autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Sähkömiehen vinkkejä kaivataan  (Luettu 41050 kertaa)

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
Vs: Sähkömiehen vinkkejä kaivataan
« Vastaus #380 : 05.09.2020 22:39 »
Kojerasiahan tms siellä on alla joten ei siihen kohtaan mitään ihmeitä ihmeitä upotella. Ite laittelin siihen päälle Airamin Kuboja.

https://www.taloon.com/led-yleisvalaisin-airam-kubo-ii-225-15w-840-225x225x42-mm-himmennettava-ip20-valkoinen-opaali

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #381 : 05.09.2020 23:22 »
Minulla tuosta Kalen mainitsemasta paneelista upotettavia versioita ja vaikka sen paksuudeksi myyjästä riippuen ilmoitetaan 20 tai jopa 25 mm, niin sen upottaa ihan helposti useimpiin levypintaisiin kattoihin.

• pintaan jää 2,5 mm
  • valaisimen runko vaatii tilaa upottaa 8 mm
  • koossa 225x225 mm on kuusi ruuvia, jotka uppoavat edellisestä vajaa 2 mm syvemmälle. Niiden kannan halkaisija on n. 5 mm
  • kannakkeiden runko vaatii syvyyssuunnassa 17 mm ja kannake muutaman millimetrin lisää, eniten asennusvaiheessa
  • sähköjohdolle 12,5 mm syvyyssuunnassa ja led driver pitää saada sijoitettua johonkin, se on se kaikkein tilaa vievin piiloon tuleva osa

Paneeli itse siis on upotettavissa kipsilevyn paksuuteen helposti. Minulla tuo ajuri vaatii 112x42x26 mm tilaa + päistä ulos tulevat johdot.

Poissa Zaphod

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #382 : 15.09.2020 20:05 »
Mitä mieltä raati on: ostin keittiöön uudet kodinkoneet ja nyt induktiotaso sekä uuni pitäisi kytkeä. Hommahan nyt ei ole mitään rakettitiedettä, mutta kai nuo pitäisi sähkärin antaa tehdä, vai pitääkö?

Poissa euroshopperi

• Klassikkoainesta
« Vastaus #383 : 15.09.2020 20:11 »
Eihän tuohon nyt muuta osaa sanoa kuin, että luvat omaavahan nuo kytkee. Uuni vie yhden vaiheen ja liesi 2. Uuni voi tosin olla jo valmiiksi pistokkeella varustettu ja ne nyt menee monesti plug and play. Liesi taas tuskin on. Joskus on vielä niitä hassuja Norge kytkentöjä ja töpseleitäkin.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2020 20:13 kirjoittanut euroshopperi »

Poissa Zaphod

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #384 : 15.09.2020 20:15 »
Itse asiassa molemmat yllättäen yksivaiheisia. Uunissa suko, mutta käytännössä sivarilla poikki ja huppuliittimillä kytkentä rasiassa eli kytkentä ei poikkea juuri kattolampun kytkennästä. Toki kannattaa varmaan laittaa eri vaiheisiin ettei tule pahaa vinokuormaa ja nalli kestää molempien samanaikaisesti olla päällä.

Kai se on pakko vain antaa sähkärin kytkeä.

Poissa euroshopperi

• Klassikkoainesta
« Vastaus #385 : 15.09.2020 20:32 »
Itse asiassa molemmat yllättäen yksivaiheisia. Uunissa suko, mutta käytännössä sivarilla poikki ja huppuliittimillä kytkentä rasiassa eli kytkentä ei poikkea juuri kattolampun kytkennästä. Toki kannattaa varmaan laittaa eri vaiheisiin ettei tule pahaa vinokuormaa ja nalli kestää molempien samanaikaisesti olla päällä.

Kai se on pakko vain antaa sähkärin kytkeä.

Katto sinne lieden kytkentärasian sisälle. Onko siellä mahdollisesti erotus ostettavissa 2-vaiheisena? Tuolloin saa tehtyä kytkennän niin, että booster toiminto pelaa samaan aikaan useammalla alueella. On tullut vastaan noita, missä on töpseli sen takia, ettei tarvita asentajaa, jos rasioita on jo valmiina. Mutta tehoalue kyllä rajoittuu tuon takia reilusti.

Poissa mabe

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #386 : 15.09.2020 20:34 »
Ainakin mulla otti sähkäri kunnon mittaukset samalla ja tarkisti maan jatkuvuudet.
Eli kannattaa ottaa ae sähkäri ja ostaa mielenrauha moiseen vaikka omassa olisikin.

Isot virrat on induktiossa ja uunissa, piuhat piilossa ja kaikki, en ihan verrastaisi kattolamppuun.. Vielä kun helposti käpistellään nesteitä alueella niin siitäkin syysyä hyvä ottaa kuitilla ja pöytäkirjalla homma.

Poissa Zaphod

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #387 : 15.09.2020 20:35 »
Vaimo ratkaisi tämän asian, en kuulemma missään tapauksessa saa noihin koskea. ;D

Edit. Näyttää tuossa induktiossa olevan mahdollisuus kytkeä kahteen vaiheeseen. Ihmettelinkin vähän lieden tehoa ja pelkkää yksivaihepiuhaa.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2020 20:41 kirjoittanut Zaphod »