https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Akkutyökalut

Salaneuvos sanoi:
Meinasin hakea eurodainu wonderin tänään, ne on ainaski ennen ollut hyvin tarkkoja.  :)

Wonder Eurodainu -renkaantäyttölaite. Wonder Eurodainu on tarkka ja luotettava analoginen renkaantäyttölaite, johon rengasalan ammattilaiset ovat luottaneet jo yli 30 vuotta.
• Paine 0,7–11 bar
• Näyttötarkkuus 0,1 bar
• Käyttölämpötila –10 °C – + 40 °C
• Helppolukuinen ø 80 mm mittari
• Letkun pituus 150 cm
• Täyttölaitteen paino 860 g
• Liitäntäkierre R 1/4" -sisäkierre (Huom! Toimitetaan ilman liitintä)
• Soveltuu myös typpitäyttöön

 
Tipi sanoi:
Löytyisikö jostain 50e hintaluokasta käypäistä akkuporakonetta satunnaiseen käyttöön vai kannattaako suoraan ottaa esim. aiemmin linkattu: https://www.bauhaus.fi/akkuporakone-ryobi-one-r18dd3-213x.html?nosto=fp-pr-1

Tai sama ilman lisäkilkkeitä: https://www.clasohlson.com/fi/-Porakone-Ryobi-R18DD3-113S/p/41-2127

Jotain clasun konetta kai aiemmin kehuttiin tässä ketjussa, mutta näkyy maksavan nyt 89e.
Kyllä tuossa eka linkissä tulee 50 eur erotukselle aika paljon hyvää tavaraa, mm toinen akku. Mulla on tuo setti aikoinaan hankittuna.
 
Sande sanoi:
Kyllä tuossa eka linkissä tulee 50 eur erotukselle aika paljon hyvää tavaraa, mm toinen akku. Mulla on tuo setti aikoinaan hankittuna.

One+ -sarjasta varmaan löytyy lisääkin ostettavaa eli ehkä mennään tuolla. Teriä ja kärkiä on kyllä aika hyvin ennestään eli mieluummin voisin ottaa sellaisen setin, jossa olisi isompi tuo toinen akku, mutta en löytänyt hyviä tarjouksia sellaisesta setistä.
 
Sande sanoi:
Tuli täydennettyä Ryobin akkutyökaluja naulaimella R18N16G-0, pyörösahalla R18CS-0 ja puukkosahalla RRS1801M. Netraudassa oli naulain alessa ja kun osti 3 työkalua niin sai vielä 5% lisäalen. Ja ilmainen toimitus. Mutta kun olisin ottanut nauloja mukaan, niin jo olisi 9,95 pitänyt maksaa toimituskuluja :eek:
Pyörösaha on ollut aika mainio peli. 2 Ah akku kestää noin 25 kakkosnelosen katkaisun. Kakkosnelosen kanssa, jos vähänkin lankku on taivuksissa, alkaa olla lopussa vähän tuskaista = voima meinaa loppua. Puukkosahallekin löytyi hommia yllättävän paljon, vaikka se oli vähän sellainen täydennys tilaukseen, jotta sai 3 työkalua ostettua ja sitä kautta määräalennuksen.

Naulainta vielä odotellaan. Ehkä hyvä niin, tulipahan katoksen runko tehtyä 900 mm nauloilla. Naulaimella olisi joutunut tyytymään lyhyempiin.
 
Oikeasti hyvä tunkki puuttuu. Huonot tilat, niin kunnon tunkki ei tule kyseeseen. Mutta kyllä tämäkin on ”ihan hyvä”

e1a2fb745f6365e2eafeeb6e88ee3fda.jpg


Hankin itselle tuollaisen Ryobin One+ sarjan mutterivääntimen heti kun kerran pääsin kokeilemaan sähköistä apua. Jos noita akkuja löytyy ennestään, niin reilun satasen sijoitus tällaiseen haukkuu itsensä takaisin yhdellä renkaanvaihdolla.

Varovainen vain saa olla, kun iskun kanssa tällä hakkaa pultit hemmetin tiukkaan. Tuolla kun ajaa pultit kevyesti kiinni ja momenttiavaimella sitten loppuun, niin yhden nurkan renkaanvaihto on silti tällä setillä reilun minuutin homma :)

Sen verran tuli perehdyttyä lisää tuohon kesäsettiin, että ET lukemaksi näihin on stanssattu 42. Takana istuu minun silmään just eikä melkein, mutta edessä saisi kyllä olla 10mm sisempänä. Tuossa taas nostellessa tuli todettua kuinka kevyt setti tämä on noihin talvirenkaisiin verrattuna.
 
Momenttivarsi on hyvä - joskaan ei pöljänvarma. Mulla on 120Nm momenttivari mutta kun kone paukuttaa sen ~600Nm niin varrellakin voi saada auton vaatiman 180Nm aikaan ettei enää erillinen momenttiavain kiristä enää.
 
Eikö ryobissa ole eri tehoja kiinnilaittoon?  :rolleyes:
Jos on, niin yleensähän se 1 teho on n. 100nm mitä itellä noita pyssyjä on pyöriny.
Jos se liipasin on ainut säädin, niin varmaan sitten kevyellä kaasulla pultit kiinni ja momenttaivaimella loput.
Ite olen joskus noita momenttisauvoja testaillut, eikä ne ainakaan omalla kohdalla ole oikein toiminut.
 
Ei ole eri tehoja. Eri nopeuksia on kolme

Erkki
 

Liitteet

  • B9B23795-B2E7-4F44-AC4B-BA9F7EB82F7E.jpeg
    B9B23795-B2E7-4F44-AC4B-BA9F7EB82F7E.jpeg
    70,4 KB · Katsottu: 76
  • 5D1FFD6C-7FFC-469F-B77D-72995A4E4196.jpeg
    5D1FFD6C-7FFC-469F-B77D-72995A4E4196.jpeg
    114,1 KB · Katsottu: 79
Erkka sanoi:
Ei ole eri tehoja. Eri nopeuksia on kolme

Erkki

Sama laite, laitteessa näkyy kolme vaihdetta, eikä ohjekirjakaan kerro. Mutta nettiä kaivamalla löytyy:

Description
18 V Torque (max.) (1./2./3. Gear) 0 - 180/240/400 nm


Tuo momenttivarsi on ostoslistalla, mutta ihan hyvin toimii tuo ykkösvaihde ja sillä varovasti kiinni. Näppituntumalla menee jonnekin 100 Nm tienoille ja siitä parilla kierroksella ristiin kiristäen momenttiavaimen kanssa loppuun. 
 
Docw sanoi:
Tässä ei päde perusajatus pienemmällä vaihteella saavutettavasta suuremmasta momentista. Tämä perustuu iskuun.

Tuossa jo aiemmin laitoin nuo momentit:

1 vaihde 180Nm
2 vaihde 240Nm
3 vaihde 400Nm

No hyvä. Minulla on sittenkin momenttiväännin. Jihaa!

Erkki
 
Oisivatpa suunnitteluvaiheessa laittaneet sen 1 vaiheen vaikka 110nm, olisi aika paljon käyttökelposempi kun 180nm  8)
Vähän nyt karkaa toki ketjun aiheen ohi tämä mutterinväänninkeskustelu.
 
Minulla on dewaltin järein akkutyökalu muttereiden avaamiseen. Avaa reilut 1600nm voimalla pultit ja kiristää reilut 900nm voimalla 3-asennolla.