autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lexus IS 300h  (Luettu 73804 kertaa)

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #320 : 24.01.2019 10:54 »
Millainen kulutus Lexuksella on pikkupyörityksessä näin talven pakkasilla? Hieman risoo tuon oman Mersun (c220d) kova kulutus kylmällä. Roikan päästä lähdettäessä tuuppaa kulutus olemaan jopa 12-13l kun ajelee vain viitisen kilometriä suuntaansa. Viime tankillisen kulutus taisi olla 10l/100km. Lämpimällä autolla maantiellä pääsee kyllä alle viiden litran.
Eilen aamulla, pakkasta -9, ajoin ISh:lla tunnin säteilylämmityksen jälkeen 53 km matkan. Startin jälkeen 6 km:n jälkeen ajotietokone näytti 6,6 l/100 km. Koko matka meni keskikulutuksella (ajotietokone) 5,1 l/100km. Matkan nopeudet olivat 40-80 km/h rajoituksella olleita lumi/asfaltti teitä. Helekutinmoisessa lumipyryssä. Jäähdytysnesteen lämpötilamittari oli 2 km:n jälkeen "vihreällä" ja 5-6 km:n jälkeen normaalitasolla.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5219
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #321 : 24.01.2019 11:04 »
Pari viikkoa sitten koeajolla NX 300:lla :)
Reilu 20km koeajo missä pari "kovempaa" kiihdytystä moottoritielle ja tasasta 105km/h ajoa. Hieman kaupunkiajoa perään. Kone oli kylmä kun liikkeen pihasta lähdin.
7,2 litraa näytti omaksi kulutukseksi 8)
Ennen nollausta oli 8,7l kulutus taulussa, joka oli ilmeisesti pidemmältä matkaa, kun moni koeajaja ei varmaan nollaa tuota mittaria.
Sellaisen havainnon tuosta NX tein, että ratti ei lämmennyt ollenkaan yläosasta?



Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #322 : 24.01.2019 11:16 »
Pari viikkoa sitten koeajolla NX 300:lla :)
Reilu 20km koeajo missä pari "kovempaa" kiihdytystä moottoritielle ja tasasta 105km/h ajoa. Hieman kaupunkiajoa perään. Kone oli kylmä kun liikkeen pihasta lähdin.
7,2 litraa näytti omaksi kulutukseksi 8)
Ennen nollausta oli 8,7l kulutus taulussa, joka oli ilmeisesti pidemmältä matkaa, kun moni koeajaja ei varmaan nollaa tuota mittaria.
Sellaisen havainnon tuosta NX tein, että ratti ei lämmennyt ollenkaan yläosasta?
T/L-autoissa ratti lämpenee vain varttia vailla kolme alueelta n. 20 cm:n matkalta puolellaan.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa sojokki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 54
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #323 : 24.01.2019 11:17 »
Eilen aamulla, pakkasta -9, ajoin ISh:lla tunnin säteilylämmityksen jälkeen 53 km matkan. Startin jälkeen 6 km:n jälkeen ajotietokone näytti 6,6 l/100 km. Koko matka meni keskikulutuksella (ajotietokone) 5,1 l/100km. Matkan nopeudet olivat 40-80 km/h rajoituksella olleita lumi/asfaltti teitä. Helekutinmoisessa lumipyryssä. Jäähdytysnesteen lämpötilamittari oli 2 km:n jälkeen "vihreällä" ja 5-6 km:n jälkeen normaalitasolla.
Uti

Eikö sinulla ole letkulämmitin autossa? Minulla ainakin on ja eipä ainakaan Defalla ole muuta tarjollakaan 300h moottoriin.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #324 : 24.01.2019 11:20 »
Eikö sinulla ole letkulämmitin autossa? Minulla ainakin on ja eipä ainakaan Defalla ole muuta tarjollakaan 300h moottoriin.
No olen olettanut, että on tuo säteilylämmitin! Mistä minä tiedän mikä se on?? Defa joka tapauksessa.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #325 : 29.01.2019 11:44 »
Letkulämmitinhän se on minullakin. Näin paljon "automies" tietää!
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Henksuli

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #326 : 29.01.2019 13:56 »
Aamulla pieni pelko että jumissa on..luistoneston piti poistaa, jotta pääsi eteenpäin. En ole vielä kokeillut ”snow” moodia, joten varmaan sitäkin ehkä joutuu jossain välin testaamaan.

Poissa harman

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #327 : 13.03.2019 19:19 »
Vieläkös olette olleet tyytyväisiä 300h omistajia? Millaisia talvikulutuksia on käytännössä ollut ja millaisella ajolla?

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #328 : 13.03.2019 20:22 »
No minä vaihdoin ISh:n C-sarjan 4Maticiin. Olin kyllä tyytyväinen Lexukseen, ainoa miinus oli näin lumisena talvena tuo kaksipyöräveto, tosin ISh menee 50/50-painojakaumalla yllättävän hankalistakin paikoista. Pätkäajossa nyt talvikelillä Meseen verrattuna ISh kulutti n. 2 - 2,5 l vähemmän. Maantiellä litran vähemmän näin talvirajoituksilla.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa mmnnmm

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
  • IS300h
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #329 : 17.03.2019 15:07 »
Vieläkös olette olleet tyytyväisiä 300h omistajia? Millaisia talvikulutuksia on käytännössä ollut ja millaisella ajolla?

Pätkäajossa talvella sähköajon osuus pienenee aika merkittävästi kun hybridisysteemi vaatii vähän lämmittelyä. Kun lämpiää niin eroa kesäkulutuksiin on aika vähän, tosin kun moottori sitten jäähtyy akkuajolla niin käynnistelykierre on valmis alkamaan.

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 214
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #330 : 12.04.2019 17:49 »
Onko IS ominaisuus että Hakka 8 piikkipyörillä vetelee urissa ja valuu  60 vauhdissa ajoratapaikkauksissa?
Auto ja ohjaus tuntui uskomattoman tyrnälätä joten tuo vaeltelu pisti häiritsemään. Kun ohjauskin on, sanoisko ylinopea oli ajaminen vähän työlästä ja kaksin käsin sai rattia pidellä.

Koeajon kulutus oli auton oman tieturin mukaan 8.3l/100KM. Puolet oli moottoritietä ja takaisin 50 katuja muutaman kerran pysähtyen. Tykkäsin kovasti paitti se vaeltelu/vetely. Ohjaus ei kyllä vedellyt.

Toinen asia on ajomäärät. Autot on käytettynä ja uuten jotenkin ylihinnoiteltuja. Liekö vain Suomiongelma?
Yhtäkaikki Järkevän hintaisi 2015 Executive varusteltuja on todella vähän niilläkin on ajettu lähemmäs 100tkm.
Auto on kuitenkni bensakoneinen joten mitenkähän mahtaa olla tuon 100tkm ajetun kanssa jos tarkoitus oliis ajaa 60-80tkm autolla? Toinen vaihtoehto on ostaa COmfort malli hyvin vähillä kilometreillä mutta niissä on vakiona vain cruise ja aukeavat ikkunat.  Lekan uutena ostaneet näyttää yvarustevinkkelistä htä piheiltä kuin Volvon uutena ostaneet.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #331 : 12.04.2019 18:51 »
Omat kokemukset Nokian R2-kitkoista, 16-tuuman. Oli hyvä ajaa, en tuntenut uria. Mielipiteeni IS300h:n teknisestä kestävyydestä ja luotettavuudesta on, että normikäytössä ja huollettuna tuo 100 000 km on voimalinjan osalta vasta alkuverryttelyä. Eli huoletta voi hankkia tuollaisen käytettynä. Akkutakuuhan on 10 vuotta tai 350 000 km merkkihuollosta merkkihuoltoon. Toyotan huoltopisteet ovat hyväksyttyjä merkkihuoltoja. Jokaisessa huollossa tehty akkutesti(dokumentti huoltokirjan välissä?) pitää tuon akkutakuun voimassa. Hybriditekniikalla on takuu 5 v/150000 km muistaakseni.
Comforteissa on ainakin uudemmissa usein, kuten omassani oli, business-paketti, jossa tutkat e/t, avaimeton kulku sekä himmentyvä taustapeili. IS:ään saa myös Lexus-navin jälkiasenteisena n. hintaan 1200 euroa asennettuna. Minulla oli tuo navi. Kuopion Hartikaisella on uudenveroinen my2018 myynnissä, suosittelen!
Uti
« Viimeksi muokattu: 12.04.2019 18:54 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 104
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #332 : 12.04.2019 21:16 »
Itsellä ollut seurannassa nämä IS300h:t nettiauton hakuvahdissa. Vetokoukullisia on tosi vähän ja autojen kiertonopeus tuntuu olevan todella hidas. Mm. tätä vähän miettinyt https://www.nettiauto.com/lexus/is/10063416 ,syksystä asti ollut myynnissä ja tonnilla pyyntiä tiputeltu. Ruotsista katellut tätä https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-is-300h-comfort-1050-12822050 . Ruotsissa tuntuu kaikissa COMFORT-varusteisissa melkein olevan sadetunnistin/tutkat vakiona, varmaan varustetasoissa eroa ollut. Tuo Ruotsin versio 23000€+4500€ veroja=27500€. Houkuttais vähä Ruottin tuonti..
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #333 : 12.04.2019 21:57 »
Kannattaisi etsiä 2017 fl. malli. Tuntuvia parannuksia alustaan ja ohjaukseen. Jousituksen mukavuus parantunut ohjauksen lisäksi. Keulan ilme muuttui myös.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 104
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #334 : 12.04.2019 22:30 »
Kannattaisi etsiä 2017 fl. malli. Tuntuvia parannuksia alustaan ja ohjaukseen. Jousituksen mukavuus parantunut ohjauksen lisäksi. Keulan ilme muuttui myös.
Uti

Kiitos, enpä tiennyt, että on tullut muitakin muutoksia kuin keula.
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa Henksuli

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #335 : 14.04.2019 06:09 »
Myös tässä 2017 jälkeisissä on tämä Lexuksen safety system ja muistaakseen 2018 syyskuun jälkeen näiden uusien päästömittauksien takia hinnat muuttui, jolloin safety system tuli vakioksi. Myös ledivalot tuli myös karvalakkimalleihin.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #336 : 14.04.2019 08:25 »
Myös tässä 2017 jälkeisissä on tämä Lexuksen safety system ja muistaakseen 2018 syyskuun jälkeen näiden uusien päästömittauksien takia hinnat muuttui, jolloin safety system tuli vakioksi. Myös ledivalot tuli myös karvalakkimalleihin.
Tosiaan MY2018 Comfortlinessä ovat kaikki valot sisävaloja myöten ledejä. Myös varashälytin sisätutkalla vakiona.
Lexus ei näistä mallien päivityksistä paljoa kerro. Itsekin jouduin kaivelemaan tietoja vaikka mistä. Lexus myös ilmoittaa korin maalauksen olevan itse naarmuja korjaava. Eli hiusnaarmut korjautuisivat lämpimässä itsekseen. Monet luulevat, että IS300 on vain kalliimpi Avensis mutta näinhän ei ole. Kaikki on toisin IS:ssä, korin ja alustan alumiiniosia myöten.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 745
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #337 : 14.04.2019 09:43 »
Oletko varma, että itsekorjautuva lakka on useammassakin värissä? Muistelin että se koski vain paria sävyä..

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #338 : 14.04.2019 10:10 »
No ei ole tarkempaa tietoa josko olisi vain tietyissä väreissä. Onkos Lexuksella erikoisvärejä listalla?
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 214
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #339 : 14.04.2019 10:37 »
Tuli koeajettua toistakin yksilöä (80tkm ajettu) oikein tositarkoituksella. On tuo voimalinja vain eriepeli systeemi.
Auto ei oikein irtoa paikalta kovin terävästi mutta turbo/DSG viivettäkään ei ole. MUTTA sitten kun vauhtia on yli 80 niin tuntuisi että meno vai paranee. Mitään faktaa ei itsellä ole mutta fiilis on että ohituskiihtyvyys olisi rajumpi kuin nykyisessä 190hp konsernituotteessani vaikka paikalta kiihtyvyys lupaus onkin selvästi heikompi.

Tämä yksilö oli Italian tuontia ja alla aika lopussa olevat kitkat. Kulki ihan nätisti suoraan. Kova vaihtoehto Volvolle tässä <35ke hintaluokassa. Ei tuo silti ihan yhtä hyvä ja vaivaton ajaa ole kuin Volvo mutta jollain tavalla viihdyttävämpi.

Lekat on kalliimpia ja suorkeasti varusteltuja mutta diesel veron puute tasoittaa kustannukset 4v ajalle kun kaikki huomioidaan.

Kyllä menee auton vaihto vaikeaksi  :-X