autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lexus IS 300h  (Luettu 72269 kertaa)

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #300 : 23.10.2018 08:20 »
Kohta vuosi ajeltu ja huoltoakin pukkaa. Hyvät kokemukset viime kerralta Kaivokselasta, sinne siis toistamiseen! Yksi kumma ominaisuus tullut ilmi. Ei ole tullut autonvaihtokuumetta, ei pienintäkään  ::)
Jos olisi tykkään-nappi, painaisin. Samat ajatukset tuosta kuumeesta, vaikka kohta 6 kuukautta lähestyy!
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa sojokki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 54
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #301 : 23.10.2018 08:45 »
Täällä 7 kuukautta takana ja eipä ole ollut päivääkään ikävä W205:ta.

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #302 : 24.10.2018 13:50 »
Laitetaanpa nyt vielä ajankohtaista asiaa. Lexus IS:n rengaspainevahtien ohjelmointi.
Kun olet vaihtanut uuden rengassarjan jonka paineanturit on ohjelmoitu Lexukseen: Auto käynnissä, vaihde P-asennossa. Paina asetusnappulaa 3 kertaa nopeilla painalluksilla. Odota 3-5 min kun rengasvalo vilkkuu ja palaa vuorotellen. Lopuksi pitäisi sammua. Tällöin uusi rengassarja on asetettu autoon. Tämän jälkeen tee pitkä painallus, jonka aikana rengasvalo vilkkuu 3 kertaa, jolla asetat rengaspaineet oikeaksi (jos ne ko. lämpötilassa ovat oikeat). Eli Toyotoissa (RAV4 hybrid) sama prosessi.

Tänään vaihdettu R2 205/55/16 pyörät orkkis vanteilla alle. Hiljaista on!

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa jaston

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #303 : 06.11.2018 08:15 »
Lexus kiinnostaisi, nettiauton käytetyt tuntuu olevan pitkälti osin Ruotsista tuotuja.
Mites tuollaisen noin 100tkm ajetun -13/-14 vm auton ostaminen, onko suht riskitön hankinta vai pitäisikö katsella tiettyjä kohtia tarkemmin?

Mitenkäs näissä kulutus pysyy kurissa, jos pääosin taajama/kaupunkiajoa harrastaa?
Pärjääkö tuon takakontin kanssa, näyttää melko ahtaalta?

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #304 : 06.11.2018 09:05 »
Lexus kiinnostaisi, nettiauton käytetyt tuntuu olevan pitkälti osin Ruotsista tuotuja.
Mites tuollaisen noin 100tkm ajetun -13/-14 vm auton ostaminen, onko suht riskitön hankinta vai pitäisikö katsella tiettyjä kohtia tarkemmin?

Mitenkäs näissä kulutus pysyy kurissa, jos pääosin taajama/kaupunkiajoa harrastaa?
Pärjääkö tuon takakontin kanssa, näyttää melko ahtaalta?
Ainoa asia, joista luotettavuus häiriöitä olen maailmalta lukenut koskien IS hybridiä, on 12V ns. käynnistys akku. Akku voi jatkuvassa pätkäajossa loppua jo 3 vuoden jälkeen. Uuden kustannus lienee n. 200-300 euroa. Akku sijaitsee tavaratilassa. Akku on ns. VLSI-akku. Itselläni on Defan kiinteä 4A:n akkulaturi, eli akku latautuu aina kun autoni on lämpötolpassa. Muita harmeja ei ole juurikaan näkynyt. Olisi myös hyvä tsekata, onko kohde autossa hybrid akkujen 10 vuoden akkuturva voimassa. Vuotuisten määräaikaishuoltojen yhteydessä tehtävä akkutesti pitää takuun voimassa aina seuraavaan huoltoon saakka max. 10 vuotta tai 350 000 km.
Tavaratila on melko matala mutta laaja. Myös ns. murskasaranat ovat mukana, joka voi vielä vaikeuttaa tavaratilan käyttöä jossakin tilanteessa. Aukko on myös melko pieni, joten tilava tavaratila mutta ei paras tavaran kuljetusauto.
Muutoin olen sitä mieltä, että IS hybrid voisi olla yksi luotettavimmista ja vähä vikaisimmista ajoneuvoista, jos sellaista listaa olisi.

Taajama-ajossa T/L-hybriditekniikka on taloudellisimmillaan. IS hybridin kulutus on kaupunkiajossa 5-6 litran välillä. Keväästä syksyyn kaupunkikulutus on n. 5 l/100 km ja loppusyksystä kevääseen lähempänä 6 litraa/100 km.  Tosin siten että kylminä kausina kulutus lyhyellä ajomatkalla nousee auton lämmittämisestä johtuen mutta mitä pidempi kaupunki ajelun kesto on, sitä alemmas keskikulutus painuu myös talvisin. Tällöin auton lämmityksen alkukilometrien kulutus lisän vaikutus ajomatkan kokonaiskulutukseen vähenee.
Uti
« Viimeksi muokattu: 06.11.2018 09:09 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa defander

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #305 : 07.11.2018 14:30 »
Aika paljon joo Ruotsin tuonteja ja harvassa lohkista/sisäpistoketta. Hyvä huomata ettei tule yllätyksenä pieni lisäkustannus.

Joissakin näkyy olevan vetokoukkujakin. Miten hybridi + koukku yhdistelmään pitäisi suhtautua kun varoitellaan koukun sopimattomuutta hybriditekniikan kansa?
« Viimeksi muokattu: 07.11.2018 14:32 kirjoittanut defander »

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3569
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #306 : 07.11.2018 14:38 »
Rekisteriotteesta selviää vetopainot. Jos se on nolla, on kuula pyörätelinettä tms. varten.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #307 : 07.11.2018 14:46 »
Joissakin näkyy olevan vetokoukkujakin. Miten hybridi + koukku yhdistelmään pitäisi suhtautua kun varoitellaan koukun sopimattomuutta hybriditekniikan kansa?
Ihan normaalisti. IS:llä saa vetää 750kg kärryä.

Poissa defander

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #308 : 07.11.2018 19:13 »
No, alkupään hybrideihin ei yksinkertaisesti ei ole saanut asentaa koukkua ja noista on jäänyt mielikuva että kun auto lähtee aluksi pelkällä sähköllä liikkeelle, niin peräkärryn massa voisi aiheuttaa liian suurta rasitusta sähkömoottorille tms. liittyville komponenteille. Siksi nyt ihmettelen koukkuasiaa, vaikka joo on se sallittua ja niitä saa asentaa, mutta onko hybridi jolla on vedetty kärryä jotenkin riskisempi ostos? "Kuluttaako" (sallitun painoisen) kärryn vetäminen autoa niin että pitäisi eritoten enemmän ajettuja koukullisia vältellä jos käytettyä etsii?

Nyt ilmiselvä vastaus on tietty että: Ei huolta koska koukku on sallittu valmistajan puolelta asentaa ja komponentit on varmasti kehittyneet ja vahvistettu kestämään enemmän. Mietin silti asiaa siltä kantilta, että onko X määrän ajettu koukullinen hybridi loppuunajetumpi kuin vastaava ei-hybridi?

Poissa mmnnmm

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
  • IS300h
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #309 : 08.11.2018 16:23 »
Kontti riittänyt mitoiltaan joka tilanteessa. On 2 lasta turvaistuimissa joten tavaraa ja rattaita saa kuskailla. Mataluudesta pientä miinusta. Samoilla linjoilla kulutuksen suhteen eli 5-6 litraa.

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #310 : 24.11.2018 18:50 »
Hiljaista tällä saitilla! No ISh:stä kokemuksia alkutalven osalta. Ensi liukkailla tulee nuoruus mieleen, ajamisen iloa takavetoisella! Moottori sekä ohjaamo lämpenevät pikavauhtia pikku pakkasilla, istuin lämmitys myös nopea ja tehokas. Tuulilasin lämmitystä kaipaisi edellisen hybrid Ravin tapaan. Voimalinja ja auton hiljaisuus kitkarenkailla jaksaa ihastuttaa. Ja täydellinen sivuäänien puuttuminen. Ulkonäkökin (auton) näin "toyota miehenä" toimii edelleen puolen vuoden suhteen jälkeen. Takavetoisen kääntyvyys ja ketteryys on kivaa, sutimiset eivät tunnu ohjauksessa. Kulutus pikkupakkasilla kaupunkipyörityksessä 6 litran kieppeillä /100 km. Edellinen takavetoinen oli MY2014 F30 BMW, josta tuli luovuttua muutamien ong..ominaisuuksien takia, tai muuten vain. Kun en autoa ole koskaan työajossa  tarvinnut ovat kaikki ajot olleet ja ovat pelkkää huvia. Neliveto tekee huviajon tylsäksi. Kokemusta mm. Audi A4:stä. Ymmärrän ja hyväksyn kyllä vasta argumentit. Tällä hetkellä ISh tuntuu sopivalta autolta minulle.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Macel

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #311 : 31.12.2018 16:15 »
Mitenkäs nuo lämpötilansäätimet ovat toimineet pakkasella? Pelaako liukutoiminto hanskat kädessä?

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #312 : 31.12.2018 16:55 »
Mitenkäs nuo lämpötilansäätimet ovat toimineet pakkasella? Pelaako liukutoiminto hanskat kädessä?
Yllättäen toimii nahkahanskoilla, herkkyys hieman kärsii. Muutoin olen sitä mieltä, että moinen lämpötilan säätösysteemi ei kuulu autoon!
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa mmnnmm

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
  • IS300h
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #313 : 31.12.2018 17:04 »
Hanskoista ei tietoa mutta on ensimmäinen auto jossa on ollut kesät/talvet
sama lämpötila asetettuna (+20) eikä siihen ole tarvinnut kajota. Lasitkaan ei tunnu huurtuvan Auto-asennossa. Olenkohan edes koskaan koskenut siihen tuulilasille puhallus -nappiin. Kumma laitos tää is kun menee aina kehumiseksi nää viestit  :)

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #314 : 03.01.2019 08:33 »
"in November, for my new company car, I ordered an IS300h Advance with Premium Nav option - and was given a delivery date of February, which was to be delivered in March as a 19 Plate.
Just had an email from the lease company telling me that Lexus have just said that the Advance model is being discontinued as the range is being revised along the lines of the UX etc - there will only be the IS300h, the F Sport and the Takumi from MY2019. 
I can find no official documentation about this change - Lexus Leicester (and Lexus UK on Twitter) did confirm the transition is happening, but nothing has been released to public yet."
ta

Tuolta Brittien IS-foorumilta bongattua; Lexus näyttää muuttavan ISh-mallistorakenteensa mukailemaan uuden UX:n linjoja vuodelle 2019, eli 3 versiota + pari varustepakettia mm. Navi etc.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #315 : 15.01.2019 19:31 »
Lexus näyttää asentavan vakiovarusteeksi ainakin my2018 IS300h-malliin aktiivihiili sisäilmansuodattimen. Tämähän toimii hienosti hienon pölyn mm. siitepölyn torjunnassa. Talvikäytössä tämä aktiivihiili on hieman liian tukkoinen ja voi aiheuttaa ääriolosuhteissa lievää ikkunoiden huurtumista sisäpuolelta ja vaimentaa myös hieman puhalluksen tehoa.

Valitettavasti Lexus ei tarjoa IS-malliin vaihtoehtoista ei aktiivihiilisuodatinta, joka olisi parempi talvikäyttöön. IS:n sisäilmansuodattimen vaihtohan on helppo itsekin tehdä. Youtubesta löytyy hyviä ohjevideoita, tosin enimmäkseen vanhempiin IS-malleihin mutta niillä pärjää.

Huomenissa saan käsiini ei aktiivihiili mallin(tarvike), jonka pitäisi sopia IS:ään.

Testailin aktiivihiili suodatinta sekä ei aktiivihiili suodatinta aikoinaan my2012 Priukseni kanssa ja totesin ei aktiivihiilisuodattimen olevan selkeästi parempi etenkin talvikäytössä.

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Henksuli

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #316 : 16.01.2019 21:35 »
Terve, täytyy nyt kirjoitella omia kokemuksia tästä autosta.
Toinen hybridi menossa ja edellinen oli 2013 mallin farkku Auris ja täytyy nyt sanoa, että tyytyväinen olen tähän 2018 mallin leksukseen.
Plussat tässä on tosi hiljainen auto vaikka kesänakit ovat 225/45 R17 ja edellisessä autossa oli samalla koolla. Tietenkin täytyy nyt sanoa, että huono vertailu kun autot eivät ole samassa hintaluokassa. Navigointi ei nyt ihan paras, kun ajattaa välillä moottoritien liittymistä pois vaikka pitää jatkaa moottoritiellä. Riskillä jätin autoa tilattaessa täysnahat pois, kun niillä olisi tullut sähkösäädöt ja ristiseläntuen. Normipenkit sopii hyvin minulle ja tahara/nahkapenkit toimii sekä ovat erittäin siistit.

Henksuli

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #317 : 17.01.2019 11:31 »
Tervetuloa kerhoon "Henksuli". Mukava kuulla lexuslaisia mielipiteitä ja kokemuksia.

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 853
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #318 : 18.01.2019 15:10 »
Tässä on IS:ään sopiva EI aktiivihiili sisäilman suodatin vaikka talvikäyttöön. Saa vaikka Motonetistä.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Exodus

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #319 : 24.01.2019 10:42 »
Millainen kulutus Lexuksella on pikkupyörityksessä näin talven pakkasilla? Hieman risoo tuon oman Mersun (c220d) kova kulutus kylmällä. Roikan päästä lähdettäessä tuuppaa kulutus olemaan jopa 12-13l kun ajelee vain viitisen kilometriä suuntaansa. Viime tankillisen kulutus taisi olla 10l/100km. Lämpimällä autolla maantiellä pääsee kyllä alle viiden litran.