autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lontoo  (Luettu 8266 kertaa)

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 17443
Vs: Lontoo
« Vastaus #40 : 03.12.2018 00:56 »
Myös Apple Pay toimii ja olikohan niin, että Google Pay kelpaa myös. Lähimaksu pankkikortilla on tosin paljon nopeampi kuin omppumaksu puhelimella.

Sellainen tuossa on, ettei maksusta saa kuittia, joten ainakin itse pitää työmatkoilla edelleen käyttää oyster cardia. Eipä tuokaan mitenkään sen hankalampi ole, kun kortin voi ladatakin netissä ennakolta. Sitä kautta saa myös tarkat tiedot mistä-mihin on matkustanut ja ajan minuutin tarkkuudella.

Aamulla pitäisi taas hypätä A350 XWB:n kyytiin ja matkata kohti Lontoota.

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4296
Vs: Lontoo
« Vastaus #41 : 03.12.2018 08:09 »
^ Kai tuo riippuu käyttäjästä. Itsellä Apple Pay on selvästi nopeampi kuin kortin vilautus.

Siinä missä korttia varten ottaa kukkaron esille povitaskusta tjsp, on puhelin yleensä helpommin saatavilla. Samoin kun kukkaron korttien joukosta kaivelee pankkikorttia esiin, on face id:lla jo tunnistus tehty ja maksu suoritettu.

Vaihtoehtoisesti käytän apple watchia lähimaksuun, jolloin pikainen tuplaklikkaus sivunappiin ja maksu viemällä kello lukijan viereen.

Poissa ePa

Vs: Lontoo
« Vastaus #42 : 23.02.2020 21:05 »
Tulipa tehtyä pikku pisto isolle kirkolle.

Väkeä tosiaan on aivan älyttömästi eikä se oikeastaan yllättänyt. Hotelli oli Trafalgarin aukion tuntumassa ja siitä oli helppo operoida mihin sitten menikään. Perjantai huomattvasti rauhallisempi päivä kuin lauantai. Lauantaina Oxford katua ja siitä Regent kadulle meni joku ilmastoaktivistien marssi/milenosoitus ja arviolta ainakin tuhansia ihmisiä ellei kymmeniä osallistunut siihen. Moottoripyörä poliisit olivat ainakin puolisen tuntia ennen kadunkulmissa valmiina ja kulkueen edellä tuli kuorma-auto josta tipulteltiin liikenteeohjaus keiloja ja sitä seurasi poliisit jotka vetivät lippusiimaa keilojen välille. Sen jälkeen kulkue ja kulkueen perässä sitten vastaava auto joka keräs roskat ja keilat. Kulkueen jäljiltä Regent katu oli käytännössä autio autoista. Näköjään googlen ruuhka opastus tunnisti massiivisen lauman ja ohjase autot muualle.

Suurin odotuksin ajattelin käyttää Visan lähimaksuominaisuutta matkoilla, mutta ei toiminut kuin kerran päivässä. Tilillä on rahaa ja luotossakin tilaa joten en keksi missä vika. Ei auttanut kuin hakea automaatista aina päivälippu.

Täyet pisteet oopperan kummitukselle. Aikaisemmin en ole musikaaleja käynyt katsomassa, mutta saattaisin mennä toistekin. Liput ostin suoraan teatterista enkä käyttänyt lipun välittäjiä. Hienosti toimi ja hyvät paikat.

Mennessä 330, tullessa 350 ja molemmissa rivillä 1.  8)

Paikalla Markku J

Vs: Lontoo
« Vastaus #43 : 23.02.2020 21:18 »
Lentääkö Finnair pysyvästi isoilla koneilla Lontoon reittiä, vai oliko nyt vaan vapaita koneita Kiinan reittien keskeytyksen takia? Rivi 1 on hyvä paikka - eilen tulimme lomareissusta ykkösrivillä.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa jussi101

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 377
Vs: Lontoo
« Vastaus #44 : 23.02.2020 21:30 »
Kävimme myöskin poikieni kanssa Lontoossa joulun ja uuden vuoden välillä. Hotellimme oli Thamesin toisella puolella Waterloossa, josta pääsi niin metrolla kuin bussilla joka suuntaan sujuvasti. Tuohon ajankohtaan sattui  tosin joltain osin harvennetut metrovuorot ja osittain kokonaan perutut linjat, josta syystä piti suunnitella liikkumista uudelleen. Myös Heathrow Express oli pois käytöstä, koska tekivät jotain raidekorjauksia.

Parissa ja puolessa päivässä ehti nähdä paljon: Big ben, Buckingham, Piccadilly circus, Regent street (Apple ja Microsoft storet), British museum, Natural history museum, Army museum, Imperial War museum, Harrods, London eye+joulumarkkinat sekä tietysti kaksikerroksiset bussit.

Porukkaa oli tungokseen asti liikkeellä ja paluu kotiin Suomeen tuntuikin oikein mukavalta. Meillä oli menomatkalla Finnairin A330 ja paluumatkalla A320/1.

Poissa Karvis

Vs: Lontoo
« Vastaus #45 : 23.02.2020 21:39 »
Lentääkö Finnair pysyvästi isoilla koneilla Lontoon reittiä, vai oliko nyt vaan vapaita koneita Kiinan reittien keskeytyksen takia? Rivi 1 on hyvä paikka - eilen tulimme lomareissusta ykkösrivillä.

Varmaan Kiinan keskeytysten takia lentävät noilla isoillakin koneilla lyhyitä välejä, kerran oli Brysselin menolennolla 350 ja olihan siinä hyvä kyyti, paluumatkan 320 tuntui melkoiselta sikaosastolta :P
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa ePa

Vs: Lontoo
« Vastaus #46 : 23.02.2020 21:52 »
Aamu kone (ysin jälkeen LHR) ja takaisin päin 10.20 lähtevä on isoja "aina". Tällä kertaa poikkeuksellisesti 330 kun yleensä on 350.

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Lontoo
« Vastaus #47 : 23.02.2020 22:02 »
Perjantaina klo 18.10 LHR:ltä lähtevä oli A330. Maanantaina mennessä ysin aamukone A350.
En sitten suosittele istumaan A350:ssä koneen takaosassa. Korvia huumava joku tuuletimen siritys jatkui lähes koko lennon välillä tauoten minuutiksi. Onneksi napit sai korville.

Poissa ePa

Vs: Lontoo
« Vastaus #48 : 24.02.2020 06:52 »
Perjantaina klo 18.10 LHR:ltä lähtevä oli A330. Maanantaina mennessä ysin aamukone A350.

Juu, pitäähän sen aamukoneenki takaisin tulla, mutta en jaksanut perata aikatauluja mihin kohtaa se osuu.

[ot]Käykö aamukone välillä jossain muualla kun aika pitkä ventta, jos vasta 18.10 tulee takaisin.[/ot]

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Lontoo
« Vastaus #49 : 24.02.2020 15:02 »
Juu, pitäähän sen aamukoneenki takaisin tulla, mutta en jaksanut perata aikatauluja mihin kohtaa se osuu.

[ot]Käykö aamukone välillä jossain muualla kun aika pitkä ventta, jos vasta 18.10 tulee takaisin.[/ot]

Finnair lentää Lontooseen 6 kertaa päivässä mitä nyt aikatauluja selailin. Näistä aamukone ja klo 16 Helsingistä lähtevä on isoja.

Poissa Corvike

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1345
Vs: Lontoo
« Vastaus #50 : 24.02.2020 20:24 »
Varmaan Kiinan keskeytysten takia lentävät noilla isoillakin koneilla lyhyitä välejä, kerran oli Brysselin menolennolla 350 ja olihan siinä hyvä kyyti, paluumatkan 320 tuntui melkoiselta sikaosastolta :P

Isompia koneita käytetään suurempien rahtitilojen vuoksi. Ei liity Kiinan keskeytyksiin