autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lexus RX 450h  (Luettu 45029 kertaa)

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 584
  • Subaru Levorg
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #120 : 28.02.2018 10:52 »
Joo näin varmaan on mutta silti, mitä lisäarvoa ajamiseen tuo mitkään ajohanskat vaikkapa esim. työmatkoihin kesällä ?

Ehkä mä ajan liian tavisautoilla niin en ole tätä asiaa ymmärtänyt. 😂

Poissa -sami-

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1381
  • 520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #121 : 01.03.2018 06:52 »
Joo näin varmaan on mutta silti, mitä lisäarvoa ajamiseen tuo mitkään ajohanskat vaikkapa esim. työmatkoihin kesällä ?

Ehkä mä ajan liian tavisautoilla niin en ole tätä asiaa ymmärtänyt. 😂

Ehkä siinä tulee itselle sellainen parempi fiilis, jos ei sitä autosta muuten saa. Itse en pysty ajamaan hanskat kädessä edes talvella...

Poissa Jorski

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 78
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #122 : 30.06.2018 09:34 »
Onkos näissä autoissa olemassa mitään tyyppivikoja? Jakopää on ilmeisesti hihnalla ja mitähän sen vaihtaminen kustantaa entä minkähintaisia huollot ovat? Tarkoitan vuosimalleja 2009-2015 eikö malli uudistunut 2016.

Poissa IC1970

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 590
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #123 : 30.06.2018 23:59 »
^Suurin osa aikaisemmista pulmista, mitkä koskivat RX 400h-mallia korjattiin 450h-malliin. Nelisatasessa oli jakohihna, joka piti vaihtaa 150 tkm välein, mutta 450h:ssa on ketju. Amerikoissa ovat raportoineet ketjun venymisestä muutamissa tapauksissa, mutta maileista käännetyt kilsat ovat olleet järjestään +300 tkm, joten on pitkä-ikäinen.

Mulla oli GS 450h, joka on samalla tekniikalla, perus öljynvaihtohuolto maksoi alle 300e, isompi välihuolto 4-500 euroa. Suurin huolto tuohon koneeseen tulee 200 tkm kohdalla, jolloin vaihdetaan sytytystulpat sekä jäähdytysnesteet koneeseen ja hybridijärjestelmään ekan kerran, huollon hinta on yli 1000 euroa, mutta alle 1500.

Autoa voi huollattaa useimmissa Toyota-huolloissa, jos ei halua tai pysty Kaivokselaan viemään. Suurin ero tulee siinä, vaikka hinta onkin sama, ettei saa laina-autoa polttoaineineen huollon ajaksi, eikä autoa pestä. Tuli tämä kokeiltua Porvoon Toyotalla vs. Kaivoksela.

Muutenhan RX isona ja raskaana autona kuluttaa jarruja ja jonkin verran alustan osia, samat asiat siitä kannattaa tsekata kuin muistakin autoista, kun käytettyä hakee. Omaan GS:ään uusittiin jarrut ympäri auton 180 tkm kohdilla ja kyllähän siihen tonni upposi, tosin liikkeen piikkiin silloin. Hybriditekniikka ja siihen liittyvä on ehkä se vähiten ahdistava asia tuossa, aikaisemman 400h-mallin invertteri-probleemat on tuossa korjattu ja systeemiä parannettu.

Ihan hirveän montaa paremmin rakennettua ja käyttöä kestävää autoa ei tule mieleen, kuin RX ja Lexus yleensä. Säännöllinen ja aukoton huoltohistoria on Lexuksen osalta aika tärkeä juttu, kuten yleensäkin näissä hybrideissä, jos kävisi niin, että jotain outoa hajoaa, maahantuoja tulee maksumieheksi tai ainakin vastaan yllättävän paljonkin ajetuissa autoissa, takuun raja on oman kokemuksen mukaan mukavan häilyvä, etenkin silloin, kun auto on säännöllisesti merkkiorganisaatiossa huollettu. Mutta, kuten todettua, aika harvassa ovat ikävät yllätykset.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Toyota Hiace 2.5 D4D 117 4wd-07
Lexus LS 430-02

Poissa Jorski

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 78
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #124 : 01.07.2018 10:02 »
Eipä tosiaan perus huoltohinnat ole mitenkään kalliita ja sitä itsekin tässä olen arponut näiden autojen välillä mikäli meinaa saada hiljaisen maasturin kohtuu veroilla ja kohtuu kulutuksella puhumattakaan kestävyydestä niin ainoa vaihtoehto näyttää olevan lexus. Hyvä huomio oli tuo historian tarkistus kun jonkinverran on tuontiautoja myynnissä. 

Poissa IC1970

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 590
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #125 : 01.07.2018 15:27 »
^Mä olen itse leikitellyt ajatuksella hommata tommonen vanhempi 400h tai jopa 350, eilen just tsekkailin useamman kandidaatin tiedot ja tuontimaat olivat: Liettua, Italia, Ruotsi ym. Näitä tuodaan kiihtyvällä vauhdilla tällä hetkellä, koska myynti Suomessa on kuitenkin ollut hyvin marginaalista, sama koskee 450h. Tarkkana kannattaa olla, jättäisin koskematta, jos on vähänkään outoutta huoltohistoriassa tai kilometrien suhteen. Jos tuontiautoon ryhtyy, niin mieluimmin sitten sellainen, joka on ollut Suomessa käytössä jo muutamia vuosia ja on huollettu täällä säännöllisesti. Toki voi tuottaa tai hakea suoraan itse, Saksassa ja Ruotsissa ainakin homma pelaa mainiosti ja onhan Suomessa monia hyviä firmoja, jotka tuovat autoja maahan. Tällä hetkellä taitaa Kamux olla agressiivisin näiden suhteen, mitä olen tossa seurannut.
Mulla taisi seitsemästä autosta jäädä vain kolme jäljelle eilen, loput pudotin kun oli liikaa kysymysmerkkejä historiassa. Tietenkin riippuu budjetista ja mitä hakee, itellä on sen verran niukka budjetti, että saa olla tarkkana kun noita iäkkäämpiä pitää katella.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2018 15:31 kirjoittanut IC1970 »
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Toyota Hiace 2.5 D4D 117 4wd-07
Lexus LS 430-02

Poissa RX14h

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 6
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #126 : 05.09.2018 08:10 »
Tervehdys Lexus-kuskit!

Eilen kotiutui Suomeen Lexus-Forum Münchenistä '14 mallin Luxury ilmajousituksella.
Tänään alkaa tutustuminen autoon ja sen varusteisiin.
Tuo saksankielinen manuaali ei oikein aukea minulle, lieneekö suomenkielistä versiota saatavilla?

Tuosta ilmajousituksesta toivon, että kerrotte kokemuksia ja käyttöohjeita.
Eilen ajoin auton satamasta kotiin niin auton korkeus oli säädetty keskitasolle ja meno tuntui aika kovalle.
Täytynee ensin tarkistaa rengaspaineet. Saksan motareilla kuulemma ajetaan yli 3 kilon paineilla.

Autossa on ilmoitettu olevan tehoa 299 hv. Onko tässä voimakkaampi sähkömoottori takana vai mistä
tuo 50 hv lisäteho tulee?


Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2118
  • MB GLC 350e
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #127 : 05.09.2018 14:55 »
Haa, kyseessä on kolmannen sukupolven Facelift-malli (2012-2015). Jotkut pitävät sitä RX:n tyylikkäimpänä korimallina (ennen uusimman sukupolven keulamuotoiluja). Luxury varusteilla (AWD, ilmajouset, ledivalot, Mark Levinsonit, kattoluukku, HUD, ym.) RX on varmasti mukava ja pitkäikäinen kulkija. :)

RX 450h on itselataava (=bensalla lataava...) hybridi, jolloin bensakoneen 249 hv:n lisäksi pienehköstä ajoakusta (1,9 kWh) saadaan hetkellisesti 50 hv sähkötehoa ulos, jolloin maksimi systeemiteho on tuo 299 hv. AWD:ssä on sähkömoottori etuakselilla ja myös taka-akselilla (max 68 hv), mutta 299 hv:ta enempää ei siinäkään ole käytössä, vaan teho jakaantuu olosuhteiden mukaan etu- ja taka-akselien kesken.

Poissa RX14h

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 6
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #128 : 07.09.2018 21:04 »
Kiitos selvityksestä! Saksalaiset ilmoittavat tämän mallin 299 hv tehoiseksi.
Rengaspaineet olivat 2.1 kaikissa renkaissa. laitoin 2.3.

Aikaisempi RX450h Executive '11 tavallisella jousituksella oli huomattavasti pehmeämpi ajettava.


Täytynee huollosta kysyä saako tätä pehmennettyä. Ilmeisesti alkuperäiset kesärenkaat 235/55R19
vuodelta 2014 ovat myös melkoiset jyrisijät. No kohta kitkat alle niin kuunnellaan hiljeneekö.

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2118
  • MB GLC 350e
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #129 : 07.09.2018 22:09 »
Käytössäni ei valitettavasti ole ko. automallin manuaalia, ainoastaan kansainvälinen 80-sivuinen esite. Sen mukaan normirengaskoko on 235/60R18. Talvirenkaisiin tuo varmaan riittäisikin ja silloin kitkarenkailla melutaso laskee selkeästi (edellisessä RX 450h 2016:kin tämän havaitsi kitkarenkaisiin siirryttäessä).

Luulisi, että ilmajousitusta saa säädettyä comfort-suuntaan. Esite mainitsee, että se säätyy automaattisesti eri korkeuksille kuormauksen ja ajonopeuden suhteen.

Poissa Coraze

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #130 : 14.09.2018 16:02 »
Liikaa näköjään tuli luettua näitä viestejä kun pihassa möllöttää nyt -13 RX450h Executive, 82t ajettuna  :)
Ensimmäinen Lexus BMW ukolla, saa nähdä miten käy. Ainoana ihmetyksenä on että missähän saa softapäivityksiä tehtyä / karttapäivityksiä, onko merkkiliike ainut vaihtoehto?  On nimittäin Kanadasta aikoinaan tuotu ja navigaatiolla ei nyt tee mitään, samoin PSI rengaspaineet olisi kiva saada toiseen formaattiin.

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2118
  • MB GLC 350e
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #131 : 14.09.2018 17:05 »
^Kääk, viittaakohan tuo omiin +_kokemuksiini RX 450 h:sta. ;)

Tässä edellisen sukupolven manuaali RX:stä, josta voi olla hyötyä. Mukana myös lyhyehkö (99 s) ja varsin havainnollinen User Guide. Nämä nettiversiot ovat parempia kun paperiset; niissä on mm. hakutoiminto ja osoittava sisällysluettelo.

https://www.manualowl.com/a/Lexus/2013-RX%20450h/Manual/6497

====================

Itse lähtisin tutkimaan ratin menu valikosta mittajärjestelmän muutosta. Eiköhän Kaivokselassakin tuo onnistu odottaessa...

Poissa Coraze

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #132 : 15.09.2018 09:15 »
^Kääk, viittaakohan tuo omiin +_kokemuksiini RX 450 h:sta. ;)

Tässä edellisen sukupolven manuaali RX:stä, josta voi olla hyötyä. Mukana myös lyhyehkö (99 s) ja varsin havainnollinen User Guide. Nämä nettiversiot ovat parempia kun paperiset; niissä on mm. hakutoiminto ja osoittava sisällysluettelo.

https://www.manualowl.com/a/Lexus/2013-RX%20450h/Manual/6497

====================

Itse lähtisin tutkimaan ratin menu valikosta mittajärjestelmän muutosta. Eiköhän Kaivokselassakin tuo onnistu odottaessa...


Kiitoksia linkistä. Meni eilinen ilta oikein mukavasti noita pläräillessä :)
Rengaspaine muutosta ei itse pysty tekemään (kuin ei myöskään F -> C jos tarvetta) ja jenkkifoorumin mukaan itse Lexuskaan ei pysty tekee jälkikäteen joka kuulostaa todella oudolta. Noh, ensi viikolla lupasivat soitella huollosta ja varailla huoltoaikaa isoon huoltoon niin pitää samalla nuo kysyä.

Poissa Ld

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #133 : 15.09.2018 20:28 »
Kaivokselasta voi ostaa suomenkieliset manuaalit Rx-450 malliin. Hintaa en juuri nyt muista, mutta eivät olleet kalliita.
Mielestäni  paperiset versiot ovat kätevämmät, molempia versioita selanneena.

Poissa Coraze

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #134 : 17.09.2018 12:59 »
jahas, kysely Lexus Kaivokselaan tuotti tuloksen jota en odottanut koskien navi päivitystä:"Karttapäivitystä emme valitettavasti pysty suorittamaan amerikanmalleihin."  :(

Poissa RX14h

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 6
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #135 : 21.09.2018 18:37 »
Onnistuin saamaan ostoilmoituksella suomenkielisen '11 mallin manuaalin. Siinä on myös ilmajousituksen ohjeet, mutta ei mitään pehmennystä sen mukaan ole.

Katselin äsken uuden RX:n esitettä. siinä sanotaan, jotta auto kulkee liikkeelle lähdettyään ensimmäiset 65 km sähköllä?!?
Omassa moottori käynnistyy heti kun painaa kaasua muutaman metrin siirtymän jälkeen vaikka akut ovat täynnä.


Onko todella uudessa mallissa noin tehokkaat akut?


Paikalla nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2200
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #136 : 21.09.2018 20:08 »
Katselin äsken uuden RX:n esitettä. siinä sanotaan, jotta auto kulkee liikkeelle lähdettyään ensimmäiset 65 km sähköllä?!?
Omassa moottori käynnistyy heti kun painaa kaasua muutaman metrin siirtymän jälkeen vaikka akut ovat täynnä.

Esitteessä lupaillaan, että sähköllä voi kiihdyttää parhaimmillaan paikaltaan 65 km/h nopeuteen.

Kilpailijoiden tuotteet saavat Lexus-autoilijatkin haaveilemaan sellaisista ominaisuuksista, joiden tehdas on heidän puolestaan päättänyt olevan tarpeettomia? Tästähän oli aika vahva lausunto pari vuotta sitten: ladattavaa hybridiä ei tule eikä tarvita.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018 20:11 kirjoittanut nemos »

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 170
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #137 : 21.09.2018 20:13 »


...

Onko todella uudessa mallissa noin tehokkaat akut?



Jos vauhtia on alle tuon Nemoksen mainitseman 65 km/h , niin uusi RX450h menee parisen kilometriä sähköllä, mikä on aika tyypillinen matka muillekin Toyota/Lexus hybrideille.

Hieno auto tuo RH450h. Mitä olen netistä lueskellut, niin paljon kehuja se on saanut. Tosin tuossa hintaluokassa pitää riman ollakin aika korkealla.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2118
  • MB GLC 350e
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #138 : 21.09.2018 21:21 »
Onnistuin saamaan ostoilmoituksella suomenkielisen '11 mallin manuaalin. Siinä on myös ilmajousituksen ohjeet, mutta ei mitään pehmennystä sen mukaan ole.
.......

Harmillinen asia. Tuossa 2012 mallin esitteessä ei tosiaankaan mainita ilmajousien kovuussäädöistä; ainoastaan automaattisesta korkeusaseman muutoksesta. Lisäksi saa auton takaosan laskettua lastaamisen helpottamiseksi.

Tuo sähköllä kiihdyttäminen 65 km/h nopeuteen oli mainittu myös NX:n esitteessä. En sitä kyllä onnistunut saavuttamaan EV-tilassakaan, vaikka maltillisesti kiihdytin. Markkinoinnin hypettä. ;)
======================

Tuo 65 kilometriä sähköllä olisikin jo kova juttu. Silloin oltaisiin samalla tasolla eurooppalaisten uuden sukupolven plugarien kanssa. Toyota/Lexuksen uutisointi on hiukan epätarkkaa, mutta jotain uutta SUV-korillista plugari- tai sähkö- tai vetymallia on odotettavissa olympiavuonna. Katsellaan...

Poissa RX14h

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 6
Vs: Lexus RX 450h
« Vastaus #139 : 21.09.2018 21:50 »
Sorry, vähän huolimattomasti luin tuota esitettä. Näinhän siinä lukee:
" LIIKKEELLE LÄHTÖ  Liikkeelle lähtiessä voimakkaat sähkömoottorit kiihdyttävät RX:n nopeasti 65km/h vauhtiin, miltei äänettömästi ja täysin ilman päästöjä. "
Juu taitaa utopiaa olla tämäkin.

 

https://www.efh.fi