autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW X3 (F25)  (Luettu 50497 kertaa)

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #160 : 11.01.2016 00:22 »
Pakkaspäivän vikakoodit. En tiedä johtuuko kaikki siitä, että virta on vähissä vai mistä? Auto toimi normaalisti.. ajelin ehkä 15 km ja parkkiin => Ensin herjaili autoa sammuttaessa, että akku ei ole latautunut kunnolla ja seuraavaksi pamahti 'Check control' ruutuun ja auto meni vikatilaan. On nää hienoja vehkeitä :)
Akku pitäisi olla ok.. mutta bemut on niin 'viisaita', että eivät lataa akkua kunnolla tasaisessa ajossa. Pitäisi ilmeisesti tehdä moottorijarrutuksia.

Lueskelin kotiin päästyäni vikakoodit (noissa ei ollut aikaleimoja yksinkertaisessa vikakoodin lukijassani, joten en tiedä mitkä on tältä paivältä? .. selitteet kaivettu netistä):
DTC (Diagnostic Trouble Code):P15F8
DTC Description:Terminal 15N_3 / 87_3 Power Supply Circuit
Monitoring criteria:
The diagnostic fault code is logged when no voltage is present at the DME input
(Terminal 87_3 or 15 N_3) although the main relay has closed.
Potential problem source(s):
- Fuse defective - Fuse defective
- ECE emissions warning lamp:
- Defect in wiring harness between main relay and DME
- Main relay defective
- Defective DME
Repair procedures (plant/service):
- Check fuse
- Check wiring harness between main relay and DME
- Replace main relay
- Replace DME

DTC:P3100
DTC Description:Cylinder 1 High Pressure Injector Low Side Circuit Open
Monitoring criteria:
The fault is recognized when an open wire is present.
Potential problem source(s):
- Defective wiring harness
- Defective injector
- Defective DME
Repair procedures (plant/service):
- Check wiring harness between DME and injectors 1 and 2, replace injector 1,
if fault remains switch the new injector to cylinder 2
- Replace the DME control module only if the fault is still present continuously.

DTC:P15ED
Monitoring criteria:The diagnostic fault code is logged when no voltage is present at the DME input
(KL87_2 or 15N_2) although the main relay has closed.
Potential problem source(s):
- Fuse defective

DTC:P0005
DTC Description:Fuel shutoff valve 'A' control Circuit/Open

DTC:P2090
DTC Description:'B' Camshaft position actuator control circuit low.
Repair procedures (plant/service):
- Check wiring harness between DME and VANOS solenoid valve
- Replace VANOS solenoid valve
- Replace DME

DTC:P2088
DTC Description:'A' Camshaft position actuator control circuit low.
Repair procedures (plant/service):
- Check wiring harness between DME and VANOS solenoid valve
- Replace VANOS solenoid valve
- Replace DME

DTC:P15D9
DTC Description:Terminal 15N_1 / 87_1 Power Supply Circuit
Monitoring criteria:The diagnostic fault code is logged when no voltage is
present at the DME input (KL87_1 or 15N_1) although the main relay has closed.
Potential problem source(s):
- Fuse defective
- Defect in wiring harness between main relay and DME
- Main relay defective
- Defective DME

DTC:P3701
DTC Description:Näin isolla koodilla en löytänyt selitettä

Eikun aikaa varailemaan pajalle.

Poissa JiiJii71

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #161 : 11.01.2016 08:19 »
/\ pääsetkö lämpöiseen talliin missään vaiheessa? Akku on kylmässä paikassa, takakontin alla, vaatii lämmitäkseen kyllä reilun mittaisen ajan lämpöisessä tallissa. Akku ei oikein tykkää ottaa vastaan latausta kylmissään.
Vihreä on uusi oranssi.

Attidute Determines Altidute.

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #162 : 11.01.2016 10:35 »
Bmw:n akku on tosiaan latautumisen kannalta väärässä paikassa. Juttelin huollon kanssa ja kaikki vikakoodit vaikuttaa johtuvan akun huonosta latingista.
Laitoin näin alkuun akun lataukseen ja nollaan vikakoodit ja ajelen vielä varmuudeksi pidemmän lenkin.
Toisessa ketjussa tuumin, että lohkolämmittimen kyljessä toimiva akkuvaraaja on turha, jos auton akku on kunnossa. Bmw:n kohdalla ei taidakkaan olla turha :)

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #163 : 11.01.2016 13:45 »
^Eipä ainakaan tänään enää tullut vikailmoituksia, kun akku oli saanut lisälatausta. Taisi olla vaan poikkeuksellisen kohmeessa koko laite, kun oli 5 päivää seisonut parkissa juuri kovimpina pakkaspäivinä.
Sen verran pitää bensa X3:sen talviominaisuuksia kehuakkin, että auton kabiini pysyy mukavan lämpöisenä alle -20C pakkasillakin. Lisäksi lämppäri alkaa puhkumaan lämpöä varsin nopeasti.

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #164 : 17.01.2016 23:59 »
^ -27C ja uumoilin ongelmia, joten latasin akkua 3 tuntia & parin tunnin esilämmitys koneelle. Lähtiessä ei mitään vaivoja kärryssä ollutkaan. 15km ajon jälkeen parkkiin ja ilmoitus, että akku on purkautunut => vikatila ja sama kasa vikakoodeja kuin aikaisemmin. Ei tästä laitteesta taida olla talviautoksi? Ei edes meinannut pienen seisonnan lähteä uudelleen käyntiin, vaikka akussa oli kyllä potkua pyörittää starttia useampi käynnistyssessio. Edes akkuvaraajasta ei ole apua, jos purkaa noin rankasti ajon aikana.. tai sitten akku on näille keleille ns. entinen. Mutta mikä selittää sen, että akussa tuntuisi olevan vaikka kuinka voimia, koska startti pyörii normaalisti ja silti ei meinaa käynnistyä ja tietokone itkee liian alhaisesta varauksesta?

Poissa pokkus

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #165 : 18.01.2016 01:15 »
Joku sensori siellä hajalla ja antaa vääriä arvoja? Tai laturi tai akku rikki?
           

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #166 : 18.01.2016 17:18 »
^Tuntuu olevan yleinen Bmw ongelma kylmemmissä maissa. Mm. BmwForumissa akkuongelmista ketju, joka on pitkä kuin nälkävuosi.

Btw.. Bmw:ssä (ainakin f10) saa käyttöön tietokoneen piilovalikon, josta näkee mm. nopeuden digitaalisena sekä myös jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötilat.. ja ilmeisesti myös akun tilan?
Pitääpä kokeilla X3:ssa kun ehtii.

Piilovalikkoon pääsee seuraavasti:
- käynnistä auto tai kytke sytytysvirta.
- odota n 5 sek (ainakin 6WA laajennettu ajotietokoneen näyttö vaatii hetken ennen normitilan kytkeytymistä).
- paina trippimittarin nollausnappula pohjaan ja pidä se pohjassa kunnes mittaristoon trippimittarin paikalle tulee jotain tekstiä.
- vapauta trippimittarin nollausnappula.
- pääset valikossa eteenpäin painelemalla trippimittarin nollausnappulaa lyhyesti. Paina sitä niin monta kertaa että pääset kohtaan unlock.
- kun olet kohdassa unlock, paina trippimittarin nappula pohjaan ja pidä se siellä kunnes teksti taas muuttuu näytössä. Näyttö pyytää sinulta Coden.
- Code on auton vin numeron viisi viimeistä numeroa yhteenlaskettuna. Esim 1 + 2 + 5 + 2 + 8.
- painele trippimittarin nappulaa niin monta kertaa, että Code kentässä on oman autosi koodi.
- kun oikea code on näytöllä, pidä taas trippimittarin nappulaa pohjassa niin kauan että näyttö muuttuu, eli tässä tapauksessa lukitus avautuu.
- avautuu uusi valikko jossa on valittavana noin 15 eri tietoa autosta - olet nyt piilovalikossa.

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #167 : 24.05.2016 00:08 »
...
X3 on ilmeisen herkkä rengasvalinnan suhteen. Kesärengastuksen tiesin kyllä huonoksi jo rengasmerkistä.. ne on vaihdettava ensi kesäksi parempiin.
Nyt on riittävästi maantiekilsoja uusilla kesärenkailla,  jotta voi kommentoida . Contin sport contact suv koossa 235/55R18. Auton ajokäytös muuttui tramaattisesti verrattuna viime kesän kumeihin. Eipä vetele enää kovemmassakaan vauhdissa.. menee kuin juna, eli kuten auton maantiellä pitää mennä. Helpotus..tuossa olisi muuten ollut auton pakkovaihto edessä.

Poissa GTA1

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #168 : 24.05.2016 17:04 »
Nyt on riittävästi maantiekilsoja uusilla kesärenkailla,  jotta voi kommentoida . Contin sport contact suv koossa 235/55R18. Auton ajokäytös muuttui tramaattisesti verrattuna viime kesän kumeihin. Eipä vetele enää kovemmassakaan vauhdissa.. menee kuin juna, eli kuten auton maantiellä pitää mennä. Helpotus..tuossa olisi muuten ollut auton pakkovaihto edessä.
En jaksa kahlata historiaa mutta oliko aiemmat Runflätit ja nyt uudet normaali rengastuksella.?
LAHTI -VS- EVERYBODY

nokivasara

  • Vieras
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #169 : 24.05.2016 22:59 »
En jaksa kahlata historiaa mutta oliko aiemmat Runflätit ja nyt uudet normaali rengastuksella.?
Aikaisemmat oli Nexen halpisrenkaat. Ne oli liian pletkut rungoltaan tms. vaikka rengaspaineita oli riittävästi.. nuljusi urissa, tiepaikkauksissa yms. kun nopeutta oli reilummin. Kuin olisi ollut hyytelöä rengastus. Nyt on normaali rengastus.. ei luonnollisestikkaan runflat. Nuo Nexenit oli kyllä kaupungissa mukavat ja hiljaisetkin, mutta maantiellä melkein vaaralliset ja vähintäänkin työläät ajaa.

Poissa tension72

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 28
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #170 : 30.10.2017 12:19 »
Neljän Volvon (V70, 2xXC60, V90) jälkeen BMW:n leiriin ja ensimmäisen kk:n jälkeen todella hyvät fiilikset. Kyllä tämä X3 (vm16 F25/20d) on selkeä upgrade noihin, toki myös hinnakkaampana/varustellumpana ei ehkä ihan suoraan verrattavissa.

+ ajettavuus (menee ahnaasti ja tarkasti mutkiin, mutta on myös suuntavakaa. Ei V90:kään valittamista sinänsä. Etuvetoisena eniten ärsytti vähänkin vauhdikkaammat lähdöt ja etupään ”rynkytys”.
+ vaihteisto. Paljon huomaamattomat vaihdot. Myös vaihdekepin käytettävyys/herkkyys ihan toista maata. G-voimien suuntaiset manuaalivaihdot.
+ melutaso. Huomattavasti hiljaisempi vaikka myös Volvoissa oli lamin. lasit
+ penkit. Volvoissani ei missään ollut sporttipenkkiä, joten ei reilu vertailu
+ äänentoisto (H&K). Voittaa XC60 premium soundin ja V90 perusaudion. Ei kokemusta BW:stä.
+ käyttöliittymä/iDrive. Uutuuden viehätyksen jälkeen en tykännyt Volvon pädistä: liikaa perustoimintoja viety kosketusnäyttöön ja valikoiden syövereihin, virhenäppäilyjä, sormenjälkiä, jopa joitain vaaratilanteita...
+ Penkin ja ratin lämmitys tuntuu nopeammalta ja ihan kuin penkki lämpenisi myös ylempää. Voi johtua myös tyköistuvimmista penkeistä.
+ Hudi selkeämpi
+ navin puheohjeet paremmat/loogisemmat
+ Valot (adaptiiviset ledit) älyttömän hyvät.

- Adaptiivinen vakkari ei bemarissa toiminut viikonvaihteen räntäsateella. Volvoissa ei mielestäni koskaan kytkeytynyt pois päältä.
- Aavistuksen muovimainen sisustus vrt. V90


Volvot oli kyllä huolettomia ja toimivia pelejä. Aika näyttää miten Bemarin kanssa käy.

Poissa JS88

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #171 : 24.11.2018 16:04 »
Kävin ajamassa tälläisen x3 30d:n kun pk-seudulle muuttamisen jälkeen Volvon kääntösäde ja pituus on alkanut häiritsemään. ”Kotona” eli kerrostaloluukussa parkkipaikka on melko ahdas..

Proffanavilla sisusta on ihan OK, hallintalitteet simppelit ja paikoin jopa karut mutta sopivat kyllä auton luonteeseen. Autossa oli sporttijakkarat, tuntuivat äkkiseltään erinomaisilta. 30d ja automaatti toimii hyvin yhteen, todella eleetön kombo. Suoristuskyky ei huimaava mutta todellakin täysin riittävä. Tilatkin riittäisi ja konttikin yllättävän suuri.

Paljon siis positiivista, mutta runflatit pilasivat ajokokemuksen täysin. Tai siis haluaisin uskoa että niistä oli kyse. Omalla autolla on tottunut että urat eivät vaadi erityishuomiota ja tiet tuntuvat pääosin melko sileiltä. X3 sai tiet tuntumaan aivan mahdottomilta, maalaukset ja olemattomatkin urat saivat niin rajua vetelyä aikaan että suorastaan pelotti. Tasaisella tiellä kuitenkin meni todella vakaasti suoraan :O Rengasmeluakin oli, ainakin volvoa(kitkat) huomattavasti enemmän.

Onko raadilla kokemusta että onko tuo käytös poistettavissa uusilla renkailla vai onko x3 peruskäytös vikuroiva uraisella tiellä? Tuntuisin tilojen / ulkomittojen / näkyvyyden puolesta hyvältä kaupunkiautolta kunhan ajo-ominaisuudet olisivat kohtalaiset..:)

Poissa epjbmw

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #172 : 24.11.2018 17:20 »
Minulla voi olla jo sen verran värittyneet lasit päässä, tai aiemmat autot ovat olleet niin huonoja ajaa, ettei kommenttini ole välttämättä täysin objektiivinen.
Pari ensimmäistä kolmossarjan BMW:tä ajoin vallan RunFlateilla, eikä nekään olleet minusta niin huonoja ajaa, kuin mitä kirjoitellaan.

Kaksi viimeistä oli juurikin F25:sia. Tosin pikkudieselillä, mutta rengastus taisi olla sama kuin 30d:ssä (245/55 R18)
Ensimmäisessä oli perustehostin ohjauksessa ja uudemmassa oli ”servotronic”, eli säätyvä versio, mutta ei ”sport-versio, joka eroaa ainakin ohjelmointimahdollisuuksien osalta, tuosta perus ”servotronikista”.
Mielestäni tuo perustehostin toimi paremmin, kuin tämä kehitysversio. Vaikka tuossa ensimmäisessä X3:ssa oli molemmat rengassarjat RunFlatteja.
Hieman kokemuksia tuosta ”servotronic”:sta, löytyy tuolta tallin puolelta, lukitusta X3 ketjusta.

RunFlat renkaat huonontavat ajo-ominaisuuksia ehkä jonkin verran, varsinkin kuluneempana. Tosin, kun piti rengaspaineet tarkasti siinä, mitä auton ohjekirja ohjeisti, niin niidenkin kanssa pärjäsi.
Viimeisimpään ajokkiin valitsi kesärenkaat sen mukaan, että olisivat mahd. hiljaiset, eikä varmasti vetelisi, eli Nokia X-Line 245/55 R18.
Silti tuossa oli hiukan rauhattomuutta, isoa tietä ajettaessa. Kulmien säädöstä huolimatta se ei tullut aivan mieleisekseni.
Ei se oikeastaan vedellyt, mutta oli hiukan liian herkkä tai jollakin tavalla rauhaton.
Huolto esitti vaihtoehdoksi, konfata ”sport-moodi” ohjaukseen jatkuvaksi päälle, joka olisi todennäköisesti rauhoittanut tilanteen.
Talvirenkaat, vaikka olivat RunFlatit, olivat ihan hyvät ajaa. Ehkä nastat hiukan poistaa sitä ”vetelyominaisuutta”, en tiedä?
Siinä ensimäisessä X3:ssa, jossa molemmat sarjat olivat RunFlat:eja juomasin myös, että tavi-/nastarenkaat olivat rauhallisemmat ajaa, kuin samankokoiset kesäkumit.

Elikkä, kyllä X3 on ehkä hiukan ronkeli pyörien kulmistaan ja rengaspaineistaan, mutta kun ne on kohdallaan, ei se varsinkaan normaali rengastuksella pitäisi olla aivan mahdoton ajettava.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018 17:25 kirjoittanut epjbmw »

Poissa Alltour

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 412
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #173 : 29.11.2018 10:28 »
Kyllä X3, aitoon BMW-tapaan, on rasittavan tarkka renkaistaan, eikä millään kombolla tarjoa "volvomaista" suuntavakavuutta. Toisaalta se kääntyy huomattavan hyvin ja herkästi, sekä on autotyyppi huomioiden tarkka ajaa. Ajoin viime syksynä Pirellin P7 run flatit loppuun ja ensi keväänä pitäisi jotain muuta kesärenkaiksi tilalle laittaa. Olisiko jollakin hyviä ehdotuksia? Tuossa mopokoneisessa on ihan perus 225/60R17 setti. Run flateilla auto on jossain määrin hakeva, ei kuitenkaan erityisen uraherkkä. Minulla ollut neliveto-Insignia Country tourer oli tehdasrenkailla (Conti Sport Contact 5) ihan käsittämättömän uraherkkä. Vaihdoin sitten noiden kuluttua loppuun Nokian Zlineihin ja uraherkkyys katosi täysin. Toisaalta Conti oli huomattavasti tarkempi ja tuntumaltaan parempi ajettava. Kolikolla kaksi puolta? Hakkapeliitta 8:lla tuo auto oli myös täysin tunnoton urille. Pyöränkulmia ei missään vaiheessa säädelty.

X3:sen eron vaikkapa meillä olevaan V40 Volvoon kuitenkin huomaa hyvin ja autonvaihdon jälkeen menee aina hetkinen totutteluun siihen, että ei lähde auton pienoista eloisuutta aktiivisesti paimentamaan. Luulen, että tässä on juuri syy siihen miksi monet "tosibemaristit" eivät ymmärrä mistä noissa vakausongelmissa on kyse. Kun ei ehkä suuremmin aja muulla, ei osaa muuta kaivata ja siihen tiettyyn "rauhattomuuteen" tottuu nopeasti ja sen kanssa pärjää kyllä. Oleellista on että pientä levottomuutta ei pidä lähteä aktiivisesti paimentamaan.

Minulla oli aiemmin Michelinin nastat (Michelin x-ice north xin2), jotka olivat liukkaalla jääpolanteella susihuonot, mutta toisaalta sulalla asfaltilla erittäin rauhalliset ja suuntavakaat. Käytännössä erittäin hyvät matka-ajorenkaat, joilla "bemarimainen" kulkutapa käytännössä katosi. Vaihdoin ne Hakkapeliitta 9:ihin, jotka ovat talvikeleissä erinomaiset, mutta paljaalla asfaltilla kohtalaisen levottomat. Sanoisin, että suoran tien matka-ajossa melko lähellä noita run-flat Pirellejä. Talvirenkaina nuo toki ovat löysärunkoiset, joten aktiivisemmassa ajossa ei noista voi samassa lauseessa edes puhua.

Summa summarum, tarkka on auto renkaistaan ja lopputulos voi olla hyvinkin erilainen rengasvalinnasta riippuen. Rengaskokokin vaikuttaa ja enpä ole juuri kuullut, että leveämpi rengas Suomen teillä yleensä suuntavakavuutta kasvattaisi. Toki tässäkin voi olla poikkeuksia. Minun autoni on kunnossa ja kulmat on säädätetty Laakkosella. Olen ajanut myös muilla F25:lla ja samat ovat huomiot niistäkin. Ei ole luokkansa suuntavakain todellakaan, eikä bemarityyliin erityisesti pidä liukkaista pinnoista (tämä siis siinä mielessä, että tavoitteena on rauhallinen ja vakaa kulku, leikkimisissä sitten tilanne täysin toinen  ;) ). Toisaalta tuo ei ole tylsän tasapaksu ajettava, kuten osa kilpailijoista. Kannattaa hankkia, varsinkin tuolla kuutoskoneella!

Nykyiset nelipyöräiset: BMW X3 20d xdrive A LCI -14, Volvo V40 D4 A -13

Poissa JS88

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #174 : 29.11.2018 10:53 »
Ajettavuus tasaisella tiellä oli mielestäni hyvä, rauhallinen ja suuntavakaa. Siinä ei mitään moitittavaa, mutta aivan mitättömät urat, jopa tien maalaukset aiheuttivat kauheaa repimistä. Luultavasti rauhoittuisi tosiaan renkailla ja hiljenisikin.. Ketterä, sopivan kokoinen ja silt riittävän tilava. Moottori ja vaihteisto oli erittäin vaivaton yhdistelmä.

Poissa Alltour

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 412
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #175 : 29.11.2018 11:09 »
Ajettavuus tasaisella tiellä oli mielestäni hyvä, rauhallinen ja suuntavakaa. Siinä ei mitään moitittavaa, mutta aivan mitättömät urat, jopa tien maalaukset aiheuttivat kauheaa repimistä. Luultavasti rauhoittuisi tosiaan renkailla ja hiljenisikin.. Ketterä, sopivan kokoinen ja silt riittävän tilava. Moottori ja vaihteisto oli erittäin vaivaton yhdistelmä.
Tuo on varmaan juuri renkaista johtuva ongelma. Insigniassa Contit käyttäytivat juuri noin. Tieviivatkin kiskoivat sitä kuin viimeistä päivää. Nokioilla ominaisuus katosi täysin. Minun x3 ei Pirelleillä eikä nastoilla juuri tuollaisiin uriin reagoi. Maantiellä syvemmät urat jonkin verran ratissa tuntuvat.

Oliko tuossa autossa siis nastat run-flattina? Joskus oli sijaisautona 5-sarjalainen Hakkapeliitta 8 nastoilla run-flattina ja jäi todella negatiivinen kuva renkaista. Olen samalla autolla ajanut myös kesärenkailla ja kovin on toisenlainen tuntuma.
Nykyiset nelipyöräiset: BMW X3 20d xdrive A LCI -14, Volvo V40 D4 A -13

Poissa JS88

Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #176 : 29.11.2018 13:24 »
Itseasiassa autossa oli kesärenkaat alla vielä viime viikolla, ihan OK kuntoiset  dunlopin runfltit. Tuontiauto yksillä kumeilla oli kyseessä.

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 159
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #177 : eilen kello 13:29 »
Onko 2015 malline 2L diesel nokkaketjuongelmainen konetyyppi?
Jos on niin kannattaako pitäytyä erossa vai onko tähän jokin korjaus olemassa ja voiko asioita ennakoida?

Tuossa edellä on keskusteltu bemarien perisynnistä eli suuntavakauden puutteesta. Onko varmaa ratkaisusapluunaa millä auto kulkee kuten Volvot tai Mersut?

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 670
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #178 : eilen kello 14:09 »
Hanki auton vin koodi ja tsekkaa sillä moottorin koodi. Käsittääkseni huonoketjuisia(jakopäisiä) dieseleitä ovat N47 ja bensoja N20.

Bemarin saa suuntavakaaksi näin:
- laadukkaat ei runflat renkaat oikeilla paineilla
- laadukkaat (oem) vanteet maltillisella tuumakoolla ja tehtaan ET arvoilla.
- alustan ja kulmien säätö tehtaan arvoihin osaavassa paikassa.

Yksikin kun unohtuu niin kiemurellaan.





Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 159
Vs: BMW X3 (F25)
« Vastaus #179 : eilen kello 20:50 »
Mitä sillä auton vin koodilla sitten pitäisi tehdä?

Mulla oli F30 eikä noilla sitä saanut suuntavakaaksi. Alla oli tehtaan vanteet, ei run-flat kumit ja pyörä'n kulmat viritelty useaanotteeseen.  Tämän vuoksi kysyn kun X3 muuten olisi mielenkiintoinen.
F30 oli talvipyörillä jotenkin siedettävä mutta kesäkumeilla mahdoton ajettava. Nyt ei vielä pääse koeajamaan autoja kesäpyörillä ja pitäisi kuitenkin auto vaihtaa.