autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Livekeikat ja konsertit  (Luettu 63216 kertaa)

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Toyota Verso - Peugeot 206 - MB CLK
Livekeikat ja konsertit
« : 23.08.2014 13:06 »
Mitäs musiikkikeikkoja/tapahtumia on tarkoitus mennä nauttimaan paikanpäälle?

Tänään tänne:
http://theftcityrock.com/2014/
Entisiä: Alfa Romeo, Audi, BMW *2, Buick, Cadillac, Chevrolet, Citroen, Datsun *2, Fiat, Ford *7, Mazda, Mercury, Opel *2, Plymouth, Saab, Triumph, VW *4, Volvo *3

Poissa focceristi

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • o+o=8 -+-==
Vs: Livekeikat ja konsertit
« Vastaus #1 : 23.08.2014 14:48 »
Pahus kun sawonseutu on vähän etäällä täältä katsottuna, muuten ehdollinen kyllä olisi tuo tapahtuma!
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa Mikko

• Klassikkoainesta
« Vastaus #2 : 23.08.2014 15:58 »
Cheekiä tänään ;D
Voisi vaan tuo sade vähän hellittää.

Poissa Pekka T

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 328i
« Vastaus #3 : 23.08.2014 23:34 »
Cheekiä tänään ;D
Voisi vaan tuo sade vähän hellittää.

Minä kun oletin, että sinulla on hyvä musiikkimaku.  :D

Poissa Totenkopf

• Klassikkoainesta
« Vastaus #4 : 23.08.2014 23:39 »
Nyt veit sanat suustani. Minäkin pidin aina ennen Mikkoa melkoisena musiikkimiehenä.  :-[
Bajen va namnet

Poissa Japoff

• Vakiokalustoa
  • **
  • T4
« Vastaus #5 : 23.08.2014 23:41 »
mikäs sit muka olis musiikkia ? Veikko Lavi vai örinä hevi ??

Poissa Karvis

« Vastaus #6 : 23.08.2014 23:46 »

Kumpi tahansa noista mieluummin kuin tuo edellämainittu poskisolisti ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa MJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Elämä alkaa kahdessasadassa
« Vastaus #7 : 24.08.2014 00:05 »
Ginger Baker olisi ensi viikolla keikalla Helsingin juhlaviikkojen tapahtumassa. Pitäisköhän varata lippu...?
2014 Audi A5 Sportback q S-Line Man
2012 BMW K 1300 S
Club 1.4 Km

Poissa Totenkopf

• Klassikkoainesta
« Vastaus #8 : 24.08.2014 00:15 »
Kuuntelehan joskus Veikon kappale: Silakka-apajalla. Siihen ei tuo Siikki yllä koskaan ;) ;D
Bajen va namnet

Poissa Mikko

• Klassikkoainesta
« Vastaus #9 : 24.08.2014 00:21 »

En mä musiikin takia sinne mennyt vaan shown (ja ilmaisten lippujen). Ja ihan oikeasti nostettava hattua ja korkealle Cheekille ja muille artisteille, oli ihan mielettömän kova show. Osaan arvostaa sitä kun homma tehdään täysillä ja viimesen päälle kunnolla vaikka musiikki ei ihan omaan makuun uppoakaan. Hyvä soundi, hienot visu ja valot, pyroihin panostettu oikein kunnolla ja jatkuvalla syötöllä marssitettiin Katri-Helenasta alkaen kovan tason artistia lavalle. Ja hemmetti, että Diandra on kova tyttö laulamaan.

Pakko myöntää, että ennakko-odotuksista poiketen nautin joka hetkestä. Vaikka vettäkin tuli viimeiset 40 min aivan kaatamalla. :)

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #10 : 24.08.2014 01:57 »
Melrose oli odotetusti hyvä.
Pertti Kurikan Nimipäivät asenteellaan hyvä ja viihdyttävä.
Turmion Kätilöt ei ihan omaan musiikkimakuun satu, mutta asenteella ja showlla veti hyvin.
Entisiä: Alfa Romeo, Audi, BMW *2, Buick, Cadillac, Chevrolet, Citroen, Datsun *2, Fiat, Ford *7, Mazda, Mercury, Opel *2, Plymouth, Saab, Triumph, VW *4, Volvo *3

Poissa Dirti

• Sisäänajettu
  • *
  • Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 Style 2011
« Vastaus #11 : 24.08.2014 11:17 »
Tätä nykyä ei enään jaksa keikoilla paljoa käydä, pitää olla monesti joku muukin syy kuin että keikalle päädyn. Yhdessä vaiheessa kun tuli eri bändejä lavalla nähtyä vuodessa keskimäärin 100-200 kpl niin ei ole ollut viime vuosina tarvetta ihan joka bändiä nähdä.

Mitä tulee musiikkiin ja musiikki tyyleihin niin niihin on yksin kertainen vastaus. Ei ole olemassa paskaa musiikkia, on vain olemassa paskoja esittäjiä ja paskoja biisejä.

Vaikka itse olen luokiteltavissa hyvin selkeästi "metallipääksi" niin silti ei ole musiikkia mikä ei toimisi. Esim paljon viime päivinä puhuttu Cheek. Hyvä räppi uppoo, mm. Vanha ICP ja Cypress Hill, mutta Cheekin musiikki on taas täyttä paskaa. Suomiräppiä löytyy kasoittain hyvää ja laadukasta mutta tuollaisten jätkien, kuten Elastinen, wanna be keikarointi saa vain myötähäpeän ja vitutuksen päälle. Mutta nämä on sit makuasioita. Toki hattua nostan Cheekille miten hän on vetänyt Stadikan kahteen kertaan täyteen, mahtava saavutus.

Yksi kaikkien aikojen parhaimpia bändejä ja lavapersoonia on ehdottomasti Danko Jones. Jos joku ei ole nähnyt livenä kyseistä artistia niin suosittelen lämpimästi musiikkimausta huolimatta, ja mieluummin vielä jos pääsee näkemään klubilla.

Suomalaisista bändeistä yksi parhaimmista ellei jopa paras live-esiintyjä on ehdottomasti Turmion Kätilöt. Tuo rytmiryhmä ei ole kertaakaan keikoilla pettänyt ja eräs mieleenpainuvimpia keikkoja omassa elämässä on ollut kyseisten herrojen akustinen keikka nosturin alakerrassa pari vuotta sitten. Toki täytyy myöntää että tuohon mieleenpainuvimpiin suomalaisiin keikkoihin menee kyllä ehdottomasti Egotripin alkutaipaleen eräs keikka, mutta tunnelmaltaanhan nuo keikat taas poikkeaa aivan täysin toisistaan :)

Ja tähän väliin täytyy kyllä muistaa Eläkeläiset, ne ketkä ovat kyseiset herrat lavalla nähneet ymmärtävät mistä puhun.

Itse henkilökohtaisesti odotan että pääsisi vielä joku päivä katsomaan Joe Bonamassaa, pari keikkaa on mennyt valitettavasti sivu suun kun kyseinen mestari on Suomessa käynyt kääntymässä. Mutta tämä herra on niitä harvoja esiintyjiä mitkä haluaisi ehdottomasti nähdä. Toinen bändi mitä en ole valitettavasti nähnyt, koska bändi on perunut niin monet suomen keikat, on Deicide.

Itse olen aina viihtynyt klubeilla keikoilla ja vihannut suuri stadion keikkoja. Tunnelmaltaan klubikeikalla ovat huomattavasti intiimimpejä ja käsinkosketelvia. Stadionilta puuttuu se intensiivisyys mikä muodostuu klubeilla bändin ja yleisön välille. Tämän takia olen vältellyt mm Metallican keikkoja henkeen ja vereen koska aina ovat isoilla areenoilla nähtävissä, toki olen pari kertaa bändin lauteilla nähnyt mutta ei noista keikoista ole saanut mitään irti.

Tulevia keikkoja mitä odotan on ehdottomasti Trees of Eternityn keikat, mutta saa nähdä milloin ne käynnistyvät.

Itse ole aina mennyt keikoille jos musiikki on edes vähän herättänyt positiivisia varauksia kropassa, ja paljon olen kokenut hyvää ja paljon paskaa. Mutta mitään en vaihtaisi pois. Joten rohkeasti vaan keikoille.

« Viimeksi muokattu: 24.08.2014 11:20 kirjoittanut Dirti »

Poissa MJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #12 : 29.08.2014 23:48 »
Tähän tilaisuuteen menee liput varaukseen heti kun saan kaveriltani vastauksen tuleeko hän mukaan:

http://menolippu.fi/laulava-pohjola-progelegendan-sanoitetut-savelet-varjoista-valoon-15-10-savoy-teatterissa/
2012 BMW K 1300 S
Club 1.4 Km

Poissa MJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #13 : 01.09.2014 15:46 »
^Liput varattu...
2012 BMW K 1300 S
Club 1.4 Km

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #14 : 22.11.2014 19:26 »
Tänään pukkaa Turo´s Hevi Gee paikalliseen ravintolaan.
Tarttee mennä katsomaan lahtelaisia rokuja  8)

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #15 : 30.11.2014 00:28 »
Teatteria ei erikseen mainittu pääaiheen alla "Musiikki, tv ja elokuvat" mutta tänne kai parhaiten kuuluu teatterikin.

Vaimo oli hankkinut liput katsomaan paikalliseen teatteriin "Maailmanlopun hautaustoimisto" esitykseen.

Hauska, erilainen teatteriesitys.
Käsikirjoitus Kummelista tuttujen Vihisen ja Kahilaisen tuotosta.

Minun makuun upposi hyvin.

Poissa tai

• Klassikko
« Vastaus #16 : 30.11.2014 09:46 »
Kerran vuodessa - joskus harvemminkin - tulee livekeikoilla käytyä. Viimeksi nän Timo Rautiaisen. Yleensä jälkikäteen keikoista on jäänyt ihan hyvä maku, mutta uusiin tilaisuuksiin hankkiutumiselle ei ole mitään motivaatiota. Ajatuksena tuntuu vastenmieliseltä mennä nukkuma-aikaan kuuntelemaan tulpat korvissa paskoja saundeja ja omituisia sovituksia tutuista kappaleista :-X Ei vaan ole mun juttu.

Poissa Jysky

« Vastaus #17 : 30.11.2014 09:58 »
Tänään ensimmäiseen joulukonserttiin tarkoitus mennä Kangasalan kirkkoon kuuntelemaan Saara Aaltoa ja Bofori-puhallinorkesteria (Tampereen musiikkiakatemian po). Toivottavasti äänimiehet osaa hommansa eikä pilaa iltaa- kaikusassa kirkossa solistin ja ison orkesterin yhteensovittaminen aika hankalaa.
Ateca TDI 4drive    Ford C-max 1.8

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #18 : 19.12.2014 10:06 »
Ensi kesän (2015) Pori Jazzeille on kiinnitetty kaksikin kiinnostavaa artistia samalle päivälle (16.7. to). John Hiatt bändeineen sekä Beth Hart. Pahus kun en vielä tiedä kesäajan työvuorojani, muuten voisin vaikka innostua. Sama "ongelma" estää toimimasta Lynyrd Skynyrdin suuntaan toukokuussa.
Wanha Jäärä arvonimen ylpeä haltija  😳

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #19 : 19.12.2014 13:09 »
John Hiatt ois kyllä hyvin mieleinen nähtävä. Nämä omat nykyharrasteet ei vain oikein tue keikkaretkiä. Joten jää väliin.
"The journey of a thousand miles begins with one step"