-karppa-
Legenda
- Liittynyt
- 6.4.2017
- 10.2.2021 klo 14:07 / Akkulaturit
Kärkkäinen vai motonet poisteli artic battery heatereita alle 30 euroa, niin sellainenkin tuli hankittua. Saisi vain asennettua, mutta defallakin pärjännyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-karppa- sanoi:Kärkkäinen vai motonet poisteli artic battery heatereita alle 30 euroa, niin sellainenkin tuli hankittua. Saisi vain asennettua, mutta defallakin pärjännyt.
Karvis sanoi:Motonetissä niitä oli joskus myynnissä, sitä ei vaan saanut käyttää AGM-akulle joten jätin hankkimatta.
-karppa- sanoi:Kukaan ei ole kyennyt perustelemaan miksi toinen on agm akuille ja toinen ei?
Ja kyllä tuollaisen ostin tuolta mutanetistä.
Just tälleen mulla on kiinni Ctekin pikaliitin konehuoneessa nytkin.justindr sanoi:Tuommosessa Ctekin laturissa kun tulee mukana tuo rengasliittimin varustettu pääty, voikohan syntyä mitään probleemaa jos ruuvaisi ne rengasliittimet akkuun kiinni ja jättäisi sinne? Toisessa päässähän on liitin, joten laturin voi ottaa moottoritilasta pois kun sitä ei tarvitse. Ei tarvitsisi niiden hauenleukojen kanssa aina taiteilla. Toki sen liittimen voisi suojata jotenkin.
Vähän hölmö kysymys, mutta parempi kysyä etupeltoon.
ConD sanoi:Just tälleen mulla on kiinni Ctekin pikaliitin konehuoneessa nytkin.
Pelti auki -> laturi kiinni -> alkaa lataamaan
No problem. Sulakehan siellä on välissä.
Tänään ei ihan heti käynnistynyt. Pojan bemari seisoi pari vuorokautta pakkasessa (-35 kovimmillaan) ja aamulla oli -24 asteen kelit kun laitettiin lämpiämään. Huono akku autossa ja hehkut tai niiden ohjainlaite temppuilee niin eipä lähtenyt 3h lämmityksen jälkeen käyntiin. Tallista vara-akku ja sillä lupasi, mutta ei aivan riittänyt. Tökättiin sitten autoa hiukan pihakadulle ja Cruiserin akulla, mutta ei silläkään alkanut oitis käymään parista lupauksesta huolimatta.jkvi sanoi:Kiitoksia vinkistä! Noita on tullut katseltua jo tovin, mutta tähän asti noilla jo olemassa olevilla välineillä autot on käynnistyneet tuumasta toimeen ja kahvikupin juonnin vaatiman hetken jälkeen.
Löysin tuon testin netin syövereistä. TM 19/2006. Ja tosiaan CTEK ainoa joka tiputti virran 0:aan siinä kohtaa kun akun jännite nousi riittävästi (14,4V).Jaran sanoi:kun muistissa on useamman vuoden takaa joku testi missä muut ylläpitolaturit ei oikein osannut tuota ylläpitoa.
Kiitos. Pitääkin kokeilla josko tuosta elpyisi.Mika_M sanoi:Muutaman korjannut noita CTEKin nappeja, se on aika helppo homma. Laturi auki ja jotain kontaktisprayta sinne piirilevyllä olevalle kalvokytkimelle.
Toimiiko tämä ilman puhelinta jos sille on tarve? Esim tuo vaihto pieneen akkuun tai kylmäherättelymoodiin? Puhelinappi on kyllä plussaa, mutta aina parempi jos toimii tarvittaesssa myös ilman sitäHiTec sanoi:Vaan tuon kaveriksi hommasin tässä hiljan Benton Iceman 5.0 BLE, koska siinä on tuo bluetooth ja sitä myöten myös appi jolla laturia pääsee sekä seuraamaan että käskyttämään.
Jaran sanoi:Ja tosiaan CTEK ainoa joka tiputti virran 0:aan siinä kohtaa kun akun jännite nousi riittävästi (14,4V).
No tottahan toki tuossa on myös se Ctek kaltainen mode nappi, jolla homma hoituu. Ja kolleja varten tuohon appiin syötetään ekalla kertaa sun oma salasana, jotta ei muut pääse omilla apeillaan sun laturia käskyttämään. Sähkökatkojen varalta laturi myös muistaa tilansa ja sähköjen palauduttua jatkaa taas siitä mihin jäiJaran sanoi:Toimiiko tämä ilman puhelinta jos sille on tarve? Esim tuo vaihto pieneen akkuun tai kylmäherättelymoodiin? Puhelinappi on kyllä plussaa, mutta aina parempi jos toimii tarvittaesssa myös ilman sitä
No näin olen tuon Ctek kanssa toiminut tuota prätkän pikkuruista akkua ladatessani, syksyllä kiinni ja keväällä irti. Joka kevät on prätkä ollutkin sitten taas tulilla pupu & paukku ilman mitään ongelmia ja akutkin kestäneet vuodesta toiseen 8)Jaran sanoi:Esim tuon Decan ohjeissa luki testin mukaan: "varaajan voi huoletta jättää varaamaan akkua myös pidemmäksi aikaa ilman mitään vahingoittumisvaaraa."
Kuulostaa hyvälle. Pidetään mielessä jos tuo Ctek ei tuosta tokene.HiTec sanoi:No tottahan toki tuossa on myös se Ctek kaltainen mode nappi, jolla homma hoituu. Ja kolleja varten tuohon appiin syötetään ekalla kertaa sun oma salasana, jotta ei muut pääse omilla apeillaan sun laturia käskyttämään. Sähkökatkojen varalta laturi myös muistaa tilansa ja sähköjen palauduttua jatkaa taas siitä mihin jäi
Kuten aiemmin kirjoitin, niin Ctek olikin ainoa tuossa vertailussa, josta voi käyttää nimeä ylläpitolaturi ja joka osasi rajoittaa virtaa aina 0:aan asti.HiTec sanoi:No näin olen tuon Ctek kanssa toiminut tuota prätkän pikkuruista akkua ladatessani, syksyllä kiinni ja keväällä irti. Joka kevät on prätkä ollutkin sitten taas tulilla pupu & paukku ilman mitään ongelmia ja akutkin kestäneet vuodesta toiseen 8)
No juu, periaatteessa kyllä. Taitaa tuolta kellarista BT vieläpä kantaa 1.krs olkkariin, niin pääsee tarkkailemaan akun latinkia vaikka töllöäkin tihrustaessa ;DJaran sanoi:Tuohonhan voisi laittaa kokeilumielessä Bentonin latailemaan prätkän akkua ja katsoa puhelimesta mikä on latausvirta kun akku on täynnä? 8)