autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz E -sarja  (Luettu 96701 kertaa)

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Mercedes-Benz E -sarja
« : 11.01.2015 19:44 »
E-sarjasta ei vielä jostain syystä ketjua ole, joten aloitetaan nyt sellainen.

Oma auto on visusti maahantuojan tallissa odottamassa luovutusta joskus syksyllä. Tässä aikani kuluksi löysin, sivuston, jolla auton VIN-koodilla löytää tietoja ko yksilöstä. Hämästyttävää, mutta totta näyttäisi Mersujen kohdalla olevan ns. Suomiautot. Omani on myös sellainen.  :)


Main data
Parameter   Value
Ident. number (FIN)   WDD2122971B109560
Baumuster   212297
Sales name   E 250 BLUETEC 4MATIC
Order number   0 4 529 64277
Delivery date   2014-10-27
PAINT1   149U
Interior color   274A
Engine   651924 32 523270
Variant
A 651 010 17 16
Text
Text
Gearbox   722965 05 950737
Class   1
Infotable on engine   A01016651 17
General data for model code 212297
SA codes
Code   Value
064   STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
08R   17" LA WHEEL MULTIPLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
108   CONTROL CODE MARKETING
149U   POLAR WHITE
1U2   SNOW GRID
1U3   VEHICLE WAXING
204B   OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
210A   LEATHER
211   EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228   AUXILIARY HEATER
233   AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235   ACTIVE PARK ASSIST
237   ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238   ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P   DRIVING PACKAGE
249   INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253   REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B   MB MOBILO WITH DSB AND GGD
266   DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268   EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269   BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271   AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
274A   LEATHER - BROWN
279   ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287   THROUGH-LOADING FEATURE
291   PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294   KNEE AIRBAG
300   COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
335B   INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
409   MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
427   AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428   STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474   DIESEL PARTICULATE FILTER
475   TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
485   (COMFORT RUNNING GEAR)
500   OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
509   NAVIBOX
51U   BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523   RADIO AUDIO 20
529L   FINLAND
580   AIR CONDITIONER
5XXL   EUROPE
628   AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642   DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666   PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670   RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5   CONTROL CODE MARKETING
805   YOM 14/1
824   AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873   SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875   HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915   FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
927   EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
955   EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
968   COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
B03   DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09   REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24   REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212   MODEL SERIES 212
FS   COMBI - VEHICLE
GA   AUTOMATIC TRANSMISSION
H14   TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA   REAR AXLE
K11   ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13   STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L   LEFT-HAND STEERING
M005   VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014   ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M020   BLUETEC
M22   DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651   R4-DIESEL ENGINE M651
N1C   STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N2C   STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N4C   STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N5A   STEUERCODE W50 FUER PPS-INT. VERWENDUNG
N5C   STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N8C   STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
P49   MIRRORS PACKAGE
R01   SUMMER TIRES
U01   REAR BELT STATUS INDICATION
U18   AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60   PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U77   DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
V73   SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL   FRONT AXLE HALF, LEFT
VR   FRONT AXLE HALF, RIGHT



Täydennetty otsikkoa -  juupeli  :)
« Viimeksi muokattu: 06.06.2016 18:15 kirjoittanut juupeli »
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Makkis

  • Vieras
Vs: E-Sarja
« Vastaus #1 : 11.01.2015 20:03 »
Lainaus
529L   FINLAND

Ai, se onkin totta eikä tarua, että suomiautot kasataan valikoiduista osista hermeettisesti suljetussa tilassa maailmanparhaiden laadunvalvojien silmien alla maailman parhaiden mekaaniikkojen toimesta!

Poissa Markku J

Vs: E-Sarja
« Vastaus #2 : 11.01.2015 20:13 »
jni:

Tästä lienee foorumilla jo aiemmin ollut juttua, mutta en muista, enkä malta olla kysymättä, että miksi tuo sinun autosi meni tuotantoon noin reilusti ennen käyttöönottoa, jos se seisoo Suomessa tulevaan syksyyn saakka, eli lähes vuoden ?
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #3 : 11.01.2015 20:23 »
jni:

Tästä lienee foorumilla jo aiemmin ollut juttua, mutta en muista, enkä malta olla kysymättä, että miksi tuo sinun autosi meni tuotantoon noin reilusti ennen käyttöönottoa, jos se seisoo Suomessa tulevaan syksyyn saakka, eli lähes vuoden ?

Johtuu siitä, että tuon sen tuontiautona kriisialueelta.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: E-Sarja
« Vastaus #4 : 11.01.2015 21:27 »
Se on nähkääs tässä sarvikuonojen byrokratiassa siten, että pitäähän sen auton olla valmistettu ja "käyttöönotettu" varastoon, että sen saa "tuoda" muuttoautona. Tuossa rauhanturva yms. operaatioista tuonnissa on tuota muuttoauton käsitettä venytetty jo muutenkin niin paljon, että en oikeasti ymmärrä miksi sitä pitää seisottaa jossain varastossa.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Paikalla Karvis

Vs: E-Sarja
« Vastaus #5 : 11.01.2015 21:28 »
Se on nähkääs tässä sarvikuonojen byrokratiassa siten, että pitäähän sen auton olla valmistettu ja "käyttöönotettu" varastoon, että sen saa "tuoda" muuttoautona. Tuossa rauhanturva yms. operaatioista tuonnissa on tuota muuttoauton käsitettä venytetty jo muutenkin niin paljon, että en oikeasti ymmärrä miksi sitä pitää seisottaa jossain varastossa.

Kohta se muuttoautoetukin loppuu, niin ei tarvi venytellä käsitteitä eikä seisottaa autoa häkissä komennuksen ajan ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Paikalla Urlaub

Vs: E-Sarja
« Vastaus #6 : 11.01.2015 21:32 »
Hämästyttävää, mutta totta näyttäisi Mersujen kohdalla olevan ns. Suomiautot. Omani on myös sellainen.  :)

529L   FINLAND

Totta se on!

Ohjekirjat ja erinäiset varoitustarrat ovat suomenkielisiä!

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #7 : 11.01.2015 21:34 »
Kohta se muuttoautoetukin loppuu, niin ei tarvi venytellä käsitteitä eikä seisottaa autoa häkissä komennuksen ajan ::)

Näin se on. Tosin voisinhan minä tuon auton tuoda seisomaan vaikka kotipihalle, mutta ajaa sillä ei saa senttiäkään.

Typerämpää se oli kyllä ennen, kun Libanoniin ja Namibiaan piti järjestää erilliset autoparkit ainoastaan verovapautta varten. Siinä mielessä 2011 tullut lakimuutos oli järkevä, ettei sitä autoa tarvinnut rahdata parkkiin kauas, vaan sen voi pitää parkissa Suomessa. Ja saihan siinä valtiokin ALVit.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #8 : 11.01.2015 21:36 »
Totta se on!

Ohjekirjat ja erinäiset varoitustarrat ovat suomenkielisiä!

Kyllä, mutta tuolle on oma koodinsa:

204B   OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH

 ;D
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Markku J

Vs: E-Sarja
« Vastaus #9 : 11.01.2015 21:39 »
OK, kiitti jni vastauksesta. Nyt ymmärrän minäkin.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #10 : 12.01.2015 05:58 »
Omasta mielestä nuo Suomessa makuutettavat "muuttoautot" ovat kyllä aikamoinen läppä. Eikö se veroalennus pitäisi saada siitä ulkomailla käytössä olleesta autosta. Mikä muuttokuorman mukana tuleva käyttöauto se sellainen on joka makaa Suomessa ajamattomana koko ulkomailla olon ajan?

Läppä tai ei, mjutta lain mukainen. Ja tämäkään läppä nyt ei jatkosa ole enää mahdollista, joten kateelliset voivat siis olla tyytyväisiä. Satiinhan tämäkin vääryys korjattua.  :-[
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9024
Vs: E-Sarja
« Vastaus #11 : 12.01.2015 09:39 »
Omasta mielestä nuo Suomessa makuutettavat "muuttoautot" ovat kyllä aikamoinen läppä. Eikö se veroalennus pitäisi saada siitä ulkomailla käytössä olleesta autosta. Mikä muuttokuorman mukana tuleva käyttöauto se sellainen on joka makaa Suomessa ajamattomana koko ulkomailla olon ajan?

No taustalla oli tietty se, että autoveroton auto oli kuitenkin merkittävä lisäbonus kriisialueille toimiville ja vieläpä valtiolle täysin kuluton bonus. Siinä mielessä järjestely oli mielestäni ihan ok, koska näin saatiin kuluitta järjestettyä tälle porukalle parempi palkka.

Nythän tämä on siis loppu ja uusia autoja ei enää tilailla vähintään puoleksi vuodeksi varastoon seisomaan.

Hapero79

  • Vieras
Vs: E-Sarja
« Vastaus #12 : 13.01.2015 23:07 »
Huomenna loppuu itselläni mersuilu 100tkm ja reilun kolmen vuoden jälkeen. Kyseessä on 250cdi t a.

Hyvä auto, mutta airmatic on perseestä ja korjaaminen kallista... Muuten erinomainen auto ja matka-ajossa loistava.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: E-Sarja
« Vastaus #13 : 14.01.2015 02:00 »
No taustalla oli tietty se, että autoveroton auto oli kuitenkin merkittävä lisäbonus kriisialueille toimiville ja vieläpä valtiolle täysin kuluton bonus. Siinä mielessä järjestely oli mielestäni ihan ok, koska näin saatiin kuluitta järjestettyä tälle porukalle parempi palkka.

Palkastahan on tietty maksettava tuloveroa ;)
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #14 : 14.01.2015 05:09 »
^Tietty, mutta päivärahastapa ei.  ;)
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Paikalla Urlaub

Vs: E-Sarja
« Vastaus #15 : 14.01.2015 06:02 »
^Tietty, mutta päivärahastapa ei.  ;)

Eipä kerry eläkettäkään, eikä lasketa sairaus- tai työttömyyspäivärahaan ym. sosiaalisiin tukiin. Nuorta miestä tuollaiset eivät pohdituta, mutta kolmekymppisellä voi jo tulla mieleen.

On aina ihmetyttänyt tuo, että työstä ei voida maksaa rehellisesti sellaista palkkaa, joka olisi riittävä työntekijöiden rekrytointiin. Olisi sitten nämä muutkin asiat kunnossa. Päivärahaahan ei olisi mikään pakko maksaa, jos työntekemispaikaksi olisi jo alunpitäen ilmoitettu jokin Ougadougou.

Poissa r.e.t

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: E-Sarja
« Vastaus #16 : 14.01.2015 08:28 »
Lainaus
mutta airmatic on perseestä ja korjaaminen kallista

Tuliko ongelmia jo tuolla ajolla vai mietitkö mahdollista ongelmaa tulevaisuudessa? Kallista korjaaminen varmasti on...

Poissa r.e.t

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: E-Sarja
« Vastaus #17 : 14.01.2015 08:33 »
Lainaus
Tässä aikani kuluksi löysin, sivuston, jolla auton VIN-koodilla löytää tietoja ko yksilöstä
Samaa hetkosen yritin, mutta löysin vain sivuston, jossa tiedot vajavaiset ja esim vuosimalli 10 vuotta väärin...?

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 187
  • C 300CDI T 4-Matic
Vs: E-Sarja
« Vastaus #18 : 14.01.2015 09:50 »
Tuliko ongelmia jo tuolla ajolla vai mietitkö mahdollista ongelmaa tulevaisuudessa? Kallista korjaaminen varmasti on...

Tuo 100tkm:hän voi sijoittua vaikka välille 250tkm-350tkm... Mikäli uudesta autosta on kyse niin kaipa siinä takuu auttaa. 2 v jälkeenkin varmaan jonkin verran kustannuksiin osallistuvat kun alle 100tkm ajettu. Elleivät osallistu niin kuluttajaneuvontaan yhteys.
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3856
  • Tulossa Bass olut
Vs: E-Sarja
« Vastaus #19 : 14.01.2015 10:31 »
Samaa hetkosen yritin, mutta löysin vain sivuston, jossa tiedot vajavaiset ja esim vuosimalli 10 vuotta väärin...?


Kokeile tätä:

http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.