- 17.12.2018 klo 00:06 / Yleistä keskustelua Porschesta
Mikä bensakone on Cayennessa 2010 -> toiminnaltaan paras, V6 vai V8 padat, turbolla vai ilman?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ePa sanoi:Toisaalta nuo tilastot pitäisi suhteuttaa ajettuihin kilometreihin. Yleensä minkä tahansa vuosimallin 911 on harvemman talouden ykkösauto. Harvoin edes kakkosautokaan.
jlindstrom sanoi:Joskus vielä... onneksi näiden tuotantomäärät eivät ole rajatut. Käytettyjä saattaa siis aikanaan olla paljonkin tarjolla.
Lebis sanoi:Pyörähdin Kemorassa ottamassa tuntumaa Caymanilla ensimmäistä kertaa rata-ajoon. Onhan tuo vaan makea auto ajaa sielläkin. Kun vertaa BMW M2:een, joka on selkärangassa vielä hyvin muistissa, niin ovat ajoltaan hyvin erilaisia autoja. Cayman menee mutkat paljon tasapainoisemmin ja muutenkin tasapainoisempi paketti. Tasauspyörästön lukon puuttumista en nyt äkkiseltään huomannut enkä sitä jäänyt kaipamaan, sen verran hyvin tuo menee. M2:ssa perä oli levoton lukosta huolimatta vs. Cayman. Saa nähdä miten on sitten, kun uskaltaa ajaa autoa kovemmin. Ottaa kyllä aikansa hankkia luotto ja selkärankatuntuma autoon. Autossa oli alla Goodyearin Asymmetric 2 renkaat, jotka eivät nyt alle sulaneet, mutta olivat liukkaan tuntuiset enkä anna kehuja niille. Ei herättänyt luottoa eli kulutetaan nämä pois, Micheliniä alle ja kovaa ajoa niin jospa se luotto sieltä alkaa löytymään radalla. Lisäksi jarrupalojen tilalle laitetaan Endlessin valikoimasta hieman kovempaa seosta. Nopeammin tällä ajeli kuin M2:lla vaikka uusi auto ja uudet kujeet. Cayman S oli niin hieno auto tuolla radalla, että heräsi kysymys kuinka helkkarin makeita autoja ne Porschen GT -mallit sitten ovatkaan.
Tuossa yhden nopean kierroksen verran liikkuvaa kuvaa:
ePa sanoi:Ai että! Pitääkö tässä lähteä itekin käymään mutka Vetelissä. Ensi tiistaina olisi P autoja höntsäilemässä. Ja kuun lopussa sitten ihan oikeat kapinat.
Pari metriä jäi vielä rataa käyttämättä, niin eiköhän kierroajoista vielä lähde reilusti pois, kun luottoa alkaa löytymään.
Tarkistelitko rengaspaineita kuinka useasti?
dingdongpingpong sanoi:Lebiksen videota katsellut niin seuraavia huomioita takarivistä.
Ylimääräiset ohjausliikeet pois.
Luultavasti vielä mutkassa jarrulla?, jarrutus-kääntö-mutka.
Loivat linjat jos renkaat on liukkaat.
Mutka samalla vaihteella ja vaihtoja vasta kun auto suorassa.
dominik sanoi:Moottori-lehti oli testannut Porsche Cayenne E-hybidiä ja kyllähän löytyi moitittavaa:
Tuulen suhina yli 250 nopeuksissa!
Ei kait Porschelta kohta saa vai joko kokonaan loppunut saanti mitään diesel-versiota. Ainakin aikoivat kuopata koko ajatuksen dieseleistä vuosi kaks takaperin. Hybridit ja sähköiset voimalinjat tulevat hallitsemaan mallistoa ja sitten jotkin GT3 ja RS versiot ovat ehkä korkealle kirkuvia vapareita.TON-III sanoi:Tässä katselen Motorvicion-kanavaa, esittelyssä on Pansmera 4 S neljän litran dieselinsä (422 hv./ 850 nm.) kanssa, kyllä tuollaisella kelpaisi ajella .... mutta mahtaako tuo voimalinja tulla joskus myös johonkin urheilumalliin ? :-*