! Toisaalta, bensakoneella, isolla sellaisella se vasta miesten vehje onkin.  8)
 
Njjooo. Näkemys se on tuokin. Ei mua kyllä haittaa vaikka kaikilla ois hyvät tai paremmatkin autot. Kunhan itselle sais mieluisen ;)
 
No siis jutun kuvissa on F-150 Raptor jota ei ilmeisesti saa dieselillä vaikk ahaluaisikin vana on tyytyminen normi F-150 malliin.

Tuo mpg 30 (hwy) on kutakuinkin eurooppalaisittain 9,5l/100km johon pitäisi kyllä päästä melko helposti nykydieseleillä.

Hinnat alkaen malli on kyllä aika aneemisen näköinen. Amerikan Hilux...
 
Vaan, kun perusmallin listahinta lähtee jenkeissä 23 000 eurosta. Kuinkahan paljon tuollaisia olisi meidän teillä, jos hinta olisi tuolla tasolla. Raptorin hintakin lähtee vajaasta 42 000 eurosta.
 
Penguin sanoi:
Vaan, kun perusmallin listahinta lähtee jenkeissä 23 000 eurosta. Kuinkahan paljon tuollaisia olisi meidän teillä, jos hinta olisi tuolla tasolla. Raptorin hintakin lähtee vajaasta 42 000 eurosta.

Se XL-perusmalli on muuten sitten todella perusmalli. Siis se jonka hinta on jotain 27kUSD alkaen. Kyllähän siinä on kilohinta kohdallaan! Raptor on yllättävän halpa verrattuna Platinum jne malleihin. 
 
Kyllähän tuollaisella varmasti limited mallilla ajelis.

Harmittavasti vaan täällä pidetään yhteisöllisesti huolta ettei moisesta kannata juuri haaveilla.

Nettiautossakaan ei montaa ole myynnissä. Pari Raprtoria ja niiden hintahaarukka vähintäänkin pöyristyttävä.
 
kuulara sanoi:
Se XL-perusmalli on muuten sitten todella perusmalli. Siis se jonka hinta on jotain 27kUSD alkaen. Kyllähän siinä on kilohinta kohdallaan! Raptor on yllättävän halpa verrattuna Platinum jne malleihin.

Toisaalta tuohon XL-malliinkin saa varusteilla suomalaisittain katsoen ihan toimivat oltavat. Eräs kaveri maksoi $35.5k (eli n. 29600€) seuraavilla varusteilla:

2017 Ford F150 XL SuperCrew 4x4 145"
Magnetic Exterior
Grey/Black Interior
2.7 Ecoboost
3.55 Locking Rear
101A
STX Package / XL Sport Package
Trailer Tow Package
Rear-view camera and ridiculous trailer backup system
Spray-in Liner
Running Boards
Vinyl Floors
Solid Rear Window

nJ1DSySsugG39MJ6javlbP0Reim490TFYFi_ak1RhIaJoam733zCkWTU7N_F9fM0is-mGpxgIE6QW6gOyCFosEOMRPu5MsdgViKHgAnHRsCo2nkqKdB69tBLe1ll_C-7RAWI7w=w1092-h819-no


p0mJzZaEbmdQl-taC_gAwYeF6INJpafAEXW7c7xWUuSWditFjwphYMfJs1v-IQDxcwl06S_JWlV6s2-gpki6AfR0ncnbCvOHyxCEaAMLjTKTgEt2lfextTf9pSlJgwV4nGsXbQ=w1092-h819-no


On neliveto, tehokas kone (325hv), automaattivaihteisto, 8" infotainment yms.