autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lexus IS 300h  (Luettu 63058 kertaa)

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #300 : 23.10.2018 08:20 »
Kohta vuosi ajeltu ja huoltoakin pukkaa. Hyvät kokemukset viime kerralta Kaivokselasta, sinne siis toistamiseen! Yksi kumma ominaisuus tullut ilmi. Ei ole tullut autonvaihtokuumetta, ei pienintäkään  ::)
Jos olisi tykkään-nappi, painaisin. Samat ajatukset tuosta kuumeesta, vaikka kohta 6 kuukautta lähestyy!
Uti
Lexus IS300H MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa sojokki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 41
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #301 : 23.10.2018 08:45 »
Täällä 7 kuukautta takana ja eipä ole ollut päivääkään ikävä W205:ta.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #302 : 24.10.2018 13:50 »
Laitetaanpa nyt vielä ajankohtaista asiaa. Lexus IS:n rengaspainevahtien ohjelmointi.
Kun olet vaihtanut uuden rengassarjan jonka paineanturit on ohjelmoitu Lexukseen: Auto käynnissä, vaihde P-asennossa. Paina asetusnappulaa 3 kertaa nopeilla painalluksilla. Odota 3-5 min kun rengasvalo vilkkuu ja palaa vuorotellen. Lopuksi pitäisi sammua. Tällöin uusi rengassarja on asetettu autoon. Tämän jälkeen tee pitkä painallus, jonka aikana rengasvalo vilkkuu 3 kertaa, jolla asetat rengaspaineet oikeaksi (jos ne ko. lämpötilassa ovat oikeat). Eli Toyotoissa (RAV4 hybrid) sama prosessi.

Tänään vaihdettu R2 205/55/16 pyörät orkkis vanteilla alle. Hiljaista on!

Uti
Lexus IS300H MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa jaston

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #303 : 06.11.2018 08:15 »
Lexus kiinnostaisi, nettiauton käytetyt tuntuu olevan pitkälti osin Ruotsista tuotuja.
Mites tuollaisen noin 100tkm ajetun -13/-14 vm auton ostaminen, onko suht riskitön hankinta vai pitäisikö katsella tiettyjä kohtia tarkemmin?

Mitenkäs näissä kulutus pysyy kurissa, jos pääosin taajama/kaupunkiajoa harrastaa?
Pärjääkö tuon takakontin kanssa, näyttää melko ahtaalta?

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #304 : 06.11.2018 09:05 »
Lexus kiinnostaisi, nettiauton käytetyt tuntuu olevan pitkälti osin Ruotsista tuotuja.
Mites tuollaisen noin 100tkm ajetun -13/-14 vm auton ostaminen, onko suht riskitön hankinta vai pitäisikö katsella tiettyjä kohtia tarkemmin?

Mitenkäs näissä kulutus pysyy kurissa, jos pääosin taajama/kaupunkiajoa harrastaa?
Pärjääkö tuon takakontin kanssa, näyttää melko ahtaalta?
Ainoa asia, joista luotettavuus häiriöitä olen maailmalta lukenut koskien IS hybridiä, on 12V ns. käynnistys akku. Akku voi jatkuvassa pätkäajossa loppua jo 3 vuoden jälkeen. Uuden kustannus lienee n. 200-300 euroa. Akku sijaitsee tavaratilassa. Akku on ns. VLSI-akku. Itselläni on Defan kiinteä 4A:n akkulaturi, eli akku latautuu aina kun autoni on lämpötolpassa. Muita harmeja ei ole juurikaan näkynyt. Olisi myös hyvä tsekata, onko kohde autossa hybrid akkujen 10 vuoden akkuturva voimassa. Vuotuisten määräaikaishuoltojen yhteydessä tehtävä akkutesti pitää takuun voimassa aina seuraavaan huoltoon saakka max. 10 vuotta tai 350 000 km.
Tavaratila on melko matala mutta laaja. Myös ns. murskasaranat ovat mukana, joka voi vielä vaikeuttaa tavaratilan käyttöä jossakin tilanteessa. Aukko on myös melko pieni, joten tilava tavaratila mutta ei paras tavaran kuljetusauto.
Muutoin olen sitä mieltä, että IS hybrid voisi olla yksi luotettavimmista ja vähä vikaisimmista ajoneuvoista, jos sellaista listaa olisi.

Taajama-ajossa T/L-hybriditekniikka on taloudellisimmillaan. IS hybridin kulutus on kaupunkiajossa 5-6 litran välillä. Keväästä syksyyn kaupunkikulutus on n. 5 l/100 km ja loppusyksystä kevääseen lähempänä 6 litraa/100 km.  Tosin siten että kylminä kausina kulutus lyhyellä ajomatkalla nousee auton lämmittämisestä johtuen mutta mitä pidempi kaupunki ajelun kesto on, sitä alemmas keskikulutus painuu myös talvisin. Tällöin auton lämmityksen alkukilometrien kulutus lisän vaikutus ajomatkan kokonaiskulutukseen vähenee.
Uti
« Viimeksi muokattu: 06.11.2018 09:09 kirjoittanut Uti »
Lexus IS300H MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa defander

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #305 : 07.11.2018 14:30 »
Aika paljon joo Ruotsin tuonteja ja harvassa lohkista/sisäpistoketta. Hyvä huomata ettei tule yllätyksenä pieni lisäkustannus.

Joissakin näkyy olevan vetokoukkujakin. Miten hybridi + koukku yhdistelmään pitäisi suhtautua kun varoitellaan koukun sopimattomuutta hybriditekniikan kansa?
« Viimeksi muokattu: 07.11.2018 14:32 kirjoittanut defander »

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3362
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #306 : 07.11.2018 14:38 »
Rekisteriotteesta selviää vetopainot. Jos se on nolla, on kuula pyörätelinettä tms. varten.

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9121
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #307 : 07.11.2018 14:46 »
Joissakin näkyy olevan vetokoukkujakin. Miten hybridi + koukku yhdistelmään pitäisi suhtautua kun varoitellaan koukun sopimattomuutta hybriditekniikan kansa?
Ihan normaalisti. IS:llä saa vetää 750kg kärryä.

Poissa defander

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #308 : 07.11.2018 19:13 »
No, alkupään hybrideihin ei yksinkertaisesti ei ole saanut asentaa koukkua ja noista on jäänyt mielikuva että kun auto lähtee aluksi pelkällä sähköllä liikkeelle, niin peräkärryn massa voisi aiheuttaa liian suurta rasitusta sähkömoottorille tms. liittyville komponenteille. Siksi nyt ihmettelen koukkuasiaa, vaikka joo on se sallittua ja niitä saa asentaa, mutta onko hybridi jolla on vedetty kärryä jotenkin riskisempi ostos? "Kuluttaako" (sallitun painoisen) kärryn vetäminen autoa niin että pitäisi eritoten enemmän ajettuja koukullisia vältellä jos käytettyä etsii?

Nyt ilmiselvä vastaus on tietty että: Ei huolta koska koukku on sallittu valmistajan puolelta asentaa ja komponentit on varmasti kehittyneet ja vahvistettu kestämään enemmän. Mietin silti asiaa siltä kantilta, että onko X määrän ajettu koukullinen hybridi loppuunajetumpi kuin vastaava ei-hybridi?

Poissa mmnnmm

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 93
  • IS300h
Vs: Lexus IS 300h
« Vastaus #309 : 08.11.2018 16:23 »
Kontti riittänyt mitoiltaan joka tilanteessa. On 2 lasta turvaistuimissa joten tavaraa ja rattaita saa kuskailla. Mataluudesta pientä miinusta. Samoilla linjoilla kulutuksen suhteen eli 5-6 litraa.