https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Suzuki Vitara

Testissä oli 1,6 vapari manuaali paremmalla varustetasolla.

Referoituna - pitivät autosta lukuunottamatta heiveröistä / huojakkaa ohjaustuntumaa maantiellä. 60tkm ei ollut jättänyt autoon juurikaan jälkiä, ja esim. moottori oli ensiluokkaisessa kunnossa. Mitattu männänvälys oli lehden historian pienin. Ainoa vika oli kojelaudan apparinpuoleisen potkupahvin irtoaminen/rikkoutuminen toistuvasti.

Vaikutelmaksi jäi, että laadukas ja paljon tarjoava laitos kohtuuhintaan - jos hyväksyy eräänlaisen japanilaisen keveyden ja perinteisyyden siellätäällä.
 
Tuo TM-kestotesti. Sehän oli varsin kohtuullinen tulos Vitaran kannalta. Pystyn melkein kaikki allekirjoittamaan, mitä testin kommenteissa kirjoitettiin. Ehkä kuitenkin olisin vielä erotellut maantieajo-ominaisuudet tuulisella ja vähemmän tuulisella säällä. Tuulisella säällä, varsinkin vähänkään sivuvastaisella autoa saa tosissaan ojastaa, mutta tyynellä kelillä, mielestäni ongelma ei ole testiraportissa kuvatun paha. Kritiikille on siis sijaa, mutta ehkä näiden nykyautojen ominaisuudet eivä loppujen lopuksi olekaan kovin kaukana toisistaan.

Neliveto-ominaisuuksista muutoin törmäsin oheiseen viedopätkään. Pätenee myös S-Crossiin
 
Hyvät kokemukset tähän mennessä Vitarasta, vajaa 20tkm ajettu automaatti turbo. On se vaan näppärä kaupunkiajossa varsinkin talvella :D Panssarit laitatin alle, pari kertaa kolahtanut kunnolla edessä ja takana. Ajo-ominaisuudet ml. maavara ja kallistusherkkyys hyvä kompromissi ajatellen kaupunkia ja metsäteitä.
 
Näitäkin alkanut tulemaan kokoajan enemmän ja enemmän vastaan liikenteessä.

Tuossa TM:n testissä ihmettelin tuota ajettavuuden huonoutta ja erityisesti talvella. Mahtaako olla rengasvalinnoista kiinni vai onko auto oikeasti jotenkin huono käyttäytymään?
 
Porukoilla on tuommoinen 1,6 manuaali. Kohtalainen ajettava, joskaan ei innosta mihinkään erikoiskoeaikoihin mökkiteillä. Esim. SX4 verrattuna huima hyppy eteenpäin, jos ei olisi noin ahdas tavaratiloiltaan niin ois voinut käydä mielessä itsellekin.

Raksahommissa tuli kokeiltua kärrin vetoa hieman napakammassa hangessa eikä hirveästi kehuttavaa tuossa etenemiskyvyssä, Haldex 5 tuntui (vaikken sillä vetohommia tehnytkään) etenevän pöpperössä aivan eri viisiin. Nyt tänä viikonloppuna yritin Mesen 4maticilla työntää helvetillisessä hangessa kärriä kurvin taa ylämäkeen ojan yli; kiinni ei jääty mutta vekslata piti. Kun ei osaa niin ei osaa. :rolleyes:
 
Tuli itsekin käytyä Vitara koeistumassa (piti kyllä myös koeajaa), mutta livenä nähtynä oli kyllä pettymys. Sisusta on kyllä niin muovinen kuin vain voi olla. Tuntui myös odotuksiin nähden pieneltä. Tekniikka varmaan ihan kunnossa mutta ei vaan natsannut :(
 
enkero sanoi:
Raksahommissa tuli kokeiltua kärrin vetoa hieman napakammassa hangessa eikä hirveästi kehuttavaa tuossa etenemiskyvyssä, Haldex 5 tuntui (vaikken sillä vetohommia tehnytkään) etenevän pöpperössä aivan eri viisiin. Nyt tänä viikonloppuna yritin Mesen 4maticilla työntää helvetillisessä hangessa kärriä kurvin taa ylämäkeen ojan yli; kiinni ei jääty mutta vekslata piti. Kun ei osaa niin ei osaa. :rolleyes:

Vetohommissa vaikuttaa auton oma paino aika lailla oliskohan siitäkin kiinni Vitarahan on kevyt kuin mikä ja vetoautona siten melko kehno. Omat kokemukset Vitaran etenemiskyvystä on hyvät, en ole saanut kiinni kertaakaan vaikka noin 30cm lumessakin ajellut. Lock tilassa antaa sutiakin ei ole tarvinnut edes luistonestoa ottaa pois.
 
Nyt olisi vanha -96 mallinen Vitara myynnissä. Esittelyvideo ohessa.  ;D

 
Tuo video oli kyllä sisätilojen osalta yhtä trolololottelua. Mistä lie vanhata matskusta repästy.  Ei ainakaa 2018 vitarasta. Kannattas varmaan vähän tarkemmin kattoa, mitä tänne linkittää  ;)
 
Vitarasta on tullut malliversio gl minkä hinta on painettu alle20 k€. Uskoisin että nyt alkaa hinta olla kohdillaan.
 

Liitteet

  • IMG_0030.PNG
    IMG_0030.PNG
    62,6 KB · Katsottu: 406
rosso sanoi:
Vitarasta on tullut malliversio gl minkä hinta on painettu alle20 k€. Uskoisin että nyt alkaa hinta olla kohdillaan.
Eivät vieläkään halunneet etuvetoja tarjota, vaikka sellaisiakin olisi.
 
Tämä lieneekin hyvä politiikka.
Siis nelivetoa haluavalle alta 20000!
Kuka mitäkin arvostaa.
Itse en merkkiä kokemuksen tasolta tunne.
Mutta 4 veto kohtuu kokoisena alta 20k€...en sanoisi pahaksi..ja uutena!
 
Taky sanoi:
Ei dieseleitä Suzukilla lainkaan?

Ei ole ollut maahantuojan ohjelmassa. Tosin kun köytännön kulutus bensavehkeessä on luokkaa 6,3-6,7 l/100 km, ei oikein jää hirveän paljon tilaa "säästeliäämmälle" versiolle. Bensanelivedoksi Vitara on pihi
 
Kertokaas 2016- Vitaran tuntevat puuttuuko tuosta tarvikeasetelmasta jotain vakiovarusteluun kuulunutta ts. pitäisikö noilla tyhjillä paikoilla olla jotain? Tunkkia näissä ei ilmeisesti ole ollut, koska ei ole varapyörääkään?

 
d6r sanoi:
Kertokaas 2016- Vitaran tuntevat puuttuuko tuosta tarvikeasetelmasta jotain vakiovarusteluun kuulunutta ts. pitäisikö noilla tyhjillä paikoilla olla jotain?


Jokin letku millä kompuran saa kiinni ventiiliin?
 
Tuolla autovisassa kysyin aiemmin, montako kelloa on Vitaran kojelaudassa ja vastaus oli neljä.

Mittaristoon saa keskelle ajotietokoneen valikosta analogisen kellon tuon yläkulmassa olevan lisäksi. Keskinäytössä on myös kello ja sitten vielä analoginen kello ilmasuulakkeiden keskellä. Parasta tässä on, että infotainment järjestelmän kello ei ole synkassa mittariston kellon kanssa, vaan ne pitää asettaa erikseen aikaan.

I5S9jIBxPSK7z_EfDE-ob_6tjrLD07EMDYA9SYNY295GQ5Id8m4HQmTxidWRqcoEIAgd6APiVUW86oJ_cVsqjGrT1nsnDn0PbS1lAXpndFYBkYzE_jEyIkrUP_-DQw


IMG_20190827_105120.jpg