autoilua & elämää

Äänestys

Saan veronpalautuksia
147 (77.4%)
Joudun maksamaan lisäveroja
36 (18.9%)
Ei tule palautuksia, eikä tarvitse maksaa lisäveroja
4 (2.1%)
En maksa veroja, kun ei ole verotettavia tuloja
2 (1.1%)
En ole verovelvollinen Suomessa
1 (0.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 182

Kirjoittaja Aihe: Veronpalautuksia vai lisäveroja?  (Luettu 66958 kertaa)

Poissa JS88

Vs: Veronpalautuksia vai lisäveroja?
« Vastaus #20 : 05.09.2014 23:34 »
Tais tulla jotain 45€ takasin, kiitos yleveron. Tuo kun ei lopu maksimisumman täytyttyä vaan sitä maksetaan koko vuosi, sillä käänty saatavaksi itselle. Itsellä ei oo mitään vähennettävää niin verot menee kovimman mukaan.. Onneksi päivärahat vähä tasoittaa käteenjäävä summaa.

Poissa Skriko1

• Klassikkoainesta
« Vastaus #21 : 06.09.2014 00:22 »
Ei tule takaisin, eikä tule mätkyjä, kun maksan suurimman osan veroistani vasta joulukuussa ja loput ensi vuonna.

Poissa Mikko

• Klassikkoainesta
« Vastaus #22 : 06.09.2014 00:28 »
Kahta tonnia ehdottivat palautukseksi, mutta tuosta uupui vielä vajaan tonnin verran vähennyksiä. Nyt ootellaan mikä on lopputulema. Rouvalle tuli jo 1400 euron palautuskuponki... No raha kelpaa kun kohta sitä saattaa ihan hyvin olla kilometritehtaalla.

Poissa Pekka P

« Vastaus #23 : 06.09.2014 00:41 »
150 e palautusta ja vaimolle tuplasti.

Itse olin todella ilahtunut.  :) Työtehtäväni vaihtuivat kesken viime vuotta ja kuvittelin, että tulee jonkin verran maksettavaa, kun käytin vuosituloverokorttia (saadakseni lomarahaa kunnolla käteen) eikä loppuvuonna isompaa prosenttia ehtinyt kuitenkaan paljoa mennä.

Yleensäkään minulla ei ole ollut tapana pyytää yhtään korkeampaa ennakonpidätystä vain varmuuden vuoksi. Alle kahdensadan ovat tainneet olla aina niin palautukset kuin lisämaksutkin.
Superb Combi 2.0 TDI 150 DSG7 L&K Businessline -18.          B-Max 1.0 Ecoboost 100 M5 Titanium -14.
Ex:t 3 x Skoda, 3 x VW, 3 x Fiat, 2 x Seat, 1 x Volvo, 1 x Mazda, 1 x Hyundai.

Poissa rosso

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW X1 xDrive 18d
« Vastaus #24 : 06.09.2014 01:17 »
Muutama tonttu tulee palautuksia.

Paikalla clima

« Vastaus #25 : 06.09.2014 02:23 »
Täällähän melkein kaikki ovat järjestään maksaneet liikaa veroja. 
Itselle tuli 1200€ maksua vaikka kuinka olin räknännyt. Verolaskuri on aiemmin antanut lähes nollasummaa tuloksen, nyt heitti siis melko reilusti. Siltä pohjalta sitten arpomaan seuraavaa verotuskautta.  ::)
Perheverotus olisi poikaa mutta utopiasta ei kannata edes haaveilla.

Poissa -P-

• Grand Legend
Veronpalautuksia vai lisäveroja?
« Vastaus #26 : 06.09.2014 02:37 »
Mulle vähän reilu 1500 palautusta ja rouvalle jotain vähän vajaa 300. Ihan oli niinkuin olin laskenutkin, no muutamia senttejä heitti johtuen "penninpyöristyksistä".
Mulla on tiedossa tuo seuraavan vuoden palautus/lisävero koko ajan jo vuoden alusta lähtien kun excelissä on verotuksen online seuranta kuukausittain.  Siten ei tule yllätyksiä puoleen eikä toiseen. Nuo palautukset johtuu siitä että on kotitalousvähennyksiä joita ei tarkoituksellisesti ole otettu huomioon veroprosentissa. Noita palautuksia sitten yleensä käytetään talvilomareissuun. Joo vois kai nuo järkevämminkin sijoittaa kun valtiolle lähes korottomana lainana, mutta se on eri tarina se taas.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2014 02:44 kirjoittanut -P- »

Poissa pokkus

« Vastaus #27 : 06.09.2014 03:04 »
Lopullinen päätös ei ole vielä tullut, mutta varmaan aika plus miinus nolla pitäisi olla lopputulos.

Poissa -V-

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #28 : 06.09.2014 09:48 »
Sen verran palautuksia että joulusta selviää  :D. Ja ehkä jotain pientä sen lisäksikin, vaikkapa etelänmatka. Tarkoituksellista pakkosäästämistä. Vaimon tilanteesta en tiedä mitään koska hänen raha-asiansa ei kiinnosta.
Autoillen 520dA xDrive, 118iA Sport, 325i M-sport
Pyöräillen Specialized Roubaix Comp Disc Ultegra, Focus Raven Custom 29" Sram XX1

Poissa ini

« Vastaus #29 : 06.09.2014 09:58 »
Vajaa pari tonnia tulee tällä kertaa, viimeksi tuli enemmän kotitalousvähennyksen ansiosta. Yleistasolla ei ole tarkoitus rahoittaa valtiota, mutta kivampi saada vähän takaisin kuin maksaa mätkyjä? Muutama kymppi kuussa nyt häviää niin, ettei käytössä huomaa.
Škoda Superb 2016

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #30 : 06.09.2014 10:24 »
Joillekin tuntuu olevan ylpeilyn aihe, että kuinka paljon on maksanut liikaa verottajalle vuoden aikana. No kai se tuokin on tapa säästää, jos ei muuten kykene.

Viime vuonna näemmä tuli itsekin tehty pieni laskuvirhe jossain kohtaa ja takaisin pitäisi tulla 600-700€. Yleensä olen onnistunut laskemaan prosentin kohdalleen ja takaisin on tullut kymppejä.

Poissa ini

« Vastaus #31 : 06.09.2014 10:35 »
Yleensä olen onnistunut laskemaan prosentin kohdalleen ja takaisin on tullut kymppejä.

Tuohan on nimenomaan optimitilanne.
5 prosentin korkokannalla tonnin palautukselle kertyisi korkoa 70 erkkiä.
Valtiolle se pitää lainata käytännössä ilmaiseksi.
Škoda Superb 2016

Poissa -V-

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #32 : 06.09.2014 10:47 »
Harmi etten ihmisenä ole niin täydellinen kuin joku muu pystyy olemaan. Kun omat puutteeni tunnistan enkä kykene oikein laskemaan, niin mielummin lasken väärin siihen suuntaan kuin tapanani on ja on vuosikymmeniä ollut. Olen tyytyväinen vajavaisuuksistani huolimatta  8).
Autoillen 520dA xDrive, 118iA Sport, 325i M-sport
Pyöräillen Specialized Roubaix Comp Disc Ultegra, Focus Raven Custom 29" Sram XX1

LuppaKorva

• Vieras
« Vastaus #33 : 06.09.2014 10:56 »
Omalla alalla on todella vaikeeta laskea tarkasti vuosituloja kun saattaa tulla viikonloppuja sekä ylitöitä paljon mikä saattaa nostaa 5-10k€ vuosituloja.

Poissa Mikko

• Klassikkoainesta
« Vastaus #34 : 06.09.2014 11:24 »
Joillekin tuntuu olevan ylpeilyn aihe, että kuinka paljon on maksanut liikaa verottajalle vuoden aikana. No kai se tuokin on tapa säästää, jos ei muuten kykene.

Ja joillekin tuntuu olevan kovin vaikea nähdä omaa napaa pidemmälle ja ymmärtää ettei se veroprosentin laskeminen ole aina niin helppoa, vaikka kuinka yrittäisi. Itse teen tuon "pahimman" kaavan mukaan, ettei mätkyjä tule. Jos vetäisin tiukille niin olisi riski joutua maksamaan tonnitolkulla mätkyjä ja siinä olisi sitten joulu jo pilalla.

Edellä tullut jo muutama hyvä esimerkki. Omalla kohdalla pakkaa sotkee tasaisten päätulojen lisäksi tulevat sivutulot, jotka on toistaiseksi vaihdelleet jossain 3k - 20k euron välillä vuodessa. Ovat hyvin hankalasti etukäteen ennustettavissa. Lisäksi hommat vaatii erilaisia välineitä ja esim. autolla ajamista paikasta toiseen, joista tulee sitten vähennyksiä. Edelleen hyvin vaikeasti etukäteen arvioitavasti. Sivuhommia tehdään silloin kun niille on kysyntää ja toisaalta ehtii tekemään. Sivutoimiseksi yrittäjäksi ei taas voi lähteä päätöiden useamman vuoden jatkuneen epävarman tilanteen (juu tiedän, pitäisi vaihtaa hommia) vuoksi, ettei kohta olekin päätoiminen yrittäjä aivan naurettavilla tuloilla. Pitää siis freenä tehdä työt henkilöverotuksen kautta.

Poissa Skula

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Audi A5
  • MC Ball's..
« Vastaus #35 : 06.09.2014 11:25 »
Joillekin tuntuu olevan kovin katkeraa lukea kun toiset saa palautuksia..

Itselle tulee "poikkeuksellisen" runsaasti tänä vuonna rahaa takaisin, noin 3500euroa.

Normaalisti on jäänyt about 1000-1500 euroon..

LuppaKorva

• Vieras
« Vastaus #36 : 06.09.2014 11:30 »
Joillekin tuntuu olevan kovin katkeraa lukea kun toiset saa palautuksia..

Suomalaisuus se vaan on :D

Poissa nokonzok

• Klassikkoainesta
« Vastaus #37 : 06.09.2014 11:48 »
N. 300 euroa on tulossa takaisin päin. Yleensä askartelen prosentin niin, että tulee 500-1000 euroa takaisin. Järkeä tai ei, mutta teen tarkoituksella tuollaisen pienen joululahjarahan. Näkyy muuten veronpalautukset aikamoisena piikkinä firman joulukuun myynnissä, sieltä tulee sitten lisäbonarit :)

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #38 : 06.09.2014 11:55 »
Ja joillekin tuntuu olevan kovin vaikea nähdä omaa napaa pidemmälle ja ymmärtää ettei se veroprosentin laskeminen ole aina niin helppoa, vaikka kuinka yrittäisi. Itse teen tuon "pahimman" kaavan mukaan, ettei mätkyjä tule. Jos vetäisin tiukille niin olisi riski joutua maksamaan tonnitolkulla mätkyjä ja siinä olisi sitten joulu jo pilalla.

Kaikki mikä tulee on riipaistava menemään niin että ilman palautuksia jouluna ollaan pa? No kukin tavallaan.

Poissa Mrk

• Klassikko
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
« Vastaus #39 : 06.09.2014 12:11 »
140 euroa mätkyjä. Olisi saanut olla vaikka enemmänkin, tuohan on korotonta lainaa.