autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lontoo  (Luettu 5345 kertaa)

Poissa dosetti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1557
  • VW Jetta BKD
Vs: Lontoo
« Vastaus #20 : 14.08.2018 19:57 »
Omat kokemukset sijoittuvat -90-luvun loppupuolelle, vieläkö siellä on kovinkin näkyvää varastettujen tavaroiden myynti katukuvassa? Usein sattui laari eteen, jonka ympärillä alkoi kova kuhina ja merkkihajuvesiä meni kuin kuumille kiville ja sama laari katosi sekunneissa kun kamat loppui. Hitsi kun en paljoa muista paikkojen nimiä, mutta tubella ajelu oli kyllä hauskaa. Tussauds oli tylsä, Sega World ihan jees ja kruunun jalokivet ihan must. British museum järjettömän suuri. Olikohan niin, että jos 60sekuntia jokaisen näyttelyesineen luona niin ihmisen elinikä ei riitä kaikkia katsomaan. Camdenin markkinat oli myös kiva köydä, se tunnelma melkoinen.

Poissa Sgigge

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 162
Vs: Lontoo
« Vastaus #21 : 14.08.2018 20:15 »
Jengi tarvitsee Suomessa dieselin 1500km:n toimintasädettä päivittäin ja sitten kun samat tyypit lähtevät lomalle yhteen maailman suurimmista ja monipuolisimmista kaupungeista niin pyörivät kilometrin säteellä viikon.

Poissa MMV

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6205
Vs: Lontoo
« Vastaus #22 : 14.08.2018 20:17 »
Sgiggen kommentti tai edes sen konteksti ei ihan avaudu...
BMW 325 Coupe V8 Super rock ja Toyota Starlet B230 2.5L Evo Super rock

Poissa yason

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 203
Vs: Lontoo
« Vastaus #23 : 14.08.2018 22:48 »
Metrolla Camden Towniin, joka on myös metroaseman nimi.

Ei vaan metrolla Paddingtoniin, sieltä pieni kävely Little Veniceen, josta pitkänpuikulalla jokilaivalla Camdenin markkinoille! Oikein mukava venematka, mennään tunnelissakin ja navigoidaan kapeaa kanaalia pitkin.

Bussin yläkerroksessa edessä voi katsella maisemia, näkee paljon. Halpaa huvia. Ottaa vaikka kaupungin toiselle puolelle menevän bussin, niin pääsee keskustan läpi. Samoin Overgroundilla kannattaa ajella lenkki joen sekä pohjois- että eteläpuolen. Joku jo mainitsikin DLR:n, josta niinikään näkee mukavasti.

London Museum of Water & Steam voisi olla kiva paikka 9-vuotiaalle. Siellä on toimivia höyrykoneita, joilla on aikoinaan pumpattu juomavettä. Miljöönä on vanha pumppaamolaitos ja kaikenlaista itse pyöriteltävää ja käpisteltävää demonstraatiovempelettä löytyy aikuiseenkin makuun.

Barbicanin betonibrutalistisen korttelin kattopihalla kannattaa käydä, varsin omalaatuinen paikka. Raakabetonista rakennettuja asuintorneja ja sisäpihalla on vettä, istutuksia ja kävelyteitä. Ei varsinainen turistipaikka, mutta sinne on avoin pääsy päiväsaikaan.

Poissa Kale

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2436
Vs: Lontoo
« Vastaus #24 : 15.08.2018 06:26 »
Näitä kun lukee niin tekee ihan mieli lähteä Lontooseen pällistelemään. Mikäs olis ajankohtana paras käydä Lontoossa? Hiljaistahan siellä ei taida olla koskaan.

Poissa yason

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 203
Vs: Lontoo
« Vastaus #25 : 15.08.2018 09:19 »
Näitä kun lukee niin tekee ihan mieli lähteä Lontooseen pällistelemään. Mikäs olis ajankohtana paras käydä Lontoossa? Hiljaistahan siellä ei taida olla koskaan.

Talvella on halvinta ja hiljaisinta, jos sietää lehdettömiä puita ja matalia plusasteita. Alkukevät, juuri kun lehdet ovat tulleet esiin, on mukavaa ja neitseellistä, eikä ehkä liian kuumaa vielä. Syksyllä kovin tunnelmallista, mutta hinnat eivät ole vielä laskeneet. Kesällä siellä on usein kuumaa, kallista, ja pahin turistiaika.

Poissa Petri M

Vs: Lontoo
« Vastaus #26 : 15.08.2018 09:20 »
Näitä kun lukee niin tekee ihan mieli lähteä Lontooseen pällistelemään. Mikäs olis ajankohtana paras käydä Lontoossa? Hiljaistahan siellä ei taida olla koskaan.
Lontoossa ei tosiaan hiljaista ole ikinä.
Viimeksi olin joulukuussa ja kyllä iltapäivisin oli porukkaa liikenteessä niin että meikäläistä ahdisti.
Aamupäivisin taas oli mukavan rauhallista käveleskellä keskustassakin.

Lontoo on niin iso paikka, että näkemistä löytyy vaikka pitempäänkin lomaan.
Ihmiset on mukavia ja pääsääntöisesti hyvää palvelua olen saanut.
VW Passat 2.0 TDI DSG 2012
Renault Traffic Dci 115 2017
VW Golf 1,6 farmari 2001 2kpl

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2610
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
Vs: Lontoo
« Vastaus #27 : 06.11.2018 23:31 »
Jaahans. Eukko sutaisee vissin torstaina Singaporeen ja tulee ens viikon keskiviikkona takas. Tai jonnekin itään, mitä siellä nyt on. Jotta laatuaika saadaan maksimoitua niin minä puolestani lähden näillä näkymin Lontooseen ens viikon perjantaina pariks päiväks juomaan kaljaa. Jos huolivat koneeseen. No menee sinne 5 Finskiä ja pari BA:ta päivässä, niin kai niihin johonkin mahtuu vaikka jumpparille istumaan.

Luojan kiitos kaveri lähtee oppaaksi, se on tuolla rampannut pan...... matkailemassa tänä vuonna useamman kerran. Nyt aiotaan keskittyä kaljan juontiin. Ainoo vaan että se lentää Gatwickii ja mä Heathrowlle ja sama takas päin tullessa. Saas nähdä mitä tästäkin seuraa. Omin päin en ihan heti tuonne lähtisi seikkailemaan.

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8732
Vs: Lontoo
« Vastaus #28 : 07.11.2018 14:48 »
No menee sinne 5 Finskiä ja pari BA:ta päivässä, niin kai niihin johonkin mahtuu vaikka jumpparille istumaan.

Me lennettiin pari viikkoa sitten Norskilla ja hinnaksi muodostui pari euroa yli satkun per nassu. Mutta Norski lentää toki Stanstediin. Lentoajat vaan on tosi hyvät, kun voi mennä aamukasin lennolla ja tulla takaisin puoliltaöin. Jää molemmat päivät käyttöön ja lähtöpäivänä ei tarvitse herätä aamuyöllä. Ja paluulennolla ei ole enää krapulaa...

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2610
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
Vs: Lontoo
« Vastaus #29 : 07.11.2018 15:16 »
Mä meen perjantaina millä vaan kunhan ei ihan viimeisellä, sunnuntaina ihan sama millä takaisin kunhan ei ole aamun ekoja. Finski ykkösenä, sit BA, Norski vain jos ei muulla pääse, johtuen hinnasta. Norskin iltapaluu on nyt ainakin kallis.

Kaveri hommas jo majoituksen Hammersmithin aseman läheltä, joku perhehuone niin katotaan jos sais jonkun vielä houkuteltua mukaan.

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8732
Vs: Lontoo
« Vastaus #30 : 07.11.2018 15:25 »
Lontoon julkinen liikenne on käsittämättömän hienoksi säädetty. Metrot ja bussit voi maksaa aivan normaalilla luottokortilla, jos siinä on lähimaksu. Jos lähimaksuun on aktivoitu debit, niin sekin toimii täysin ongelmitta, vaikka olisi suomalainen kortti.

Ja mikä parasta, että päiväkohtainen maksiveloitus on metrossa 6,80 puntaa. Eli noin 2,5 matkaa. Jos teet enemmän matkoja päivän aikana, niin kortilta lähtee vain 6,80. Ja kalenteriviikon maksimiveloitus on 6 x 6,80. Bussilla pääsee lähiluvulla 1,50 punnalla 60 minuuttia.

Käsittämättömän helppoa ja toimivaa, kun ei tarvitse hankkia yhtään mitään älykorttia tai edes puhelimeen sovellusta.

Poissa MMV

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6205
Vs: Lontoo
« Vastaus #31 : 07.11.2018 15:29 »
^Ai, enpä ole tiennytkään, vaikka Lontoossa on tullut useita kertoja käytyä. Tullut aina defaultina ladattua Oyster cardia.
BMW 325 Coupe V8 Super rock ja Toyota Starlet B230 2.5L Evo Super rock

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2610
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
Vs: Lontoo
« Vastaus #32 : 07.11.2018 15:35 »
Juu ei tartte enää Oysteria ottaa, hoituu lähimaksuna omalla kortilla.

Poissa Kaapo

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2346
Vs: Lontoo
« Vastaus #33 : 07.11.2018 15:36 »
taitaa olla ainoa asia missä britit on muuta maailmaa edellä...?
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa ePa

Vs: Lontoo
« Vastaus #34 : 07.11.2018 15:37 »
Lontoon julkinen liikenne on käsittämättömän hienoksi säädetty. Metrot ja bussit voi maksaa aivan normaalilla luottokortilla, jos siinä on lähimaksu. Jos lähimaksuun on aktivoitu debit, niin sekin toimii täysin ongelmitta, vaikka olisi suomalainen kortti.

Ja mikä parasta, että päiväkohtainen maksiveloitus on metrossa 6,80 puntaa. Eli noin 2,5 matkaa. Jos teet enemmän matkoja päivän aikana, niin kortilta lähtee vain 6,80. Ja kalenteriviikon maksimiveloitus on 6 x 6,80. Bussilla pääsee lähiluvulla 1,50 punnalla 60 minuuttia.

Käsittämättömän helppoa ja toimivaa, kun ei tarvitse hankkia yhtään mitään älykorttia tai edes puhelimeen sovellusta.

Empä tiennyt tätä(kään)! Kiitos, pitää kokeilla seuraavalla kerralla!

Tähän mennessä hakenu automaagista lipukkeen aina.

LHR menee hienosti metro ihan ytimeen asti ja kannattaa valita hotelli metroreitin varrelta, niin ei tarvi kikkailla muuta. Tosin uber/gett/Allison Lee toimii mainiosta ja useimmissa hotelleissakin on kutsutaksit.

Viime sunnuntaina kävin aivan ytimessä omalla autolla, niin aavistuksen jäi nähtävyydet näkemättä kun piti oikeasti keskittyä ajamiseen. Oli pari muutakin autoa liikenteessä...
Samassa pihassa: W164, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8732
Vs: Lontoo
« Vastaus #35 : 07.11.2018 15:46 »
Tähän mennessä hakenu automaagista lipukkeen aina.

Lippu automaatista maksaa 4,90, kun taas lähimaksulla sama matka on 2,40. Ja tällä hinnalla voi siis liikkua vyöhykkeillä 1-2, mitkä riittävät perusturistille.

Laitat lähimaksukorttisi vain siihen portilla olevaan keltaiseen lätkään kiinni, niin homma on sillä selvä. Ja sama juttu kun lähdet pois laiturialueelta.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2018 15:48 kirjoittanut Vempula »

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12802
  • Volvo XC60
Vs: Lontoo
« Vastaus #36 : 08.11.2018 16:38 »
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15025
Vs: Lontoo
« Vastaus #37 : 09.11.2018 00:15 »
Tulee jatkossakin käytetty oysteria, kun liikun tuolla firman kustannuksella ja firman masterissa ei ole lähimaksua, eikä kuulemma tulossa ja toisekseen meillä ollaan vailla kuitit kaikista ostoista, niin tuollainen kuititon maksaminen menisi kaikki omasta pussista.

Se on silti sanottava, että ei vain Lontoossa, vaan myös rautateillä ympäri maan britit on tuon maksamisen saaneet toteutettua järkevästi ja vaihtoehtoja kuluttajalle on todella paljon sekä "matkalipun" ostamiseen, että millä maksuvälineellä sen maksaa. Vaikka Oyster Cardin voi monessa tapauksessa unohtaa ja maksaa suoraan lähimaksua tukevalla kortilla, niin esim. omassa bisnesmatkustamisessani se on silti toimiva ratkaisu ja voin ladata korttiini netin kautta jo ennakkoon lisää saldoa tai voin määritellä myös säännöt, millä kortille ladataan automaattisesti lisää saldoa. Minulla sattuu syystä olemaan noita kortteja vielä useampi ja jokaiselle kortille voin hallinnoita noita latauksia erikseen, vaikka kaikki kortit näkyvät saman accountin alla.

Oysterin "Journey history" näyttää minulle myös kaikki matkat milloin, mistä, mihin, kuinka kauan. Erittäin kätevä esim. kun laskuttaa asiakkaalta matkakuluja ja matka-aikaa, kun näkee minuutin tarkkuudella matkan keston asemalta asemalle, samoin tulevien aikataulujen suunnittelussa tuota tietoa voi käyttää hyväksy kun arvioi matkan kestoa. Siihen tosin löytyy reaaliaikaista liikennetilannetta hyödyntävä sovelluskin TFL:ltä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2018 00:20 kirjoittanut Penguin »