https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lontoo

Kale sanoi:
Näitä kun lukee niin tekee ihan mieli lähteä Lontooseen pällistelemään. Mikäs olis ajankohtana paras käydä Lontoossa? Hiljaistahan siellä ei taida olla koskaan.

Talvella on halvinta ja hiljaisinta, jos sietää lehdettömiä puita ja matalia plusasteita. Alkukevät, juuri kun lehdet ovat tulleet esiin, on mukavaa ja neitseellistä, eikä ehkä liian kuumaa vielä. Syksyllä kovin tunnelmallista, mutta hinnat eivät ole vielä laskeneet. Kesällä siellä on usein kuumaa, kallista, ja pahin turistiaika.
 
Kale sanoi:
Näitä kun lukee niin tekee ihan mieli lähteä Lontooseen pällistelemään. Mikäs olis ajankohtana paras käydä Lontoossa? Hiljaistahan siellä ei taida olla koskaan.
Lontoossa ei tosiaan hiljaista ole ikinä.
Viimeksi olin joulukuussa ja kyllä iltapäivisin oli porukkaa liikenteessä niin että meikäläistä ahdisti.
Aamupäivisin taas oli mukavan rauhallista käveleskellä keskustassakin.

Lontoo on niin iso paikka, että näkemistä löytyy vaikka pitempäänkin lomaan.
Ihmiset on mukavia ja pääsääntöisesti hyvää palvelua olen saanut.
 
Jaahans. Eukko sutaisee vissin torstaina Singaporeen ja tulee ens viikon keskiviikkona takas. Tai jonnekin itään, mitä siellä nyt on. Jotta laatuaika saadaan maksimoitua niin minä puolestani lähden näillä näkymin Lontooseen ens viikon perjantaina pariks päiväks juomaan kaljaa. Jos huolivat koneeseen. No menee sinne 5 Finskiä ja pari BA:ta päivässä, niin kai niihin johonkin mahtuu vaikka jumpparille istumaan.

Luojan kiitos kaveri lähtee oppaaksi, se on tuolla rampannut pan...... matkailemassa tänä vuonna useamman kerran. Nyt aiotaan keskittyä kaljan juontiin. Ainoo vaan että se lentää Gatwickii ja mä Heathrowlle ja sama takas päin tullessa. Saas nähdä mitä tästäkin seuraa. Omin päin en ihan heti tuonne lähtisi seikkailemaan.
 
Mrk sanoi:
No menee sinne 5 Finskiä ja pari BA:ta päivässä, niin kai niihin johonkin mahtuu vaikka jumpparille istumaan.

Me lennettiin pari viikkoa sitten Norskilla ja hinnaksi muodostui pari euroa yli satkun per nassu. Mutta Norski lentää toki Stanstediin. Lentoajat vaan on tosi hyvät, kun voi mennä aamukasin lennolla ja tulla takaisin puoliltaöin. Jää molemmat päivät käyttöön ja lähtöpäivänä ei tarvitse herätä aamuyöllä. Ja paluulennolla ei ole enää krapulaa...
 
Mä meen perjantaina millä vaan kunhan ei ihan viimeisellä, sunnuntaina ihan sama millä takaisin kunhan ei ole aamun ekoja. Finski ykkösenä, sit BA, Norski vain jos ei muulla pääse, johtuen hinnasta. Norskin iltapaluu on nyt ainakin kallis.

Kaveri hommas jo majoituksen Hammersmithin aseman läheltä, joku perhehuone niin katotaan jos sais jonkun vielä houkuteltua mukaan.
 
Lontoon julkinen liikenne on käsittämättömän hienoksi säädetty. Metrot ja bussit voi maksaa aivan normaalilla luottokortilla, jos siinä on lähimaksu. Jos lähimaksuun on aktivoitu debit, niin sekin toimii täysin ongelmitta, vaikka olisi suomalainen kortti.

Ja mikä parasta, että päiväkohtainen maksiveloitus on metrossa 6,80 puntaa. Eli noin 2,5 matkaa. Jos teet enemmän matkoja päivän aikana, niin kortilta lähtee vain 6,80. Ja kalenteriviikon maksimiveloitus on 6 x 6,80. Bussilla pääsee lähiluvulla 1,50 punnalla 60 minuuttia.

Käsittämättömän helppoa ja toimivaa, kun ei tarvitse hankkia yhtään mitään älykorttia tai edes puhelimeen sovellusta.
 
^Ai, enpä ole tiennytkään, vaikka Lontoossa on tullut useita kertoja käytyä. Tullut aina defaultina ladattua Oyster cardia.
 
Vempula sanoi:
Lontoon julkinen liikenne on käsittämättömän hienoksi säädetty. Metrot ja bussit voi maksaa aivan normaalilla luottokortilla, jos siinä on lähimaksu. Jos lähimaksuun on aktivoitu debit, niin sekin toimii täysin ongelmitta, vaikka olisi suomalainen kortti.

Ja mikä parasta, että päiväkohtainen maksiveloitus on metrossa 6,80 puntaa. Eli noin 2,5 matkaa. Jos teet enemmän matkoja päivän aikana, niin kortilta lähtee vain 6,80. Ja kalenteriviikon maksimiveloitus on 6 x 6,80. Bussilla pääsee lähiluvulla 1,50 punnalla 60 minuuttia.

Käsittämättömän helppoa ja toimivaa, kun ei tarvitse hankkia yhtään mitään älykorttia tai edes puhelimeen sovellusta.

Empä tiennyt tätä(kään)! Kiitos, pitää kokeilla seuraavalla kerralla!

Tähän mennessä hakenu automaagista lipukkeen aina.

LHR menee hienosti metro ihan ytimeen asti ja kannattaa valita hotelli metroreitin varrelta, niin ei tarvi kikkailla muuta. Tosin uber/gett/Allison Lee toimii mainiosta ja useimmissa hotelleissakin on kutsutaksit.

Viime sunnuntaina kävin aivan ytimessä omalla autolla, niin aavistuksen jäi nähtävyydet näkemättä kun piti oikeasti keskittyä ajamiseen. Oli pari muutakin autoa liikenteessä...
 
ePa sanoi:
Tähän mennessä hakenu automaagista lipukkeen aina.

Lippu automaatista maksaa 4,90, kun taas lähimaksulla sama matka on 2,40. Ja tällä hinnalla voi siis liikkua vyöhykkeillä 1-2, mitkä riittävät perusturistille.

Laitat lähimaksukorttisi vain siihen portilla olevaan keltaiseen lätkään kiinni, niin homma on sillä selvä. Ja sama juttu kun lähdet pois laiturialueelta.
 
Tulee jatkossakin käytetty oysteria, kun liikun tuolla firman kustannuksella ja firman masterissa ei ole lähimaksua, eikä kuulemma tulossa ja toisekseen meillä ollaan vailla kuitit kaikista ostoista, niin tuollainen kuititon maksaminen menisi kaikki omasta pussista.

Se on silti sanottava, että ei vain Lontoossa, vaan myös rautateillä ympäri maan britit on tuon maksamisen saaneet toteutettua järkevästi ja vaihtoehtoja kuluttajalle on todella paljon sekä "matkalipun" ostamiseen, että millä maksuvälineellä sen maksaa. Vaikka Oyster Cardin voi monessa tapauksessa unohtaa ja maksaa suoraan lähimaksua tukevalla kortilla, niin esim. omassa bisnesmatkustamisessani se on silti toimiva ratkaisu ja voin ladata korttiini netin kautta jo ennakkoon lisää saldoa tai voin määritellä myös säännöt, millä kortille ladataan automaattisesti lisää saldoa. Minulla sattuu syystä olemaan noita kortteja vielä useampi ja jokaiselle kortille voin hallinnoita noita latauksia erikseen, vaikka kaikki kortit näkyvät saman accountin alla.

Oysterin "Journey history" näyttää minulle myös kaikki matkat milloin, mistä, mihin, kuinka kauan. Erittäin kätevä esim. kun laskuttaa asiakkaalta matkakuluja ja matka-aikaa, kun näkee minuutin tarkkuudella matkan keston asemalta asemalle, samoin tulevien aikataulujen suunnittelussa tuota tietoa voi käyttää hyväksy kun arvioi matkan kestoa. Siihen tosin löytyy reaaliaikaista liikennetilannetta hyödyntävä sovelluskin TFL:ltä.
 
Kyllähän se toimii!

Siis kotimainen lähimaksulla varustettu pankki- /luottokortti avaa metron portit käymättä lippuautomaatilla.

Teknik! Hienoa! Kiitoksia vinkistä.
 
Täällä ollaan ja ihastelin tuota julkisen liikenteen lähimaksua, toimii hienosti!
Busdit, metrot, jopa Thamesin vesibussit toimii suoraan pakkikorttia vilauttamalla.
Vaikka kuinka mietin, en keski toimivampaa ratkaisua.
 
Myös Apple Pay toimii ja olikohan niin, että Google Pay kelpaa myös. Lähimaksu pankkikortilla on tosin paljon nopeampi kuin omppumaksu puhelimella.

Sellainen tuossa on, ettei maksusta saa kuittia, joten ainakin itse pitää työmatkoilla edelleen käyttää oyster cardia. Eipä tuokaan mitenkään sen hankalampi ole, kun kortin voi ladatakin netissä ennakolta. Sitä kautta saa myös tarkat tiedot mistä-mihin on matkustanut ja ajan minuutin tarkkuudella.

Aamulla pitäisi taas hypätä A350 XWB:n kyytiin ja matkata kohti Lontoota.
 
^ Kai tuo riippuu käyttäjästä. Itsellä Apple Pay on selvästi nopeampi kuin kortin vilautus.

Siinä missä korttia varten ottaa kukkaron esille povitaskusta tjsp, on puhelin yleensä helpommin saatavilla. Samoin kun kukkaron korttien joukosta kaivelee pankkikorttia esiin, on face id:lla jo tunnistus tehty ja maksu suoritettu.

Vaihtoehtoisesti käytän apple watchia lähimaksuun, jolloin pikainen tuplaklikkaus sivunappiin ja maksu viemällä kello lukijan viereen.
 
Tulipa tehtyä pikku pisto isolle kirkolle.

Väkeä tosiaan on aivan älyttömästi eikä se oikeastaan yllättänyt. Hotelli oli Trafalgarin aukion tuntumassa ja siitä oli helppo operoida mihin sitten menikään. Perjantai huomattvasti rauhallisempi päivä kuin lauantai. Lauantaina Oxford katua ja siitä Regent kadulle meni joku ilmastoaktivistien marssi/milenosoitus ja arviolta ainakin tuhansia ihmisiä ellei kymmeniä osallistunut siihen. Moottoripyörä poliisit olivat ainakin puolisen tuntia ennen kadunkulmissa valmiina ja kulkueen edellä tuli kuorma-auto josta tipulteltiin liikenteeohjaus keiloja ja sitä seurasi poliisit jotka vetivät lippusiimaa keilojen välille. Sen jälkeen kulkue ja kulkueen perässä sitten vastaava auto joka keräs roskat ja keilat. Kulkueen jäljiltä Regent katu oli käytännössä autio autoista. Näköjään googlen ruuhka opastus tunnisti massiivisen lauman ja ohjase autot muualle.

Suurin odotuksin ajattelin käyttää Visan lähimaksuominaisuutta matkoilla, mutta ei toiminut kuin kerran päivässä. Tilillä on rahaa ja luotossakin tilaa joten en keksi missä vika. Ei auttanut kuin hakea automaatista aina päivälippu.

Täyet pisteet oopperan kummitukselle. Aikaisemmin en ole musikaaleja käynyt katsomassa, mutta saattaisin mennä toistekin. Liput ostin suoraan teatterista enkä käyttänyt lipun välittäjiä. Hienosti toimi ja hyvät paikat.

Mennessä 330, tullessa 350 ja molemmissa rivillä 1.  8)
 
Lentääkö Finnair pysyvästi isoilla koneilla Lontoon reittiä, vai oliko nyt vaan vapaita koneita Kiinan reittien keskeytyksen takia? Rivi 1 on hyvä paikka - eilen tulimme lomareissusta ykkösrivillä.
 
Kävimme myöskin poikieni kanssa Lontoossa joulun ja uuden vuoden välillä. Hotellimme oli Thamesin toisella puolella Waterloossa, josta pääsi niin metrolla kuin bussilla joka suuntaan sujuvasti. Tuohon ajankohtaan sattui  tosin joltain osin harvennetut metrovuorot ja osittain kokonaan perutut linjat, josta syystä piti suunnitella liikkumista uudelleen. Myös Heathrow Express oli pois käytöstä, koska tekivät jotain raidekorjauksia.

Parissa ja puolessa päivässä ehti nähdä paljon: Big ben, Buckingham, Piccadilly circus, Regent street (Apple ja Microsoft storet), British museum, Natural history museum, Army museum, Imperial War museum, Harrods, London eye+joulumarkkinat sekä tietysti kaksikerroksiset bussit.

Porukkaa oli tungokseen asti liikkeellä ja paluu kotiin Suomeen tuntuikin oikein mukavalta. Meillä oli menomatkalla Finnairin A330 ja paluumatkalla A320/1.
 
Markku J sanoi:
Lentääkö Finnair pysyvästi isoilla koneilla Lontoon reittiä, vai oliko nyt vaan vapaita koneita Kiinan reittien keskeytyksen takia? Rivi 1 on hyvä paikka - eilen tulimme lomareissusta ykkösrivillä.

Varmaan Kiinan keskeytysten takia lentävät noilla isoillakin koneilla lyhyitä välejä, kerran oli Brysselin menolennolla 350 ja olihan siinä hyvä kyyti, paluumatkan 320 tuntui melkoiselta sikaosastolta :p
 
Aamu kone (ysin jälkeen LHR) ja takaisin päin 10.20 lähtevä on isoja "aina". Tällä kertaa poikkeuksellisesti 330 kun yleensä on 350.
 
Perjantaina klo 18.10 LHR:ltä lähtevä oli A330. Maanantaina mennessä ysin aamukone A350.
En sitten suosittele istumaan A350:ssä koneen takaosassa. Korvia huumava joku tuuletimen siritys jatkui lähes koko lennon välillä tauoten minuutiksi. Onneksi napit sai korville.
 
Wekotin sanoi:
Perjantaina klo 18.10 LHR:ltä lähtevä oli A330. Maanantaina mennessä ysin aamukone A350.

Juu, pitäähän sen aamukoneenki takaisin tulla, mutta en jaksanut perata aikatauluja mihin kohtaa se osuu.

[ot]Käykö aamukone välillä jossain muualla kun aika pitkä ventta, jos vasta 18.10 tulee takaisin.[/ot]
 
ePa sanoi:
Juu, pitäähän sen aamukoneenki takaisin tulla, mutta en jaksanut perata aikatauluja mihin kohtaa se osuu.

[ot]Käykö aamukone välillä jossain muualla kun aika pitkä ventta, jos vasta 18.10 tulee takaisin.[/ot]

Finnair lentää Lontooseen 6 kertaa päivässä mitä nyt aikatauluja selailin. Näistä aamukone ja klo 16 Helsingistä lähtevä on isoja.