fourvalve
Vakiokalustoa
- Liittynyt
- 25.12.2013
- 11.8.2019 klo 21:19 / Karting
Joo kai siinä menee pää pyörälle kun noin paljon kiertää ympyrää
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
clima sanoi:Tuota samaa kyselin mutta heikolla menestyksellä. Kierrosmäärätkin voivat hieman vaihdella päivästä riippuen.
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=373.10620
dingdongpingpong sanoi:Tietääkös joku mistäs näitä kartteja kannattaa alkaa etsiä netistä, käytettyjä varmaan kun ei taida 5k€ saada ihan uuttakaan...onko näille jotain omia myyntipalstoja vai jaatiseltako suoraan ?
Edit: nettimotossa näköjään ?!?
Siinä olisi jo moottori:
https://m.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/2435020
Karvis sanoi:
Karvis sanoi:
Koneet ovat crossipyöristä suoraan, joten niissä ei ole ihmeellistä. Muistaakseni säännöt määrittelivät vähintään kolme vaihdetta, mutta pääosin noita ei taidettu muuttaa eli askitkin ovat tuttua tavaraa. Vaihteensiirto oli aluksi tavallisella kepillä, mutta viimeisinä vuosina oli viritelmiä, joissa vaihteensiirto oli toteutettu joko pneumaattisesti tai sähköisesti. Ratin molemmin puolin läpät vaihteille, toisesta ylös, toisesta alas. Mielestäni F250 on huono ristisiitos tavallista karttia ja superkarttia. Harvoin noilla ennätyksiä kartingradoille tehtiin. Jos haluaa oikean ja älyttömän nopean vaihteellisen kartin, niin sitten ICC eli nykyiseltä nimeltä KF2. Ei ole spoilereita, eikä niin vakuuttavan näköinen kuin F250, mutta kartingradoilla nopeampi. F250 on mielekkäämpi syheröisille oikeille kilparadoille, mutta niissä superkartit pyyhkii F250:llä pöytää.dingdongpingpong sanoi:Tämä on sitä mitä haetaan, pitääpä tutustua näiden ”tekniikkaan”
Zaphod sanoi:Koneet ovat crossipyöristä suoraan, joten niissä ei ole ihmeellistä. Muistaakseni säännöt määrittelivät vähintään kolme vaihdetta, mutta pääosin noita ei taidettu muuttaa eli askitkin ovat tuttua tavaraa. Vaihteensiirto oli aluksi tavallisella kepillä, mutta viimeisinä vuosina oli viritelmiä, joissa vaihteensiirto oli toteutettu joko pneumaattisesti tai sähköisesti. Ratin molemmin puolin läpät vaihteille, toisesta ylös, toisesta alas. Mielestäni F250 on huono ristisiitos tavallista karttia ja superkarttia. Harvoin noilla ennätyksiä kartingradoille tehtiin. Jos haluaa oikean ja älyttömän nopean vaihteellisen kartin, niin sitten ICC eli nykyiseltä nimeltä KF2. Ei ole spoilereita, eikä niin vakuuttavan näköinen kuin F250, mutta kartingradoilla nopeampi. F250 on mielekkäämpi syheröisille oikeille kilparadoille, mutta niissä superkartit pyyhkii F250:llä pöytää.
dingdongpingpong sanoi:Koko kesänä tullee nytkin se 1000, kun Skula kysyi oli ~650 ja lisää on jo ehtinyt tulla 53.
Kesää on vielä ~2kk ja eiköhän siihen saa puuttuvat kerättyä.
Huomenna on taas jarrupalajumppaa illalla...jostain syystä takapalat ei nyt kestäneet enempää, jonkun kierroksen noilla pääsisi mutta parin kympin sijoitus ei ole paha.
clima sanoi:OT: Et vielä vastannut itse kysymykseen. Oikeasti ilman sarvia ja hampaita kiinnostaa millä kalustolla ajelet ja missä, kierrosmäärät kuulostavat näin maallikosta kovilta.
dingdongpingpong sanoi:Pitää käydä radalla kuikuilemassa näitä hieman, tuossa piikkisessä koneessa epäilyttää jaksaako liikuttaa tämmöistä sotanorsua (kaveri nimittelee aina maasiaksi) kunnolla. Pitäisi päästä kokeilemaan melkein noita jonnekkin...jotenkin kutittaa sellainen jossa on voimaa ja jarrut, kytkin on ehdoton koska yksin harrastan 90%.
dingdongpingpong sanoi:Tietääkös joku mistäs näitä kartteja kannattaa alkaa etsiä netistä, käytettyjä varmaan kun ei taida 5k€ saada ihan uuttakaan...onko näille jotain omia myyntipalstoja vai jaatiseltako suoraan ?
dingdongpingpong sanoi:JJ, tuttu jo opiskeluajoilta ja äärettömän mukava heppu.
vakio sanoi:Kas kas. Missäs opiskelitte?
vakio sanoi:No mutta nythän sinua onnisti, kun vanha opiskelukaverisi toimii AKK:ssa kartingin lajiryhmässä. Ei muuta kun soittoa JJ:lle. Hän varmasti opastaa mielellään, kuinka pääset mukaan lajin pariin.
vakio sanoi:No mutta nythän sinua onnisti, kun vanha opiskelukaverisi toimii AKK:ssa kartingin lajiryhmässä. Ei muuta kun soittoa JJ:lle. Hän varmasti opastaa mielellään, kuinka pääset mukaan lajin pariin.
En kyllä tähän kysymykseenkään koskaan saanut mitään vastausta.
Karvis sanoi:KZ2:ssa on ~50hv ja siinä on jarrut myös edessä, kyllä tuolla sen verran saa kyytiä että aikusta miestäkin pelottaa.
dingdongpingpong sanoi:Opiskeluajoilta on eri kuin sama opinahjo, mutta taidettiin useamman kerran olla samassa paikassa niin siinä taisi tulla naamat tutuiksi. Ei siis olla kavereita mutta muutama sana kyllä vaihdettiin vihdissä tässä kesällä sm-kisoja kun olin katsomassa. Sitä edellinen taisi olla Monacon F1 kisassa kun JJ oli Kankkusen kanssa rannassa veneellä, lähdössä kasinolle
Tästä voisit toki olettaa että ollaan jo sukua.
En näistä paljoon tiedä, mutta eikös noi Vortexin koneet vähän huonoja harraste käyttöön, ymmärtänyt että aika tiuha huolto tarve.JiiJii71 sanoi:Kelpaisiko DDPP:lle tuollainen. Kaveri myy, lupaa -100€ jokaisesta kymmenyksestä jonka ajaa nopeammin kuin hää...
https://m.nettivaraosa.com/karting-auton-varaosat-ja-tarvikkeet/2749635
...voitti aikoinaan sm:n 100cm3:ssa...
nikob sanoi:Eilen oltiin ehtoolla junnun kanssa radalla ja oli paljon muitakin. Liukasta vain oli kuin välillä tuli ihan huolella vettä ja slicksit alla, mutta kuulemma kivaa oli.
Varastossa olisi kyllä hyvät Kometin sadepyörät, mutta pitäisi jostain löytää edulliset vanteet niille jotka sopisivat tuohon Parolinin jakoon.