autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Golf VIII  (Luettu 57877 kertaa)

Poissa Rascasse

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1056
Vs: Golf VIII
« Vastaus #200 : 25.10.2019 13:33 »

Eli joo, ei oikein julkaisutilaisuus antanut arvoa julkaisun kohteena olevalle tuotteelle mutta onneksipa nuo journalistit osaavat paikata puutteet vähän paremmin. Plugareissa on ilmeisesti yhä edelleen vanha 1.4 TSI käytössä mikä on vähän outoa.

Tätä ihmettelen myös suuresti. Eikö ole logistisesti  hankalaa tehdä useita variantteja?

Paikalla Automaattori

Vs: Golf VIII
« Vastaus #201 : 25.10.2019 13:59 »
Eikös tässä plugarissa ole 6v DSG. Liekö 1.4 TSI ja DSG 6 vanhoja varastoja, vai ihan oikeasti uusittuja tuotteita?
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

semisti ministi

Poissa ahmedahne

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 79
Vs: Golf VIII
« Vastaus #202 : 27.10.2019 09:25 »
Tätä ihmettelen myös suuresti. Eikö ole logistisesti  hankalaa tehdä useita variantteja?

Totta, bemarinkin kannattaisi esimerkiksi valmistaa vain 318d ja 518d-malleja. Ei olisi logistisesti niin hankalaa...

Poissa Rascasse

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1056
Vs: Golf VIII
« Vastaus #203 : 27.10.2019 11:32 »
Totta, bemarinkin kannattaisi esimerkiksi valmistaa vain 318d ja 518d-malleja. Ei olisi logistisesti niin hankalaa...
Bemarilla eri versiot on samasta lohkosta (518, 520, 525 / 530, 540, 550) ja jopa sylinterin lisäykset onnistuu helposti 0.5 välein. VW tekee 1,4 ja 1,5l moottoria. Bemarilla ei ole samaan malliin vanhaa ja uutta lohkoa tarjolla.

Poissa ivy

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 120
Vs: Golf VIII
« Vastaus #204 : 29.10.2019 11:07 »
Kovin tuntuu negatiivisilta fiilikset golffin suhteen. Ulkokuori on kyllä maltillinen, mutta sisusta on täyttä kultaa. Minun mielestä tuo pesee MB/BMW/Volvo sisustat 6-0. Kysymys kuuluukin, mitä tälläinen fully loaded kustantaa. Itselle pitäisi olla vielä farkku, että seefferi mahtuu kyytiin. Tuosta vaihdekepistä, kun sekään ei kelvannut. Esim Volvossa tuo lonksuva malli on niin vanhanaikainen. Tälläinen smoothi sähkökäyttöinen on esim BMW:ssä ja se on nykypäivää. Sisusta ja varusteet erittäin onnistuneen oloiset, hinnoittelu ratkaisee paljon.
V90

Poissa arska

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1563
Vs: Golf VIII
« Vastaus #205 : 29.10.2019 11:18 »
Kovin tuntuu negatiivisilta fiilikset golffin suhteen. Ulkokuori on kyllä maltillinen, mutta sisusta on täyttä kultaa. Minun mielestä tuo pesee MB/BMW/Volvo sisustat 6-0. Kysymys kuuluukin, mitä tälläinen fully loaded kustantaa. Itselle pitäisi olla vielä farkku, että seefferi mahtuu kyytiin. Tuosta vaihdekepistä, kun sekään ei kelvannut. Esim Volvossa tuo lonksuva malli on niin vanhanaikainen. Tälläinen smoothi sähkökäyttöinen on esim BMW:ssä ja se on nykypäivää. Sisusta ja varusteet erittäin onnistuneen oloiset, hinnoittelu ratkaisee paljon.

Se maksaa vähän enemmän kuin nykyinen vastaavalla tekniikalla oleva fully loaded

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 743
Vs: Golf VIII
« Vastaus #206 : 29.10.2019 11:55 »
Minusta tämä on oikein hieno päivitys. Sisustakin näyttää hyvältä, joskin täytyy nähdä luonnossa enenn lopullista mielipidettä. Eniten tässä mietityttää digitaalihärpäkkäiden toimivuus, toivottavasti ovat malttaneet testata kunnolla ennen markkinoille tuloa. Epäilemättä uusi Golf vankistaa asemiaan luokkansa mittapuuna, vaikka kilpailu on kiristynyt kovasti ja etenkin hinta/laatu-suhteeltaan parempiakin vaihtoehtoja saattaa olla.

Poissa rka1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1917
Vs: Golf VIII
« Vastaus #207 : 29.10.2019 16:14 »
Saa nähdä milloin Saksan hintatietoja alkaa tulemaan, mobile.de:ssä ilmestyy heti esirekisteröitynä kymmenittäin tarjolle.
No keväällä ajettavissa Suomessakin.

Poissa jussi101

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 352
Vs: Golf VIII
« Vastaus #208 : 29.10.2019 16:26 »
Täältäkin peukku uudelle Golfille. Asioita, jotka pistävät silmään eniten ovat

- pitkä keulan ylitys ja hieman roikkunokkafiilis tuolla etuvalodesignilla

- kojelaudan näyttöpaneelin musta muovipaneeli. Ensimmäiset luonnoskuvat lupailivat yhtenäistä lasipintaa, mutta näyttäisi siltä, että tuo onkin pianomusta muovipaneeli, jossa aukot päänäytölle ratin takana ja kojelaudalla olevalle näytölle. Ei ihan niin elegantti toteutus kuin Mb:ssä tai BMW:ssä.

Poissa antsu

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2721
Vs: Golf VIII
« Vastaus #209 : 29.10.2019 16:32 »
Ei ihan niin elegantti toteutus kuin Mb:ssä tai BMW:ssä.

Volkkarihan ei olekaan premiumia ;)

Poissa eGe

Vs: Golf VIII
« Vastaus #210 : 29.10.2019 16:46 »
Kovin tuntuu negatiivisilta fiilikset golffin suhteen. Ulkokuori on kyllä maltillinen, mutta sisusta on täyttä kultaa. Minun mielestä tuo pesee MB/BMW/Volvo sisustat 6-0. Kysymys kuuluukin, mitä tälläinen fully loaded kustantaa. Itselle pitäisi olla vielä farkku, että seefferi mahtuu kyytiin. Tuosta vaihdekepistä, kun sekään ei kelvannut. Esim Volvossa tuo lonksuva malli on niin vanhanaikainen. Tälläinen smoothi sähkökäyttöinen on esim BMW:ssä ja se on nykypäivää. Sisusta ja varusteet erittäin onnistuneen oloiset, hinnoittelu ratkaisee paljon.
Kyllä tuo positiivisen puolelle on omissa ajatuksissa kääntynyt, kun sitä on hetken aikaa mielessä makustellut. Nykyinenkin vain on melko loistava tuote joten jotain erityistä tuosta uudesta täytyy löytää että sen ehdottomasti haluaisi tilata. Nykyinen GTE näkyy olevan about kaikilla herkuilla 50ke ja toivonkin uuden olevan tappivarusteilla suunnilleen samaa luokkaa, koska silloin saattaisi tilaus lähteä hyvin herkästi sisään. Aika paljon jää omalla kohdalla siis kiinni kevään koeajosta ja tulevasta hinnoittelusta.

Paikalla Automaattori

Vs: Golf VIII
« Vastaus #211 : 27.11.2019 20:40 »
TM:ssä salakuvia uudesta GTI:stä.

”ALKUPERÄISISTÄ SUUNNITELMISTA poiketen hybriditekniikkaa ei GTI:ssä toistaiseksi nähdä.
Sen sijaan voimantuotossa toteutetaan nykyisessä sukupolvessa hyväksi todettua kaavaa. Konepellin alta löytyy edelleen 2,0-litrainen turboahdettu moottori. Päivitetystä versiosta tulee tarjolla kaksi eri tehoversiota: noin 188-kilowattinen (255 hv) ja 213-kilowattinen (290 hv) TCR. Jälkimmäisen voimarajoilla uusi Golf GTI kiihtyy 0–100 km/h alle kuudessa sekunnissa. Huippunopeutta kertyy 250 km/h.”


https://tekniikanmaailma.fi/salakuvissa-kahdeksannen-sukupolven-volkswagen-golfin-tehomalli-gti-kertoo-voimastaan-monilla-tavoilla/
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

semisti ministi

Poissa eGe

Vs: Golf VIII
« Vastaus #212 : 10.12.2019 20:48 »
https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/der-neue-golf.html

Uusi Golf on tullut näemmä Saksan konfiguraattoriin esille, joskin hyvin suppeilla vaihtoehdoilla. Silmiin pistää ainakin järjettömän kalliit matriisiledit (yli 2ke) ja lisävarusteena saatava progressiivinen ohjaus tavismallissakin. Saa nähdä miten hinnat suhteutuvat Suomessa myytäviin malleihin.

Poissa Jaska

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1033
Vs: Golf VIII
« Vastaus #213 : 14.12.2019 09:03 »
Useampikin koeajovideo ilmestynyt Youtubeen. Tässä Carwow:n versio. Hyvältä vaikuttaa!

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=A2gnwh7qYCk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=A2gnwh7qYCk</a>

Poissa Kale

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3690
Vs: Golf VIII
« Vastaus #214 : 14.12.2019 09:17 »

Poissa Paha71

  • Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4828
  • BMW 320dA
Autostadium ry:n viestintävastaava

Paikalla Automaattori

Vs: Golf VIII
« Vastaus #216 : 14.12.2019 10:43 »
Nuo liukukytkimet arveluttaa. Golf tippui noiden takia mun listalta, ilmeisesti myös uus Ocu jää hankkimatta. Lopullinen arvio sitten koeajon jälkeen, mutta oletusarvona luultavasti toimimaton infotainment ja kaikki näyttöjen nipistelyt ja sormiyhdistelmät heilutuksineen ja hipaisuineen on niin kaukana minun käsityksestä autoilusta kuin olla ja voi.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

semisti ministi

Poissa psxgamer

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 281
Vs: Golf VIII
« Vastaus #217 : 14.12.2019 11:19 »
Olen lukenut ja katsonut jo muutamankin uuden Golfin arvostelun ja lähes jokaisessa mainitaan negatiiviseen sävyyn ilmastointipainikkeiden puute sekä sekava infotaintment järjestelmä. Varsinkin tuo jälkinmäinen ihmetyttää: Eikös tämä Golf väitetysti vielä viivästynyt markkinoilta koska tuota digitaalista järjestelmää haluttiin parantaa?

Poissa rka1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1917
Vs: Golf VIII
« Vastaus #218 : 14.12.2019 11:41 »
Eikös tämä Golf väitetysti vielä viivästynyt markkinoilta koska tuota digitaalista järjestelmää haluttiin parantaa?
Tais olla niin, että kommunikaatio muiden autojen kanssa välittää tietoja mm. ruuhkista ei oikein ottanut toimiakseen.
Kyllähän tuo täytyy koeajamassa käydä, mulla alle 5000 km Polossa, että ei mitään järkeä alkaa vaihtamaan,
mutta harvoinpa autovaihtoihin järkiperusteita löytyy.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2019 11:44 kirjoittanut rka1 »

Paikalla V60

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 248
  • BMW G21 330d xDrive
Vs: Golf VIII
« Vastaus #219 : 14.12.2019 12:03 »
Nuo liukukytkimet arveluttaa. Golf tippui noiden takia mun listalta, ilmeisesti myös uus Ocu jää hankkimatta. Lopullinen arvio sitten koeajon jälkeen, mutta oletusarvona luultavasti toimimaton infotainment ja kaikki näyttöjen nipistelyt ja sormiyhdistelmät heilutuksineen ja hipaisuineen on niin kaukana minun käsityksestä autoilusta kuin olla ja voi.
Tuon takia uusi bemarin 3 miellytti. On modernit näytöt mutta perinteisten nappuloiden takana keskeiset toiminnot.