autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Porsche keskustelua, kuvia, videoita, vertailuja yms.  (Luettu 96661 kertaa)

Poissa ///M

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW 530iA
  • BMW X3 35d
Moottori-lehti oli testannut Porsche Cayenne E-hybidiä ja kyllähän löytyi moitittavaa:
Tuulen suhina yli 250 nopeuksissa!

Ei taida pahemmin häiritä Suomessa.

Poissa ePa

Olishan tuollainen hybridi aika maukas matkakumppani  tai vaikka kauppakassi. Eipä tämä(kään) koeajaja kauhiasti moitittavaa löytänyt.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/voimaa-enemman-voimaa-ja-viela-vahan-lisaa-porschen-uusi-hybridi-hammentaa-ja-hurmaa/c1942ca4-8b1c-4db5-a9e2-580886b99fac
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Lebis

• Vakiokalustoa
  • **
Nyt alkaa Cayman S:llä olla yhteisiä hetkiä takana ensimmäinen 10 tkm. Vaikka manuaalivaihteiston ystävä olen ollut ja olen edelleenkin, niin Porschen PDK -vaihteistosta täytyy sanoa vain, että se on upea. En voi muuta sanoa. Kaikki muut automaattisesti toimivat vaihteistot ovat tökkineet ja niistä löytyy aina jotain moitittavaa. Porschen vaihteistosta en tähän mennessä keksi mitään moitittavaa. 992 Carreran uusi 8 -vaihteinen versiokin toimi erittäin hyvin, tosin käyttökokemus siitä on hyvin minimaalinen. Uskon, että kaikki eri versiot toimivat yhtä laadukkaasti. Löytyykö parempaa vaihteistoa autolla ajamiseen kuin mitä Porsche tekee?

Poissa TON-III

• Legenda
Tässä katselen Motorvicion-kanavaa, esittelyssä on Pansmera 4 S neljän litran dieselinsä (422 hv./ 850 nm.) kanssa, kyllä tuollaisella kelpaisi ajella .... mutta mahtaako tuo voimalinja tulla joskus myös johonkin urheilumalliin ?  :-*

Poissa Leo

• Sisäänajettu
  • *
Tässä katselen Motorvicion-kanavaa, esittelyssä on Pansmera 4 S neljän litran dieselinsä (422 hv./ 850 nm.) kanssa, kyllä tuollaisella kelpaisi ajella .... mutta mahtaako tuo voimalinja tulla joskus myös johonkin urheilumalliin ?  :-*
Ei kait Porschelta kohta saa vai joko kokonaan loppunut saanti mitään diesel-versiota. Ainakin aikoivat kuopata koko ajatuksen dieseleistä vuosi kaks takaperin. Hybridit ja sähköiset voimalinjat tulevat hallitsemaan mallistoa ja sitten jotkin GT3 ja RS versiot ovat ehkä korkealle kirkuvia vapareita.
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa rosso

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW X1 xDrive 18d
Jahas. Seuraava auto voisi olla käytetty Macan. Vesi kielellä odotan että käytettyjen hinnat putoaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa uutta 😀

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
Minäkin Macania olen katsellut. On aika paljon sirompi kuin Cayenne mutta käytettyjen tarjolla olevien voimalinjat ovat pääsääntöisesti dieseliä ja jotenkin ei nappaa.
Rellu ja Voortti. Pari volkkaria ja vanha possu.

Poissa clima

Nyt alkaa Cayman S:llä olla yhteisiä hetkiä takana ensimmäinen 10 tkm. Vaikka manuaalivaihteiston ystävä olen ollut ja olen edelleenkin, niin Porschen PDK -vaihteistosta täytyy sanoa vain, että se on upea. En voi muuta sanoa. Kaikki muut automaattisesti toimivat vaihteistot ovat tökkineet ja niistä löytyy aina jotain moitittavaa. Porschen vaihteistosta en tähän mennessä keksi mitään moitittavaa.

Tätä samaa olen itsekin ihaillut, normiajossa mukavan huomaamaton, Sport+ iskee nopeasti pykälää ylös ja alas.👍

Minäkin Macania olen katsellut. On aika paljon sirompi kuin Cayenne mutta käytettyjen tarjolla olevien voimalinjat ovat pääsääntöisesti dieseliä ja jotenkin ei nappaa.

Dieseleitähän nuo pääsääntöisesti ovat.
Muista Macan bensavehkeistä ei ole kokemusta mutta hinnat alkaen malli 2-litraisella nelikolla istuu yllättävän hyvin Macaniin mikäli ajelee nätisti: edellä kehuttu PDK hakee hyvin oikeaa vaihdetta silmään eikä homma mene huutamiseksi kuin nopeimmissa ohituksissa.
Tosin ottaisin itse tuon 6-mukisen disukan ennen tätä kulibensaa.

Poissa rosso

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW X1 xDrive 18d
Minä olen katsellut nimenomaan diesel Macania. Kulkisi vähällä ja tarjontaa riittää.

Poissa ///M

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW 530iA
  • BMW X3 35d
Minä olen katsellut nimenomaan diesel Macania. Kulkisi vähällä ja tarjontaa riittää.

Hyvin noita on tosiaan tarjolla mutta vähemmän hyvin varusteltuja. Useimmista puuttuu esim. navi ja aktiivivakkari.

Poissa rosso

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW X1 xDrive 18d
Macan olisi itselleni täydellinen auto. Dieseli menee hankintaan kunhan hinta tippuu vähän alemmas.

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
Macanista haluaisin ehdottomasti turbon. muut versiot eivät niin sykähdytä  :)

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
Macanista haluaisin ehdottomasti turbon. muut versiot eivät niin sykähdytä  :)

3,6 vai 2,0 ?

Poissa nemos

• Klassikko
  • Volvo XC60 T8 Inscription
edellä kehuttu PDK hakee hyvin oikeaa vaihdetta silmään eikä homma mene huutamiseksi kuin nopeimmissa ohituksissa.

Niin se VAG:n DSG:kin muuttuu kultakimpaleeksi, kun asennetaan Porscheen

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
3,6 !!!!

👍 sama.
Jotenkin tollanen 2.0 olis sama kun S-mesessä olis 1.2tsi...

Poissa clima

Niin se VAG:n DSG:kin muuttuu kultakimpaleeksi, kun asennetaan Porscheen

DSG:sta en osaa sanoa kun ei sellaista ole koskaan omistuksessa ollut mutta S-tronicilla ja PDK:lla on tullut ajettua niin paljon että kyllä noilla ainakin eroa on.

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
👍 sama.
Jotenkin tollanen 2.0 olis sama kun S-mesessä olis 1.2tsi...
Mieluummin 4,8 jos vain olisi saatavissa :)

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
Mieluummin 4,8 jos vain olisi saatavissa :)

4,8 on hieno kone, kaverilla oli tollanen hetken aikaa, kehu juuri moottoria ja vaihteistoa. Mutta mersumiehenä ei oikein kotiutunut porssen ohjaamoon niin vaihtoi sitten.

Noista vaihteistoista niin mahtaakohan dsg ja pdk olla mitään yhteistä keskenään ?

Poissa nemos

• Klassikko
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Noista vaihteistoista niin mahtaakohan dsg ja pdk olla mitään yhteistä keskenään ?

Macan Turbon vaihteistosta en pikaisesti löytänyt tietoa, mutta muissa Macaneissa on Porschen muokkaama versio VAG:n DL501:stä.