autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Pankkipalveluiden kustannukset  (Luettu 13700 kertaa)

Poissa Ale

• Klassikkoainesta
Vs: Pankkipalveluiden kustannukset
« Vastaus #60 : 02.10.2018 23:09 »
Minä vaihtaisin pankkia.

Nordean vikako se on että Windows phone on död?

Minkä muun pankin tunnuslukusovellus toimii Windows puhelimella?

Poissa Karvis

« Vastaus #61 : 02.10.2018 23:11 »
Nordean vikako se on että Windows phone on död?

Minkä muun pankin tunnuslukusovellus toimii Windows puhelimella?

Nordean vika että tuollaista pasketta edes vaaditaan käytettäväksi, millään muulla pankilla ei käsittääkseni edes ole moista käytössä.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #62 : 02.10.2018 23:17 »
En kyllä keksi yhtään syytä miksi tuollaiselle marginaalikäyttikselle pitäisi mitään sovellusta tukea.

Poissa jarkko_h

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #63 : 02.10.2018 23:18 »
Danskessa ollut palvelumaksu 4,80e / kk. Nyt sain tarpeekseni ja ryhdyin viimeinkin pankinvaihtoon S-pankkiin. Olisi pitänyt jo aikoja sitten vaihtaa.
Lähinnä automaattisten maksujen selvittäminen ja teko, e-laskut,  toistuvat suoramaksut, jne. on työläintä kun itse tekee. Olisihan tietysti voinut teetättää S-pankilla valtakirjalla siirron mutta sanoivat sen vievän jopa 3 viikkoa.

Vaihdan myös Danskelta pois. Putinin eliitin rahanpesu oli mulle liikaa. Teboil ja Danske boikotissa.

Kulut ei syynä vaihtoon. Danskessa ollut joku superetuasiakas ja kulut todella pienet. Nyt näyttää siltä että rikolliset, historian vääristelijät ja putin jugendit  ovat nauttineet Danskessa vieläkin suurempia etuja.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018 23:21 kirjoittanut jarkko_h »

Poissa Karvis

« Vastaus #64 : 02.10.2018 23:21 »
En kyllä keksi yhtään syytä miksi tuollaiselle marginaalikäyttikselle pitäisi mitään sovellusta tukea.

Mutta sitten ylläpidetään jotain lisäpalikkaa ???
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa Juuha

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #65 : 02.10.2018 23:34 »
Windows Phonella ei toimi enää mikään, juuri resetoin tehdasasetuksiin ja 80% asennetuista sovelluksista ei edes saatavilla enää.

Itsekin vaihtaisin pankkia jos ei paperisia tunnuslukuja saa. Nuo elektroniset tunnusluvut kuuluu sarjaan "ratkaisu jolle vielä etsitään ongelmaa". Hitaampaa tai enemmän tilaa vieviä, lisäksi ollaan ongelmissa jos akku/patteri loppu.

Aktiaa en suosittele, juuri alkoi lähtemään 5e/kk/kortti vaikka ennen oli ilmaisia. 10e menee nyt kuukaudessa kun vielä erillinen debit ja debit/credit.

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #66 : 03.10.2018 00:41 »
Mutta sitten ylläpidetään jotain lisäpalikkaa ???

Meinaatko, että kaikilla niillä joilla ei ole iPhone tai Android-puhelin olisi jokin WP-luuri ja tunnuslukutarpeet olisi sillä hoidettu? Onhan Nordealla myös tekstiviestillä toimiva tunnuslukupalvelu, joten pärjää vaikka vanhalla Nokia 3110:lla, kunhan varoo ettei riko sillä paikkoja.

Poissa Autoilija92

• Klassikkoainesta
  • Kia Rio
« Vastaus #67 : 03.10.2018 04:25 »
Vaihdan myös Danskelta pois. Putinin eliitin rahanpesu oli mulle liikaa. Teboil ja Danske boikotissa.

Kulut ei syynä vaihtoon. Danskessa ollut joku superetuasiakas ja kulut todella pienet. Nyt näyttää siltä että rikolliset, historian vääristelijät ja putin jugendit  ovat nauttineet Danskessa vieläkin suurempia etuja.

Sekin vielä. Danskesta poisvaihto oli tavallaan yhden aikakauden loppu, alunperin tilini avattiin 80-luvulla Säästöpankkiin, 90-luvun lamassa Säästöpankin kaaduttua siirsivät tilini Postipankkiin josta tuli Leonia, sitten Sampopankki joka puolestaan vaihtoi nimensä Danskebankiksi.
S-etukortti tuli otettua vasta 2012, samalla S-verkkopankkitunnukset ja pikkuhiljaa S-pankkia oli muutenkin tullut käytettyä enemmän ja enemmän niin vaihto oli luontevaa.

Poissa Jysky

« Vastaus #68 : 03.10.2018 07:12 »
Itsekin vaihtaisin pankkia jos ei paperisia tunnuslukuja saa. Nuo elektroniset tunnusluvut kuuluu sarjaan "ratkaisu jolle vielä etsitään ongelmaa".

Itse olen hyvin tyytyväinen S-pankissa mahdollisuuteen hoitaa kirjautuminen, pankkitunnistus ymv puhelimella vakitunnusluvulla tai sormenjäljellä. Voi hoitaa asioitaan missä vain ilman mitään tunnuslukupahvia mukana kantamalla.

Olen S-pankissa ollut jo pidempään ja luulen pärjääväni siellä ellei tule jotain lainatarvetta- eivät kovin innokkaita ole rahojaan lainaamaan kuulemieni juttujen perusteella. Firma on Danskessa ja mielinyt lähtemistä, mutta kun olis kaikki eLasku hässäkät ym tiedottamiset hoidettava.
Ateca TDI 4drive

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #69 : 03.10.2018 07:43 »
Tunnuslukupahvi on kyllä niin muinaisjäänne, että en näe sen mukana kantamisessa ja uusimisessa mitään hyvää asiakkaan enkä pankin kannalta.

Nordean elektroniikkahärvelikin on vaan niitä varten, joilla ei ole kunnon älypuhelinta. Suurimmalla osalla ihmisistä on.

Windows Phonen tuen lopettamisen ymmärtää hyvin. Miksi tukea täysin kuollutta ekosysteemiä muutaman käyttäjän tähden. Tästä taitaa olla 3v aikaa kun laskettiin yhdessä projektissa, että tulisi halvemmaksi ostaa WP asiakkaille uudet Android-luurit kuin jatkaa WP sovelluksen ylläpitoa ja kehitystä.

Poissa Classic

• Klassikko
  • V90CC D5
« Vastaus #70 : 03.10.2018 12:21 »
...Nordean elektroniikkahärvelikin on vaan niitä varten, joilla ei ole kunnon älypuhelinta. Suurimmalla osalla ihmisistä on...
Minulla on tuollainen tunnuslukulaite ja älykänny, mutta ei pankkikorttia tms. ;D Nordealla alkoi hommat hoitumaan ihan mukavasti, kun sain asiallisen yhteyshenkilön ja maksuttoman palvelupaketin...

Poissa Vempula

• Legenda
« Vastaus #71 : 03.10.2018 12:35 »
S Pankista normaalit pankkipalvelut + Visa/Debit, kk-hinta 0 eur.
Bank Norwegianilta nettiostoksiin Visa, kk-hinta 0 eur.
Stockkan Masteri hätävaraksi, kk-hinta 0 eur.
Asuntolaina Hyposta, oli selvästi halvin pari vuotta sitten marginaalin ja kulujen osalta.

Vaikea tästä on kilpailuttaa enää halvemmaksi.

Tunnuslukukorttia en toivottavasti joudu enää ikinä käyttämään. Sen verran paksut foliot on mun hatussa, että sormenjälki+tunnusluku on minulle riittävän varma tunnistautumismetodi.