autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)  (Luettu 32648 kertaa)

Poissa Kennedy

Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« : 12.08.2014 21:03 »
Tämän vuoden lopulla kuulemma tulee uusi farmari focus tarjolle.
Jos oikein ymmärsin niin siellä on 1.5l ecoboost bensaturbo kone tarjolla. Korvaa nykyisen 1.6l version?

En yhtään ihmettele, että nyt on noista litrasista kovia tarjoksia. Saavat varastot tyhjäksi uutta mallia varten.





Keulamalli muuttuu lopultakin samaksi kuin muissa malleissa. Ulkonäkö tuossa paranee kummasti nykyisestä.

Peräpää vissiin sama kuin nykyisessä mallissa?



hienosäädetty otsikkoa - juupeli  :)
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015 18:20 kirjoittanut juupeli »

300ZX kesäleluna

Poissa Marty McFly

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2371
  • I must confess, I was born at a very early age
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #1 : 12.08.2014 23:08 »
Eikös tämä ole vaan facelift nykyisestä?

Poissa Kennedy

Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #2 : 12.08.2014 23:16 »
Eikös se edellinenkin pitänyt olla facelift?

Kuitenkin pitäisi olla uudet 1.5l bensa ja diesel moottorit tulossa tähän korimalliin.

edit: "1,5-litraiset, 150 hv:n tai 180 hv:n EcoBoost-bensiinimoottorit ja uudet 1,5-litraiset, 95 hv:n ja 120 hv:n TDCi-dieselmoottorit."

Eli desi pienempi moottori kuin nykymallissa ja tehot samat.

Jos oikein ymmärtänyt niin noi pienimmät moottorit ovat metallilohkolla eikä alumiinilla, mutta kuuluuko 1.5 tai 1.6l noihin pieniin moottoreihin?

300ZX kesäleluna

Poissa Q.Atro

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 25
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #3 : 13.08.2014 06:13 »
Peräpää vissiin sama kuin nykyisessä mallissa?


http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uudistunut-ford-focus-esitellaan-genevessa:
"...ja takavalot entistä matalammat."

Hyvän näkönen tuo farkkumalli.
Saab 9-5 2.2 tid Linear Sport 4d

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #4 : 16.08.2014 12:03 »
On. Toivottavasti alentuneet päästöt näkyy suoraan alentuneina hintoina. Tuo litrainen ei kiinnosta, mutta iso ecoboosti voisi olla oikein kiva moottori tuohon.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #5 : 18.10.2014 21:43 »
Hinnaston otin tänään ohikulkiessani Ford-kauppiaalta. Ei ole muuten vieläkään powershiftiä bensaturbojen kanssa. Isompaa kuin 120hv 1.5 dieseliä ei myöskään näy hinnastossa.

Poissa Ripe

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 150
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #6 : 03.02.2015 10:31 »
Aika hiljaisen puoleinen keskustelu. Lieneekö uusi Mondeo vienyt kiinnostuksen tästä lähes kokonaan. Ihan hyvä auto tämä on, vaikka ei herätä omistamisen halua. Hinnat kohillaan noissa alkupään malleissa ja samoiten myös kulutuskin. Päältä näyttävän näköinen, mutta sisältä jokseenkin tylsä. Kaara koeajoi tuon uuden Focuksen. Moitteita sai äänieristys, mutta mun mielestä se on riittävä. Aika vähän tuota liikenteessä näkee. Kiinnostavin seikka on 5 vuoden takuu ja parantunut ruostesuojaus.
Audi A3 business sport sedan 1.6 TDI 81kW S tronic -14

Poissa Jysky

Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #7 : 03.02.2015 11:13 »
Minä kävin tätä kanssa katsomassa ihan tulevaisuutta silmällä pitäen. Suurin pettymys oli penkit- oli kun liian pienen lankun päällä olisi istunut. Vanhan Mondeonkin jäljiltä vaikutti myös kapealle autolle.

Voisin silti ajatella kun 2 l dieseli saapuu (pitäs kai tulla), mutta niidenkin hinta kipuaa päälle 30 te, niin voi olla että kiinnostus loppuu siihen.

Muotoilullisesti tykkään ulkokuoresta, varsinkin farkusssa. Kojelautaa olisivat voinut "skandinaavistaa" vielä reippaammin.
Ajamaan asti ei into riittänyt ainakaan vielä.
Ateca TDI 4drive    Ford C-max 1.8

Poissa RoccoScientist

Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #8 : 18.03.2015 15:44 »
Otin nopeat kylmätyypit eilen, kun olin katselemassa josko ST-mallin esitteitä jo löytyisi (ei löytynyt). Kojelaudan ilme on kyllä parantunut, mutta ihmetys oli suuri kun penkinlämmittimen katkaisijoita ei löytynyt mistään. Ne löytyvät vakiona vasta Titanium Business -varustelutasossa.  :o Siinäkin ne on merkitty punertavalla sävyllä valkoisen sijaan, minkä johdosta napit eivät heti hyppää silmille, vaikka katsoisikin oikeaan suuntaan. Noh, onneksi ne pitää löytää vain kerran. Joka tapauksessa tässä perusmallissa ei ole minusta tapahtunut kovin suurta muutosta ulkokuoren osalta huonompaan tahi parempaan, vaan edellinen oli ihan kiva ja nykyinen kanssa. ST-mallissa uudempi on selvästi komeampi omasta mielestä, minkä takia se onkin nyt parannetun kojelautasuunnittelun kanssa vähän alkanut kiinnostaakin. Nopea ensivaikutelma tästä perusmallista oli, että ihan ok, mutta ei noussut millään tavalla kilpailijoita kiinnostavammaksi. Koeajohan saattaisi muuttaa tilanteen, mutta palataan siihen sitten jos on aihetta.

Poissa Ripe

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 150
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #9 : 19.03.2015 14:33 »
Uusimmassa huulilasissa oli vertailu. Focus, Golf, Pulsar ja pösö 308. http://www.tuulilasi.fi/tltv/vertailu-viistoperat-tuulilasi-32015

Vertailun voitti mikäs muukaan kuin Golf, mutta hyvä kakkonen oli Focus. Pulsar jäi viimeiseksi. Jos noista jonku ottaisin niin Focuksen.
Audi A3 business sport sedan 1.6 TDI 81kW S tronic -14

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #10 : 05.04.2015 13:30 »
Tuonne hinnastoon on ilmestynyt sellainen malli kuin 1.5 ecoboost automaatti. Sen enempää siitä ei sitten saakaan kaivettua irti. Onko tuo nyt sama tekniikka kuin Mondeossa eli joku mehumaijatomaatti eikä powershift? Kellään tietoa?

Poissa Seessami

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 60
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #11 : 05.04.2015 17:49 »
Melko varmasti on mehumaija tuo bensan yhteydessä oleva, syytä en osaa sanoa. Dieseleiden kanssa mainitaan Powershift mm. uutena 1.5tdci powershift..

  • Vieras
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #12 : 01.12.2015 16:33 »
Onko kokemuksia Focuksen urheilullisista istuimista verrattuna perus? Tuollainen 1.5 182hp Red & Black Edition-malli punaisena ja farkkuna kiinnostaa(musta ei miellytä punaisilla ns. koristeilla), varustelisäyksillä noin 30 000 €. Mountunella ei vaan näytä olevan pakettia tähän moottoriin. Palatsissa kävin kyselemässä ja Red & Black-autoja saapunee tammikuun lopulla näytille. Kuvia ulkomaalaisesta myynti-ilmoituksesta:



http://www.ford-kopen.nl/advertentie/ford/focus/4874685/fotos.html

Octavia bensa RS on silti vain vähän kalliimpi ja kulkua eri tavalla.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015 16:35 kirjoittanut pyllerö »

Poissa skt1

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1949
  • Kia Optima
Vs: Ford Focus MK4 2014+ (ST malli omana aiheena)
« Vastaus #13 : 01.12.2015 17:02 »
Minä kävin tätä kanssa katsomassa ihan tulevaisuutta silmällä pitäen. Suurin pettymys oli penkit- oli kun liian pienen lankun päällä olisi istunut. Vanhan Mondeonkin jäljiltä vaikutti myös kapealle autolle.

Samaa mieltä penkeistä, ovat jotenkin pikkuruiset ja epämukavat istua, ainakin normimallissa.

Poissa Skula

Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #14 : 21.03.2016 08:30 »
Ei ole vissiin vielä tuoreeseen 1.5 EcoBoost moottoriin Mountunella tehoapuja?
According to a new poll 91 percent of people are satisfied with their lives.  - The other 9 percent own a Honda.

Poissa Simprider

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #15 : 24.03.2016 17:58 »
Ei mutta katsotaan onko pöydälle ilmestyneestä Bluefin laatikosta mihinkään
Kuga 2.0 TDCi Powershift
Kuga 1.5 Ecoboost

Poissa TSo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #16 : 07.04.2016 16:26 »
Kävin koeajamassa litraisen Ecoboost farkun automaatilla, liittyen tuohon Stockan kuukauden tarjoukseen - ajatuksissa mahdollinen siirtyminen Octaviasta Focukseen.

Ajettavuus oli kunnossa, enkä sitä kyllä epäillytkäään. Melua olisi voinut olla vähemmänkin ottaen huomioon että alla oli vielä kitkarenkaat, mutta mikäpä tässä kokoluokassa toisaalta olisi kovin hiljainen. Tiloiltaanhan tuo on yhtä kokoluokkaa Octaviaa alempana takapenkin ja tavaratilan osalta, mutta olisi nykyiseen käyttöön minulle täysin riittävä.

Mutta se kulkupuoli... Taitaa olla persdyno kalibroitunut hiukan tehokkaampien perheautojen mukaan - rampilla tuli vähän epäusko kun lappu oli ollut lattiassa jo monta sekuntia ja mitään kiihtymisen tyyppistä ei ollut havaittavissa. No, totta puhuen nopeusmittari kyllä kertoi että 120 kerättiin lasiin hyvissä ajoin ennenkuin motari alkoi, joten jos tämän hankkii niin pitänee vaan totutella siihen että g-voimat ei kiihdytellessä jyllää. Liikkeellelähdöt ja taajama-ajohan tolla kyllä kulkee ihan vaivattoman oloisesti, kaasupoljin on välitetty niin herkäksi. Ehkä tuo sitten aiheuttaa vähän vääriä odotuksia kun syvemmälle polkiessa ei kulku enää kummemmaksi muutukaan.

Koeajossa oli Titanium, mutta tuohon huhtikuun tarjouksen Trendiin on onneksi otettu mukaan takatutkat ja keskikyynärnoja. Manuaali-ilmastointi on Focuksessa sen verran tyylikkään näköisesti toteutettu että kelpaisi kyllä mulle. Sen sijaan todella karu yllätys oli se ettei tuossa Trendin audiossa ole bluetooth handsfreetä mukana - olin ajatellut että kulimalleistakin löytyy nykyään bluetoothit.

Osaako joku valaista miksi joissain uusissa Nettiautossa listatuissa Focus Trendeissä on se mittareiden välissä oleva ajotietokoneen näyttö selkeästi pienempi ja huommalla grafiikalla verrattuna Titaniumin näyttöön - kuitenkin myymälässä esillä olleessa Trendissä oli sama mittaristonäyttö kuin Titaniumissa.

Mites Focuksessa sujuu tarvittaessa polttimonvaihdot halogeenien osalta, onko työläs homma?

Poissa laars

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 725
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #17 : 07.04.2016 17:14 »
Focuksessa irtoaa koko ajovalo kaksi ruuvia irroittamalla ja perässä kahdella siipimutterilla eli polttimot on varsin helppo vaihtaa.

Paikalla Karvis

Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #18 : 07.04.2016 17:29 »
Focuksessa irtoaa koko ajovalo kaksi ruuvia irroittamalla ja perässä kahdella siipimutterilla eli polttimot on varsin helppo vaihtaa.

Paitsi että takana ne siipimutteit on niin syvällä persesilmässä että pitää hommata gynegologi avaamaan ne, joka ei tosin jaksa avata niitä kun muovimutterit on pureutuneet niin lujaan kiinni, aivan paska keksintö.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa ReijoM

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 191
  • Audilla ja Foordilla mennään
Vs: Ford Focus MK4 2014- (ei ST, RS)
« Vastaus #19 : 07.04.2016 17:30 »
Osaako joku valaista miksi joissain uusissa Nettiautossa listatuissa Focus Trendeissä on se mittareiden välissä oleva ajotietokoneen näyttö selkeästi pienempi ja huommalla grafiikalla verrattuna Titaniumin näyttöön - kuitenkin myymälässä esillä olleessa Trendissä oli sama mittaristonäyttö kuin Titaniumissa

Luulisin että jos Trendiin ottaa lisävarusteena Audio 2:sen, niin myös näytöt päivittyvät parempiin. Tämä ei ole siis tieto vaan luulo Focuksen esitteen perusteella, jossa on mainittu että esitteen Trendissä on Audio 2.
Audi A6 quattro              

Ford Focus 1.0 Wagon