autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)  (Luettu 32669 kertaa)

Poissa eku11

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #40 : 30.01.2017 20:36 »
jos tarkoitat sitä että ei tarvitse ottaa avaimia taskusta vaan
auto tunnistaa ne ja saat ovet auki kahvasta, niin saa

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #41 : 30.01.2017 20:39 »
joo näin ajettelinkin. Soittelija automyyjällekin eikä ollut ihan varma  :( No ei tää nyt ihan must varuste ole, mutta ihan  kiva jos on tottunut

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #42 : 17.02.2017 20:42 »
jos tähän nyt päätyisin niin valinta tulisi valkoisen ja Tectonic Silverin välillä. Valkoisia olen nähnyt useita mutta en yhtään Tectonic silveriä  ST Line mallina. Joku nähnyt?

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #43 : 17.02.2017 20:44 »

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #44 : 17.02.2017 22:17 »
Ihan ok tääkin. Tää Magnetic oli kolmas vaihto, jonka tiputin. Jotenkin (taas) valkoinen vahvoilla. Olis kolmas peräkkäin sit.

Poissa VJK

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 151
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #45 : 17.02.2017 22:47 »
Tuo Trollstenin linkkaama on Moondust Silver. Tectonic on "kullertavampi", mielestäni hieman pappamainen eikä omasta mielestäni sovi ST-Lineen. Valkoinen toimii hyvin, myös Magnetic ja Shadow Black on kivoja.

Avaimeton lukitus on vakiona Titaniumissa, ST-Lineen sitä ei saa, tosin nappikäynnistys on siinä vakiona.
MY 2019.25 Focus Vignale 1.5 Ecoboost 182 M6
E34 525iA Touring, E30 320i

Poissa Karvis

Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #46 : 17.02.2017 22:53 »
Tectonic näyttää pitkälti samalle kuin edellismallin chili tjsp, omalla listalla jäisi aikalailla häntäpäähän.

Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #47 : 17.02.2017 23:08 »
thanks, löysitpä hyvän kuvan. Tän olin nähnyt jossain autoliikkeessä. Ulkona otettu kuva hyvällä kameralla kertoo aika hyvin todellisen värin.
No tää väri asia on ns happy problem.
Pitää nyt pähkäillä viitsiikö  maksaa Golfista liisari tapauksessa 50 € enempi kuussa vaikka Focukseen ruksattu Zenonit ja Autom. ilmastointi.
Focus (ST Line) ainakin ulkonäössä vetää pitemmän korren ja ajo-ominaisuudet kunnossa.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #48 : 09.03.2017 18:10 »
ei tääkään väri paskemmalta näytä ST Linessa

http://static.iltalehti.fi/autotestit/22087378_at.jpg


Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #49 : 16.03.2017 19:55 »
palatakseni tähän väriasiaan, tuo deep impact blue taitaa olla vähän hankala väri pitää puhtaana. Tectonic Silver nähty livenä eikä näytä niin hyvältä kuin kuvissa.

Taitaa valinta mennä tohon Moondust Silver väriin.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #50 : 17.03.2017 09:19 »
Vahva mielipide. Tällä  voisi jo ostaa ton värin  :)
Joo hieno väri tuo kieltämättä on. Katsotaan sitten mihin päädyn, jos tää Focus menee tilaukseen. Parin viikon päästä pitäisi päätös tehdä. 10v valkoisen putki nyt joka tapauksessa loppuu.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #51 : 17.03.2017 19:53 »
Täytyy kyllä ihmetellä koeajon perusteella miten hyvin 1.5 DTCi Powershift:stä on saatu tehoa irti. Vääntöäkin löytyy 300Nm. (vag 1.6 vastaavissa 250Nm).Tää kyllä tuntuu ihan pykälää suuremmalta koneelta.
Mielenkiintoista tässä on , että samalla koneella manuaalissa vääntö 270 Nm.

Max vääntö tulee myös  aika matalalla ja suppealla kierrosalueella. En vain ole löytänyt tarkempaa dataa nimenomaan tästä lastutetusta powershift versiosta.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #52 : 03.04.2017 18:12 »
Deep Impact Blue Focus ST Line farkku nyt tilattu. Odotellaan toimitusaika vahvistusta.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #53 : 28.04.2017 13:07 »
arvioitu toimitusaika heinäkuun puoliväli :)

Poissa eku11

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #54 : 28.04.2017 22:02 »
onnea
tuo on se normaali toimitusaika,
tuntuu pitkältä mutta kyllä se menee

Poissa JS88

Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #55 : 27.07.2017 17:07 »
Tänään aikani kuluksi kävin wetterillä ja pörhöllä kiertelemässä. Omaan mieleen tuosta focuksesta saisi varmaan hinta huomioiden mielekkäimmän paketin. Tuo st line deep impact blue värillä ja joko 1,5 bensana tai dieselinä alkoi jopa kiinnostaa. Saas nähdä tuleeko käytyä koeajolla, kylmätyypeillä ohjaamo oli todella mieleinen, yllättävän laadukkaan oloinen. Mitä mieltä nihu moottoreista ja melusta? Automaatti itselle tulee jatkossakin ja molemmissa saatavilla vissiin sama 6-vaihteinen? Bensassa ja dieselissä siis.

Poissa VJK

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 151
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #56 : 28.07.2017 20:58 »
^Dieselissä on Powershift eli kaksoiskytkinvaihteisto ja bensassa "A6" eli perinteinen momentinmuunninlaatikko. Tuo jälkimmäinen hukkaa luonnollisesti enemmän voimaa verrattuna Powershiftiin.
MY 2019.25 Focus Vignale 1.5 Ecoboost 182 M6
E34 525iA Touring, E30 320i

Poissa Simprider

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #57 : 01.08.2017 22:05 »
Pihassa molemmat ja jos kaipaat suoraa vastetta niin ota powershift, jos taas pehmeää ja pyöreämpää kulkua niin A6.

Vaikka A6 on 180hp malli niin matka-ajossa 120hp diesel on melkein nopeampi ohittamaan johtuen A6 automaatin aavikko"perästä", kutosella 110 mittarissa niin koneessa kierroksia vain 1800.

Tarkoittaa että 80km/h rekkaa ohittaessa aski vaihtaa kolmoselle ja vitkastelee ylöspäin vaihdon kanssa juuri 130-140 nopeudessa tehden tiukkaan väliin ohittamisesta hieman tuskaa.

Itselle tuon A6 (6F35) askin luisto ja suorituskyky oli liikaa ja auto meneekin vaihtoon ja tilalle tulee powershift Kuga.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2017 22:08 kirjoittanut Simprider »
Kuga 2.0 TDCi Powershift
Kuga 1.5 Ecoboost

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #58 : 06.08.2017 20:39 »
Tänään aikani kuluksi kävin wetterillä ja pörhöllä kiertelemässä. Omaan mieleen tuosta focuksesta saisi varmaan hinta huomioiden mielekkäimmän paketin. Tuo st line deep impact blue värillä ja joko 1,5 bensana tai dieselinä alkoi jopa kiinnostaa. Saas nähdä tuleeko käytyä koeajolla, kylmätyypeillä ohjaamo oli todella mieleinen, yllättävän laadukkaan oloinen. Mitä mieltä nihu moottoreista ja melusta? Automaatti itselle tulee jatkossakin ja molemmissa saatavilla vissiin sama 6-vaihteinen? Bensassa ja dieselissä siis.

Toimitus viivästyi jostain syystä pahasti ( ei saatu kuljetettua suomeen), mutta parin viikon sisällä pitäisi olla luovutus. Palaan sitten ensi tuntumaan.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS
« Vastaus #59 : 19.08.2017 21:34 »
Focus viimein pihassa. Hyvältä peliltä tuntuu näin kesäkelissäkin.

Harmikseni ( ja mun tuurilla  :-\  ) ensiasennusrenkaat olivat taas Bridgestonen Turanzat W- nopeusluokassa, jotka eivät ole hiljaisemmasta päästä. Myyjän mukaan useimmissa autoissa on ollut  tässä kokoluokassa (17") Continental , joka on kyllä hiljaisempi. No kun kyseessä  liisari, niin enpä näitä lähde vaihtamaan.
Melun osalta joka tapauksessa hiljaisempi kuin esim Opel Astra.

ST Line alusta on kyllä mukava. Sopivan jämäkkä, mutta ei liian kova.
PowerShift toimii hienosti. Mun mielestä parempi kuin vag DSG.

Lähdössä kaasun kanssa opeteltavaa. Vääntö tulee heti täysillä mukaan, josta johtuen tuntuu kyllä tehokkaammlata kuin mitä paperilla ( 1.5 TDCi). Ei kyllä taajama nopeuksilla  ainakaan jalkoihin jää. Motari nopeudet testaamatta.

Sync3 logiikka/ kosketusnäyttö toimii  hyvin. Spotify bluetooth selaus yms fine.

Ennen luovutusta auto vahattiin mun ostamalla Harly wax kovavahalla. Aika hurja kiilto tuli. Väristäkin tuli tummempi. Tästä olikin mun postaus "vahat ja pinnoitteet" keskusteluissa.