https://yliteippaus.fi/

Lisävalot

No nyt nuo halppiskiinanledit jo antautuivat. Tai ainakin toinen päästi kosteutta sisäänsä. :-\

Muoks: kyssäri, kannattaako jättää tuollein keulalle, vai vaihtaa uuteen samanlaiseen jos sattuis löytymään?
 

Liitteet

  • 53D7C014-45FC-4D81-A795-2270B7CFE1D9.jpeg
    53D7C014-45FC-4D81-A795-2270B7CFE1D9.jpeg
    40,8 KB · Katsottu: 306
Oliko nuissa mitää takuita tms? Mielikuva kuitenkin on, että ruuveillahan noi on niputettu... keulan muovi auki, kuivaa ja kasaa uuden tiivisteen kera. Heittää vaikka kuivausryynipussin sinne kotelon sisää jatkoa ajatellen...
 
JiiJii71 sanoi:
No nyt nuo halppiskiinanledit jo antautuivat. Tai ainakin toinen päästi kosteutta sisäänsä. :-\

Muoks: kyssäri, kannattaako jättää tuollein keulalle, vai vaihtaa uuteen samanlaiseen jos sattuis löytymään?

Eikö nuo kuitenkin ihan käytöllä kuivuisi? Harvoinhan tuollaiset valonheittimet ovat ihan 100% hermeettisesti koteloitu. Ei edes Kiinan tuotteet. Käytä 10 min ja tarkista onko lämpö haihduttanut kosteuden?
 
Meinaat että se 2g silikageelipussi jotenki yhtäkkiä olis erityisen palovaarallinen? Ei ledit kyllä tosiaan lämpiä juur minkäänvertaa ja nuissa isoissa Jiijiin tyylisissä lisureissa on kopassa kyllä ilmatilaa...
 
Juttelin valojen maahantuojan/myyjän kanssa. Todettiin noissa olevan jokin vika, muttei nyt syksystä jaksaisi noita alkaa irti repimään. Valoissa on kahden (2!!) vuoden takuu! ;D

Sovittiin, että katsellaan ensi kesänä asiaa lisää, jos lampusta ei ihan akvaariota muodostu. Eli jatkan kurvailua ihan tuollein. :)
 
Ilmankosteus menee tiiviinki lampun sisään ainakin ajan saatossa ja tulee pois sieltä jos lamppu on varustettu kalvolla esim GoreTex. Autoissa toimii ilmanvaihtoventtiilit ajon aikana ja yleensä lisävaloissa on jokin kalvo tai ainakin jossain premium valoissa. Tuossa videossa ihan hyvää perustietoa ilmankosteuden vaikutuksesta valaisimiin.
 
-karppa- sanoi:
Jopa Lazereissa ollut tuota ominaisuutta...
Jep. Niissä Goretex kalvo ainakin. Mutta ledilampussa yleensäkin yleensä linssiin tiivistyy se kosteus sen ollessa kylmin paikka. Piirilevyhän kyllä kuumenee mutta ledit eivät säteile lämpöä vaan johtumalla pitää lämmönsiirto toteuttaa. Sellaista miettinyt että pienet tuulettimet piirilevyn luokse siirtäisivät lämmön myös linssiin ja kuivuminen nopeutuisi. Samalla linssi ehkä pysyisi sulana. No tämä nyt on vaan insinöörin pohdintoja :rolleyes:
 
Jokos kukaan on asentanut genesis 600:sta autoonsa kun malttamattomana koittanut etsiä kokemuksia mutta aika vähän löytyy saatikka kuvia
 
Genesis 600 Ocussa ja Kyllä nyt näkee ihan kivasti.
Ei kokemuksia muista, kun viimeksi ollut lisävalot autossa 20v sitten :)

Minusta. Aivan riittävästi näkee näillä ja kivasti penkat näyttää myös.
Ei valittamista
 
Täytyy kyllä myöntää että kun aamulla tulin BiltemaMotorWorksilla pikkuteitä, vaikkakin ihan kohtuulliset xenonit tuossa on niin menen illalla mieluummin äyskärillä takaisin...kyllä valkoinen reilu määrä ledivalkoista vaan tekee ajamisesta mukavaa. Kun peuroja on tiet täynnä. Aamulla näet kävi niin että peura maastoutui kohtuullisesti xenonin valon ja metsän väreihin, lähes kohdalla vasta erottui jotenkin, ledivaloilla olisi jo sieltä 100-150m ennen huomioinut, nyt varoaikaa jäi 5m. Onneksi loikkasi takaisin pellolle...
 
No kiva kuulla Mika68. Asensitko kilpitelineeseen vai maskiin alemmaksi? Ja valo on vissiin helppo suunnattava suht. terävä rajaisen kuvion vuoksi niin että ei tule liian kirkasta heti auton eteen?
 
Lisää kuvia olisi kiva nähdä eri lisävalojen valosta, varsinkin uutuuksista. Voin laittaa tänne miltä Optibeam Ulta 10 näyttää seinääkin vasten kun saan otettua kuvan.

Täältä löytyy ainoa löytämäni kuva Genesis 600 valosta https://goo.gl/images/QZHjqa
Audin bi-xenonit valaisee lähialueen paljon paremmin kuin oman Mazdan halogeenit, mutta pidemmällä näyttää aika samalta kuin Optibeam Ultra. Ehkä hieman enemmän leveyttää Genesiksessä. Genesis oli minulle toinen vaihtoehto kun mietin minkä lisävalon ottaisi.

 
Juuha sanoi:
Lisää kuvia olisi kiva nähdä eri lisävalojen valosta, varsinkin uutuuksista. Voin laittaa tänne miltä Optibeam Ulta 10 näyttää seinääkin vasten kun saan otettua kuvan.
Jos olet naamakirjassa, niin sieltä löytyy sellainen ryhmä kuin 'ajoneuvovalohoitoryhmä'. Se on Jussinmäen ylläpitämä todella aktiivinen ryhmä, jossa on tällä hetkellä vajaa 6000 jäsentä ja kuviakin varmaan yhtä paljon, ellei enemmänkin. Suosittelen liittymään.


- amatyyr -
 
Valot kilpitelineessä ja rekkarin yläpuolella, alle ei voinut tässä Ocussa laittaa.
Tässä muutaman illan ajellut ja kyllä voi kehua, toki vertailut muihin jätän toisille, koska se ei minulta onnistu.
Hyvän valkoinen ja leveyttä myös löytyy .. ei ainakaan vielä kaduta asennus...
 
ConD sanoi:
Koskahan joku täällä rakentaa tuikun mokomista? :)


Mikä lie rekan nupin katolla - tulee maantiellä vastaa about kerta/viikko aamun työmatkalla - mutta pitkältä taivaanranta on valkoisena - siis paljon ennen kuin edes kohdataan, kohteliaasti pudottaa lisät pois kun kohdalle osun.
 
Onko lisävalon laittaminen maskin taakse tuhoon tuomittu idea?

Peugeotissa on hyvät lähivalot, mutta kaukovalot jättävät toivomisen varaa. Mitään pinta-asennusta en visuaalisista syistä missään tapauksessa halua autoon, eikä muutenkaan ole tarvetta millekään supervaloille, jos nyt saisi vain tuon kantaman lähemmäs 200 metriä, niin olisi hyvin linjassa lähivalojen kanssa.

Maskin takana on lähinnä tyhjää ja rimat ovat ohuet ja harvassa. Myös korkeudeltaan olisi hyvä valojen sijoittamiselle.

Mutta jos tuonne jonkun ledipalkin laittaa, niin aiheuttaako maski miten pahasti valon siroamista niin että valokuvio menisi persiilleen? Ja haitanneeko ilmanvirtausta jäähdytyksen suhteen kesällä miten pahasti?

b63e2749f96a81fa856ce60044ab5646.jpg


28cd837e0ee3947d003bfef9ff88ace6.jpg
 

Liitteet

  • 3008 valokuvio.jpg
    3008 valokuvio.jpg
    20 KB · Katsottu: 110
Kyllähän ledejä enenevissä määrin maskin takana alkaa näkymään. Ettei se nyt tuhoon tuomittu ajatus ole.

Maskin taa tehtävässä asennuksessa keskittyisin suht laajoihin heijastimiin enkä pieniin yksittäisiin emittereihin. Tällöin nuo rivat maskissa ei haittaa niin paljoa. Mitä isompi siis niin sitä parempi. 200m:iin pääset liki millä vaan tuikulla.
 
ConD sanoi:
Tällöin nuo rivat maskissa ei haittaa niin paljoa. Mitä isompi siis niin sitä parempi. 200m:iin pääset liki millä vaan tuikulla.

Mietin itse että mitä pienempi, niin sitä vähemmän tukkisi ilmavirtausta. Mutta tuon valokuvion suhteen sulla on kyllä pointti.

Optimi tietenkin olisi, jos onnistuisi löytämään palkin jonka emitterien etäisyydet toisistaan täsmäisivät noihin rimojen väleihin. Vaatisi toki hullun paljon tuuria.

Oletinkin, että ihmeellistä valaisinta toiveeni ei tarvitse.

Eenmmän kuin omasta tarpeesta tämä itse asiassa kumpuaa rouvan 5008:sta. Hänen työmatkansa tulee piakkoin olemaan rauhallista valtatietä 75 + 75 kilsaa varsin hirvivilkasta tietä.
 
Marko_K sanoi:
Onko lisävalon laittaminen maskin taakse tuhoon tuomittu idea?
28cd837e0ee3947d003bfef9ff88ace6.jpg
Kuinka kiinteänä tuo etukamera on kiinni tuossa ritilässä? Ostat ruttutukusta talvea varten vaihtomaskin ja sahaat siihen upotuksen valopaneelia varten.

Lämmöistä en olisi huolissani. Suomen PSA-kuskeista n. 45% ajelee maskinsuojat keulalla kesät talvet. En ole kuullut, että tuon takia olisi koneita keittänyt.
 
Ja mieti etukäteen miten meinaat putsata palkin siellä maskin sisässä. Loskas tuikku täysi niin pyyhkiminen sormella rivan välistä ei ehkä ole hauskinta hommaa.

Jos pelti auki pääsee käsiksi niin helppo homma.
 
Onko vieläpä niin että alaosa puskurista on myös jäähylle auki? Jos on niin ei ole kyllä mitään huolta ylikuumenemisesta.

Palkki kuin palkki periaatteessa voisi toimia. Paljos tuo maskin kohta on leveä?