autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Peugeot 508 keskustelua  (Luettu 87349 kertaa)

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #320 : 20.07.2018 10:39 »
Vähän tullut tutkittua, toimiikohan pösöllä takuut jos uudehkon hommaa ulkomailta.

Jos siinä on takuu voimassa, mutta sellaisia 508 GT:itä ei paljoa ole tarjolla ja 2,2-litraisella 200+ hv pannulla ei yhtään ainoaa. Mitään Goodwilliä taitaa olla turha kysellä, jos muualta on itse auton tuonut.

Poissa MM

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 173
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #321 : 23.07.2018 20:29 »
Onkos tuossa 508:n smeg+ laitteessa mitään sellasia hienouksia, joita ei äkkiseltään älyä käyttää. Tuntuu aika yksinkertaiselta, ilman hienouksia.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #322 : 23.07.2018 22:44 »
Riippuu siitä minkä ikäinen se on ja millä optioilla. Muutenhan se on aika peruslaite: radio, cd-soitin, navi, mediasoitin (USB, Bluetooth, iPod), puhelin hf ja umpisurkea nettiselain, mutta jos optioita on ruksattu oikein, niin siinä on myös Apple CarPlay. Naviin saa jälkiasennettuna kameratolpat, toisin kuin uuteen NACiin niitä ei saa Suomessa millään.

Oman kokemuksen mukaan ei ole hirveästi hienouksia, mutta se mikä on, niin myöskin toimii. Toki tuossakin on rajoituksia ja jollain oli USB-tikulla 10 000 kappaletta ja tuo ei koskaan löytänyt niitä kaikkia, vaan lopetti muistaakseni 5 000 kappaleen kohdalla. Toki tuo mikään iPod ole musan soitossa, joten sikäli käytettävyys voisi myös olla parempi. Niin, paitsi kun kytkee siihen musat USB-kaapelilla iPodilta, iPhonelta tai iPadiltä, niin sitten on myös käyttöliittymässä iPodin käytettävyys.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #323 : 22.11.2018 22:20 »
Nyt on pre-facelift ja facelift vierekkäin ollut vertailtavana neljä viikkoa ja onhan se faceliftin myötä vähän sivistynyt, mutta takapakkiakin on otettu.

On näissä jotain eroa tuolla konehuoneen puolella ja sen kyllä huomaa myös tankatessa. Myös mitta- ja painotiedoissa on hienoista eroa.

508 GT 2,2 HDI sedan 2011 pre-fl
508 GT 2,2 HDI sedan 2015 facelift
Kulutus- ja päästötiedot

Päästötaso
715/2007 - 692/2008A (Euro 5)
 
Dieselöljy
Kulutus maantieajossa (l/100km)    4,4
Kulutus kaupunkiajossa (l/100km)   8,0
Yhdistetty kulutus (l/100km)           5,7
CO2 Yhdistetty (g/km)                    150
CO2 Kaupunki (g/km)                     211
CO2 Maantie (g/km)                       116
CO (mg/km)                                  215,5
NOx (mg/km)                                135

Hiukkaset (mg/km)                        1,22
HC/THC+NOx (mg/km)                  159,3

Kulutus- ja päästötiedot
 
Päästötaso
715/2007 - 136/2014J (Euro 5)
 
Dieselöljy
Kulutus maantieajossa (l/100km)    4,4
Kulutus kaupunkiajossa (l/100km)   7,0
Yhdistetty kulutus (l/100km)           5,3
CO2 Yhdistetty (g/km)                   140
CO2 Kaupunki (g/km)                    185
CO2 Maantie (g/km)                      114
CO (mg/km)                                 270,9
NOx (mg/km)                               131,7
Savutus [m-1] (Joutokäynti %)      0,51
Hiukkaset (mg/km)                       0,89
HC/THC+NOx (mg/km)                 157,5
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km)    0,54

Mitta- ja massatiedot

Kokonaispituus (mm)                                        4792           
Leveys (mm)                                                    1853
Korkeus (mm)                                                  1456

Omamassa (kg)                                                1615*
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)        2155

Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)   3755
Perävaunumassa jarruin (kg)                             1875
Perävaunumassa jarruitta (kg)                            750
 
Akseli 1
Tekninen sallittu akselimassa (kg)                      1370

Akselivälit (mm)                                               2815
 
Akseli 2
Tekninen sallittu akselimassa (kg)                      1100
Mitta- ja massatiedot

Kokonaispituus (mm)                                        4830
Leveys (mm)                                                    1853
Korkeus (mm)                                                  1456

Omamassa (kg)                                                1760*
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa       2155
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)        2155
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)   3855**
Perävaunumassa jarruin (kg)                             1975
Perävaunumassa jarruitta (kg)                             750
 
Akseli 1
Tekninen sallittu akselimassa (kg)                      1370
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)              1370
Akselivälit (mm)                                               2815
 
Akseli 2
Tekninen sallittu akselimassa (kg)                      1100
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)              1100

* pre-faceliftin rekisteriotteessa ja trafitiedoissa on väärä paino ilmoitettu
** ei ole merkitty rekisteriotteeseen

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #324 : 06.01.2019 04:59 »
Ei mulla aiemmin ole pahoja kokemuksia 508:sta talviautona ja lämminhän se on sellaisena. Tämä tuorein hankinta jopa turhankin lämmin välillä, mutta näiden kaikkien tutkien ja himmeleiden kanssa ei tällä viikolla ole hirveästi talviautoa tästä löytynyt, kun on ulkosalla auto viikon viettänyt. Positiivistahan tässä on se, että vaimokin on ymmärtänyt millainen etuoikeus on lähteä liikenteeseen lämpimästä tallista. Ei ole auto hangessa, eikä ole paksua jääkerrosta auton päällä.

Lauantaina eli eilen olikin oikein extreme päivä autoilla. Matkaa tuli tehtyä reilu 800 km ja siitä yli 700 km satoi vettä. Ei paljon, mutta sen verran, että jäätä kertyi. Aiemmin viikolla totesin noiden 508 fl:n LED-valojen jopa sulavan ja näinhän ne tekikin, kun pinnassa oli vain vähän kuuraa ja taajamassa ajeltiin max. 40 km/h. Vaan eipä pysy auki, kun alijäähtynyttä vettä tulee sumuna taivaalta ja lämpötila on -10°C. Ei tullut kuvaa siitä pahimmasta, kun pimeä alkoi tulla ja ajovaloja alkoi tarvita. Lampuissa oli n. 1 - 1,5 cm paksulti jäätä ja valoilla ei nähnyt yhtään mitään.

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 901
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #325 : 06.01.2019 14:04 »
Hyvä rapsa ääriolosuhteista.

Poissa PgPete

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 815
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #326 : 06.01.2019 23:37 »
Katoppas, ledivaloissa voi olla tuo jäätymisominaisuus tietysti. No hö.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Peugeot 508 keskustelua
« Vastaus #327 : 16.01.2019 21:14 »
On näissä Led-valoissa kuitenkin jotain hyvääkin. Pre-fl:n valot on TM mitannut ja kun xenonit on kääntyvät, niin niillä täällä Etelä-Suomessa on pärjännyt.



En nyt mistään löytä TM-mittausta faceliftin valoista mutta Vi Bilägare -lehdestä löytyy ja jos nyt oikein ymmärsin, niin vaalean ja tummemman oranssin raja olisi vastaava kuin TM:n kuvissa oleva 5 luxin raja, tosin TM:n kuvissa rajat on kovin pyöristellyt.


508 facelift 2015 LED-lähivalot: kantama 163 m, leveys 25 m, arvosana 5/5.
 

508 facelift 2015 LED-kaukovalot, ref 12.5: kantama 220 m, leveys 28 m, arvosana 4/5.

Tuonne päälle 250 metrinkin näkyy menevän niin paljon valoa lähivaloillakin, että liikennemerkit on hyvin valaistu ja näkee lukea jo kaukaa. Itseasiassa valo rajautuu siten, että kun tarpeeksi lähelle tullaan, niin merkkeihin ei enää kohdistu juurikaan valoa.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2019 21:24 kirjoittanut Penguin »