https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mitä liikuntaa harrastit tänään.

Nyt kun on tuo käsi kipsissä niin ei paljoa ole vaihtoehtoja kuin rauhalliset kävelylenkit. Tänään 10km. Viime sunnuntaista lähtien on kävelylenkkejä tullut iltaisin tehtyä, yhteensä 62km ... alkaa maistua puulta.
Onneksi ens viikolla pitäis saada kipsi pois ja kevyempi rannetuki tilalle ja voi edes juosta taas. Muu treenaus saa vielä odottaa muutaman viikon.
 
Nyt on takana kotona nukuttu yö Cambridgen jalitsoturnauksen jälkeen ja täytyy sanoa että 3 päivän reissu, josta 2 kului matkustamiseen' oli kyllä kuormaltaan vähän korkea, kun vielä alustavalla viikolla nukuin liian vähän niin lauantai-iltana alkoivat silmät slurpsahtelemaan kiinni jo 22.00 ( eli omaa aikaa 00.00) tietämillä).

Järjestelyt olivat jokseenkin kohdallaan ....... vaikka itse saimme aikaiseksi lisähärdeliä, porukan kokoonpano muuttui ( tapaturman takia) ja kun olivat viilailleet huonejakoja lopulta oli käynyt niin että ensimmäisenä yönä jo nukahdettuani minut tultiin herättämään ja sanomaan että olen väärässä huoneessa ......  :rolleyes:

No peleihin, 4 lohkoa joissa jokaisessa 6 joukkuetta eli kaikilla ainakin 5 peliä (a 15 min. kokonaispeliaika 20/40 minuutin tauoilla), turpaanhan niissä jokaisessa tuli, oli siellä sen verran kovanluokan tekijöitä, iloksemme kumminkin pelimme parani peli peliltä joskin se viimeinen oli 'kamala' sillä vastapuolella oli 3-4 'Slatania' ja ränni ropisi  :)

Itselleni jäi semihyväfiilis, vaikka ensimmäisen pelin ekan vaihdon jälkeen tuntuikin että kurkkuun olisi tipahtanut autonpesusieni  :rolleyes: :p 8)  niin peli peliltä tuli enempi onnistumisia, kahdessa viimeisessä sain jopa onnistuneita nousuja ja vastaantulijaankin ohituksia, se itse maalintekokin oli ihan tarjolla mutta ikävä kyllä en onnistunut siinä eräässä pallon ohjauksessa yhdellä kosketuksella.

Olisiko höntsäjaliksen siemen nyt kylvettyna ?
 
Eilen ei pystynyt mihinkään liikuntaan.
Lauantain sprintti-triatlon vei kaikki mehut jaloista. Tänään oli vaikeaa päästä sängystä ja portaiden alas ja ylös ravaaminen on vielä jonkinmoista tuskaa.

Mutta tuota. Ei se itse kisa niin huonosti mennyt, 1:30:46 on omaan kuntotasoon nähden kelpo tulos.

Uinti meni kovempaa kuin odotin, 2:20 /100m. Ja tämä rintauintia kun ei keväällä ehtinyt vaparia oppimaan. 
Pyöräilyn keskari jäi tuloslistan mukaan 28.5-29.5 väliin ja mittarin mukaan 29.9 km/h joka oli odotettu, toiveissa oli saada yli 30.
Juoksuun ei ollut enää paukkuja joten hitaaksi jäi, splitit 5:25 ja 5:16 min/km.
 
Jalat ovat olleet hieman sekaisin ed. viikonlopun jalitsoturnauksesta, torstaina ei ollut mitään asiaa tehdä kilsan vetoja, eilen 80 km. pyörälenkillä takareidet 'kutkuttivat' koko matkan ja sen jälkeen tekemäni pieni 2,4 km. totuttelulenkki juosten oli varsinkin alussa ihanan tuskallista. Kaveri soitti juhannuspäivän iltana kuten oli luvannutkin ja löimme täksi päiväksi jo aiemmin alustavasti sopimamme 112 km. ajon kiinni. Aamusta herätessäni jalat olivat aivan jotain muuta mieltä ...... mutta matkaan ja ihan hyvinhän se meni, ja jopa niin että viimeisiin kilsoihin sijoittuva Koulukadun 'sprintti'  ( Myllysillan tunnelilta ABC:n jälkeiseen risteykseen) vihreän allon mukana meni jopa helposti  :)
 
Tuolla kun promilletopicissa -P- otti puheeksi budrovnikin kaljan juonnin niin piti oikein alkaa ruk..miettiä asiaa ;)

Täällä on tullut keskimäärin käveltyä päivälle 10km kun suomessa jää helposti puoleen.
Eilen tuli steppiaskeleita 18000 ja päälle tanssit siellä yökerhossa. Tänäänkin jo löntystelty 7000 askelta ja 6km...ilta on vasta nuori...taitaa se 10 tulla tänään lisää vielä.
 
Tuli ekan kerran moneen vuoteen tehtyä meidän piitkä ajolenkki eli 145 kilsan eteläsuomen turnee, ja ihmeeksemme se meni nätisti alle 5 tunnin, oikeastaan ihmettelin miten 'helposti' ne jälkipuoliskon 'kauhulla' muistamani ylämäet meni.

Otaksuin että olisin aivan kuollut tuon tehtyäni mutta ei, toki tässä on peruskunto kohillaan kun menossa on jo neljäs vuosi putkeen n. 500 reenitunnin vuostahtia.
 
Loistava siivu! Sulla on kyllä hyvä jos tuollaiselle lenkille löytyy sopiva kaveri ja vielä aikataulutkin saa natsaamaan. Otti kait se edes vähän voimille? ;)
Hyvin kyllä kulkee!!

Minä ajattelin tästä polkaista merenrantaan uimalenkille kun taas meni vapaat, eli neljä pvää lenkittä kun oltiin "työleirillä". Oma valinta :)
 
Yllättävän vähän otti voimille, jopa niin vähän että mieleni 'huusi' vielä juoksemaankin joskin tein vain sen muutoksen vaatiman eli 2,4 kilsaa ja siinä se askellus muuttui jo matka-askellukseksi.

Ollaan sen tumman kaverin kanssa ( jonka sinäkin Nastolassa tapasit) reenailtu n. 25 vuotta enempi vähempi yhdessä, 90-luvulla melkeinpä päivittäin ( 3 Ironmaniä), 2000-luku meni vähemmän nähdessä kunnen taas 2011 syksyllä alkoi uusi putki ( ja toiset 3 Ironmaniä).

Huilasin tuossa hetken ...... ja pian lähdemme maauimalaan tosin vain saunareissulle  8) , ei siinä mitään että itse jaksaa mutta millä tuo yhden ikäryhmän vanhempi ( eli 5 v.) vanhempi kaverini oikein menee  :rolleyes:
 
Loistava treenikamu sulla. Kuin myös toisinpäin, eli sinä varmasti hänelle. Tuollainen sopiva tsemppaaja sais olla itselläkin. Nyt uusi seura paikkakunnalla on hieman antanut uutta intoa touhuun. Mutta aikaa ei tällähetkellä vaan ole enempään.

Käväisin meressä just hetki sitten. Märkkärillä tuli jo kuuma. Kävin ilman pukua ~vartin pulikoimassa ja kyllä oli hauskaa. Meri on pinnasta nyt 20-22C riippuen paikasta. Todella lämmintä.
 
tuRboman sanoi:
Loistava treenikamu sulla. Kuin myös toisinpäin, eli sinä varmasti hänelle.

Adjektiivit eivät riitä miten tässä on autettu toisiamme urheilullisesti, toisella on aina se parempi päivä ja sitten toinen saa siitä jelppiä. Puhumattakaan kisamatkojen järjestelyistä, ollaan kyllä tehty muutakin yhdessä, esim. soiteltu/esiinnytty triona ( hänen vaimonsa laulaa  :)  ).
 
Kyllä me perkule tehtiin se 145 kilsan ajolenkki tänäänkin, viime tiistaina se meni alle 5 tunnin, kelistä johtuen sovittiin että tämä päivä otetaan hieman rennommin ja tehdään se mitä ei olla ennen tehty, eli mentiin puolessa välissä kahveelle latamaan tankkeja. Itse ajoaika venyi 'vain' 20 min ed. viikkoon verrattuna ja siten 'sulaminenkin' pysyi jossain mittakaavoissa ja näin menin vielä ajon jälkeen hetkeksi juoksemaankin  :)
 
1,5 kuukauden urheilemattomuuden jälkeen olikin kiva käydä pelaas porukalla beachiä. Jalka kesti hyvin pari tuntia höntsylentistä hiekalla. Sää suosi kivasti ja järveen uimaan lopuksi. Vesi oli jäähtynyt jo 20 asteiseksi tuossa Vanajavedessäkin. Pääsee syksyllä pelaas säbää taas. Vähän tuo pohje on jäykkä edelleen, joten on vaan varottava.
 
Kannoin 1½ runkoa koivua metsästä tienvarteen,  matkaa n 50m josta osa jyrkkää ylämäkeä, puut sahattu siihen mittaan minkä juuri jaksoin kantaa. Siitä nostelin ne peräkärryyn, toin kotiin ja kannoin hakkuupaikalle.

Nyt kädet saa lepoa, jotta toimivat huomisissa bänditreeneissä. :rolleyes:
 
Piti käydä seikkailemassa, kun kotikunta oli järjestänyt 24h seikkailupyöräilykisan, johon kuului huikea määrä (39 kpl) rasteja, jotka piti löytää enemmän tai vähemmän kryptisten vihjeiden perusteella sijoitettuna pitkin kuntaa. Suurin osa rasteista oli tehtävärasteja, joko fyysisiä tai älynystyröitä kutkuttavia tehtäviä. Päästiin mm. melomaan, harjoittelemaan erätaitoja ja etsimään metsästä metallinpaljastimella jemmattuja esineitä.

Kaiken päälle kunta tarjosi myös sapuskat ja majapaikan parilla pakollisella tauolla pientä muodollista osallistumismaksua vastaan.

Pari tuntia ennen määräaikaa ehdittiin maaliin, reilut 160 kilsaa jyrättiin maastopyörillä. Oltiin täysin retkimeiningillä liikkeellä ilman kiirettä ja nautiskeltiin. Oikein hauska panostus kunnalta.

3aa3912be83e77487a0bd4a197675a94.jpg


dc3e9874cb982788463052e63065050e.jpg
 
Ylläksellä mastopyöräilemässä, kaikessa rauhassa käytiin rullailemassa lähipolkuja. Josko huomenna vähän pidemmästi :)
 
Reipas 3h maastolenkki. Eka lenkki viime vkl kisojen jälkeen. Ajaessa ei mitään vaan aika normioloisesti kulki vaan jälkeen iski ihan järjetön jumi.
 
Olen nyt parina päivänä käynyt fillarilla töissä. Eihän tuo ole kuin 8km suuntaansa, ja lisävaivana suihku molemmissa päissä plus inhottava jälkihiki, mutta silti hienoa. Normaalisti duunista kotiin saapuessa on aivan poikki ja pakko mennä nokosille, mutta näinä kahtena pyöräilypäivänä onkin koko illan ollut ennenkokemattoman reipas ja pirteä olo. Ajankäytöllisesti tämä on siis kokonaissaldoltaan positiivisen puolella.
 
^pop ja rock.

Työmatkapyöräily oikeasti rokkaa. Siinä vireystaso pysyy ihan erilailla kun auton ratissa koomassa istuessa. Itse en ole taas loman jälkeen viitsinyt, mutta kyllä mä vielä.
 
Eilen tuli hölköteltyä ensimmäinen 20 kilsan lenkki kuukauteen, hieman tuo vas. lonkka vielä vihjaili epäkuntoisuuttaan ja oli illalla nanon arka mutta nyt kivuton  :)
 
Työmatkapyöräily on kyllä hienoa, jos siihen on mahdollisuus. Mulla on, ja pääsee myös pururataa/polkuja hyvin lähelle. Vaihtoehtoja löytyy ja olen mielestäni aika onnekas tästä syystä. Matkakin on juuri sopiva, eli lyhintä reittiä n 7.2km ja pidempiä mutta mielekkäitä vaihtoehtoja löytyy sitten useita.