autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Rata-autoilu  (Luettu 28906 kertaa)

Poissa nikob

Vs: Rata-autoilu
« Vastaus #180 : 09.10.2017 20:18 »
Voi olla että on parempi siirtää keväälle, itsellä oisi voinut olla intoo vie lokakuussa lähteä vaikka muutaman auton voimin kiertään rataa jos olisi saatu kasaan osallistujia. Ihan amatööri varmasti itse olen radalla, mutta pitkästä aikaa olisi auto joka innostaisi lähteä  kurvaileen hieman radalle.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue

Poissa ePa

« Vastaus #181 : 10.10.2017 12:29 »
Saiskohan vaikka autoliiton kanssa tehtyä yhteistyötä? Vaikka Emma kouluttamaan ja antamaa kyytiä?

AL/AS big meet...
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Docw

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • Renault Clio
« Vastaus #182 : 10.10.2017 12:53 »
Toukokuu olisi varmaankin sopiva ajankohta, kunhan ei osu Metallican konserttiviikonlopulle  :)

Tapahtumasta ei kannattane mitään mahdotonta spektaakkelia järjestää, karkoittaa helposti vähän ujommat pois matkasta. Mutta jonkun tason ajo-opastus olisi hieno idea. Muutama sananen ihan ajon perusteista ennen lähtöä ja mahdollisuus hypätä jonkun kyytiin / ottaa joku kyytiin antamaan vinkkejä.

Toki jos jonkun silmäätekevän saa järjestettyä mukaan niin hienoa, mutta taitaa omasta takaakin löytyä sen verran harrastuneisuutta että jotain vinkkejä voi jakaa?

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #183 : 10.10.2017 13:16 »
Saiskohan vaikka autoliiton kanssa tehtyä yhteistyötä? Vaikka Emma kouluttamaan ja antamaa kyytiä?

AL/AS big meet...

Eikös olis parempi niinpäin että me annetaan kyytiä...???

Etsikää mieluummin sellainen kuski jolla kokemusta vakiorenkain rata-ajosta, tuppaa näiden ikänsä slickseillä ajaneiden neuvot olemaan slickseille....ja kun ne ajolinjat on aivan eri planeetalta katu/semi/slick renkailla...loiva/jyrkempi loiva/terävä. Lisäksi linjojen terävyyteen vaikuttaa mielettömästi auton teho ja painojakauma, alusta jne.

Voin vinkata Haapalaisen Ollille kun tapaan jossain vaiheessa...Olli olisi muutenkin vähän rennompaa seuraa kuin normi rautakangen nielleet tosikko-opet :)
раньше все было лучше
целитель разума

Poissa fourvalve

• Sisäänajettu
  • *
  • Wartburg 311
« Vastaus #184 : 10.10.2017 17:23 »
Radalla on vain yksi ajolinja, riippumatta ajetaanko sitä katu tai semillä. Ei mitään järkeä opetella ajamaan mitään katurengas ajolinjaa .

Poissa alupallo

• Uudenkarhea
« Vastaus #185 : 10.10.2017 18:08 »
Olishan se mielenkiintosta kuulla jonkun kuljettajan opetusta rata-ajosta. Saako kukaan kokematon ajolinjoja niin hyviksi päivän aikana, että voisi kuvitella olevan jotain eri ajolinjoja? Varmasti monelle ihan rata-ajon perusteet sekä perusidea ajolinjoista riittää päivän opiksi.

Makkis

• Vieras
« Vastaus #186 : 10.10.2017 19:28 »
Itse sanoisin, ihan tiedänkin, että tänne kirjoittelee muutama foorumilainen joka pystyy rata-ajon perusoppia jakamaan perusfoorumilaiselle siinä missä Emma Kimiläinenkin, ja ainakin itselleni Emman lisäarvo olisi aivan muualla  ;D

Lisäksi, ainakin kaksi tietämääni ovat osallistumassa jos vaan kaikki natsaa.

Itsellä on myös tilanne että ajokalusto on tällä hetkellä sellainen ettei rata-ajo onnistu. Sen sijaan oikein mielelläni olen messissä miitissä ja valmis osallistumaan kustannuksiin. Toki, ehkä on ihan elämys saada laillisesti kokeilla siviiliautonsa rajoja (jopa suositeltavaa) mutta järki päässä ja autoa särkemättä, niin ei ole tarvetta lukea vakuutusehtoja, tai näin ainakin asia menee omassa arvomaailmassa. Se, tunteeko kaikki tuon toleranssin omasta päästä ja autosta, niin siihen en ota kantaa.

Jos MMV tai Fourvalve kierroksen kyydissä tarjoaa, olen saanut kustannukselle vastinetta isolla vaihteella  ;)

MMV

• Vieras
« Vastaus #187 : 10.10.2017 19:32 »
Jos MMV tai Fourvalve kierroksen kyydissä tarjoaa, olen saanut kustannukselle vastinetta isolla vaihteella  ;)

Nyt saa MMV sellaista kunniaa, jota ei ansaitse. Toki Pösön kyytiin pääsee (kunhan asentaa toisen penkin ja vyöt) ja tuo on niin laiskanpulskea peli, että ajaakin saa. Auto on yhteisomistuksessa, joten tarvitsen luvan toiselta omistajalta, mutta veikkaan ettei ole ongelma.

Makkis

• Vieras
« Vastaus #188 : 10.10.2017 19:47 »
Voin vinkata Haapalaisen Ollille kun tapaan jossain vaiheessa...Olli olisi muutenkin vähän rennompaa seuraa kuin normi rautakangen nielleet tosikko-opet :)

Jos raahaat Ollin paikalle niin sano terveisiä että minä raahaan Salmenaution Arton. Saadaanpahan samalla etuveto vs. takaveto vääntö :)

Tai, jos haluat VAG painotuksen ja raahaat Palttalan, kerro terveisiä että minä raahaan Laitisen. Sitten saadaan todella rentoa meininkiä. Tosin takavedolla mennään.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #189 : 10.10.2017 20:04 »
Jos raahaat Ollin paikalle niin sano terveisiä että minä raahaan Salmenaution Arton. Saadaanpahan samalla etuveto vs. takaveto vääntö :)

Tai, jos haluat VAG painotuksen ja raahaat Palttalan, kerro terveisiä että minä raahaan Laitisen. Sitten saadaan todella rentoa meininkiä. Tosin takavedolla mennään.

Lukihärössä luin että raahaat Sennan Ayrttonin, mietin jo että pakko osallistua itsekkin.
Mutta siinä olet kyllä oikeassa että parasta kun pähkitte omassa porukassa ajolinjat...siinä oppii parhaiten ja hauskintakin.
раньше все было лучше
целитель разума

Makkis

• Vieras
« Vastaus #190 : 10.10.2017 20:18 »
Kyllä parhaiten oppii kun on osaava opastamassa, ja foorumilla on myös osaavia.

DDPP:n osaamiseen en osaa kantaa koska ei ole evidenssiä.

Paikalla clima

« Vastaus #191 : 10.10.2017 20:21 »

Poissa Mrk

• Klassikko
  • S1000XR + S1000RR+ Q3 vajakki + A3 TDI quattro
« Vastaus #192 : 10.10.2017 20:37 »
Jep. Aika elänyt pintahan siellä on ollut. Hitto pitää vaan arpoa mikä rengasseos tuolla sitten uudella asfaltilla toimii.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #193 : 10.10.2017 20:44 »
Kesän alussa juttelinkin Alastaron isännän (tai en tiedä oliko itse isäntä, ajeli golfkärrillä) kanssa ja kertoili uudistuksista, ei tosin maininnut näin mittavista tai meni minulta ohi. Onhan se aika huonossa kunnossa ollut jo pidempään, eikä tuo lisämitta tee yhtään huonoa kun muuten radassa ei ole korkeuseroa käytännössä ollnkaan. Hienoa että tässä maassa edes joskus oikeus voittaa ja joku saa ottaa riskejä yrittäessään. Isäntä kertoili näistä ihanista valituskierteistä silloin eikä voinut kuin ihmetellä...siis keskellä ei mitään !!!
« Viimeksi muokattu: 10.10.2017 20:47 kirjoittanut dingdongpingpong »
раньше все было лучше
целитель разума

Poissa vakio

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #194 : 10.10.2017 20:52 »
Onhan tätä jo odotettu. 👍

Hieno homma tuo uusi asfaltti.

Oli hieno fiilis aikanaan, kun kaudelle 2005 saatiin Kemoralle uusi asfalttipinta. Oli hieno fiilis ajaa kilpaa tuolla supersileällä uudella asfaltilla. Täällä Suomessa kun oli tottunut ajamaan milloin milläkin tärisevällä perunapellolla, niin oli jotenkin epätodellinen fiilis, kun pyörä ei tehnyt mitään ihmeellistä ja rata oli täysin sileä. Ainut huono puoli oli, että tuo uusi asfaltti söi renkaita rotan lailla.
VW Passat Alltrack 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Polo Trendline United 1.4 TDI
KTM 250 EXC TPI, Kawasaki KX 250

Makkis

• Vieras
« Vastaus #195 : 10.10.2017 21:14 »
Nyt saa MMV sellaista kunniaa, jota ei ansaitse. Toki Pösön kyytiin pääsee (kunhan asentaa toisen penkin ja vyöt) ja tuo on niin laiskanpulskea peli, että ajaakin saa. Auto on yhteisomistuksessa, joten tarvitsen luvan toiselta omistajalta, mutta veikkaan ettei ole ongelma.

Ansaitset, voitit miutkin kartingissa :) No, vaikka tästä on evidenssiä niin en silti saavutukseksi lukisi mutta... onhan sinulla oikeasti toisin kuin minulla.

Mutta joo, toivottavasti Pösön penkeissä on pituussäätö...

Poissa ePa

« Vastaus #196 : 10.10.2017 22:07 »
Kyllä parhaiten oppii kun on osaava opastamassa, ja foorumilla on myös osaavia.

Palttalaa on kehuttu niiden toimesta, jotka hänen opastuksiaan ovat saaneet. Ja kovasti käskyttää siviiliautoakin että "kisamallilla" ei meinaa edellä pysyä. Tämän kyydin jälkeen "kartturi" tuli vapisevin raajoin autosta ja sanoi ettei hänen ajossaan ainakaan autosta jää kiinni...  ;D
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa jols

« Vastaus #197 : 10.10.2017 22:08 »

...kerro terveisiä että minä raahaan Laitisen. Sitten saadaan todella rentoa meininkiä. Tosin takavedolla mennään.

Onkos tämä myös keskimoottorisella ajanut Dalton?
GLK 350 CDI '14, C 220 D T Avantgarde '15, XC 60 D4 '18

Poissa Karvis

« Vastaus #198 : 11.10.2017 00:42 »
Siitäpä ratapäivän ohjelmaa, http://www.kic.fi/trackday/
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Makkis

• Vieras
« Vastaus #199 : 11.10.2017 06:36 »
Onkos tämä myös keskimoottorisella ajanut Dalton?

Sama mies. Sawolainen supliikki kohdallaan.