autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)  (Luettu 32561 kertaa)

Poissa TSo

• Uudenkarhea
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #20 : 07.04.2016 17:50 »
Lainaus
Luulisin että jos Trendiin ottaa lisävarusteena Audio 2:sen, niin myös näytöt päivittyvät parempiin. Tämä ei ole siis tieto vaan luulo Focuksen esitteen perusteella, jossa on mainittu että esitteen Trendissä on Audio 2.

No mullakin kävi mielessä että jostain varustepaketistahan tuon näytön täytyy olla riippuvainen, jos sitä ei erikseen varustehinnastossa mainita, ja kuitenkin sitä on kahta eri mallia. Myyjä sanoi hallissa olleen Trendin olevan "Stokka-varusteilla", eli siinä oli esim. takatutkat ja keskinoja muttei muuta ylimääräistä Trendin päälle, paitsi bluetooth. Mutta en tajunnut että bluetoothin mukaantulo tarkoittaa käytännössä Audio 2:ta - ja tästä ilmeisesti seuraa että jos bluetooth/audio 2 puuttuu niin myös tuo ajotietsikan näyttö on se halpismalli. Yritin kyllä myyjältä kysyä selkeästi, kuuluuko Trendiin tuo isompi tietsikan näyttö ja sanoi että kyllä. No, täytyy opetella lisää näitä Fordin varusteyksityiskohtia.

Poissa jf

• Klassikkoainesta
« Vastaus #21 : 07.04.2016 17:59 »
Noita autoja tuolla Audio 2:lla on/oli n-kappaletta joten jos se natsaa, ei kannata hirveän pitkään jahkailla...

Poissa TSo

• Uudenkarhea
« Vastaus #22 : 07.04.2016 18:08 »
Lainaus
Noita autoja tuolla Audio 2:lla on/oli n-kappaletta joten jos se natsaa, ei kannata hirveän pitkään jahkailla...

Jep, "oli" on tässä tapauksessa oikea vaihtoehto, myyjän mukaan bluetoothilliset on myyty. En vaan arvannut kun tuota tarjouskuponkivihkoa luin että noita on tarjolla paremmilla ja huonommilla varusteilla...

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #23 : 25.01.2017 00:52 »
Olihan tällä Focukselle oma topic , on vaan ollut aika hiljaista.
Ei edes kommentteja ST Line mallista.

No kävin  tollasen 1.5 DTCi Powershift mallin koeajaa ja olin kyllä aika yllättynyt miten hyvä ajaa, vaikka alkaa olla elikaaren päässä. Ja ST Line look ainakin mun silmään tosi tyylikäs.
Mietin tuota Drive Assistant pakettia onkohan jollain tosta kokemuksia ja miten on varusteet toimineet. Hinta vaan on aika kova n 2kEur.

Toinne on noi Bi-Xenon ajovalot. (650 Eur). Pärjäiskö vakio Halogeeneilla?

Poissa Karvis

« Vastaus #24 : 25.01.2017 07:01 »
Ainakin pre-fl:n halogeenit on ihan paskat, itse ottaisin aivan ehdottomasti xenonit.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Paikalla eGe

« Vastaus #25 : 25.01.2017 09:28 »
Tekniikan Maailman valomittausten perusteella fl-Focukseen ei hyviä valoja saa edes rahalla. Xenonit tosin ovat kääntyvää mallia ja valaisevat lähivaloilla halogeeneja paremmin joten lisäpitkillä saa valoista jo hyvät. Itse saattaisin tuon 650e sijoittaa, mutta ei ainakaan TM:n testin perusteella ole "pakollinen".

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #26 : 25.01.2017 10:19 »
joo, tässä näkyy varmaan näiden elikaaren loppupuolella olevien mallien ongelmat.
No onneks pääosin kehä 3 sisäpuolella ajoa, joten tuo kaukovalo asia ei niin kriittinen.
Taidan nuo Xenonit ruksata kuitenkin.
Tossa diesel mallissahan on Eber vakiona, mutta harmiksi siihen ei saa uutta EasyStart web sovellusta vaan vanhan
tekstiviesti pohjaisen Call sovellutuksen. Oliskohan tuo parempi kuin perinteinen kaukosäädin?

Paikalla eGe

« Vastaus #27 : 25.01.2017 16:11 »
Saisikohan siihen Remucia asennutettua?

Poissa eku11

• Uudenkarhea
« Vastaus #28 : 25.01.2017 20:12 »
mulla on driverasisstant ja olen kyllä tyytyväinen,
takaparkki tutkat varoittaa esim. parkkiruudusta
peruutettaessa jos tulee risteävää liikennettä.
kaistavahti on ihan ok, ei oikeastaan tarvetta,
active city stop on on hyvä kun pysäyttää myös itse
jos herpaantuu
musta taittuvat peilit on hyvä toisista ei.

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #29 : 25.01.2017 20:29 »
Saisikohan siihen Remucia asennutettua?
Thnaks.Pitääpä selvitellä. Tää vaikuttaa samalta kuin tuo Eberin oma web laite

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #30 : 26.01.2017 16:34 »
No ei tää Remucaan toimi Focuksen CAN-väylän kautta. Jollain adapterilla ehkä, mutta menee liian hankalaksi.
No pitää varmaan tyytyä siihen Easy Call sovellutukseen sitten. Toivottavasti ei ihan hankala käyttää.

Poissa jnf

• Uudenkarhea
« Vastaus #31 : 26.01.2017 17:27 »
Hommaa siihen Autoplugin. Tuo on ymmärtääkseni kaikkein helpoin/kustannustehokkain vaihtoehto.

http://www.autopluginstore.com/en/ford/f3/autoplugin_therminal_2016.html

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #32 : 26.01.2017 21:09 »
no vaikuttaa kans aika fiksulta.
En kyllä löytänyt Focus spesifisiä asennusohjeita ja tätä ei varmaan suomessa kukaan asenna.?

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #33 : 27.01.2017 12:39 »
Nyt pitäs vielä ST Line malliin (5-ovinen) valita väri. Tummennetut lasit tulee, joten valkoinen mun silmään näyttää aika hienolta.
Harmi kun näitä näkyy liikenteessä aika vähän, niin en ole muita värejä luonnossa nähnyt.
Oletteko ponganneet jotain hyvin sopivaa muuta väri?

Paikalla Panda

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #34 : 27.01.2017 12:45 »
Nyt pitäs vielä ST Line malliin (5-ovinen) valita väri. Tummennetut lasit tulee, joten valkoinen mun silmään näyttää aika hienolta.
Harmi kun näitä näkyy liikenteessä aika vähän, niin en ole muita värejä luonnossa nähnyt.
Työkaverilla on tuollainen väriltään Deep Impact Blue. Todella kaunis väri mutta isotöinen pitää aina edustuskunnossa. Omaa silmää miellyttää myös tuo valkoinen ja Moondust Silver.
Mazda 323, 1,3 -93

Trollsten

• Vieras
« Vastaus #35 : 27.01.2017 12:48 »
Paikallisen pihalla oli punainen ST-Line farkku ja mun mielestä sopi siihen hyvin. Miksei myös 5-oviseen.

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #36 : 27.01.2017 12:58 »
Minä ottaisin iceberg blue. Tummilla takalaseilla tyylikäs.
Bmw, Rellu ja Voortti

Poissa K@lle

• Uudenkarhea
  • Subaru Forester 2.0 CVT
« Vastaus #37 : 27.01.2017 13:11 »
Minusta "Candy Red"-väri on hieno. On se kyllä erikoisvärinä aika kalliskin.

Poissa nihu

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #38 : 30.01.2017 17:46 »
no tossahan on sitten melkein kaikki värivaihtoehdot ehdotettuna  ehdotettuna. No pitää vielä autoliikkeessä tutkia.
Näihin Focuksiin ei taida saada avaimetonta sisäänkäynti? Olin kyllä jossain semmoisen mainoksen nähnyt, mutta nyt en ainakaan lisävarustelistalta sellaista löytänyt.

Poissa JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #39 : 30.01.2017 18:33 »
Ei varmaan saa. Ensimmäinen voortti minulla jossa tälläinen ominaisuus on uusi ässä. Nappikäynnistys on kyllä ollut kaikissa viimeisimmissä ja samoin vanhempieni 2013 ficuksessa.
Bmw, Rellu ja Voortti