autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Rajusti järkyttävät liikenneonnettomuudet  (Luettu 69013 kertaa)

Poissa Ile

• Vakiokalustoa
  • **
Vs: Rajusti järkyttävät liikenneonnettomuudet
« Vastaus #620 : 16.05.2018 21:42 »
Asfalttinuppi ja perässä lavetti.

Mä oon aina ajatellu, että nettiin on helppo kirjotella kaikkee puutaheinää...haluutko korjata väittämääsi?

Poissa TeBsu

« Vastaus #621 : 16.05.2018 21:43 »
Niin no kukin soittaa mihin vaan. Yleensä noille auto kuskeille soittaa juitsari tai joku... Tämän illan aikanaki jutussa on ollut kontti auto, sekä pysähtynyt jono ja jossain luvan,  et joku oli kiilannut eteen,...

Poissa T8 Volvo

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #622 : 16.05.2018 21:43 »
Mä oon aina ajatellu, että nettiin on helppo kirjotella kaikkee puutaheinää...haluutko korjata väittämääsi?

<a href="https://youtu.be/Gd0KQv57Rq0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/Gd0KQv57Rq0</a>

Paikalla dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #623 : 16.05.2018 21:45 »

Voin korjata, kaania ja lavetti
lähetetty minun Hpy:n puhelinkioskista.

Poissa TeBsu

« Vastaus #624 : 16.05.2018 21:48 »

Kasi kone ja suorat putket? ??

Poissa Zaasa

• Klassikko
« Vastaus #625 : 16.05.2018 21:49 »
Niin no kukin soittaa mihin vaan. Yleensä noille auto kuskeille soittaa juitsari tai joku... Tämän illan aikanaki jutussa on ollut kontti auto, sekä pysähtynyt jono ja jossain luvan,  et joku oli kiilannut eteen,...
Onko paljon verta alkoholissa nyt?
Tarkkailussa

Poissa Ile

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #626 : 16.05.2018 21:50 »

Just tota mä mietin....nesteen säiliöautot kerää maatiloilta maidot ja valion autot jakaa polttonesteet....eikö?

Poissa Mrk

• Klassikkoainesta
  • S1000XR+S1000RR + A5 SB 1.4TFSI + A3TDI quattro
« Vastaus #627 : 16.05.2018 21:52 »
Mitäs volvokuskit sit tekee?

Haaveilee Scaniasta.

No mutta lässynlää. Todennäköisin syy on ollut se ettei ole katsottu eteenpäin syystä tai toisesta jos on kerran paikallaan olleisiin törmätty. Kaiken maailman hätäjarrumersuteoriat voi rinnastaa muihin foliohattujuttuihin, mahdollista mutta ei todennäköistä.

Poissa Zaasa

• Klassikko
« Vastaus #628 : 16.05.2018 21:55 »
Kaiken maailman hätäjarrumersuteoriat voi rinnastaa muihin foliohattujuttuihin, mahdollista mutta ei todennäköistä.

Ei mahdollista ainakaan pahiten kärsineessä Nissan Almerassa jossa koirat kuoli ja kuski loukkantui.
Tarkkailussa

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #629 : 16.05.2018 22:00 »

Poliisi on täysin kuutamolla kyylätessään pieniä ylinopeuksia motareilla ja maanteillä.

Jos yksi poliisin tehtävistä olisi taata kanssakulkijoiden turvallisuus niin he kohdistaisivat voimansa näihin kännykänräplääjiin, motskarilla liikkuessa näkyvyydessä piisaa ja yleinen kaameus paljastuu, ihan liian moni pitää kännykkäänsä kädessään ties mistä syystä. Mutta siihen tarvittaisiin ihmisiä, esim. tolpat toimivat itsekseen.

Poissa billy.gif

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #630 : 16.05.2018 22:10 »
Mutta kun mikään muu ei vaaranna samalla mitalla liikenteessä ihmishenkiä kuin YLINOPEUS. Sen vuoksi mitään muuta ei ole tarpeellista valvoa edes etäisesti vastaavilla resursseilla (kameravalvonta niin kiinteä kuin siirreltävät kamera-autot) kuin ylinopeutta. Kun edes kännissä ajamista ei valvota yhtä intensiivisesti niin mitäpä luulet millainen painoarvo liikenteen valvonnassa on kännykän käytöllä? ::)

Toki on milloin mitäkin tempauksia ja oikein "tehovalvontoja" joissa valvotaan jotain vähemmän tärkeää asiaa X (esimerkiksi suojatiesääntöjä, pyöräilijöitä tai vaikkapa kännykän käyttöä liikenteessä) jopa 24h 365 päivästä / 8760 tunnista vuodessa. Prosentuaalisesti se on mahtavat 0,27%  :D
Alfa Romeo Mito QV '10
Ferrari 360 Modena F1 '01

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #631 : 16.05.2018 22:12 »
Suojatiesäännöt ei kyllä minun oikeustajussa ole millään muotoa vähemmän tärkeä asia. Ajoetäisyyksiä olisi aivan mahdollista valvoa automaattisesti, jos vaan haluttaisiin.

Mitäs jos operaattorit määrättäisiin estämään puhelut kaiksta yli 10 km/h liikkuvista puhelimista. Sekin olisi teknisesti mahdollista ja sehän on ihan sama kuka siellä autossa puhuu, se häiritsee kuljettajaa joka tapauksessa. Joo, ei toimi, kun pitäisi estää myös data, koska monella suurin osa puheluista kulkee dataliikenteenä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2018 22:15 kirjoittanut Penguin »

Poissa Urlaub

« Vastaus #632 : 16.05.2018 22:14 »

Musta neli- tai viisiakselinen kippilavallainen Scania siinä pientareella seisoi.

Poissa Urlaub

« Vastaus #633 : 16.05.2018 22:15 »
Suojatiesäännöt ei kyllä minun oikeustajussa ole millään muotoa vähemmän tärkeä asia. Ajoetäisyyksiä olisi aivan mahdollista valvoa automaattisesti, jos vaan haluttaisiin.

Ei tainnut Vantaallakaan olla kyse turvaväleistä, koska takaa tulija ajoi seisovan jonon perään. Ei auta vaikka olisi kilometrin turvaväli, jos ei huomaa jonon pysähtyneen.

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #634 : 16.05.2018 22:19 »
Joo, ei tuollaiseen auta mikään valvonta, eikä edes Volvon City Safety vai mikä se on.

Siinä kun täällä tutkitaan tuollaista liikenteenvaarantamisena, niin jenkeissä vastaavasta tipahtaa murhasyyte.

Poissa T8 Volvo

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #635 : 16.05.2018 22:21 »
Pitäisi lisätä ja pakollistaa kotimiasten ja ulkomaisten rahtareiden liikenneopetusta. Näin saataisiin maahan oikeita ammattilaisia enemmän.

• Legenda
« Vastaus #636 : 16.05.2018 22:22 »
Musta neli- tai viisiakselinen kippilavallainen Scania siinä pientareella seisoi.

Oikea auto. Voi olla että lavetti ei ollut perässä ja olen ymmärtänyt kaverin selostuksen väärin...pitää huomenna pyytää tarkennusta.

• Legenda
« Vastaus #637 : 16.05.2018 22:23 »
Ei tainnut Vantaallakaan olla kyse turvaväleistä, koska takaa tulija ajoi seisovan jonon perään. Ei auta vaikka olisi kilometrin turvaväli, jos ei huomaa jonon pysähtyneen.

Jotain apua olisi ollut hätäjarrutoiminnosta, tämän kyllä soisi yleistyvän varsinkin rekkoihin.

Poissa Mrk

• Klassikkoainesta
  • S1000XR+S1000RR + A5 SB 1.4TFSI + A3TDI quattro
« Vastaus #638 : 16.05.2018 22:25 »
Oikea auto. Voi olla että lavetti ei ollut perässä ja olen ymmärtänyt kaverin selostuksen väärin...pitää huomenna pyytää tarkennusta.

Oli perässä, näkyy videolla.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/koira-kuoli-ketjukolarissa-keha-iii-lla-kaistat-itaan-suljettuina-lahes-kaksi-tuntia/6910680#gs.JROw2ZA

Edit: onks toi tiekarhu tullut lavetilla rutkasti eteenpäin, vai näyttääkö vaan. Sidonta viimeisen päälle?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2018 22:28 kirjoittanut Mrk »

Poissa Urlaub

« Vastaus #639 : 16.05.2018 22:28 »
Jotain apua olisi ollut hätäjarrutoiminnosta, tämän kyllä soisi yleistyvän varsinkin rekkoihin.

On se niihinkin saatavilla, mutta kun se maksaa, eikä isäntä saa rahdista senttiäkään enempää hintaa..

Pakolliseksi pitäisi tehdä, kuten absit aikoinaan.

https://www.efh.fi