https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz E -sarja

Urlaub sanoi:
Ei oo kyse koneista vaan polttoaineen hinnasta. Diesel on verotuettua ja siksi pumppuhinnaltaan halvempaa kuin diesel.

Ei ole näköpiirissä käyttövoimaveron katoamista niin pitkään kuin meillä tankataan länsieurooppalaisittain hyvinkin halpaa dieseliä.
Tää on mielenkiintoinen juttu. Omalla n. 20 tkm ajosuoritteella, dieseliä kuluu vaikkapa 6,5 ltr keskikulutuksella vuodessa 1300 litraa. Käyttövoimavero on 482 €/vuosi, ja tuo laskettuna kulutettua polttoainelitraa kohti tekee veroa n. 37 c/ltr, eli lörkkiksen litrahinta alkaa olla käytännössä tällä hetkellä 1,7 €/ltr.  Jos ajoa tulisi 30 tkm, niin samoilla arvoilla veroa tulisi 24c/ltr, eli yksityisautoilija kompensoi todella tehokkaasti tuon verotuen. On ne VVM:n nikkarit mainioita laskemaan :)
 
Juke sanoi:
Tää on mielenkiintoinen juttu...
Jos lasketaan sama dieselhybridille, nousee pumppuhinta 20 tkm ajoilla vielä 20 senttiä eli dieseli maksaa lataushybridille pian pari euroa litra. Näin se yhteiskunta kannustaa moderniin teknikkaan - kepillä ;D
 
Urlaub sanoi:
Ei ole näköpiirissä käyttövoimaveron katoamista niin pitkään kuin meillä tankataan länsieurooppalaisittain hyvinkin halpaa dieseliä.

Mihin Suomen halpuus väite perustuu? Autoliiton tilastossa/ennusteessa hinnat pyörii pääsääntöisesti Suomen hintavaihtelun alueella.
Hollanti mielenkiintoinen kun bensa liki 30 senttiä kalliimpaa kuin nafta. Monessa maassa hinta ero pienempi kuin meillä.


https://www.autoliitto.fi/matkailu/hyva-tietaa/ennen-matkaa/polttoainehinnat-euroopassa
 
Kun nyt Volvokin päätti keskittyä bensakoneisiin, niin merkkiä on jatkossa pakko vaihtaa ;D Dieselhybridien epäasiallinen ja markkinointia vahingoittava verokohtelu saisi korjaantua...
 
Meneekö E-sarjalaiseen (W212, 2014 farkku, 2.0D) alle 235/35/19" ET26 ? Vanteen leveys 8"

Normi ET:t vanteissa jossain 45-48 hujakoilla mutta taitaa noilla ET:llä jäädä reilusti sisälle lokarin kaariin.
 
Hinnastosta ei löydy hybridejä jostain syystä ollenkaan, mutta milloinkohan uudet 300de ja e mallit saapuvat suomeen? Nyt on siis tulossa bensa- ja diesel hybridit erikseen.
 
Mersun myyjä kertoi että vuoden alussa on hybridien hinnat esillä ja autot tilattavissa.
 
Ainoastaan vaimolle tuleva A. Hybridissä edelleen samat ongelmat E:ssä; kyhmy kontissa ja takaveto. Vieläkin T8 tilauksessa.
 
Hinnat on sitten tänään vihdoin julkaistu uusille E-sarjan hybrideille (bensa ja diesel). Autoveroa jopa alle 2000€! WLTP päästöt 41 ja 38g/km.
 
Timppe sanoi:
Hinnat on sitten tänään vihdoin julkaistu uusille E-sarjan hybrideille (bensa ja diesel). Autoveroa jopa alle 2000€! WLTP päästöt 41 ja 38g/km.
Vaikuttaa todella kilpailukykyiseltä paketilta :)
Pienet päästöt ovat Mersuun saaneet. Olikos Volvolla nykyään peräti 60g/km
 
MB tourilla lyhyt koeajo 300de mallista.  Liekö akku jo lopussa, mutta dieseli oli koko ajan mukana tapahtumissa. Mutta se ei haitannut. Toisin kuin esim. C200 bensa, niin E-mallissa diesel on eristetty hienosti ja tarkkana saa olla, että huomaa kummalla moottorilla liikutaan.

Aiemmista MB hybrideitä vaivannut polttomoottorin kytkeytymisen pieni kulmikkuus autoa kiihdyttäessä oli poissa. Liukasta kun oli, niin tehojen arviointi jäi puolitiehen. Se on selvää, että näilläkään arvoilla mikään raketti tämä ei ole, mutta varsinkin 100 jälkeen oli pirteää kiihtyvyyttä, mutta esim. CLS 450 tuntui pirteämmältä. Tämä on enemmän 400d verrattavissa oleva voimalinja.

Myös jarrujen ja hybridin yhteiselo on ottanut askeleen eteenpäin. Nyt jarru oli luonnollisemman tuntuinen  (ei puinen) ja hidastavuus pysyi saman ilman aiempia mallia vaivannutta hidastavuuden muutoksia jarruttaessa. Tuntuma ei ole ei-hybrdiin luokkaa, mutta nyt se on sillä tasolla, että tavallinen käyttäjä ei kiinnitä tähän huomiota (aiemmassa mallissa taas tuskin jäi huomaamatta kulmikkuus jarruttaessa).

Hieno peli ja mielenkiintoista verrata bensaversioon. Ehkä bensassa on enemmän luonnetta, mutta tämä taas pihimpi. Mielenkiintoista oli havaita eemelin jälkeen kun siirtyi C-rattiin, niin Vehon piha muuttui töyssyiseksi. E-mallilla ja CLS autoissa töyssyjä ei huomannut, mutta C-mallissa töyssyt tulivat selvästi esiin.
 
Viikko sitten oli testissä 220D. Verrattuna Volleen, hiljaisuudesta ja laatikon toiminnasta pisteet menee mersulle. Hyvähän tuo oli ajaa, huonot kitkat vaan pilasi fiilistä. Pitäis vielä huomenna kopasta bensahybridi, se tässä siintelee ajatuksissa. Harmi kun siihen ei saa nelivetoa. Konttikyhmyn kanssa luultavasti pärjäilisin.
 
volovoilija sanoi:
Viikko sitten oli testissä 220D. Verrattuna Volleen, hiljaisuudesta ja laatikon toiminnasta pisteet menee mersulle. Hyvähän tuo oli ajaa, huonot kitkat vaan pilasi fiilistä. Pitäis vielä huomenna kopasta bensahybridi, se tässä siintelee ajatuksissa. Harmi kun siihen ei saa nelivetoa. Konttikyhmyn kanssa luultavasti pärjäilisin.
E’sarja on mukava matkakumppani isolla Eellä. 4vetoa kaipaisi näillä liukkailla kun tuolla faijan Eemelillä välillä tulee ajeltua. Kulutus menee myös Eemelin hyväksi.
 
Akusto taka-akselin päällä ja uudet nastarenkaat alla tekee ihmeitä E -sarjalaisen vetopidolle. Rascassen havainnot voimalinjasta voin allekirjoittaa, voimanlähteen vaihtumista ei juuri huomaa rauhallisemmassa ajossa.
Sen verran tyytyväinen olin kokemukseen, että lopullinen päätös Volvon vaihtumisesta tuli tehtyä. Kesän korvalla pitäisi kotiutua 300 e Hyasinth red -värillä ja vaalealla designo sisustuksella, premium -paketilla ja liudalla muita pienempiä varusteita.
 
Kiitos !
Kieltämättä varustelistasta tuli aika kattava. Hymyilyttää, että autoveroa kertyy kaikkineen ainoastaan reilut kaksi ja puoli tonnia.
 
Onnittelut tilauksesta. Olisi itselleni myös varteenotettava vaihtoehto, mikäli myös edestä löytyisi vetävää pyörää ja akku olisi jossain muualla kuin peräkontissa.
 
volovoilija sanoi:
Akusto taka-akselin päällä ja uudet nastarenkaat alla tekee ihmeitä E -sarjalaisen vetopidolle.
Sen verran tyytyväinen olin kokemukseen, että lopullinen päätös Volvon vaihtumisesta tuli tehtyä. Kesän korvalla pitäisi kotiutua 300 e Hyasinth red -värillä ja vaalealla designo sisustuksella, premium -paketilla ja liudalla muita pienempiä varusteita.
Onnittelut valinnasta, hieno paketti tulossa  :)
Pitäisikö nimimerkkikin vaihtaa  ;).  (Itselläni sen suhteen hieman vanhentuva myös, kun kesän korvalla tuo ainoakin VW vaihtuu)
 
Eikös tää nimimerkin valinta nykyisen automerkin valossa oleva vähän sama homma, kun tulevan ex-vaimon nimen tatuoiminen käsivarteen  ;) ? Jossain välissä ne kuitenkin vaihtuu  ;D
 
Bawuka sanoi:
Eikös tää nimimerkin valinta nykyisen automerkin valossa oleva vähän sama homma, kun tulevan ex-vaimon nimen tatuoiminen käsivarteen  ;) ? Jossain välissä ne kuitenkin vaihtuu  ;D
Niinpä  ;D Se riski on aina olemassa  ;)
 
Onnittelut E -hybridin tilauksesta. Hieno auto on tulossa, ja väriyhdistelmäkin on just "se oikea". Akusto taka-akselin päällä tosiaan tekee ihmeitä vetopidolle, kuten olen saman todennut meidän 530e:n kanssa. Hyvin pärjää pelkän takavedon kanssa.
 
Päästöt bensahybridissä on 41 g/km, sieltä ne pienet verot juontuu.
Volvon V90 T8 oli tälle vaihtoehtona, mutta kun kuljetustilan tarve on pienentynyt, niin se tippui pois aika pian. Nimimerkki saa olla jatkossakin entisensä, sopivan kiero sudeettisavolaiselle.